Dat zeg je nu al maanden Van Velzen
Jij kan als geen ander oordelen hoe snel hij is.
Tristan het gaat inderdaad allemaal erg clean en fast. Ik zou niet meer zonder willen. En ik denk niet voor niets dat de grote merken waaronder Porsche, nu ook met hun DSG-versie komen.
Hij schakelt trouwens in manuele stand niet terug met volgas, maar ik lees vaker dit soort beweringen.
Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt dat die Seat zoveel vermogen heeft dat de DSG er niet geschikt voor is.
Het is niet voor niks dat Audi in de S3 geen DSG beschikbaar heeft.
Hun bewering is dat DSG geen vermogens boven de 250hp aankan.
Maar het valt allicht te proberen en zo te zien is het JD ook gelukt, tis alleen de vraag of het de duurzaamheid, betrouwbaarheid, en het probleemloos functioneren ten goed komt.
90% van de tijd dat ik rij heb ik voordelen aan de DSG-bak , dus wegen die 10% "nadelen" er niet tegen op.
Als ik af en toe in een schakelbak rij erger ik me er zelfs aan.
Maarja ik moet toegeven dat ik niet iedere dag op weg naar huis ga "hoeken" en "driften".
Ik weet in ieder geval wel dat ik meer oog heb voor het verkeer (en bijrijd(st)er heb.........en sms'en, knopjes friemelen, appeltje eten
Ik was laats een appel aan het eten, en stond naast een BMW-huppelepup" bij het stoplicht in Maastricht aan de autosnelweg. Met appeltje in de hand en een hand aan het stuur was de "dragrace" snel tot een einde toen hij het opgaf. Dus het is niet alleen comfortabel maar ook snel.
Dagelijks stadsverkeer, autosnelweg, file, landweggetjes, het gaat allemaal iets meer ontspannen en toch snel.
En die keer dat ik mee op de Ring ree, was het geen straf om op het stuur te kunnen schakelen.
Ook zou ik tegen iedere handbak met de soortgelijke accelaratie wille wedijveren, ik denk als je 10 keer een sprint zou doen van 0 tot 120 dat de DSG tien keer precies zijn werk doet volgens fabrieksopgave.
Dat moet je in een handbak geen enkele keer op het foute moment schakelen, of iets te lang aarzelen, want dan verlies je bij voorbaat.
Maar gelukkig 100 mensen 100 meningen, en ik kraak een handbak niet af, tis alleen dat ik meer voordeel zie en heb met een DSG.
Trouwens, ik hoorde van iemand dat Andre de M3CS destijds heeft weg gedaan omdat SMGII niet zijn "ding" was? Klopt dat?
Maar ik kan me voorstellen dat je na een testrit van enkele uren, niet echt overtuigd bent.
Ik had al eens eerder verteld dat er op het engels forum meerder TT rijders met DSG terug gingen naar een schakelbak en vervolgens de nieuwe weer met DSG bestelden.
Er is zelfs een iemand die de kroon spant, en zijn 2 maanden oude TT met schakelbak heeft ingeruild op een nieuwe met DSG (en Magnetic Ride)
Ik denk inderdaad dat als je er niet voor openstaat, dat je het voordeel ook niet echt zult willen zien of voelen.
Het woord automaat wordt er vaak snel aan gekoppeld en een automaat heeft nog steeds de naam van een auto voor oude mensen.