Eisen FIFA aan landen voor organisatie WK
-
Tom
Eisen FIFA aan landen voor organisatie WK
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1169 ... dbaar.html
Belachelijk toch!!!
Hoe kan een organisatie vrijstelling van belasting eisen!?
Belachelijk toch!!!
Hoe kan een organisatie vrijstelling van belasting eisen!?
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Re: Eisen FIFA aan landen voor organisatie WK
Tjaaa...kwestie van vraag en aanbod.... veel landen willen dat WK dus de MAFIFA kan eisen wat ze willen. Er hoeft maar 1 land zo gek te zijn om erop in te gaan. 
Vind overigens dat ze daar hier niet op in moeten gaan, laat ze maar lekker verrekken. Tegen die tijd ligt Blatter in ieder geval ook tussen de wormen.
Vind overigens dat ze daar hier niet op in moeten gaan, laat ze maar lekker verrekken. Tegen die tijd ligt Blatter in ieder geval ook tussen de wormen.
-
Metchu
dit is niets nieuws. Johan derksen roept dit al heel lang!!! Maar er zullen bananenrepublieken zijn, of landen die het geld echt niet nodig hebben (qatar) die accepteren dit soort eisen gewoon... De gewone man (afgelopen WK in zuid-afrika) had dus in principe behalve de lol ook vrij weinig aan het WK... want, je standje mocht lekker sluiten!
- Ravin ///M
De belgen zeggen tenminste 'kiss my ass' , hier in nederland stellen kamerleden vragen, maar de regering hoor je niet.
Enne... in de bananenrepubliek Holland hebben de burgemeesters van de deelnemende steden al voor accoord getekend.
Enne... in de bananenrepubliek Holland hebben de burgemeesters van de deelnemende steden al voor accoord getekend.
-
Tom
Nooit geweten. Zou het bijzonder hypocriet vinden als Europa bedrijven zoals Microsoft op de vingers tikt omdat ze een browser meeleveren met Windows (want dat mag niet, oneerlijke concurrentie..) en dan wel zoiets zouden toestaan.
- Snipe
Eisen kan altijd. Het is alleen aan een overheid om daar wel of niet op in te gaan.Tom schreef:Hoe kan een organisatie vrijstelling van belasting eisen!?
- RutgerK
Ik snap het niet zo goed hoe zo'n bid tot stand komt. Ik heb op een Belgische TV zender tijdens het WK een interview gezien met de 'vertegenwoordiger' van België in deze bid. Die verkondigde hoog en laag dat Nederland en België niet zo ver zouden gaan voor het organiseren van een WK en dat de organisatie binnen de geldende wet- en regelgeving diende te blijven.
Ik vind het eerlijk gezegd wat raar dat de Belgische regering nu zegt verbaasd te zijn want zo'n bid kan gewoon niet gemaakt zonder diezelfde regering.
Het belang van Nederland ligt volgens mij wel iets anders omdat Nederland het WK als opmaat wil gebruiken over de OS in 2028. En daarbij is het een mooie manier om overheidssteun te geven aan de bouwsector, immers moeten stadions aangepast worden maar ook infrastructuur en accomodatie.
Ik ben zelf van mening dat de EU zou moeten ingrijpen. Het schermen met belastingvoordelen is een vorm van oneerlijke concurrentie tussen landen onderling en zou dan ook bestraft moeten worden. Regeringen moeten in deze situatie internationaal samenwerking om de FIFA als monopolist niet zijn gang te laten gaan.
Ik vind het eerlijk gezegd wat raar dat de Belgische regering nu zegt verbaasd te zijn want zo'n bid kan gewoon niet gemaakt zonder diezelfde regering.
Het belang van Nederland ligt volgens mij wel iets anders omdat Nederland het WK als opmaat wil gebruiken over de OS in 2028. En daarbij is het een mooie manier om overheidssteun te geven aan de bouwsector, immers moeten stadions aangepast worden maar ook infrastructuur en accomodatie.
Ik ben zelf van mening dat de EU zou moeten ingrijpen. Het schermen met belastingvoordelen is een vorm van oneerlijke concurrentie tussen landen onderling en zou dan ook bestraft moeten worden. Regeringen moeten in deze situatie internationaal samenwerking om de FIFA als monopolist niet zijn gang te laten gaan.
- Fernando
Komt er dus op neer dat als wij het wk binnenharken de MAFIFA de dienst uitmaakt in nederland tijdens het wk. Echt een megadikke middelvinger in het gezicht van Blatter c.s. 
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Die belasting constructie zou elk bedrijf proberen, als het de kans kreeg.
Dat eisen van die eigen rijstrook voor bondsleden en medewerkers, is wat mij betreft helemaal van god los.
Dat wordt een hoop vluchtstrookwerk als dit land door de fifa wordt overgenomen tijdens die weken.
Dat eisen van die eigen rijstrook voor bondsleden en medewerkers, is wat mij betreft helemaal van god los.
Dat wordt een hoop vluchtstrookwerk als dit land door de fifa wordt overgenomen tijdens die weken.
- Robertdj
We doen het, maar dan wel met onze eisen erbij. In de halve finale Spanje vernederen en in de finale Duitsland. Valt vast wel te regelen toch?
- HansD
Zoek het maar uit met dat WK. Vast wel een land dat wel aan die eisen wil voldoen, moeten ze het lekker daar organiseren. Hier in ieder geval niet met die belachelijke eisen.
-
Luco
Het is zowiezo al belachelijk hoeveel het voetbal de gewone belastingbetaler kost.(Elf Voetbal)De plannen van Nederland en België om samen de organisatie van het WK2018 of 2022 binnen te halen, kunnen niet langer op de volledige steun van de regeringen van beide landen rekenen. De overheden noemen de eisen van de FIFA onaanvaardbaar.
Foto: archief EHFDe wereldvoetbalbond eist onder meer vrijstelling van belasting en btw in de organiserende landen. Ook zijn er tal van privileges voor de VIP-gasten, zoals afgesloten rijbanen. En alle winkels binnen twee kilometer van de stadions moeten hun reclame verwijderen, tenzij het gaat om bedrijven die het WK sponsoren. Kroegen in de buurt va de stadions mogen alleen bier van de WK-sponsor tappen. Deze regelgeving was ook in Zuid-Afrika tijdens het WK van kracht.
Het Belgische kamerlid Jean-Marie Dedecker heeft een persmededeling uitgedaan. "De overheidsgarantie voor deze miljarden euro's kostende organisatie werd goedgekeurd door de ontslagnemende regering-Leterme. Het is onaanvaardbaar dat de Belgische regering btw- en belastingvrijstelling garandeert voor de FIFA die de miljardenwinst van het evenement incasseert."
Een ander parlemenstlid, Bert Anciaux reageert op zijn eigen website met de volgende woorden. "Het is ondenkbaar dat internationale holdings zoals FIFA in tijden van economische crisis en overheidsbesparingen belastingvrijstelling kunnen genieten op miljardenwinsten die hier gerealiseerd worden. Het bidbook heeft geen enkele waarde, met of zonder instemming van de ontslagnemende regering, indien er onwettige praktijken in worden voorgesteld of gepromoot. Zonder bespreking en goedkeuring in het parlement is het van nul en generlei waarde."
Ook in Nederland eisen kamerleden opheldering over de toegevingen.
Dan dit er nog eens bij?
Ik zeg ze bedruipen zich allemaal zelf maar en zo niet, jammer voor de voetbalclub, maar dan heb je geen bestaansrecht.
Dit is echt belachelijk.
Als ze voetbal niet meer zouden subsidieren, zowel, gemeentelijk, provinciaal en landelijk dan is die 18 miljard besparing een MAKKIE.
Opzouten met dat voetbal.
- mrbbs
Luco schreef:Het is zowiezo al belachelijk hoeveel het voetbal de gewone belastingbetaler kost.(Elf Voetbal)De plannen van Nederland en België om samen de organisatie van het WK2018 of 2022 binnen te halen, kunnen niet langer op de volledige steun van de regeringen van beide landen rekenen. De overheden noemen de eisen van de FIFA onaanvaardbaar.
Foto: archief EHFDe wereldvoetbalbond eist onder meer vrijstelling van belasting en btw in de organiserende landen. Ook zijn er tal van privileges voor de VIP-gasten, zoals afgesloten rijbanen. En alle winkels binnen twee kilometer van de stadions moeten hun reclame verwijderen, tenzij het gaat om bedrijven die het WK sponsoren. Kroegen in de buurt va de stadions mogen alleen bier van de WK-sponsor tappen. Deze regelgeving was ook in Zuid-Afrika tijdens het WK van kracht.
Het Belgische kamerlid Jean-Marie Dedecker heeft een persmededeling uitgedaan. "De overheidsgarantie voor deze miljarden euro's kostende organisatie werd goedgekeurd door de ontslagnemende regering-Leterme. Het is onaanvaardbaar dat de Belgische regering btw- en belastingvrijstelling garandeert voor de FIFA die de miljardenwinst van het evenement incasseert."
Een ander parlemenstlid, Bert Anciaux reageert op zijn eigen website met de volgende woorden. "Het is ondenkbaar dat internationale holdings zoals FIFA in tijden van economische crisis en overheidsbesparingen belastingvrijstelling kunnen genieten op miljardenwinsten die hier gerealiseerd worden. Het bidbook heeft geen enkele waarde, met of zonder instemming van de ontslagnemende regering, indien er onwettige praktijken in worden voorgesteld of gepromoot. Zonder bespreking en goedkeuring in het parlement is het van nul en generlei waarde."
Ook in Nederland eisen kamerleden opheldering over de toegevingen.
Dan dit er nog eens bij?
Ik zeg ze bedruipen zich allemaal zelf maar en zo niet, jammer voor de voetbalclub, maar dan heb je geen bestaansrecht.
Dit is echt belachelijk.
Als ze voetbal niet meer zouden subsidieren, zowel, gemeentelijk, provinciaal en landelijk dan is die 18 miljard besparing een MAKKIE.
Opzouten met dat voetbal.
helemaal mee eens!
-
Metchu
als voetballiefhebber ben ik het daar wel deels mee eens... Het is zo dat een gemeente graag een wit voetje bij de bevolking haalt door veel geld uit te geven aan voetbal. Vooral naar uitgavepatronen bij amateurclubs zou er gekeken moeten worden. De velden waar zij bijvoorbeeld op spelen worden vaak gesubsidieerd door gemeentes en amateurclubs betalen vaak weinig tot niets, terwijl ze wel goede inkomen hebben, spelers uit het eerste zelfs betalen! Er zou eens kritisch naar dit soort uitgaven gekeken moeten worden! Maar dat doen politici niet al te graag
brood en spelen ofzo toch?
- Michel P
+1 zou Duitsland zich ook aan die absurde regels hebben geconformeerd bij het laatste WK?HansD schreef:Zoek het maar uit met dat WK. Vast wel een land dat wel aan die eisen wil voldoen, moeten ze het lekker daar organiseren. Hier in ieder geval niet met die belachelijke eisen.
Doet de UEFA ook zo achterlijk?
Anders gewoon die achterlijke FIFA in de ban doen en een nieuwe normale wereldbond oprichten.
Michel
-
Luco
Metchu schreef:als voetballiefhebber ben ik het daar wel deels mee eens... Het is zo dat een gemeente graag een wit voetje bij de bevolking haalt door veel geld uit te geven aan voetbal. Vooral naar uitgavepatronen bij amateurclubs zou er gekeken moeten worden. De velden waar zij bijvoorbeeld op spelen worden vaak gesubsidieerd door gemeentes en amateurclubs betalen vaak weinig tot niets, terwijl ze wel goede inkomen hebben, spelers uit het eerste zelfs betalen! Er zou eens kritisch naar dit soort uitgaven gekeken moeten worden! Maar dat doen politici niet al te graagbrood en spelen ofzo toch?
Ook de kleedkamers, onderhoud, renovatie en nieuwbouw daarvan komt 90% voor rekening van de gemeente.
Gemiddelde kosten per velderenovatie, elke 5 jaar zon 50.000 euro minimaal.
Daarbovenop komt nog het dagelijkse onderhoud van de velden, als je deze dingen bij elkaar optelt kom je ongeveer op 50.000 per veld,per jaar.
Reken maar eens uit hoeveel amateurveldjes er in jouw gemeente liggen en reken dan maar eens uit hoeveel veldjes er in heel nederland liggen.
Dan reken ik de grondkosten en overige kosten (zoals uren ambtenaar enzo) nog niet eens mee.
-
Roy
Groot voetbalfan hier, maar dit is zo belachelijk. Voetbal is niet heilig hoor..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Onvoorstelbaar hoe we gegijzeld worden door dit soort organisaties...................
Broek idd zelf ophouden, geen cent gemeenschaps/belasting geld er in, en dus een dikke koude sanering over het gehele sport gebeuren........................
Broek idd zelf ophouden, geen cent gemeenschaps/belasting geld er in, en dus een dikke koude sanering over het gehele sport gebeuren........................
-
Luco
Probleem is alleen zoals Metchu al zegt.
In de politiek zijn er mensen die graag wethouder worden, en voetbalclubs beloftes doen met gemeenschapsgeld levert gewoon veel stemmen op.
Vooral het jaar voor de gemeenteraadverkiezingen zie je veel besturen van voetbalclubs ineens in het gemeentehuis.
Koude sanering zou het beste zijn, alleen moeten dan alle politici dezelfde lijn trekken.
In de politiek zijn er mensen die graag wethouder worden, en voetbalclubs beloftes doen met gemeenschapsgeld levert gewoon veel stemmen op.
Vooral het jaar voor de gemeenteraadverkiezingen zie je veel besturen van voetbalclubs ineens in het gemeentehuis.
Koude sanering zou het beste zijn, alleen moeten dan alle politici dezelfde lijn trekken.
- RutgerK
Dit nuanceert het weer ietsje.
http://www.ad.nl/ad/nl/1045/WK-voetbal/ ... FIFA.dhtml
Belastingenverhaal lijkt mij duidelijk. BTW op kaartjes is wel een item vind ik. Bij een succesvol wk gaat het toch om bijna 2.5 miljoen kaarten.
De afgezette rijstroken ben ik heel benieuwd naar wat dat in de praktijk betekent. Nederland heeft dat wel vaker gedaan. Werden tijdens een Eurotop niet rijstroken op de A12 en A13 vrijgemaakt?
http://www.ad.nl/ad/nl/1045/WK-voetbal/ ... FIFA.dhtml
Belastingenverhaal lijkt mij duidelijk. BTW op kaartjes is wel een item vind ik. Bij een succesvol wk gaat het toch om bijna 2.5 miljoen kaarten.
De afgezette rijstroken ben ik heel benieuwd naar wat dat in de praktijk betekent. Nederland heeft dat wel vaker gedaan. Werden tijdens een Eurotop niet rijstroken op de A12 en A13 vrijgemaakt?
-
Metchu
hier koning derksen over onder andere dezelfde materie... hij zegt ook al wat ik zei
http://player.omroep.nl/?aflid=11242448 ongeveer op de helft begint ie te praten 8)
p.s. welke bij het kutste wannabee programma ooit by the way
p.s. welke bij het kutste wannabee programma ooit by the way
- Max V
Misschien zouden we eerst eens moeten afwachten of deze informatie wel klopt?
Natuurlijk stelt de FIFA hoge eisen, maar dat is ook logisch. Voor een dusdanig groot en gewichtig evenement dienen ook eisen gesteld te worden. Het gaat er om of het binnen de wet gebeurt en of het een land uiteindelijk meer oplevert dan dat het kost. Dat gaat niet alleen om geld, maar ook om sportiviteit, status, fair play, marketing, etcetera.
Het is voor Nederland een geweldige kans om een dusdanig toernooi te organiseren, mits het voor Nederland geen enorme negatieve financiële consequenties heeft. Ik heb er alle vertrouwen in dat de KNVB en de overheid daar op toezien en een verstandig besluit nemen.
Nederland heeft er voor gekozen in Europees opzicht een belangrijke rol te spelen. Daar hoort een evenement als dit ook bij. Nederland heeft zelf de verantwoordelijkheid om het evenement dusdanig te organiseren dat het winstgevend wordt. In mijn optiek is dat heel goed mogelijk!
Natuurlijk stelt de FIFA hoge eisen, maar dat is ook logisch. Voor een dusdanig groot en gewichtig evenement dienen ook eisen gesteld te worden. Het gaat er om of het binnen de wet gebeurt en of het een land uiteindelijk meer oplevert dan dat het kost. Dat gaat niet alleen om geld, maar ook om sportiviteit, status, fair play, marketing, etcetera.
Het is voor Nederland een geweldige kans om een dusdanig toernooi te organiseren, mits het voor Nederland geen enorme negatieve financiële consequenties heeft. Ik heb er alle vertrouwen in dat de KNVB en de overheid daar op toezien en een verstandig besluit nemen.
Nederland heeft er voor gekozen in Europees opzicht een belangrijke rol te spelen. Daar hoort een evenement als dit ook bij. Nederland heeft zelf de verantwoordelijkheid om het evenement dusdanig te organiseren dat het winstgevend wordt. In mijn optiek is dat heel goed mogelijk!
-
Metchu
Max V schreef:Misschien zouden we eerst eens moeten afwachten of deze informatie wel klopt?
- Macboy
- Max V
Metchu,
Noem me 5 internationale sportevenementen die voor Nederland een financiële strop zijn geweest?
Ik ben heel benieuwd...
Noem me 5 internationale sportevenementen die voor Nederland een financiële strop zijn geweest?
Ik ben heel benieuwd...