Nieuwe hype; de iPAD

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JWD

Re: Nieuwe hype; de iPAD

Bericht door JWD » 19 jul 2010, 23:34

Andre schreef:Is een 3G een must have of is 64 wifi voldoende.

Met iphone kan ik principe alle 3G acties al ondernemen.
Ik denk dat je beter dat beetje extra uit kan geven want dan heb je echt een toppertje.
Mijn 64GB 3G doet het echt overal en is ook gewoon retesnel.
Typen gaat veel fijner op de iPad dan op de iPhone dus onderweg even een uitgebreid mailtje tikken is piece of cake.
Browsen is ook super over 3G.
Daarnaast kan ik mensen met een grote collectie series/films Air Video aanraden met een server stream je alle video formaten (ja ook MKV) naar je iPad in HD, het ziet er echt subliem uit,
Laatst ook over 3G geprobeerd en het beeld is zelfs dan meer dan acceptabel.

Andre

Bericht door Andre » 20 jul 2010, 00:04

met 3g moet je dus een dual sim hebben.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 jul 2010, 00:19

JWD

Bericht door JWD » 20 jul 2010, 00:31

ik heb een duo datasim abbo bij Vodafone.
1 sim voor in de bijgeleverde USB adapter (tot 28.8mbps)
1 sim verknipt naar microsim voor de iPad.
Werkt als een trein, een duo sim op je bel abbo zou ik niet doen aangezien je dan niet meer gebeld kan worden, de iPad dropt alle inkomende calls.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 20 jul 2010, 12:16

Wouter81 schreef: Ook leuk richting je klant, natuurlijk een heel stuk 'uitstraling' als je met zo'n ding aan komt zetten en daar je notities ed. op maakt. :)
Dat dacht ik, ik denk dat ik met het laten bekleden van het interieur in m'n auto gelijk even het bedrijfslogo op de lederen Ipad hoes laat stikken :hosanna:

ADV

Bericht door ADV » 23 jul 2010, 16:33

Iemand 1 opgehaald vandaag? Ik laat het voorlopig even aan me voorbij gaan.. denk niet dat ik er veel aan heb.. tis dan meer voor de heb :)

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 23 jul 2010, 16:34

ik ga over enkele weken eentje scoren, ik heb er niet zoveel behoefte aan om als een stel wacko's voor de mediamarkt te gaan liggen :banaan:

Shakes

Bericht door Shakes » 23 jul 2010, 16:37

Zit volgende min Muay Thailand en ga daar even kijken.

N.

Andre

Bericht door Andre » 26 jul 2010, 16:17

Beetje laat maar ik heb ook ipad 64 3G. Wat een apparaat. Echt brillant. Echt lekker om zo even te pakken. En je kan hem net als de iphone helemaal naar je hand zetten met apps.

Met touchscreen zo natuurlijk in je hand.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 jul 2010, 17:07

Andre schreef:Beetje laat maar ik heb ook ipad 64 3G. Wat een apparaat. Echt brillant. Echt lekker om zo even te pakken. En je kan hem net als de iphone helemaal naar je hand zetten met apps.

Met touchscreen zo natuurlijk in je hand.
Ben je altijd zo snel :please:

Andre

Bericht door Andre » 26 jul 2010, 21:31

Ja hier worden de ipads afgeleverd met paard en wagen. Dus het was even wachten. LOL

Maar airvideo dat werkt magistraal. Kan je hem meteen even converten naar het juiste formaat. Via itunes even erop zetten. Heerlijk wat een gemak.

Tom

Bericht door Tom » 26 jul 2010, 21:34

gewoon live streamen via Air video kan toch ook?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 jul 2010, 21:55

Waar hebben jullie het over......... :nah:

Die diepfries zit ook maar popie te praten want hij speeld alleen boter,klaas en eieren op dat ding.
Hij kwam na twee dagen er achter dat hij niet kon bellen met dat ding :goodnight:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 jul 2010, 22:18

Andre schreef:Ja hier worden de ipads afgeleverd met paard en wagen. Dus het was even wachten. LOL

Maar airvideo dat werkt magistraal. Kan je hem meteen even converten naar het juiste formaat. Via itunes even erop zetten. Heerlijk wat een gemak.
"Meteen even converteren naar het JUISTE format". Klinkt als fanboy taal. Je bedoelt te zeggen dat de iPad niet alle formats/codecs kan afspelen. :wink:

Andre

Bericht door Andre » 26 jul 2010, 23:10

via airtunes kan je alle formaten afspelen maar tis ook wel lekker dat je mooie films en driftfilmpjes op de ipad zelf hebt staan.

Ik had hem al tegen het oor het aan. Mensen keken me al aan snapte er geen reet van.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jul 2010, 23:36

Andre schreef:via airtunes kan je alle formaten afspelen maar tis ook wel lekker dat je mooie films en driftfilmpjes op de ipad zelf hebt staan.

Ik had hem al tegen het oor het aan. Mensen keken me al aan snapte er geen reet van.
:roflol: :roflol:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 29 jul 2010, 14:50

Ik heb gisteren even met de iPad gespeeld. Leuk apparaat moet ik zeggen met een hoog 'hebben' gehalte. Helaas is zo'n demo in een shop niet goed te beoordelen. Mail app. is niet gevuld dus moeilijk te beoordelen op gemak. Internet is leuk, Nu.nl app. verfrissend, Google maps indrukwekkend, foto's kijken is geweldig.
Tegenvaller voor mij was het e-book gedeelte. Dat scherm is echt onvoldoende rustig en scherp om uren achtereen een boek te lezen. Andere 'tegenvaller' is het gewicht. Ik had de iPad lichter verwacht. Met 0.73 kg (zonder hoes) is de iPad in mijn ogen te zwaar om lang vast te houden en met één hand al helemaal.

markk

Bericht door markk » 29 jul 2010, 21:32

Gisteren even mee zitten spelen. Wil eigenlijk zo'n ding in Window 7. Maar nu ik heb zitten spelen brand het wel. Heeft hoog "hebben gehalte". Had in een impuls als gezegd "doe er maar 1" maar was uitverkocht :-)

Paar vraagjes:

1. Speelt zo'n ding gewoon native alle muziek/video formaten. mp3, avi, mpg, wmv, .mov, divx, etc. Of moet je eerst allerlei player/codecs/converter apps kopen, downloaden, installeren, etc. Wil ik nl. niet.

2. Kan je met zo'n ding gewoon een Samba / Windows file-share benaderen ? Is voor mij een absolute must, ik heb zo'n Linux/Samba gebaseerd NAS in m'n netwerk hangen waar echt alles op staat. Als ie native geen CIFS-share's kan mappen ben ik klaar...

Mark.

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 29 jul 2010, 21:46

markk schreef:Gisteren even mee zitten spelen. Wil eigenlijk zo'n ding in Window 7. Maar nu ik heb zitten spelen brand het wel. Heeft hoog "hebben gehalte". Had in een impuls als gezegd "doe er maar 1" maar was uitverkocht :-)

Paar vraagjes:

1. Speelt zo'n ding gewoon native alle muziek/video formaten. mp3, avi, mpg, wmv, .mov, divx, etc. Of moet je eerst allerlei player/codecs/converter apps kopen, downloaden, installeren, etc. Wil ik nl. niet.

2. Kan je met zo'n ding gewoon een Samba / Windows file-share benaderen ? Is voor mij een absolute must, ik heb zo'n Linux/Samba gebaseerd NAS in m'n netwerk hangen waar echt alles op staat. Als ie native geen CIFS-share's kan mappen ben ik klaar...

Mark.
Je moet alle filmpjes omzetten. je kan er geen codecs opzetten om ze alsnog af te spelen:
iPad Supported Video Formats
H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats;
MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats;
Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

Roy

Bericht door Roy » 31 jul 2010, 18:38

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 31 jul 2010, 23:05

Ben benieuwd wanneer er tablets uitkomen met Android, dat lijkt me interessanter dan tablets met Win7 of met iOS4.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 jul 2010, 23:11

Dat is nu waar ik als tech nitwit van baal....................al die verschillende software soorten, allemaal verschillende formatten...........er is niet wijs uit te worden voor een "normale" consument..............ik wil gewoon iets wat werkt en waar ik niet allerhande ingewikkelde handelingen voor uit moet voeren, moet op zoeken, moet downloaden............neh, zo moet dat niet............zeer klant onvriendelijk...........

Die industrie moet eerst eens met 1 goed systeem komen................

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 01 aug 2010, 01:23

romo schreef:Dat is nu waar ik als tech nitwit van baal....................al die verschillende software soorten, allemaal verschillende formatten...........er is niet wijs uit te worden voor een "normale" consument..............ik wil gewoon iets wat werkt en waar ik niet allerhande ingewikkelde handelingen voor uit moet voeren, moet op zoeken, moet downloaden............neh, zo moet dat niet............zeer klant onvriendelijk...........

Die industrie moet eerst eens met 1 goed systeem komen................
Toppie, dan is Apple dus wat voor jou........... Probeer maar eens, werkt heel makkelijk. :beer:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 aug 2010, 09:04

Ik heb een Apple PC................ :mrgreen: ( maar ik kijk niet door een Apple bril zogezegd, ik ben dus zeker niet een die hard fanboy, dus ik kan me rustig enige kritiek veroorloven, ik ben ook niet bang om daar weer kritiek op te krijgen)

MAC,
Zeker niet verkeerd, maar toch ook niet zonder fouten en niet zo intuitief als door menigeen wordt beweerd. Het meest vervelend is dat niet alles wordt (h)erkend, zodat toch aanvullende software moet worden gedownload ( die dan ook nog vaak door liefhebbers is ontwikkeld en op het internet is geknald)

Ik vind het nog steeds zeer client onvriendelijke systemen, hoewel het wel verbeterd is. Maar om sommige applicaties te kunnen begrijpen en toepassen, moet je nog steeds iets van een computer nerd zijn................

Shakes

Bericht door Shakes » 01 aug 2010, 09:12

Een Apple PC?

Plaats reactie