Rutger, ik denk niet dat je het zo zwart/wit kan stellen. Zo luister ik regelmatig naar Radio 538 's ochtends en hoor zo nu en dan Humberto Tan, wie fel tegenstander is van de PVV. Elke keer brengt hij het onderwerp over etnische registratie naar boven, wat hem blijkbaar enorm dwars ligt. Het betreft hem zelf tenslotte ook.RutgerK schreef:Ik heb hier eens een kaartje gelinkt met een overzicht van Nederland waar welke partij het grootst is bij de TK verkiezingen. Die gebieden vertonen geen overlap met de gebieden waar de intelligentia woont of wordt gekenmerkt door een jonge bevolkingsopbouw.
Over het algemeen is jeugd rechtser omdat ze geloof hebben dat je master of your own destiny bent. Naarmate men ouder wordt wordt men over het algemeen wat meer centrum of links. De oudste bevolkingsgroep zal wel weer wat rechtser worden omdat ze zekerheden hebben die vanuit de linkse politiek zijn bedacht en zich nu 100% kunnen concentreren op dat wat hen angstig maakt.
Ik heb daar niks mee te maken, dus voor mij is dat geen reden om NIET PVV te stemmen. Wat voor mij wel een reden zou zijn is bijvoorbeeld het verlagen van de vennootschapsbelasting. Een standpunt die verder bij geen enkele linkse partij te vinden is.
Toch word ik dan weggezet als een nazi, racist en asociaal. En dat alleen omdat andere partijen weigeren voor mij belangrijke standpunten in hun partijprogramma op te nemen. Heeft het kiezen op een bepaalde partij niet gewoon alleen te maken met persoonlijke interesses? En zou het helemaal niet gek zijn dat de PVV best veel stemmen van hoger opgeleiden (en hogere inkomens) in de wacht sleept, puur omdat het een behoorlijk rechts economisch programma heeft?
Toch voel ik me nu weer geneigd om te benadrukken dat ik VVD heb gestemt en niet PVV, om vooroordelen over mij uit te sluiten. Slaat toch ook nergens op