Audi wil de grootste worden
- Riceaux
Audi wil de grootste worden
http://www.nu.nl/economie/2301110/audi- ... halen.html
Dan is mijn vraag, waarom is Audi de snelst groeiende terwijl al hun auto's op elkaar lijken en totaal niet onderscheidend zijn?
Dan is mijn vraag, waarom is Audi de snelst groeiende terwijl al hun auto's op elkaar lijken en totaal niet onderscheidend zijn?
- Niels v D
Re: Audi wil de grootste worden
Omdat a8-rijders weinig gevoel voor smaak hebben en de berijders van alles onder de A8 daar graag op lijken...
Ik ben niet zo'n audifan, dat moge duidelijk zijn..

Ik ben niet zo'n audifan, dat moge duidelijk zijn..
-
Omdat ze stoere LED lampies hebben?
Ook ik ben geen Audi fan
Ook ik ben geen Audi fan
- Snipe
Omdat de Autoweek zegt dat het dashboard mooi is afgewerkt.
-
Een 7 serie of A8. Een A8
M6 of RS5. Een RS5.
Een snelle daily een luxe grote auto. Zou ik toch altijd voor audi kiezen.
Maar is de keuze bijv RS3 of 1///M coupe dan gaat de voorkeur naar 1///M coupe maar das puur om het aandrijf concept. Zelfde geld ook voor de M3 tov zijn audi concurrent.
Dus maw audi is goed bezig.
M6 of RS5. Een RS5.
Een snelle daily een luxe grote auto. Zou ik toch altijd voor audi kiezen.
Maar is de keuze bijv RS3 of 1///M coupe dan gaat de voorkeur naar 1///M coupe maar das puur om het aandrijf concept. Zelfde geld ook voor de M3 tov zijn audi concurrent.
Dus maw audi is goed bezig.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ondanks de autoliefde hier, en de lust voor accesore vinkjes zetten bij aanschaf, gaat het gros van de mensen (en ook veel lease rijders) voor wat ze maximaal kunnen krijgen voor hun euri's.
Dat zijn de instap dieseltjes en 1.6'jes met een minimum aan opties.
Toen ik een paar jaar geleden kon kiezen, was de 318D buiten bereik, en de A4 1.9tdi lukte net.
Dat zal voor veel mensen zo zijn; een koude vergelijk van instapprijzen en optielijsten.
Dat zijn de instap dieseltjes en 1.6'jes met een minimum aan opties.
Toen ik een paar jaar geleden kon kiezen, was de 318D buiten bereik, en de A4 1.9tdi lukte net.
Dat zal voor veel mensen zo zijn; een koude vergelijk van instapprijzen en optielijsten.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Laat iedereen, incluis het petjes volk, Audi gaan rijden.......................hebben we daar geen last meer van................ 

romo schreef:Laat iedereen, incluis het petjes volk, Audi gaan rijden.......................hebben we daar geen last meer van................

- Knot
Vind audi vaak "net niet". BMW straal sportiviteit uit, Mercedes luxe... Audi hangt daar een beetje bij omdat het verder nergens past.
Soms denk ik nog wel, de A4 avant 1.8tfsi die hier staat als ik naar buiten loop, tsja, mooie wielen, dikke bak. Maar daarna kom ik een 325i touring E91 en die is gewoon mooier, degelijker, beter in elkaar gezet!
Soms denk ik nog wel, de A4 avant 1.8tfsi die hier staat als ik naar buiten loop, tsja, mooie wielen, dikke bak. Maar daarna kom ik een 325i touring E91 en die is gewoon mooier, degelijker, beter in elkaar gezet!
Knot, dat is ook subjectief, heb je ooit langere tijd audi gereden, kosten en degelijkheid vergeleken?
Ik vind bmw totaal geen sportieve uitstraling hebben, is ook maar een subjectieve mening.
Ik vind bmw totaal geen sportieve uitstraling hebben, is ook maar een subjectieve mening.
- Knot
Heb ze niet zelf gehad maar wel alle varianten gereden. Vind het gewoon net niet de statusfactor hebben.
BMW plak je een M pakket op, Mercedes alle luxe en fijne automaat en audi hobbelt daar een beetje achteraan met hun "premium" termen.... ze staan per slot van rekening gewoon naast de volkswagens in de showroom.
Kom u voor een golf kijken meneer.. oh, dan mag u deze koffieautomaat niet gebruiken, die behoort bij de audi afdeling, dat is premium koffie.
BMW plak je een M pakket op, Mercedes alle luxe en fijne automaat en audi hobbelt daar een beetje achteraan met hun "premium" termen.... ze staan per slot van rekening gewoon naast de volkswagens in de showroom.
Kom u voor een golf kijken meneer.. oh, dan mag u deze koffieautomaat niet gebruiken, die behoort bij de audi afdeling, dat is premium koffie.
gechargeerde mening dus, als je naar BMW gaat (ook allemaal net niet) wordt je geconfronteerd met MINI in de showroom, nee dan heb je status.
Kom op zeg Knot, is wel heel erg duidelijk te merken dat je BMW rijdt.
Je weet wel waar ook 80% petjes, kampers en aso;s in rijden.
NOUNOU wat een statussymbool

Kom op zeg Knot, is wel heel erg duidelijk te merken dat je BMW rijdt.
NOUNOU wat een statussymbool

- Kasteel
Audi is het voorbeeld van de illusie van premium volgens mij en dat verkoopt gewoon top....
Audi ligt gewoon heel sterk in de zakelijke markt, door het neutrale en premium imago van het merk.
Audi ligt gewoon heel sterk in de zakelijke markt, door het neutrale en premium imago van het merk.
- dvh
Ik vind het persoonlijk ook altijd wel mooie auto's.
Neutraal, stijlvol en goed afgewerkt, mooie materialen worden er gebruikt.
Zolang je ze netjes laat blijft het een tijdloze nette auto om te zien.
Maar daarom ook weer wat saai.
En dat het VW techniek is, ach, daar is helemaal niks mis mee.
Alleen zijn de auto's , buiten de RS'en , niet echt heel sportief afgesteld, dus meer als comfortabele daily's , en dat is immers ook waar menig Nederlander zijn auto voor gebruikt, dus goede zet van Audi zal ik maar zeggen.
Ik weet nog wel dat de audi80 een 'hippe' auto was, maar toen stelde audi nog niet zo heel veel voor.
Als je ziet hoe het merk de laatste 15 jaar aan de weg heeft getimmert, en zijn imago heeft verbeterd en zich zo tussen BMW en Mercedes in heeft weten te werken, dat heb ik geen enkel ander merk zien doen.
Neutraal, stijlvol en goed afgewerkt, mooie materialen worden er gebruikt.
Zolang je ze netjes laat blijft het een tijdloze nette auto om te zien.
Maar daarom ook weer wat saai.
En dat het VW techniek is, ach, daar is helemaal niks mis mee.
Alleen zijn de auto's , buiten de RS'en , niet echt heel sportief afgesteld, dus meer als comfortabele daily's , en dat is immers ook waar menig Nederlander zijn auto voor gebruikt, dus goede zet van Audi zal ik maar zeggen.
Ik weet nog wel dat de audi80 een 'hippe' auto was, maar toen stelde audi nog niet zo heel veel voor.
Als je ziet hoe het merk de laatste 15 jaar aan de weg heeft getimmert, en zijn imago heeft verbeterd en zich zo tussen BMW en Mercedes in heeft weten te werken, dat heb ik geen enkel ander merk zien doen.
- Knot
Rij alleen BMW omdat ik daarmee kan driften, dat gaat niet zo goed met die henkie haldex en tinus torsen mobielenLuco schreef: Kom op zeg Knot, is wel heel erg duidelijk te merken dat je BMW rijdt.

Een S5 en RS5 vind ik nog wel wat hebben maar kijk eens naar het vergelijk Golf of A3... waarom zou je meer betalen voor hetzelfde? Gewoon lekker de VW kopen en de extra centen gebruiken om echt wat leuks te rijden.
- Martijn_bmw
100% eens, ik vind audi (op de hele dikke versie's na) gewoon te dure VW's dan kan je beter gewoon een VW nemen en de extra centen gebruiken voor meer optie's of andere leuke dingen!Knot schreef:Rij alleen BMW omdat ik daarmee kan driften, dat gaat niet zo goed met die henkie haldex en tinus torsen mobielenLuco schreef: Kom op zeg Knot, is wel heel erg duidelijk te merken dat je BMW rijdt.
Je weet wel waar ook 80% petjes, kampers en aso;s in rijden.Goed voor de kakpraat op een verjaardag dat je audi quattro heeft en je alleen daarmee op wintersport kan maar ik moet t niet. (R8 uitgezonderd)
Een S5 en RS5 vind ik nog wel wat hebben maar kijk eens naar het vergelijk Golf of A3... waarom zou je meer betalen voor hetzelfde? Gewoon lekker de VW kopen en de extra centen gebruiken om echt wat leuks te rijden.
daarnaast drift ik niet omdat ik dat niet kan

- Snipe
Als je iets zegt over Audi en premium-wrong-wheeldrive, reageert Audi-volk altijd met een heel verhaal over Quattro. Toch heeft Audi pas vorig jaar voor het eerst in lange tijd weer meer 4WD's verkocht dan BMW.Knot schreef:Goed voor de kakpraat op een verjaardag dat je audi quattro heeft en je alleen daarmee op wintersport kan
-
Automerken naaien je toch wel want alles gaat om geld verdienen.
Maar dat ze bij Audi zoveel onderdelen delen met VW/Skoda/Seat vind ik zo zwak. Ergens doet dat afbreuk bij mij aan de hele beleving. Of de Exeo,. je zou net 2 jaar ervoor een A4 voor de volle mep hebben gekocht. Bij Audi-rijders weet je gewoon dat ze teveel hebben betaald (puur voor de badge en de LED lampjes) omdat ze voor minder ook een VW konden kopen. Uitgezonderd de dikkere modellen (a5/a8 en spul met dikkere motoren).
Maar dat ze bij Audi zoveel onderdelen delen met VW/Skoda/Seat vind ik zo zwak. Ergens doet dat afbreuk bij mij aan de hele beleving. Of de Exeo,. je zou net 2 jaar ervoor een A4 voor de volle mep hebben gekocht. Bij Audi-rijders weet je gewoon dat ze teveel hebben betaald (puur voor de badge en de LED lampjes) omdat ze voor minder ook een VW konden kopen. Uitgezonderd de dikkere modellen (a5/a8 en spul met dikkere motoren).
-
Gisteren spotte ik bij de BMW Keram naast Maastricht Airport deze MINILuco schreef:gechargeerde mening dus, als je naar BMW gaat (ook allemaal net niet) wordt je geconfronteerd met MINI in de showroom, nee dan heb je status.
KLIK
Vraagprijs iets van 57.000 euro

Koop je bijna twee 1 series voor, of een nette e46 CSL in Heereveen

Omdat dat waarschijnlijk het overgrote deel van de mensen aanspreekt.Riceaux schreef:http://www.nu.nl/economie/2301110/audi- ... halen.html
Ook goed marketing met, voorsprong door techniek, wat er dan ook van waar is.
Niet mikkend op 1 doelgroep
En de onzin dat het vw is, je kan het ook omdraaien een vw is een goedkopere auto met audi techniek, het is net hoe je er tegenaan kijkt he, gals is halfvol of het glas is half leeg.
En dan kan je nog beter een skoda of seat nemen, is ook dezelfde techniek en nog goedkoper, ik vind dat persoonlijk lulargumenten, want waarom kiezen er dan uberhaupt nog mensen voor wat anders, omdat het mensen aanspreekt, zie reactie knot, die rijdt bmw omdat die ermee kan driften, dat kan met een nissan 350z ook, of met een patrol of met een dikke amerikaan, maar hij kiest bewust bmw
-
Het is maar waar je mee opgegroeid bent.
Voor mij is iedere BMW thuiskomen. Of het nu mijn oude witte 324d of huidige M5 is.
Op de één of andere manier spreekt het merk mij altijd weer aan met zijn techniek, rij-beleving en uiterlijk.
Noem het oogkleppen, boeit me niet.
Rij nu bijna 2 jaar zakelijk Audi, en echt geen enkel moment levert mij dat hetzelfde rij-plezier op als wat ik in een BMW ervaar. Het is me allemaal te afstandelijk, heb er niets mee.
Maar dit zelfde effect zie dus ook bij Audi rijders. Meestal zijn dat vroegere Seat of VW rijders, die automatisch doorgroeien naar een Audi.
Kijk de topics in diverse fora er maar op na. Als Audi een nieuw model lanceert, dan vinden Seat en VW rijders het vaak ook gelijk een superauto.
Ieder z'n ding en daar is niets mis mee.
Voor mij is iedere BMW thuiskomen. Of het nu mijn oude witte 324d of huidige M5 is.
Op de één of andere manier spreekt het merk mij altijd weer aan met zijn techniek, rij-beleving en uiterlijk.
Noem het oogkleppen, boeit me niet.
Rij nu bijna 2 jaar zakelijk Audi, en echt geen enkel moment levert mij dat hetzelfde rij-plezier op als wat ik in een BMW ervaar. Het is me allemaal te afstandelijk, heb er niets mee.
Maar dit zelfde effect zie dus ook bij Audi rijders. Meestal zijn dat vroegere Seat of VW rijders, die automatisch doorgroeien naar een Audi.
Kijk de topics in diverse fora er maar op na. Als Audi een nieuw model lanceert, dan vinden Seat en VW rijders het vaak ook gelijk een superauto.
Ieder z'n ding en daar is niets mis mee.
- Snipe
Ah, vandaar dat Luco die premium-Seats zo verdedigt.M@rcel schreef:Audi rijders. Meestal zijn dat vroegere Seat of VW rijders, die automatisch doorgroeien naar een Audi.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^ M@rcel, goede argumentatie, kan ik mij bij aansluiten................
Je doet je ding, het blijft subjectief, een ander wil je wat anders aanpreken ,en je blijft je ding doen..........
Je doet je ding, het blijft subjectief, een ander wil je wat anders aanpreken ,en je blijft je ding doen..........

Ik heb dat eigenlijk niet bij een bepaald merk.
Vroeger ford gereden, niks mis mee.
Nu wat oude brikken van Renault, heeft weer wat anders dan de destijds nieuwe fords.
Dagelijks de patrol, geeft ook weer df, alleen op een heel andere manier
Ik vind bijna elk merk wel een leuke auto hebben.
Vroeger ford gereden, niks mis mee.
Nu wat oude brikken van Renault, heeft weer wat anders dan de destijds nieuwe fords.
Dagelijks de patrol, geeft ook weer df, alleen op een heel andere manier
Ik vind bijna elk merk wel een leuke auto hebben.
- romo
Ohg, dat heb ik ook wel, dat ik andere merken wel leuke karren vind hebben, maar daarom wil ik hem nog niet, voor dat willen is wat exta`s nodig...............wat dat dan precies is kan ik niet zeggen, leg eens uit waarom je verliefd wordt op iemand..................is ook niet te beredeneren...........