24 juli DF meeting & toerrit Midden-Nederland
- Erik335i
Re: 24 juli DF meeting & toerrit Midden-Nederland
Moet me helaas afmelden.
Veel plezier volgens mij wordt het een prachtige dag!
Veel plezier volgens mij wordt het een prachtige dag!
- GTRene
Auto afgetankt, ff vlot gewassen, vloeistoffen gecontroleerd en bandendruk, ikke is ready
check

check

- DDX
Vroeger had je nog programma om google maps om te zetten naar ov2 files.Snipe schreef:Voor de mensen die de route in hun TomTom willen zetten:
- Route deel 1 http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 45447&z=15
- Route deel 2 http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 90895&z=14
(De internetverbinding is hier nogal sloom, dus het kon even niet in 1 kaart)
Maar wat ik zo lees is dat na verandering(/nieuwe versie) van google niet meer mogelijk.
Of weet iemand toch nog manier ?
- GTRene
ik zit met de Ovi maps...ik wilde re route wat naamken op die map...meer dan een uur mee bezig maar krijg het niet zo en willen niet zoveel punten in
Nu een paar punten erin gezet waar we sowieso langskomen maar je kan het dan niet echt gebruiken alleen voor nood naar een volgend punt als je de groep kwijt raakt
dus ik rijd achter iemand met een tomtom er in en de route goed ingeregeld
belangrijkste beginpunt....lunchpunt? en eindpunt naarden staan er sowieso in.

Nu een paar punten erin gezet waar we sowieso langskomen maar je kan het dan niet echt gebruiken alleen voor nood naar een volgend punt als je de groep kwijt raakt

dus ik rijd achter iemand met een tomtom er in en de route goed ingeregeld

belangrijkste beginpunt....lunchpunt? en eindpunt naarden staan er sowieso in.
- stefan740
Zal eens kijken of ik hem van google maps in de tomtom krijg. Maar och, een 330i houden we wel bij toch 

- Joop
Probeer eens met het volgende programma'tje: RouteconvertorDDX schreef:Vroeger had je nog programma om google maps om te zetten naar ov2 files.Snipe schreef:Voor de mensen die de route in hun TomTom willen zetten:
Maar wat ik zo lees is dat na verandering(/nieuwe versie) van google niet meer mogelijk.
Internetadres in het te "openen bestand" plakken en gaan...; daarna omzetten.
Het makkelijkste is om het eerst naar itn (TOM TOM 5 of 8) om te zetten; in het programma'tje Tyre te bewerken naar de route die Perry heeft uitgezet. Je zult een aantal punten opnieuw moeten plaatsen...
Daarna kun je dit bestand (opgesplitst) weer omzetten in Routeconvertor naar ieder gewenste bestandsindeling.
Voor de Becker van mij ging dit super (het apparaat kan namelijk bijna 400 tussenpunten aan)... Probleem van TomTom of andere apparaten is dat je niet zoveel tussenpunten kunt opgeven en daardoor het bestand moet opsplitsen in meerdere delen; of minder tussenpunten opgeven, maar dan loop je de kans dat je niet exact dezelfde route rijdt.
Laatst gewijzigd door Joop op 23 jul 2010, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robertdj
Tsja, geen TomTom. Ik volg het geluid van de Hartge wel 

- stefan740
Goede uitleg. Ik kwam er dus net achter dat het teveel punten zijn via de itn converter route.Joop schreef:Probeer eens met het volgende programma'tje: RouteconvertorDDX schreef:Vroeger had je nog programma om google maps om te zetten naar ov2 files.Snipe schreef:Voor de mensen die de route in hun TomTom willen zetten:
Internetadres in het te "openen bestand" plakken en gaan...; daarna omzetten.
Het makkelijkste is om het eerst naar itn (TOM TOM 5 of 8) om te zetten; in het programma'tje Tyre te bewerken naar de route die Perry heeft uitgezet. Je zult een aantal punten opnieuw moeten plaatsen...
Daarna kun je dit bestand (opgesplitst) weer omzetten in Routeconvertor naar ieder gewenste bestandsindeling.
Voor de Becker van mij ging dit super (het apparaat kan namelijk bijna 400 tussenpunten aan)... Probleem van TomTom of andere apparaten is dat je niet zoveel tussenpunten kunt opgeven en daardoor het bestand moet opsplitsen in meerdere delen; of minder tussenpunten opgeven, maar dan loop je de kans dat je niet exact dezelfde route rijdt.
- GTRene
ik zag dat ook gratis de google navigatie kan downloaden? maar dan moet je internet verbinding hebben geloof ik...en ik heb geen internet abbon op men tel.
http://www.google.nl/intl/nl_ALL/mobile/navigation/
neem ook nog uitprintkaartje mee van overzicht route...ooow we komen er wel
zo te zien wordt het niet zo druk, en kan ik men kosten lunch e.d net zo goed zelf doen, ik gebruik niet zoveel, iets beter in de hand te houden ook in mijn geval.
magoed we zien het morgen, blij dat het niet te gek heet wordt 8)
is de begin lijst wel bijgewerkt?
oh, niet vergeten de wekker zetten om 7u

@Robbert, als ik dan verdwaal rijd ik in elk geval niet alleen
http://www.google.nl/intl/nl_ALL/mobile/navigation/
neem ook nog uitprintkaartje mee van overzicht route...ooow we komen er wel
zo te zien wordt het niet zo druk, en kan ik men kosten lunch e.d net zo goed zelf doen, ik gebruik niet zoveel, iets beter in de hand te houden ook in mijn geval.

magoed we zien het morgen, blij dat het niet te gek heet wordt 8)
is de begin lijst wel bijgewerkt?
oh, niet vergeten de wekker zetten om 7u

@Robbert, als ik dan verdwaal rijd ik in elk geval niet alleen

- Joop
@Stefan: Je kunt hem dan gewoon als itn bestand opslaan; alleen zul je nog wel een paar punten moet weghalen of bestand moeten opsplitsen anders pakt TomTom het routebestand niet.
- stefan740
Ja dat had ik al gesnapt vanuit je uitleg. Ze staan erop nu. Tot morgen heren 

- DDX
Rij wel achter iemand aan 8)
- Robertdj
Heb de route maar oldskool uitgeprint
Gaat helemaal goed komen 

- JeroenB3
We will follow the leader
Ik kom vaak tot 400 km 8) morgen niet denk ik

Ha ha, wat is jou actieradius ?GTRene schreef:neem aan dat we ook nog een tankstation tegen komen?
- GTRene
euhm...rond de 210km ga ik altijd weer tanken, net voor het reserve lampje opkomt...dus niet echt veelJeroenB3 schreef:We will follow the leader![]()
Ha ha, wat is jou actieradius ?GTRene schreef:neem aan dat we ook nog een tankstation tegen komen?

alleen lange stukken snelweg doet ie "zuinig" maar gemiddeld lust ie wel wat en klein tankje in de Z3.
- Snipe
Een kilometer van het beginpunt zit een benzinepomp. En zo goed als naast het lunchpunt ook. Je hoeft die Hartge dus niet te duwen vandaag.
- GTRene
moet ik ff tanken euh denken wat ik ga doen...de route vanaf men huis zo'n 100km naar amersfoort is ie redelijk zuinig..misschien haal ik net de lunch met dezelfde tankSnipe schreef:Een kilometer van het beginpunt zit een benzinepomp. En zo goed als naast het lunchpunt ook. Je hoeft die Hartge dus niet te duwen vandaag.

ik kijk wel even als ik bij het beginpunt ben
tot straks

- DDX
Gewoon volgooien bij beginpunt en anders voor de zekerheid sleepkabel meenemen ? 

- GTRene
als de nood echt krap wordt kan ik via de nokia navigatie wel het dichtsbijzijnde tankstation en ff van de route afgaan...maar als we langs een tankstation komen na 1 km en we daar stoppen doe ik het daaro of net voor beginpunt....tot zo, ik ga zo.DDX schreef:Gewoon volgooien bij beginpunt en anders voor de zekerheid sleepkabel meenemen ?
- GTRene
Ik ben al weer thuis...
verzamelen bij Mac en daarna op pad als 2de om Perry te volgen in de beamer...meeste hadden geen route op hun navi dus Robert volgde mij en nog een stuk of 10 erachter...
al spoedig kwamen we in het "bos" op een zandpad
euh...hoezo geen zandpaden...afijn dan denk je oke zal wel een kort stukkie zijn, maar dat duurde nog ff en links en rechts e.d...
ondertussen hield ik de volgers in de gaten want sommige raakten soms wat achter en dan reed ik rustig, echter Perry scheurde soms lekker door (en ik had geen route op men navi want dat kon niet zonder tomtom) afijn, eindelijk op de harde weg en verder...
euh...ja 50meter en ik zie Perry weer een zandweg induiken
hoe heeft hij zijn navi ingesteld (met zandpaden en richtste weg?) in elk geval niet oke...afijn, ik kijken of de anderen zien dat we dat pad ingaan dus ff rustig...maja Perry had de gang erin in dat bos terwijl ik wel rekening hield met maar Perry ook niet kwijt wilde raken
uiteindelijk perry kwijt en de anderen ook niet meer gezien.
Dus bos maar uit met Robert die volgde en Erik gebeld want geen nummer van perry en Robert had al helemaal niks bij zich
men hele kar onder een dikke laag stof en de mensen kwijt, nah dat begon lekker (not) toen was men go René energie al bijna op en gaf ik Robert men printkaart zodat die ergens aansluiting verderop kon vinden? en ben ik naar huis gegaan...balen magoed...had al een gevoel dat het mis zou gaan
maybe next time als iemand de route beter kent
hoop in elk geval dat de anderen aansluiting blijven houden door rekening met elkaar te houden helemaal voor de mensen zonder tomtom.
en hoop dat het voor de rest toch een leuke dag wordt

verzamelen bij Mac en daarna op pad als 2de om Perry te volgen in de beamer...meeste hadden geen route op hun navi dus Robert volgde mij en nog een stuk of 10 erachter...
al spoedig kwamen we in het "bos" op een zandpad

ondertussen hield ik de volgers in de gaten want sommige raakten soms wat achter en dan reed ik rustig, echter Perry scheurde soms lekker door (en ik had geen route op men navi want dat kon niet zonder tomtom) afijn, eindelijk op de harde weg en verder...
euh...ja 50meter en ik zie Perry weer een zandweg induiken

Dus bos maar uit met Robert die volgde en Erik gebeld want geen nummer van perry en Robert had al helemaal niks bij zich

men hele kar onder een dikke laag stof en de mensen kwijt, nah dat begon lekker (not) toen was men go René energie al bijna op en gaf ik Robert men printkaart zodat die ergens aansluiting verderop kon vinden? en ben ik naar huis gegaan...balen magoed...had al een gevoel dat het mis zou gaan

maybe next time als iemand de route beter kent

hoop in elk geval dat de anderen aansluiting blijven houden door rekening met elkaar te houden helemaal voor de mensen zonder tomtom.
en hoop dat het voor de rest toch een leuke dag wordt

- Michel P
Wat een verslag Rene..... erg jammer.
Michel
Michel
-
Jammer Rene.
- SteV6
René, volgende keer lekker mee met een lightweightmeeting 

- Michel P
SteV6 schreef:René, volgende keer lekker mee met een lightweightmeeting

- GTRene

ben wel benieuwd trouwens of er nog leuk spul door Naarden reed, zouden vanaf 14 uur speciale auto's staan en rijden, zal ook wel aardig druk zijn in dat kleine vesting stadje tijdens dat.
Luuk is er ook bij (zat bij Perry in) dus wellicht nog wat foto's van daar.