Jan Lammers wordt Zandhaas

Van een Lada Niva in de grote stad tot Parijs-Dakar. Op veler verzoek is er dan eindelijk ook een echt off road forum!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Mathieu » 27 okt 2009, 20:34

Ik lees net dat Jan Lammers de plaats in neemt van Frits van Eerd en dat hij in zijn truck deel gaat nemen.
:df:

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Edwin van der Velden » 27 okt 2009, 21:46

Ik zie Jan liever hierin:

Afbeelding

12 September heeft 24 Heures du Mans winnaar en voormalig Formule 1 coureur Jan Lammers de Rob Slotemaker Memorial Rallye met deze auto gereden. Uiteraard is de auto nu voorzien van de handtekening van deze meester en zijn de foto's bij de auto aanwezig.

http://www.koutauto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door duifjes.com » 31 okt 2009, 14:42

LOL da's een Renault 4 ....ook daar had je een Safari uitvoering van!

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Edwin van der Velden » 31 okt 2009, 17:32

duifjes.com schreef:LOL da's een Renault 4 ....ook daar had je een Safari uitvoering van!
Nee joh, een Simca 1000

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Peter Tunissen » 31 okt 2009, 17:38

Is dat jouw Simca, Edwin?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Dennis Cavallino » 02 nov 2009, 10:32

Edwin van der Velden schreef:Ik zie Jan liever hierin:

Afbeelding

12 September heeft 24 Heures du Mans winnaar en voormalig Formule 1 coureur Jan Lammers de Rob Slotemaker Memorial Rallye met deze auto gereden. Uiteraard is de auto nu voorzien van de handtekening van deze meester en zijn de foto's bij de auto aanwezig.

http://www.koutauto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar lijkt 'ie net op Martin Gaus. :P
Honden voorin de kofferbak en gaan met die 1000 :shakeit:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Mathieu » 24 nov 2009, 13:44


Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Niels v D » 24 nov 2009, 14:08

ik heb hem op valkenswaard in actie gezien...

Nog nooit iemand zo bellabberd een vrachtwagen zien besturen.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Mathieu » 24 nov 2009, 14:16

Niels van D, kijk het filmpje maar.
Volgens mij is Jantje een snelle leerling.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Downforce Hans » 24 nov 2009, 14:59

Ik zag die sprong gisteren op de tv in dat sport programma van de Jong..

WTF :shocking: dacht ik, hijis helemaal gestoordmaar wel :thumbup: Lammers is niet bang :hosanna:

Online
Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 908
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Peter-Paul » 24 nov 2009, 23:51

Jantje springt, jezus christus. Ben blij dat ik er niet naast zat, een kooi incl schuimpads komt toch hard aan :stom:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Paskal » 25 nov 2009, 11:13

Downforce Hans schreef:Ik zag die sprong gisteren op de tv in dat sport programma van de Jong..

WTF :shocking: dacht ik, hijis helemaal gestoordmaar wel :thumbup: Lammers is niet bang :hosanna:
Heb het ook op tv gezien..... ws tijdens testen in Marokko. Wat me opviel dat ze daar vrolijk door die duinen aan het ploeteren waren zonder helmen op. Mag hopen dat ze tijdens deze sprong wel de helmen ophadden.....

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Niels v D » 25 nov 2009, 11:16

Niet dus, z'n monteur is gewond geraakt tijdens een sprong.

Deze filmpjes zien er inderdaad beter uit Mattieu, maar we wachten dakar wel af.
Heb verder niks tegen Jantje maar iemand die wordt aangekondigd als "publiekslieveling" en "waarvan verwacht wordt dat hij hoge ogen gaat gooien" moet misschien eerst even wat oefenen voor je jezelf aan het publiek laat zien..

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Mathieu » 25 nov 2009, 11:30

Niels v D schreef:Niet dus, z'n monteur is gewond geraakt tijdens een sprong.

Deze filmpjes zien er inderdaad beter uit Mattieu, maar we wachten dakar wel af.
Heb verder niks tegen Jantje maar iemand die wordt aangekondigd als "publiekslieveling" en "waarvan verwacht wordt dat hij hoge ogen gaat gooien" moet misschien eerst even wat oefenen voor je jezelf aan het publiek laat zien..
Misschien hebben ze niet kunnen oefenen? Omstandigheden zoals truck nog niet klaar e.d.
Weet wel dat er op Jantje zijn palmares een overwinning op Assen staat in een truckrace 8) Daar waren de truckracers destijds niet heel erg blij mee dat ze verslagen werden door een autocoureur.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door allen » 25 nov 2009, 11:39

Niels v D schreef:Niet dus, z'n monteur is gewond geraakt tijdens een sprong.

Deze filmpjes zien er inderdaad beter uit Mattieu, maar we wachten dakar wel af.
Heb verder niks tegen Jantje maar iemand die wordt aangekondigd als "publiekslieveling" en "waarvan verwacht wordt dat hij hoge ogen gaat gooien" moet misschien eerst even wat oefenen voor je jezelf aan het publiek laat zien..
Die gast is denk gewoon een pure liefhebber van alles op wielen en rijdt graag. Boeiend wat anderen er op zo'n moment van vinden. Dat jij blijkbaar nee had gezegd omdat je bang zou zijn voor lul te staan zegt meer wat over jou, dan over Jan. Wellicht was hij gewoon publiekslieveling omdat hij sympathiek is, weet jij veel? 8)
Youtube filmpje is helemaal :thumbup:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Downforce Hans » 25 nov 2009, 12:19

Niels v D schreef:Niet dus, z'n monteur is gewond geraakt tijdens een sprong.

Deze filmpjes zien er inderdaad beter uit Mattieu, maar we wachten dakar wel af.
Heb verder niks tegen Jantje maar iemand die wordt aangekondigd als "publiekslieveling" en "waarvan verwacht wordt dat hij hoge ogen gaat gooien" moet misschien eerst even wat oefenen voor je jezelf aan het publiek laat zien..

Volgens mij heeft hij zich niet zelf als publieks lieveling aangekondigd, dus ik begrijp sowieso deze opmerking niet :hmmm:

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Niels v D » 25 nov 2009, 12:51

Nou ja, dat was de aankondiging van RTL GP.
begrijp me niet verkeerd, gun het hem van harte en wens em alle succes..
En ik had het ook niet afgeslagen hoor allen. :df:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Paskal » 25 nov 2009, 14:33

Niels v D schreef:Niet dus, z'n monteur is gewond geraakt tijdens een sprong.
Klopt, ik las het bij "de buren" op het forum dat hij met zijn hoofd tegen de kooi is geslagen en daarom in het ziekenhuis is opgenomen ter observatie. Knap amateuristisch als je het mij vraagt :?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Downforce Hans » 25 nov 2009, 15:18

Wat lammers op tv vertelde was dat hij zijn kop gestoten had en dat ze voor de zekerheid ff langs het ziekenhuis gereden waren.
Ik begreep, dat ze eigenlijk gelijk weer terug gekomen waren en dat hij al weer grappen liep te maken.

Grtz,Hans

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door allen » 25 nov 2009, 15:26

Paskal, we (en ik gok jij dus ook) doen allemaal weleens dingen die slimmer hadden gekund. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Downforce Hans » 25 nov 2009, 15:36

allen schreef:Paskal, we (en ik gok jij dus ook) doen allemaal weleens dingen die slimmer hadden gekund. :mrgreen:

Ja, jij zeker....................... :bag:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Roman » 26 nov 2009, 16:34

Ze moeten alleen wel ophouden het over de "Dakar" te hebben als Dakar helemaal niet eens in het verhaal voorkomt. Vind ik zo'n onzin.

Noem het Latin America Trophy of wat dan ook. Maar vervuil niet de mooie Dakar historie hiermee.

Trouwens er gaan vaak tochten vanaf hier die kant op en die rijden gewoon de routes die ze bij de afgelopen (echte) Dakar rally's gereden hebben zonder problemen. Dus waar ze nou zo'n punt van maken...

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Bram » 26 nov 2009, 16:43

Wat een jump zeg :shock:

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Marco R. » 27 nov 2009, 18:26

Idd. Dat gaat goed lang de lucht in zeg.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Jan Lammers wordt Zandhaas

Bericht door Mathieu » 14 jul 2010, 09:53

Ginaf met Wuf en Jan Lammers in Dakar 2011

Wednesday, 14 July 2010

GINAF Rally Power heeft de troefkaarten voor de Dakar Rally 2011 op tafel gegooid. Naast Wuf van Ginkel maakt ook Jan Lammers deel uit van het rallyteam.

,,Het heeft even geduurd, maar we zijn er uit,'' zegt een tevreden teammanager Edwin van Ginkel. ,,Nadat Marcel van Vliet duidelijk maakte te willen stoppen hebben we verschillende mogelijkheden bekeken. We zijn ontzettend tevreden met deze samenstelling,'' aldus Van Ginkel, die ook zelf in actie zal komen.

Na het succesvolle optreden van Marcel van Vliet, Herman Vaanholt en Gerard van Veenendaal in Le Dakar 2010 ziet Edwin van Ginkel nieuwe mogelijkheden voor GINAF Rally Power. ,,We hebben alle vertrouwen in de capaciteiten van Jan Lammers. Anders waren we natuurlijk niet met hem in zee gegaan. Jan heeft al enige ervaring in de Dakar Rally. Daarnaast is hij één van de beste coureurs in Nederland. Zijn kennis en uitstraling zijn bovendien goed voor ons team.''

Zeer content

Ook Wuf van Ginkel is zeer content met de komst van Jan Lammers. ,,Ik ben blij dat we na Marcel van Vliet opnieuw een ervaren en sterke rijder in ons team hebben. Ik denk dat Jan en ik veel aan elkaar kunnen hebben. We kunnen er beiden veel voordeel van hebben en dat is goed voor ons team. Ik kijk erg uit naar de samenwerking met Jan Lammers,'' aldus Wuf van Ginkel, die in 2011 opnieuw een gooi wil doen naar een topklassering in de fameuze woestijnrally.

Volgens Edwin gaat GRP met duidelijke ambities naar Zuid-Amerika. ,,Wuf gaat voor een podiumplaats. We hopen dat Jan daar vlak achter kan eindigen. In de etappes van 2010 heeft Jan laten zien dat hij, zonder tegenslagen, hoog kan eindigen.''

Lammers tevreden

Jan Lammers toonde zich een tevreden man na het sluiten van de overeenkomst. ,,Ik heb heel erg genoten van Dakar. Mijn eerste ervaring was mooi. Ik ben blij met deze nieuwe kans. Het is mooi om de geleerde lessen in de praktijk te kunnen brengen. Als er geen vervolg op 2010 was gekomen dan was het toch een verhaal zonder einde geweest,'' aldus de enthousiaste Jan Lammers.

Volgens de 54-jarige Lammers past de cultuur van GINAF Rally Power bij de autosportliefhebber. ,,Het team is gedreven en bestaat uit nuchtere mensen. Die no-nonsense aanpak bevalt mij uitstekend.''

De komende weken wordt duidelijk wie Jan Lammers aan zijn zijde krijgt. ,,De invulling van de cabine laat ik verder over aan de mensen van GRP. Zij weten precies wat Dakar is en wat de mensen kunnen. Ik wacht het gewoon af,'' aldus de coureur uit Katwijk.

De definitieve invulling van de equipes van Wuf van Ginkel en Jan Lammers laat nog even op zich wachten. ,,We hebben de overeenkomst met Jan Lammers nu definitief beklonken. We gaan de komende tijd verder kijken hoe we de teams gaan invullen. De basis is gelegd en de komende weken gaan we de randzaken regelen,'' aldus een enthousiaste en opgeluchte Edwin van Ginkel.

Assistentie

Dat Edwin van Ginkel ook in 2011 aan de start komt is echter wel zeker. ,,Ik ga weer de assistentietruck rijden. Ik vind het leuk om te doen en samen met Daniël Bruinsma en Sven Vogelaar is dat heel goed bevallen. In principe gaan we met dat team verder.''

In Ederveen kijkt men nu al uit naar de rally in Argentinië en Chili. ,,We gaan de trucks de komende tijd nog modificeren en dan kan het wat ons betreft beginnen. We zijn super tevreden dat we in deze moeilijke tijden een mooi team hebben kunnen samenstellen. Ik vind dat we met Wuf en Jan echt een topformatie aan de start kunnen brengen. De uitstraling en publicitaire waarde van Jan is daarnaast niet alleen goed voor ons team, maar ook belangrijk voor onze trouwe sponsors.''

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten