CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Jeroen05 » 13 jul 2010, 21:27

Ik ben alweer 2 jaar op zoek naar een baan en vandaag heb ik me eens gestort in het Chaufferen. Ik kwam er achter dat je minimaal de CCV D1 opleiding moet hebben. Ok geen probleem dacht ik. Ik had wat gegoogeld en de lesstof is te doen en spreekt me aan. Totdat ik zag wat het kost.......... 3000€ minimaal!

Ik vroeg me gelijk af voor wat voor soort elite deze baan dan wel niet bedoeld is? Ik bedoel je kiest deze opleiding omdat je een baan zoekt toch? 3000€ dat is voor een normaal mens onmogelijk op te brengen.

Ik vraag me dus af waarom het zo duur moet zijn? Is het uit pure commercie? Dit kan toch geen mens betalen?

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Tom » 13 jul 2010, 22:02

Zijn er goedkope opleidingen dan? Volgens mij is elke opleiding prijzig. Voor een normaal rijbewijs ben je ook aardig wat kwijt.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Jeroen05 » 13 jul 2010, 22:10

geen idee dat was in 1982 en 9 lessen...

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Kasteel » 13 jul 2010, 22:17

3k is reeel het geld dat je er voor kwijt zal zijn, mits alles een beetje volgens schema loopt. Voorheen kon je eerst je C rbw halen en dan later je chauffeurs diploma er achter aan. Grofweg eerst 2k en daarna nog eens 1k.

Enkele punten
- UWV kan een deel betalen, als je een werkgever bereid krijgt intentie te tekenen
- dit is nog zonder E achter C (dus geen oplegger/combi shit)
- veel bedrijven willen ook dat je ADR hebt (in Duitsland halen, kost een fractie en 100% slagingskans)

Je moet het alleen niet zien als een rbw zoals je b-rbw, het is gewoon een diploma van minimaal MBO-niveau. Zowel qua werkaanbod, verplichtingen als salaris. Met een beetje inzet is er namelijk altijd een goede boterham te verdienen met chauffeuren.

Als je echt graag wilt, gewoon bij een leuk bedrijf op een grote bus/klepauto gaan rijden en zo langzaam omhoog naar de vrachtauto. Als jij je goed kan onderscheiden en bewijzen binnen dergelijke bedrijven, krijg je vaak de ruimte om binnen de onderneming te doen (al dan niet met een eigen aandeel).

Mocht je meer info over rbw of werkzaamheden als chauffeur willen, moet je maar een gil geven :).

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Joop » 13 jul 2010, 22:22

Elke opleiding kost een berg geld, als ik zie wat die cursussen in mijn vakgebied moeten kosten, dan is dit nog relatief weinig geld. Het is alleen wel best wat geld als je het even niet kunt missen.

Wel eens via een uitzendbureau geprobeerd? Volgens mij kun je via Randstad een dergelijke opleiding volgen met baangarantie; althans dat was wel het geval.

Ook zijn er genoeg bedrijven die het bedrag voor je voor willen schieten als je bij hen aan de slag gaat... Eén nadeel daarvan is, dat je minder vrijheid hebt in de keuze van je werkgever.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Jeroen05 » 13 jul 2010, 22:41

Ik heb het over directie chauffeur. Zou er niet aan moeten denken op een vrachtwagen te rijden. Je hebt voor directiechauffeur CCVD1 nodig. En dit heb je weer nodig voor persoonsbeveiliger waar ik op uit was.
Laatst gewijzigd door Jeroen05 op 13 jul 2010, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Jeroen05 » 13 jul 2010, 22:42

http://www.interseco.nl/

leveren bv die diensten van persoonsbeveiliger/ Chauffeur.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Jeroen05 » 13 jul 2010, 22:43

Vergoeding van UWV krijg ik niet . Omdat ik geen uitkering krijg vanwege het feit dast ik in een hypotheekvrij huis woon.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Kasteel » 13 jul 2010, 22:46

Jeroen van den Berg schreef:Ik heb het over directie chauffeur. Zou er niet aan moeten denken op een vrachtwagen te rijden. Je hebt voor directiechauffeur CCVD1 nodig. En dit heb je weer nodig vppr persoonsbeveiliger waar ik op uit was.
Sorry, heb met me slaperige kop CCVB gelezen :).

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Jeroen05 » 13 jul 2010, 22:53

:D geeft niet :D

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Barend » 13 jul 2010, 23:24

Zijn er geen chauffeursbedrijven die je voor jou de opleiding (incl. studieschuld voor bijv. 24 maanden) betalen als je bij hun komt werken? Dat ben ik in de betere tijden in ieder geval wel een aantal keer tegengekomen..

Ik zou gewoon wat nette brieven schrijven naar chauffeursbedrijven waarin je aangeeft dat je graag een opleiding wilt volgen als je bij hun kunt komen werken.

En anders wordt het sparen.. Als ik goed begrijp wat de opleiding inhoud (heb me er ooit een beetje in verdiept) is 3000,- wel de moeite waard als je echt die wereld inwilt. Heb bedekt verschillende facetten, niet alleen het autorijden.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Jeroen05 » 14 jul 2010, 08:27

Nee dat is tegenwoordig niet meer zo. Hetzelfde probleem kom ik tegen met beveiliger. Ook daar heb je een extreem dure opleiding voor nodig ( beveiliger 2) die vroeger werd betaald door de werkgever alwaar je in dienst trad. tegenwoordig zijn er zoveel aanmeldingen dat je het diploma al moet hebben. 3000€ sparen is onmogelijk dan ben ik 10 jaar bezig.

Ik vroeg me alleen af waarom het zo onbeschoft duur moest zijn.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Bert ///M3 » 14 jul 2010, 14:26

Volgens mij is directiechauffeur een aardig hoge opleiding zoals eerder al gezegd, dat is niet even van A naar B rond de kerk rijden om te kijken of je het kan en klaar.

Als je die kant op wilt dan zijn er ook nog wel andere mogelijkheden, bijvoorbeeld sluit bij je bank een DK af voor 3000 euro en haal daarmee je cursus. Lenen om in jezelf te investeren is IMHO nooit verloren, zeker niet als je er ook qua salaris mee vooruit gaat. Hoewel dat misschien lastig is zonder vast inkomen. Maar voor en DK van 4000 euro welke je in 5 jaar terug betaald zou je iets van 80 euro per maand kwijt zijn, als je er een paar honderd euro per maand op vooruit gaat dan is het netto resultaat alsnog plus.

Luco

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Luco » 14 jul 2010, 14:32

Vind het nog wel meevallen, als ik naar cursussen kijk binnen mijn vakgebied praat je over 2 daagse cursussen van zon 1000,= euro per cursus en dan willen ze het liefst dat je er drie of vier per jaar doet.

Maar als je in een hypotheekvrij huis woont moet 3 k geen probleem zijn lijkt me, zeker niet als je het als investering ziet.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Jeroen05 » 14 jul 2010, 15:23

Lenen gaat niet, ik heb BKR

Luco

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Luco » 14 jul 2010, 15:24

Snap er niks meer van hypotheekvrij en BKR, volgens mij moet je dan die BKR zo weg hebben lijkt me.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Jeroen05 » 14 jul 2010, 15:32

het huis staat op naam van mijn vader, zelf heb ik helemaal niets. Ik woon in dat huis en mijn vader in een tehuis.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Casper » 14 jul 2010, 17:23

Ik heb 4 jaar als privechauffeur gewerkt. Gewoon naast mijn studie. Eerst dus als student-chauffeur, maar omdat ik wel in de smaak viel bij een aantal klanten, later ook als Interseco certified chauf(maar toen nog steeds studerend).

En ja, wat moet ik ervan zeggen. Ik deed het omdat ik het goed met mijn studie kon combineren, en ook kon studeren in (betaalde)werktijd. De verdiensten waren ook niet mis. 150-200 euro netto p/d was geen uitzondering, en dat was voor mij als student toen erg veel. Fooien waren ook prima, meestal niks, maar briefjes van 50-100 euro van aangeschoten zakelui is best prima vlak voordat de stufi komt :)
Ook heb ik in alle (eigenlijk zonder uitzondering) dure auto's van dat moment gereden. Bentley's, Porche's, Ferrari's, AM, //M, AMG etc etc. En niet te langzaam ook, CEO's hebben altijd haast ;)
Je ontmoet ook hele interessante en inspirende mensen. Ik heb er een aantal leuke contacten aan overgehouden, een stage en een hele lucratieve (bij)baan.

Tot zover de voordelen, de nadelen gingen bij overheersen op een bepaald moment. Ik kon geen klant meer zien. Zeker niet de accountans en consultants in een groen-label auto. Wat een volk...! Gelukkig was ik net afgestudeerd :)
Het is toch een dienstbaar beroep, en ik ben veel meer een leider dan een braaf volgertje. Het is ook een vrij hersenloos beroep. Verder dan autorijden(in het begin kost het een hoop moeite en concentratie, maar na verloop van tijd rij je met 2 vingers in je neus vlot door de spits in Amsterdam terwijl je klant een kop hete thee zit te drinken) en een wasstraatje pakken gaat het niet. Daar moet je ook maar net tegenkunnen. Verder, lange werkdagen, vroeg opstaan, 's ochtends geen idee hebben hoelaat je 's avonds thuis bent, (vervelende of kostende) dronken CEO en managers in de auto, grote kans op overvallen, overlast en incidenten (Ik ben 1x beschoten en 1x poging tot overval)

Het is een beetje een verhaal geworden, maar ik zou er goed over nadenken of je 3000euro wilt investeren en fulltime directiechauf wilt worden. Moet je toch wel een beetje uit een bepaald soort hout zijn gesneden. Wat misschien wel leuk is, is om directiechauffeur te worden, en dan in de baas z'n tijd een opleiding te volgen waarmee je na afronding je kansen op de arbeidsmarkt vergroot? Trek je conclusies!

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door maarten22 » 14 jul 2010, 17:36

Ben ik even blij dat ik altijd met dezelfde auto's en mensen rijd. Ben je nooit gevraagd door mensen waar je het goed mee kon vinden om alleen voor hun te gaan rijden?

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Casper » 15 jul 2010, 11:57

maarten22 schreef:Ben je nooit gevraagd door mensen waar je het goed mee kon vinden om alleen voor hun te gaan rijden?
Constant! Maar dat vond ik helemaal vervelend worden na verloop van tijd. Wordt veel te persoonlijk op die manier.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Xave30 » 15 jul 2010, 15:21

Casper schreef: [...] grote kans op overvallen, overlast en incidenten (Ik ben 1x beschoten en 1x poging tot overval)
Als student overweeg ik een tijd al zo'n bijbaan. Maar twijfel ik dan weer als ik bovenstaande regel lees.

Verder lees ik dat er prima valt te verdienen :thumbup:

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door indobesar » 15 jul 2010, 16:19

Xave30 schreef:
Casper schreef: [...] grote kans op overvallen, overlast en incidenten (Ik ben 1x beschoten en 1x poging tot overval)
Als student overweeg ik een tijd al zo'n bijbaan. Maar twijfel ik dan weer als ik bovenstaande regel lees.

Verder lees ik dat er prima valt te verdienen :thumbup:
De studentenbaan betaalt juist erg mager. Het verdient goed door de vele uren...
Zelf gereden voor Brussaard. :df:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door M@rcel » 15 jul 2010, 16:26

Casper schreef:Ik heb 4 jaar als privechauffeur gewerkt. Gewoon naast mijn studie. Eerst dus als student-chauffeur, maar omdat ik wel in de smaak viel bij een aantal klanten, later ook als Interseco certified chauf(maar toen nog steeds studerend).

En ja, wat moet ik ervan zeggen. Ik deed het omdat ik het goed met mijn studie kon combineren, en ook kon studeren in (betaalde)werktijd. De verdiensten waren ook niet mis. 150-200 euro netto p/d was geen uitzondering, en dat was voor mij als student toen erg veel. Fooien waren ook prima, meestal niks, maar briefjes van 50-100 euro van aangeschoten zakelui is best prima vlak voordat de stufi komt :)
Ook heb ik in alle (eigenlijk zonder uitzondering) dure auto's van dat moment gereden. Bentley's, Porche's, Ferrari's, AM, //M, AMG etc etc. En niet te langzaam ook, CEO's hebben altijd haast ;)
Je ontmoet ook hele interessante en inspirende mensen. Ik heb er een aantal leuke contacten aan overgehouden, een stage en een hele lucratieve (bij)baan.

Tot zover de voordelen, de nadelen gingen bij overheersen op een bepaald moment. Ik kon geen klant meer zien. Zeker niet de accountans en consultants in een groen-label auto. Wat een volk...! Gelukkig was ik net afgestudeerd :)
Het is toch een dienstbaar beroep, en ik ben veel meer een leider dan een braaf volgertje. Het is ook een vrij hersenloos beroep. Verder dan autorijden(in het begin kost het een hoop moeite en concentratie, maar na verloop van tijd rij je met 2 vingers in je neus vlot door de spits in Amsterdam terwijl je klant een kop hete thee zit te drinken) en een wasstraatje pakken gaat het niet. Daar moet je ook maar net tegenkunnen. Verder, lange werkdagen, vroeg opstaan, 's ochtends geen idee hebben hoelaat je 's avonds thuis bent, (vervelende of kostende) dronken CEO en managers in de auto, grote kans op overvallen, overlast en incidenten (Ik ben 1x beschoten en 1x poging tot overval)

Het is een beetje een verhaal geworden, maar ik zou er goed over nadenken of je 3000euro wilt investeren en fulltime directiechauf wilt worden. Moet je toch wel een beetje uit een bepaald soort hout zijn gesneden. Wat misschien wel leuk is, is om directiechauffeur te worden, en dan in de baas z'n tijd een opleiding te volgen waarmee je na afronding je kansen op de arbeidsmarkt vergroot? Trek je conclusies!

Beetje teveel films gekeken Casper.....

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door duifjes.com » 15 jul 2010, 16:37

Jeroen kennende is hij juist geschikt als chauffeur/bodyguard ....tsja investeren of niet erin....

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: CCV D1 chauffeursopleiding waarom zo duur?

Bericht door Casper » 15 jul 2010, 17:33

M@rcel schreef: Beetje teveel films gekeken Casper.....
Pardon?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, Ferdi, Sabberjoch en 118 gasten