BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: BMW M3 GTS

Bericht door GTRene » 18 mei 2010, 16:06

Youp schreef:
GTRene schreef:hm, DIN weight dus 1530kg...echte kilo's dus nat? EU is +75kg is bestuurder (met mazzel qua gewicht)
Kentekengewicht of in Europa is gelijk aan een rijklare auto met halve tank brandstof zonder bestuurder. Dus 1605kg in dit geval.
dus EU is het "natte" gewicht incl vloeistoffen :hmmm:
damn...dan is ie nog best heavy.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 mei 2010, 16:55

Youp schreef:Zolang BMW bij het maken van snelle versies van een normale auto blijft, maken ze geen "jongensdromen" auto's. Een M3 CSL/GTS/GTS-R/GTR is ook maar gewoon een opegdikte middenklasser. Hoe gaaf wij het ook vinden, de autoleek, de vrouwtjes of het grote publiek ziet een schreeuwerig aangeklede normale auto.

Kom je met iets als een R8, SLS of in mindere mate een SLR (want dat is ook een opgedikte SL55), dan trek je aandacht, dan maak je een jongensdroom. Dán pas maak je iets wat het publiek begrijpt.
Nu is het de vraag of BMW dat wel wil, of dat ze altijd de "underdog" willen blijven maar toch met hun "normale" auto's verbluffende prestaties blijven neerzetten.
Mee eens. Maar dat zeg ik ook in mijn post hierboven. Dat dát BMW's manier is om 'jongensdromen'te maken...blijkbaar.
Daarom riep ik:Waarom niet meteen een GTR met 570pk:)

De M1 stamt uit 1979 toch en de Macca F1(toch ook wel iets van 'n BMW) uit 1992.

Dus supercars bij BMW? Inderdaad niet.

Of tóch?
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=387193

Tom

Bericht door Tom » 18 mei 2010, 18:41

Andre is dit niks voor je
heeft ook een vette striping die BMW!

Hans J.
Auto: X5 M F85

Bericht door Hans J. » 18 mei 2010, 18:50

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 18 mei 2010, 19:38

Robin schreef:
Youp schreef:Zolang BMW bij het maken van snelle versies van een normale auto blijft, maken ze geen "jongensdromen" auto's. Een M3 CSL/GTS/GTS-R/GTR is ook maar gewoon een opegdikte middenklasser. Hoe gaaf wij het ook vinden, de autoleek, de vrouwtjes of het grote publiek ziet een schreeuwerig aangeklede normale auto.

Kom je met iets als een R8, SLS of in mindere mate een SLR (want dat is ook een opgedikte SL55), dan trek je aandacht, dan maak je een jongensdroom. Dán pas maak je iets wat het publiek begrijpt.
Nu is het de vraag of BMW dat wel wil, of dat ze altijd de "underdog" willen blijven maar toch met hun "normale" auto's verbluffende prestaties blijven neerzetten.
Mee eens. Maar dat zeg ik ook in mijn post hierboven. Dat dát BMW's manier is om 'jongensdromen'te maken...blijkbaar.
Daarom riep ik:Waarom niet meteen een GTR met 570pk:)

De M1 stamt uit 1979 toch en de Macca F1(toch ook wel iets van 'n BMW) uit 1992.

Dus supercars bij BMW? Inderdaad niet.
En wat dacht je van de Nazca M12 / C2

http://www.mcarsweb.com/bmw/nazcam12.jpg

http://wallpapers.conceptcar.ee/bmw/nazcac2/01-1024.jpg

http://www.carstyling.ru/resources/stud ... M12_01.jpg

Italdesign dingetje voor BMW, ook nooit wat geworden...
Dat is een beetje het Z8 verhaal lijkt me. Leuk prestigeding, geen superauto.

Ach, wat ze ook doen. Mijn merk blijft het toch wel. Ik ben wel al gewend dat mensen me niet begrijpen, dus ik kan best een auto hebben die daar bij aansluit. ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 18 mei 2010, 22:01

Tom, je hebt gelijk in de zin dat BMW ook niet met steeds meer modellen komt. Zo bedoelde ik het niet, maar ik bekeek het gewoon vanuit het perspectief van Porsche.

:clap:
Geweldige post Youp. Blijf met verbazing kijken naar BMW die geen supercar heeft. Vergeet niet dat Mercedes naast de SLR en de SLS ook nog de BlackEditions hebben !

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mei 2010, 22:07

Vorsteiner neemt al vast een kleine voorsprong op de GTS-R, de GTRS3

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YSzSWfjI ... r_embedded[/youtube]

Afbeelding

http://carscoop.blogspot.com/2010/04/vo ... y-bmw.html

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mei 2010, 13:23

dit al gezien?

http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... 011&nmt=RE: G-Power Unleashes Race-Inspired M3 Models

wow, die GT2 S

Afbeelding

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mei 2010, 17:55

Nou, het gaat hier al weer over tuninghokken zie ik, maar over de GTS is af en toe ook nog wat te melden. Zo heeft BMW een PDF'je vrijgegeven met de gegevens van de M3 GTS: http://www.driving-fun.com/631/the-know ... reaks.aspx

Voer voor cijferfreaks!

Afbeelding

Joop

Bericht door Joop » 27 mei 2010, 18:34

Da's wel oud nieuws, de specs stonden hier al...: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 81#p613581

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mei 2010, 18:41

Je hebt gelijk. Dat waren ze bij BMW zelf ook even vergeten kennelijk, want ze stuurden een persbericht rond met de specs (alleen die 2 pagina's dus).

Fabian

Bericht door Fabian » 28 mei 2010, 10:41

Ik begreep net van een BMW dealer hier in NL dat hij gewoon nog een GTS kon bestellen, maar hij dacht er nog even over na....ze zijn dus nog gewoon beschikbaar kennelijk.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 28 mei 2010, 11:29

Fabian schreef:Ik begreep net van een BMW dealer hier in NL dat hij gewoon nog een GTS kon bestellen, maar hij dacht er nog even over na....ze zijn dus nog gewoon beschikbaar kennelijk.
Lijkt mij erg sterk.....

Andre

Bericht door Andre » 28 mei 2010, 12:07

Mij ook.

De eerste GTS wordt in december 2010 geleverd in nederland en de andere 2 in 2011 waarschijnlijk januari.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 28 mei 2010, 12:15

Andre schreef:Mij ook.

De eerste GTS wordt in december 2010 geleverd in nederland en de andere 2 in 2011 waarschijnlijk januari.
Krijg je hem nu wel of niet? ;)

Fabian

Bericht door Fabian » 28 mei 2010, 12:58

Sja, het leek mij ook sterk. Maar hij gaf toch echt er nog over na te denken en dat hij nog kon bestellen. Het was herr director zelf van de dealer die dat zei.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 28 mei 2010, 13:06

Dat zou ik juist met een korreltje zout nemen.
BMW dealer directoren roepen zo vaak wat. Eerst zien, dan geloven ;)

JP

Bericht door JP » 09 jul 2010, 09:13

Autocar: BMW M3 GTS

Afbeelding

"What is it?

The most extreme factory backed iteration of a road going BMW M3 yet – the new GTS. The final act for the current M3 prior to the arrival of an entirely new model in early 2012, it is essentially a track car that just happens to be road legal here in the UK, thus the licence plates front and rear.

At 1530kg, it is 75kg lighter than the standard M3 for a start. The weight loss is achieved, in part, by the adoption of a carbon fibre roof, titanium rear silencers and 19-inch light alloy wheels. In true racecar practice, the glass rear side windows and rear screen make way for lightweight polycarbonate replacements.

Further reductions come by way of a pared down interior. It has been liberated of just about all of its comfort orientated features, including the front seats which are replaced by one piece carbonfibre jobs with three-point belts. The M3 GTS’s added performance stems from its engine. It’s no mildly tweaked version of the fifth-generation M3’s naturally aspirated 90-degree 4.0-litre V8. Rather BMW’s M division has developed what amounts to a whole new powerplant.

The bore remains at 92mm but the stroke has been extended by 6.8mm to 82mm, resulting in an overall capacity of 4.4-litres. Power tops out at 444bhp – 30bhp more than the standard M3, while torque jumps from 295lb ft to 325lb ft and is developed 150rpm earlier at 3750rpm. Channeling the new car’s added reserves is a beefed up version of the M3’s optional Getrag-engineered seven-speed M DCT (dual clutch transmission). As is now a feature on all of BMW’s M models, there’s a power button and toggle switch to alter the characteristics of the engine’s power delivery in five distinct steps.

Afbeelding

What’s it like?

Fire the M3 GTS’s new V8 and you’re immediately made aware of all the under bonnet tinkering as it catches and settles into a lumpy idle overlaid with a pulsating exhaust note that is full of purpose and fantastically naughty. Moving off, it’s the added torque that make its presence felt more than anything else. At lower revs, the M3 GTS feels more muscular than the standard M3 – not a lot but enough to make you think the engine changes have been worth the effort.

The acceleration is clearly stronger and not so heavily weighted towards the business end of the rev range, something that provides it with added flexibility and a more determined feel. The response is something else. BMW’s M division has retained individual throttle butterflies for each cylinder and full variable valve timing, endowing the new V8 with sensational pick up. It’s not quite as rabid as similarly sized engines boasting a flat crank design, but it is mightily impressive nonetheless. All of which, gives the impression of added speed right throughout the range.

Less mass helps, of course. At 290bhp/tonne, the M3 GTS’s power to weight ratio is rather sharp – not stunningly sharp but sharp enough to make the standard M3 appear somewhat blunt by way of comparison.The dual clutch transmission makes light work of the engine’s added reserves, providing rapid shifts in manual mode without the startling clunk you got with the old sequential manual unit when changing gears at the redline. It’s definitely the right choice for the car. A traditional manual would be out of place here.

Overall effect: this hardcore M3 goes faster, feels faster and, most of all, sounds faster than any road going versions of Munich’s legendary coupe that have come before it over the past quarter century. What sets the GTS apart most from the standard M3 from is its sharpness. Everything you ask of the new coupe is carried out with greater immediacy, added response and heightened accuracy.

The steering is heavenly – heavier than the standard power assisted hydraulic set-up, but the added effort that’s required is more than made up for in precision. Turn-in is instant. There’s no slack as you come off centre, just eager, linear response. Even at high speeds the M3 GTS remains wonderfully flat and neutral during cornering, and with the DSC (dynamic stability control) switched into M-mode there’s rarely any intervention. Arrive too fast into a corner, though, and you find the new BMW will eventually understeer. But with a good deal of commitment and DSC switched off you can drive around it. The limits are so high, though, you’d likely never get near them on public roads.

The upgraded brakes are also well up to the job, providing firm and solid retardation. Granted, we didn’t run many laps, and those we did were broken up by cool down pass through the pit lane, but the pedal action remained strong and there wasn’t any obvious sign of fade.

Afbeelding

Should I buy one?

I ache to spend more time with this car. The M3 GTS possesses a singularity of purpose that is utterly intoxicating. At this stage, we can’t say what it would be like on the road. Firm, for sure. Although with manually adjustable dampers, the default road setting with which it will be delivered to customers is claimed to offer a good deal more compliance than the race setting we experienced.

But with BMW’s M division set to produce no more than 150 examples of the M3 GTS in both left-and right-hand drive, it’s apparently already too late to lodge an order. Word is each and every one has been sold."

Bron; Autocar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 09 jul 2010, 16:54

Toch denk ik dat Andre het ergens wel jammer vind dat hij niet de GTS heeft besteld. Het gewicht is toch redelijk laag. 75kg minder dan de gewone M3 en ook meer pk. Verder top uitgewerkt voor het circuit, kortom een droomauto in alle vormen. Waarbij de wegligging zodanig is dat hij goed op de gripgrens onderstuur/overstuur kan spelen. Iets dat BMW wel heeft en Porsche niet, althans niet met soortgelijke balans.

Wat een geweldig stuurtje ook !

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 09 jul 2010, 17:02

Ik vind het een geweldige wagen. Wil je nog minder gewicht? Dan trek je de afwerking er maar uit. Want laten we eerlijk zijn, voor een kale auto is hij briljant afgewerkt... :P

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jul 2010, 17:04

Hij lijkt wel wat op Wesley Sneijder.

Kaal en oranje. :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 09 jul 2010, 17:04

Macboy de GTS komt gewoon naar friesland hoor.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 12 jul 2010, 19:41

Beetje ruk gefilmd, maar het geeft een indruk.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jul 2010, 19:56

die motor in een CSL achtige 1 serie :thumbup:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 12 jul 2010, 19:57

Andre schreef:Macboy de GTS komt gewoon naar friesland hoor.
Is de tweede dan voor jou Andre ?
( wellicht al ergens bekend gemaakt, maar volgens mij niet expliciet. )

If so, dan trek ik een lange neus naar iedereen die dacht dat je een Porsche had gekocht :mrgreen:

Plaats reactie