Maareh, die automaten en dan nog met de hand meeschakelen ofzo.. ken echt niet
BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- Knot
Re: BMW E36 328i sedan
Drift nog aardig. Op lekkere pilot HX
- Knot
Re: BMW E36 328i sedan
Gistermiddag even langs Bas geweest voor een schuimblussertje. Wil de auto niet teveel aandoen, interieur moet nog blijven etc, maar moesten nu toch echt een paar gaten in de bodem maken. Blusser is steeds meer verplicht en anders kan ik maandag niet op Spa rijden, dus t moest maar.

-
Rupie
Re: BMW E36 328i sedan [Schuimblusser ingebouwd]
Netjes toch?
+Schuimblusser 
-
DF-user-4179
Misschien was een fireeater een subtielere oplossing??
Al hoewel het om blussen gaat en dat doet dit ook
Al hoewel het om blussen gaat en dat doet dit ook
- Knot
Je hebt tegenwoordig vaak de verplichting het bij je te hebben, al is het maar om anderen te helpen. Liever schuim dan poeder, blijft er nog wat van je auto over als het erop gaat.
- FrankvW
Let wel op met zo`n ding met deze temperaturen!!!!
Ik heb er ook 1 in mn auto en toen ik na een tip vandeweek m even chekte stond de druk aardig in t rood.......ik heb hem er dus maar even uit gehaald met dit weer.
Anders is t een keertje plof en is heel je auto wit van binnen
Ik heb er ook 1 in mn auto en toen ik na een tip vandeweek m even chekte stond de druk aardig in t rood.......ik heb hem er dus maar even uit gehaald met dit weer.
Anders is t een keertje plof en is heel je auto wit van binnen
-
DF-user-4179
Dat verplichtings verhaal is een bang makertje. Geen enkele vrijrijden organisator of circuit stelt het verplicht. Ik kennis heeft dit uitgezocht daar ik ook die dingen verkoop en het uiteraard een goed verkooppunt is.
Al dan niet is het uiteraard erg verstandig! Ik heb zelf een fireeater geïnstalleerd. Deze werkt een beetje zoals de oude CO2 blussers alleen zijn deze wel mileuvriendelijk.
Al dan niet is het uiteraard erg verstandig! Ik heb zelf een fireeater geïnstalleerd. Deze werkt een beetje zoals de oude CO2 blussers alleen zijn deze wel mileuvriendelijk.
- Petrolhead Tom
Waarom laat je het interieur eigenlijk zitten? Dit is toch je trackday weapon?
- Bert ///M3
Dat klopt niet, op de BMW days op Spa is het bijvoorbeeld verplicht, BDC is het tegenwoordig verplicht voor alle circuits (moet zelfs een FIA gekeurde zijn) en BMW Circuitclub is het ook verplicht, in elk geval op Spa.arnold naber schreef:Dat verplichtings verhaal is een bang makertje. Geen enkele vrijrijden organisator of circuit stelt het verplicht. Ik kennis heeft dit uitgezocht daar ik ook die dingen verkoop en het uiteraard een goed verkooppunt is.
Er is geen wettelijke verplichting voor tijdens vrij rijden maar een organisatie mag je gewoon weigeren als je er geen hebt.
- Knot
Dat dacht ik dus ook, lekker erin gezet.
Autotje is er klaar voor, ps2 voor, re050a achter, reservebandje en subwoofer eruit daar en kijken of ik die leeggetrokken hokken een beetje bij kan houden 8)
Autotje is er klaar voor, ps2 voor, re050a achter, reservebandje en subwoofer eruit daar en kijken of ik die leeggetrokken hokken een beetje bij kan houden 8)
-
DF-user-4179
Bij de BDC was het toen wij het hebben gecheckt. Ze waren er mee bezig. Aldan niet is het zoals ik zei zeker verstandig om het te hebben .... Goed bezig dus 
- Knot
Was vrij soepel bij de bmwcircuitclub hoor, alleen lange mouwen vond ik erg vervelend, was al lekker warm in de auto, maargoed, veiligheid boven alles. Begonnen op droog, baan verkennen maar in de loop van de ochtend ging het plenzen. Wel grappig om op dat moment de mensen die je eerst moest laten gaan met gelijkwaardige auto's op semi of slicks, juist weer uit te kunnen remmen en sturen omdat je zelf op goede straatbandjes staat.
Duidelijk merkbaar dat PS2 de band is die er op hoort. Had RE050a op de achteras maar op nat is dat toch linke soep, achteras kon het niet bijbenen met grip.
Helaas niet met de westfield mee kunnen rijden, was wel het plan na even te hebben staan babbelen.
Filmpje voor de indruk van de dag:
Duidelijk merkbaar dat PS2 de band is die er op hoort. Had RE050a op de achteras maar op nat is dat toch linke soep, achteras kon het niet bijbenen met grip.
Helaas niet met de westfield mee kunnen rijden, was wel het plan na even te hebben staan babbelen.
Filmpje voor de indruk van de dag:
-
DF-user-4179
blijft toch een mooi circuit... die staat erg hoog op me lijstje om een keer mee te pakken dit of volgend jaar !
Zo te zien een leuke dag gehad en lekker kunnen
en daar gaat het tenslotte op 
Zo te zien een leuke dag gehad en lekker kunnen
-
ErikS
Nog veel dwarse rondjes gemaakt?
:banaan:
- Knot
Het was natuurlijk een trackday.... maar in de stromende regen als er niemand dicht achter zat heb ik m wel een paar keer uit laten waaien hoor 8)
- Topfuel
Aiiii, brandblusser.... Daar begint het mee, over een tijdje moet jij een helm op tijdens de rit naar je werk om te voorkomen dat je gewond raakt van je rolkooi tijdens het in en uitstappen.
zal wel een auto vd zaak hebben, maar je snapt het punt :d
zal wel een auto vd zaak hebben, maar je snapt het punt :d
- Knot
Neuh, geen auto van de zaak, dat wil ik niet meer, wil gewoon kunnen doen wat ik wil en dat kan (vaak) niet met een bedrijfsauto.
In theorie kan er nu een kooi in omdat de aygo en M5 standby staan met als joker de bromscooter en motoren.... maar toch vond ik het maandag ook wel lekker om comfy naar huis te rijden vanaf Spa.
Wellicht dat ik er wel kuipjes en 4punts in ga zetten maar interieur blijft wel denkik.
In theorie kan er nu een kooi in omdat de aygo en M5 standby staan met als joker de bromscooter en motoren.... maar toch vond ik het maandag ook wel lekker om comfy naar huis te rijden vanaf Spa.
Wellicht dat ik er wel kuipjes en 4punts in ga zetten maar interieur blijft wel denkik.
- Tristan
Toch zou een kooi niet onverstandig zijn. En afhankelijk van het merk/soort kooi kan je interieur er deels in blijven.
- Knot
Probleem is dat je dan nog moeielijker terug kan. Nu is het nog, AST wisselen voor M onderstel, uitlijnen, veerpootbrug eraf, sper wisselen voor origineel lang diff, brandblusser is al kantje boord, kan eruit, gaten dichtmaken en matje erover...
Een kooi echter ga je niet zo mooi meer weg kunnen werken als ik de auto nog als "normaal" wil verkopen over een jaartje (of wat).
Een kooi echter ga je niet zo mooi meer weg kunnen werken als ik de auto nog als "normaal" wil verkopen over een jaartje (of wat).
- Tristan
Schroefkooi :idea:
-
DF-user-4179
Idd schroefkooi bij een 106 wiechers kooi moet je alleen een paar plaatjes lassen en gaten boren..
Als je de gaten weer dicht maakt kun je zo al het orginele spul terug plaatsen.
Als je de gaten weer dicht maakt kun je zo al het orginele spul terug plaatsen.
- Knot
Voorlopig doet ie het prima zo.. 
Nog een filmpje achter een vrij wendbare 205gti aan:
Nog een filmpje achter een vrij wendbare 205gti aan:
-
DF-user-4179
vermoed dat het Niels is.. maar weet het niet zeker.. zo te zien ligt er geen standaard blokkie in en Niels rijdt met een rfs (306gti blok) er in.
- Frank Wolswijk
Lijkt inderdaad de 205 van Niels.
Wat het verplichte brandblusser verhaal betreft. Ik heb het uitgezocht bij diverse circuits en alle trackday organisatoren. En het is niet verplicht. Adviseren doen ze het wel, maar een gewone niet FIA brandblusser voldoet al.
Dus verstandig en handig, ja! Verplicht, nee!
Wat het verplichte brandblusser verhaal betreft. Ik heb het uitgezocht bij diverse circuits en alle trackday organisatoren. En het is niet verplicht. Adviseren doen ze het wel, maar een gewone niet FIA brandblusser voldoet al.
Dus verstandig en handig, ja! Verplicht, nee!
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Tsja, denk dat gezien de geleverde arbeid van de auto de kans bést groot is dat de auto z'n laatste jaren toch als trackbanger gaat doorbrengen.