EV auto's (elektrische)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 02 apr 2010, 16:19

Dacht zal eens een draadje openen over EV auto's, er komen er steeds meer, van stads auto tot racetoy.

Vandaag kwam ik de Italiaanse en nu in NL leverbare Tazzari Zero tegen in men mail, een goed uitziend stads autootje voor 2 personen en wat bagage.
Aluminium chassis en RWD :df:
heb al een filmpje gezien en die persoon zei, het stuurt als een Lotus :mrgreen:

afijn, geen BPM, geen C02 tax, geen wegenbelasting...en dat voor "maar" 27.990,-euro in NL (daar schijnbaar al vanaf 19.900,- :hmmm: )
cool geinig karretje.
Elektrische Tazzari Zero Vanaf heden is Nederland een geheel elektrisch automerk rijker: Tazzari. Het Italiaanse merk heeft een kleine elektrisch aangedreven stadsauto ontwikkeld die vanaf nu voor € 27.990,- te koop is. Enkel via internet overigens.
Tazzari is een nieuw Italiaans automerk dat alleen elektrische auto's bouwt. Het merk heeft momenteel één model - de Zero - is vanaf januari 2010 in Italië in productie gegaan. De auto is voornamelijk gericht op stadsverkeer. Niet alleen vanwege zijn elektrische aandrijving, maar ook vanwege zijn compacte afmetingen. Toch claimt Tazzari dat er ruimte genoeg is voor twee volwassenen en nog eens 160 liter bagage. Met schijfremmen rondom, lichtmetalen wielen, elektrische ramen, centrale vergrendeling op afstand en een radio/CD-speler met iPod-aansluiting is het model niet karig
Afbeelding
140 km
De Tazzari Zero City Kart zoals hij voluit heet, heeft met zijn Li Ion accu's een bereik van 140 km en een gemiddeld verbruik van 3 ct per kilometer. De auto is geheel vrijgesteld van BPM en wegenbelasting. Wie de auto zakelijk aanschaft, kan rekenen op een forse investeringsaftrek van de overheid. Door het aluminium chassis, de achterwielaandrijving en de tussen de assen geplaatste elektromotor met 150 Nm, beschikt de Tazzari Zero over een uitermate sportief weggedrag en is hij zeer geschikt voor gebruik in en om de stad

Het merk wordt in Nederland vertegenwoordigd door SensaMotive dat een uniek businessmodel heeft ontwikkeld waarbij de verkoop van de modellen niet via traditionele dealers maar via internet verloopt. Frank de Jong van SensaMotive: 'De automarkt is in een rap tempo aan het veranderen. De consument wil tegen zo laag mogelijke kosten autorijden en het verkoopkanaal is door de veranderde marktomstandigheden toe aan een nieuwe manier van zaken doen. Wij werken niet met dealers, maar gaan als eerste automerk onze modellen alleen online verkopen.' De Tazzari Zero is per heden te koop via internet voor € 27.990,-- inclusief BTW. De levertijd bedraagt drie maanden
stuur heb ik volgens mij vaker gezien in een nieuwe Noble ! :df:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Iw3H-puF ... re=related[/youtube]
Laatst gewijzigd door GTRene op 02 apr 2010, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Niels v D » 02 apr 2010, 16:20

Geinig dingetje..
Waar wordt ie onderhouden? Er zijn immers geen dealers die ermee kunnen werken.. En ik verwacht niet dat de garage om de hoek graag aan zo'n karretje gaat sleutelen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 02 apr 2010, 16:29


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 02 apr 2010, 16:31

hier de website en welke kleur je wil e.d.,

http://www.tazzari-zero.com/index.asp?pag=Made in Italy&lan=eng

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 02 apr 2010, 16:43

Ik zie dat je ze daar al vanaf 19.900,-euro kopen kan :hmmm:

http://www.tazzari-zero.com/index.asp?lan=eng&pag=Car Configurator

zit ook een sport modus op :D :df:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door RutgerK » 02 apr 2010, 16:57

Ik heb niet zo lang geleden in onderstaande auto gereden.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XFYPI2WB ... r_embedded[/youtube]

Het is nog wel wat 'primitief/basic' maar voor binnen de stad, woon-werkverkeer binnen de randstad eigenlijk ideaal op het ontbreken van de stuurbekrachtiging na dan. Actieradius van 160km is meer dan voldoende en als je parkeerplaatsen hebt met oplaadpunten kan de auto gedurende je werkdag weer bijladen.

Ik ben heel benieuwd wanneer de Tesla S op de markt komt en wat de prijs wordt. Als de (lease) prijs gunstig is dan zou dat wel de volgend leaseauto van mijn vriendin kunnen worden.

Wat overigens wel een behoorlijk nadeel is van de Think en andere electrische auto's is dat de accu's verwarmd moeten zijn. Dat kost ongeveer 10% van de accucapaciteit per dag. Na 10 dagen staat de auto dus volledig zonder stroom en moet de auto 'gereboot' worden. Een auto op brandstof is stilstaand met andere woorden milieuvriendelijker dan een EV.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 02 apr 2010, 17:12

hoe vond je het rijden...klinkt opzich ook wel aardig, alleen beetje eng met laden...je laad je kabel open en bloot liggen, ik bedoel diefstal gevoelig zo...
in Japan? hebben ze van die parkeerplaatsen als je daar boven zo'nvak staat laad ie automatisch bij,net als je tandenborstel zeg maar, dus zonder verdere kabels.

ik heb trouwens aan de hand van die configurator van de ZZ deze gemaakt, met kuipstoelen en snellader, echter niet de supersnel lader die is best duur.
just for fun natuurlijk, afijn deze kleur....damn, dat werkt niet zo als ik het op kon slaan op men pc, nu werkt het niet.

ff geupload, nu werkt het wel.

http://img339.imageshack.us/img339/2662 ... zeroev.pdf

grappig, ding weegt schijnbaar 542kg incl batterijen...en RWD :mrgreen: dan naar zo'n mickey mouse circuit en sportmodus aan... :df:
geluidsdagen no problem.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door RutgerK » 02 apr 2010, 17:24

Het rijden is soepel. Je hebt natuurlijk ook een berg koppel voor handen waar je eng van wordt. Wegrijden met de Think geeft nog wel een aan/uit gevoel maar eenmaal rollend overheerst slechts het banden geluid. waar je opzich wel opmerkzaam op moet zijn is dat je inderdaad niet of nauwelijks hoorbaar bent. De eerste rit door het centrum van Amsterdam was wat dat betreft een aardige ervaring. Je kan achter fietsers terechtkomen die niet opzij gaan omdat ze de auto niet horen en ook overstekende personen vergen meer aandacht van de bestuurder,

Het opladen, zoals nu in Amsterdam wordt uitgerold, komt volgens mij redelijk op stoom en ook de eerste verkenningen voor inductie oplaadpunten zijn geweest. Er zijn zelfs bedrijven die nu overheden proberen te overtuigen van de haalbaarheid van inductie routes/straten in steden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 12 mei 2010, 00:19

:D ja, sprintje...ELECTRIC BEETLE BEATS TESLA roadster

EV vs EV :df:

PH
This is Black Current III, a naughty-looking VW Beetle that's officially the fastest electric dragster in Europe. It recorded an 11.24sec ¼-mile run at Santa Pod recently, beating a Tesla Roadster by more than 1.5secs in the process.

Black Current III is the work of brothers Olly and Sam Young and is a 1960s Beetle powered by two forklift truck motors and 60 12-volt batteries. This is good for 1200lb ft of torque, a 0-60 time of around 3.0secs and a terminal velocity at the end of quarter-mile of 114mph.
je krijgt zo te zien een behoorlijke duw in je rug :thumbup: en de buren worden niet wakker waarschijnlijk :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UmQp_tKA ... r_embedded[/youtube]

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Dennis Cavallino » 16 mei 2010, 20:06

Die Tazzari Zero kan wel een top-chop gebruiken. Nu lijkt 't net een auto uit een cartoon. Met een lager dak klopen de verhouding goed en als 't dan ook nog eens leuk rijdt voor weinig geld... tja, waarom zou je dan nog een suffe benzineauto kopen?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Knot » 17 mei 2010, 10:35

Ik vind de chevrolet volt wel aardig, oplaadbaar, en omdat anders de oliewereld uit zn dak gaat toch een beninebrander om bij te laden. Gewoon zorgen dat je die haast nooit gebruikt.

De legendarische GM EV1 was al super, 0-100 in 6sec ofzo, super ding voor die tijd, echt zonde dat die de nek om gedraaid is door de oliewereld.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 17 mei 2010, 11:59

Dennis Cavallino schreef:Die Tazzari Zero kan wel een top-chop gebruiken. Nu lijkt 't net een auto uit een cartoon. Met een lager dak klopen de verhouding goed en als 't dan ook nog eens leuk rijdt voor weinig geld... tja, waarom zou je dan nog een suffe benzineauto kopen?
klopt dat kan ie wel gebruiken, verder een geinig ding als je alleen of met 2 bent en veel in de stad rijd, ideaal, lekker stil no smoke en makkelijk te parkeren, bovendien goedkoop dus een deukje/krasje wat in de stad snel kan is niet meteen a nightmare met zo'n ding :hmmm:

dan ist geen top-shop maar een shop-top(per) :mrgreen:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Andre » 21 mei 2010, 11:39


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 21 mei 2010, 14:01

is dat wel de juiste link?
ow je doelt hier op
Overheidsdienst stapt af van ev’s
20-05-2010 12:45
De Interdepartementale Post- en Koeriersdienst (IPKD) stapt af van elektrische aandrijving voor zijn dienstauto’s. In 2003 schafte de overheidsdienst drie elektrische voertuigen aan, maar stapt nu over op aardgas als duurzame alternatieve brandstof. Dit vanwege de geringe actieradius, de lange reparatietijden en hoge onderhoudskosten van de ev's.

De IPKD zegt in een persbericht zich niet uit te spreken tegen elektrische auto’s, maar ze nog niet geschikt te vinden voor de koeriersdienst: “Hoewel er enige technische vooruitgang geboekt is in elektrische auto’s, zijn de voornaamste problemen voor ons toepassingsgebied nog lang niet opgelost.” De drie ev’s zijn vorig jaar vervangen door Volkswagens Blue Motion.

De dienst heeft gezocht naar duurzame alternatieven en gekozen voor auto’s op aardgas. Deze maand worden de eerste twee voertuigen op aardgas in gebruik genomen. De IPKD sluit niet uit in de toekomst weer ev’s aan te schaffen als de techniek verbeterd is.
dat klinkt inderdaad niet erg opbeurend :mrgreen:

Toyota koopt veel aandelen Tesla, dat kan dan wel weer wat worden... :hmmm:

http://www.automotive-online.nl/home/73 ... tesla.html
Toyota neemt aandeel in Tesla
21-05-2010 11:14
Toyota gaat voor 50 miljoen dollar aan aandelen in Tesla kopen. De autofabrikanten gaan samenwerken aan de ontwikkeling van elektrische voertuigen, onderdelen, productielijnen en technische ondersteuning.

“Volgens mij heeft Tesla’s technologie groot potentieel, ik ben onder de indruk van haar toewijding aan monozukuri, onze productiefilosofie”, aldus Akio Toyoda, president van Toyota Motor Corporation. “Door de samenwerking met Tesla willen we leren van de ondernemersgeest, daadkracht en flexibiliteit van de onderneming.”
Toyota is van plan in 2012 haar eerste ev’s op de markt te gaan brengen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 23 jun 2010, 11:00

Mercedes is ook al gespot met z'n AWD elektrische AMG SLS

533ps maar liefst...en 880nm



http://green.autoblog.com/2010/06/22/vi ... nd-german/

Afbeelding

Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s2A3e9Ns ... r_embedded[/youtube]

Afbeelding

mooie foto's hier

http://www.autoblog.com/photos/mercedes ... e/#3105124

Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door RVV » 23 jun 2010, 11:09


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 23 jun 2010, 11:13

Rico schreef:Rene, slaapkop :jenna:

http://www.driving-fun.com/763/home/new ... ercar.aspx
:bag: had ff een linkie in bv de SLS AMG draad gegooid, the knowledge pagina kom ik anders niet zo veel, meestal stuuren jullie wel ergens zo'n linkie :mrgreen:

magoed, mooi aanvullend nieuws is hoe snel dat kreng is :shocking:

stukkie van PH
We already know from yesterday's news that the 'leccy Mercedes can sprint to 62mph in 4.0secs, but we're now also told that it can hit 125mph from rest in 11.0secs, on the way to a 186mph top speed.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door JP » 01 jul 2010, 14:46


Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Knot » 01 jul 2010, 15:17

Gaat er nog rap vandoor zeg!

Hoop dat ie straks ook in HD beschikbaar is, leuk voor de verzameling.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 01 jul 2010, 16:04

mooi :df:

is ook een nwe ervaring, en net wat ie zegt het gevoel komt uit de body niet altijd met wat je hoort...

ik vind het wel wat, je kan snachts ook lekker scheuren zonder slapende honden wakker te maken :D

echter als je door een bosrijke omgeving knalt zonder geluid en het wild de weg over steekt zit ik me af te vragen hoe dat gaat...alhoewel zij weer hoge geluiden horen dus wie weet ook het hoge geluid van de elektro aandrijf delen. :hmmm:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Andre » 01 jul 2010, 17:02

Electric driving is gay:)

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 01 jul 2010, 17:05

David Konthaar had anders vroeger altijd van die lekkere modellen om zich heen dus zo gay lijkt ie me niet:)

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Andre » 01 jul 2010, 17:10

Als je hybride of electrisch rijdt dan ben je gewoon into de mannenliefde.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 01 jul 2010, 17:12

Andre schreef:Electric driving is gay:)
youre afraid of the unknown :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door JP » 01 jul 2010, 17:13

..because your shifter has only one gear, it's gay?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 135 gasten