The Empire State
- cooldragon
Re: New York
Gefeliciteerd gozer!Nutkees schreef:
Mooie vakantie gehad en tevens mijn vriendin ten huwelijk gevraagd in Grand Central terminal.... :banaan: (ze zei nog JA ook hahaha)
Het is inmiddels mijn 5e keer NYC dus heb al het eea gezien en gedaan.
Zou eigenlijk in Chelsea/meatpacking district gaan zitten in The Standard Hotel, maar aangezien mijn programma om 7 uur 's ochtends begint in het Waldorf, was het toch wel wat gemakkelijker om daar in de buurt te zitten, dus recht ertegenover in het W Hotel(kan ik ook nog even tussendoor uitrusten als het echt te zwaar wordt haha). Overigens zijn de prijzen abnormaalhoog deze week. 2 tot 3 keer de normale rate, schijnt te komen door een openlucht muziek festival in Cental Park, wellicht dat ik daar ook nog even ga checken.
Ga iig eten bij Nobu(ook al is het '06, nog steeds een van de meest verse sushi's in de hele wereld), Buddakan en ook nog een steak bij Sparks halen.
Tip voor de live music in Williamsburg ga ik onthouden!
Thanx allemaal!
- Robin Hartog
Gefeliciteerd @ Nutkees. 

- cooldragon
Gisteravond net aangekomen in NYC en meteen een etentje bij Buddakan gedaan in Chelsea(schijnbaar werd daar ook vaker opgenomen voor SATC) met 2 vrienden die vandaag weer teruggaan naar NL.
Congres begint zo, nu nog even een ontbijtje scoren hier in de buurt...
Congres begint zo, nu nog even een ontbijtje scoren hier in de buurt...
- InjectTheVenom
Zo mogen we het horen :banaan: Zal eens op het NY/CT regioforum vragen wie dit geweest is, de ex voorzitter woont als ik het goed onthouden heb vlakbij de plaats waar ooit de Twin Towers stonden.
Nutkees schreef:@Injectionthevenom
Viper komt helemaal goed!! Zelf in NYC gewoon continu kijken of ik Viper zou tegenkomen. Staat er dus gewoon 1 in de parkeergarage van ons hotel hahaha
- cooldragon
zag hier trouwens gisteren een (custom made?) S-type cabrio rijden..zag er een beetje vreemd uit....
- Maus335i
Toch even vraagje. Met welke maatschappij en tegen welk tarief vliegen jullie nu naar New York? Zit even rond te koekeloeren voor de laatste week van augustus 
Edit: in het kader van beter laat dan nooit: CONGRATS NUTKEES!!!
:D:D

Edit: in het kader van beter laat dan nooit: CONGRATS NUTKEES!!!

- InjectTheVenom
KLM rekent €327 als je op 20 september zou vertrekken, augustus zal nog wel net randje toeristenseizoen zijn en is dus misschien duurder.
- Maus335i
Huh?!
Amsterdam - New York op 23 augustus zou bijna 900 euro moeten kosten. Zo'n enorm verschil??
Amsterdam - New York op 23 augustus zou bijna 900 euro moeten kosten. Zo'n enorm verschil??
- InjectTheVenom
Zoals ik al zei, dat is de "in-season" tax 

- Maus335i
20 september kost via klm.nl 572 euro, wat doe ik verkeerd dan? 
Op 23 augustus kan ik voor diezelfde prijs via http://www.flyopenskies.com business class vliegen. Wel vertrekken vanaf Parijs, maar das geen probleem.

Op 23 augustus kan ik voor diezelfde prijs via http://www.flyopenskies.com business class vliegen. Wel vertrekken vanaf Parijs, maar das geen probleem.
- InjectTheVenom
Lekker dan, een tijdje geleden kostte het 20 sept - 10 oct nog €327 
How even jij gaat business en ik economy
Linkje klik:
http://www.klm.com/travel/nl_nl/apps/eb ... =DG_search

Linkje klik:
- cooldragon
Heb geboekt via KLM, maar vloog uiteindelijk met Delta. Heb 508 euro betaald, mijn heenreis was 23 juni en ik vloog de 27e weer terug.
Hou er wel rekening mee dat vluchten via skyteam (KLM, Delta, Air Frane e.d.) naar USA, de reglementen zijn aangepast.
Mocht je vroeger nog 2 koffers van 32 kg, verminderd naar 2 koffers van 23 kg en evt golftas meenemen, is het nu nog maar 1 koffer van 23 kg en 11 kg aan carry on luggage wat je mee mag nemen. Golftas moet je nu ook inchecken als odd size luggage tegen betaling en wil je een 2e koffer meenemen, kost je dat 55 euro(ik had me dus niet goed ingelezen en kwam hier dus pas bij het inchecken achter, gelukkig kon ik nog wat dingen overladen naar mijn trolley, die net klein genoeg was, zodat ik die als carry on kon meenemen. Laptop tas geldt nog wel als free item)
Mijn beste ervaringen richting Amerika zijn alsnog met Continental Airlines, volgens mij heb je daar het probleem van de koffers niet.
Hou er wel rekening mee dat vluchten via skyteam (KLM, Delta, Air Frane e.d.) naar USA, de reglementen zijn aangepast.
Mocht je vroeger nog 2 koffers van 32 kg, verminderd naar 2 koffers van 23 kg en evt golftas meenemen, is het nu nog maar 1 koffer van 23 kg en 11 kg aan carry on luggage wat je mee mag nemen. Golftas moet je nu ook inchecken als odd size luggage tegen betaling en wil je een 2e koffer meenemen, kost je dat 55 euro(ik had me dus niet goed ingelezen en kwam hier dus pas bij het inchecken achter, gelukkig kon ik nog wat dingen overladen naar mijn trolley, die net klein genoeg was, zodat ik die als carry on kon meenemen. Laptop tas geldt nog wel als free item)
Mijn beste ervaringen richting Amerika zijn alsnog met Continental Airlines, volgens mij heb je daar het probleem van de koffers niet.
- Maus335i
Dat linkje: Totaalprijs voor 1 volwassene EUR 581,02InjectTheVenom schreef:Lekker dan, een tijdje geleden kostte het 20 sept - 10 oct nog €327
Linkje klik:
Ik wilde vertrekken op 23 augustus en terug op 30 augustus:
Totaalprijs voor 1 volwassene EUR 907,02
Das allemaal economy

Itinerary total €1,017.88
Voor 110 euro meer vlieg je business class naar New York. Je moet dan nog wel een treinabo nemen van AMS naar Parijs, die kost je 90 euro. Voor 200 euro in totaal meer reis je dus retour business class. Op een ticketprijs van 900 euro lijkt me dat wel de moeite waard dan

@Cooldragon, daar kwam ik in december ook achter! Moest ineens (tot mijn verbazing) bijbetalen voor mn bagage op de terugweg, terwijl ik zowel heen als terug bijna even licht/zwaar vloog. Terug was in ieder geval Delta, heen weet ik helaas niet meer..
Slechte ervaringen overigens met Delta (voornamelijk vliegtuiglayout), vlieg er liever niet mee.
- cooldragon
shit..als ik dat geweten had, had ik dat dus gedaan!Business van Amsterdam met KLM-Delta rechtstreeks naar Newark had mij dus 2800 euro gekost....hmmm volgende keer ga ik jou dus even PBen als ik goedkope vliegtarieven naar amerika nodig heb;-)Maus335i schreef:Dat linkje: Totaalprijs voor 1 volwassene EUR 581,02InjectTheVenom schreef:Lekker dan, een tijdje geleden kostte het 20 sept - 10 oct nog €327
Linkje klik:
Das allemaal economyAls je business met flyopenskies vanaf Parijs vliegt ben je kwijt:
Voor 110 euro meer vlieg je business class naar New York. Je moet dan nog wel een treinabo nemen van AMS naar Parijs, die kost je 90 euro. Voor 200 euro in totaal meer reis je dus retour business class. Op een ticketprijs van 900 euro lijkt me dat wel de moeite waard dan
@Cooldragon, daar kwam ik in december ook achter! Moest ineens (tot mijn verbazing) bijbetalen voor mn bagage op de terugweg, terwijl ik zowel heen als terug bijna even licht/zwaar vloog. Terug was in ieder geval Delta, heen weet ik helaas niet meer..
Slechte ervaringen overigens met Delta (voornamelijk vliegtuiglayout), vlieg er liever niet mee.
- Robin Hartog
Heb ook niet echt goede ervaringen met Delta.. Koffers kwijt (kwamen pas 2 dagen later aan), en dan was 1 koffer nog stuk ook... Daarnaast veel vertragingen.. Nee.
- InjectTheVenom
Que?? Ik krijg een minimale prijs van ongeveer €350 voorgeschoteld, wat komt daar dan nog allemaal bij? Ik ga morgen toch maar even bij het reisbureau langs, wilde sowieso even uitgebreid informeren over een aantal bijkomende zaken.
Maus335i schreef:Dat linkje: Totaalprijs voor 1 volwassene EUR 581,02InjectTheVenom schreef:Lekker dan, een tijdje geleden kostte het 20 sept - 10 oct nog €327
Linkje klik:
Das allemaal economyAls je business met flyopenskies vanaf Parijs vliegt ben je kwijt:
- Hans
-
Gefeliciteerd Kees!!Nutkees schreef: Mooie vakantie gehad en tevens mijn vriendin ten huwelijk gevraagd in Grand Central terminal.... :banaan: (ze zei nog JA ook hahaha)
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
We kennen Frank Snater met 'New York', Empire State of Mind van de prachtige Alicia Keys/Jay Z
maar ook Ryan Adams niet te vergeten met dit lekkere liedje(opgenomen 7 sept 2001, dus de Twintowers nog zichtbaar, ik heb er 2 jaar daarvoor nog op gestaan....) over de Hoofdstad van de Wereld,no doubt, NYC:
maar ook Ryan Adams niet te vergeten met dit lekkere liedje(opgenomen 7 sept 2001, dus de Twintowers nog zichtbaar, ik heb er 2 jaar daarvoor nog op gestaan....) over de Hoofdstad van de Wereld,no doubt, NYC:
- MartijnGizmo
Ohja, New York, daar was ik dus van 22-8 t/m 25-8, geweldige stad, voelde veel schoner/veiliger dan ik me van tevoren had voorgesteld! 8)
- Niels
- Auto: Prius+
Dan ben je niet buiten het (grote) centrum en toeristische attracties geweest zekerMartijn Koevoets schreef:Ohja, New York, daar was ik dus van 22-8 t/m 25-8, geweldige stad, voelde veel schoner/veiliger dan ik me van tevoren had voorgesteld! 8)

- MartijnGizmo
Foto's zijn overrated...
De foto's van m'n vakantie in Thailand had ik 2 jaar daarna al af! 8)

- Maus335i
Mja.. das net zoiets als een hotel boeken in de ghetto van AmsterdamNiels schreef:Dan ben je niet buiten het (grote) centrum en toeristische attracties geweest zekerMartijn Koevoets schreef:Ohja, New York, daar was ik dus van 22-8 t/m 25-8, geweldige stad, voelde veel schoner/veiliger dan ik me van tevoren had voorgesteld! 8)Een collega van me had een hotel in een buitenwijk en de overeenkomsten met Suriname waren treffend
Huizen met hekwerk rondom beschermd enz. Niet dat hij zich onveilig voelde ofzo hoor

Wát een sfeer