Subaru Impreza GT Turbo
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Subaru Impreza GT Turbo
Is of word de Subaru Impreza GT Turbo een klasieker of icoon?
Kom maar op de ja of nee, met toelichting uiteraard!
Michel
Kom maar op de ja of nee, met toelichting uiteraard!
Michel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Als je de prijzen ziet zou ik zeggen: het wordt een klassieker.
Voor '97 Alfa 156 (noem maar wat) die f55k kostte betaal je nu nog €3-4k, voor een Impreza van hetzelfde jaar van f50k net zo makkelijk nog €10k.
Sjonnie-publiek is inderdaad wel wat jammer, maar van de andere kant is een Golf GTI er ook een klassieker mee geworden.
Voor '97 Alfa 156 (noem maar wat) die f55k kostte betaal je nu nog €3-4k, voor een Impreza van hetzelfde jaar van f50k net zo makkelijk nog €10k.
Sjonnie-publiek is inderdaad wel wat jammer, maar van de andere kant is een Golf GTI er ook een klassieker mee geworden.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54
Ik denk dat het wel een klassieker wordt, het is nl. wel een beetje last-of-the-mohicans model.
Denk dat meniggeen over 10 jaar toch wel een traantjes wegpint bij een echt Sub 555 in origenele staat.
Als er veel aan gesluiteld is, zie je JUIST dat de originele modellen zeer gewild blijven.
Een echte Golf GTI ( 1 of 2 ) is nu ook al een plaatje.
Denk dat meniggeen over 10 jaar toch wel een traantjes wegpint bij een echt Sub 555 in origenele staat.
Als er veel aan gesluiteld is, zie je JUIST dat de originele modellen zeer gewild blijven.
Een echte Golf GTI ( 1 of 2 ) is nu ook al een plaatje.
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Ga je een UK auto halen en ombouwen? Of die witte die reeds omgebouwd is? Of blijf je met het stuur aan de rechterkant rijden?Stefan R schreef:Ik denk ook wel dat hij richting de klassieker staus kan, Maar dan wel redelijk origineel. En ik denk ook niet in alle kleuren :idea:
p.s. Ik hoop dat de 2 deurs die ik ga kopen zeker een "icoon" gaat worden, Des te meer een reden om hem niet te verkopen in de toekomst
Michel
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Ik ga in de UK shoppen, En blijf voorlopig RHD rijden.Michel Pol schreef:Ga je een UK auto halen en ombouwen? Of die witte die reeds omgebouwd is? Of blijf je met het stuur aan de rechterkant rijden?Stefan R schreef:Ik denk ook wel dat hij richting de klassieker staus kan, Maar dan wel redelijk origineel. En ik denk ook niet in alle kleuren :idea:
p.s. Ik hoop dat de 2 deurs die ik ga kopen zeker een "icoon" gaat worden, Des te meer een reden om hem niet te verkopen in de toekomst
Michel
Die Witte heb ik vorig jaar wel serieus over nagedacht, Maar ik weet hoe er met de auto omgegaan is. En de prijs die ze ervoor vroegen was nogal absurd....

- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
toch zullen japanse auto's minder snel een klassieker worden dan een europees model.
dat zit em toch wel in de looks.
neem bijvoorbeeld een lancia delta.
hetzelfde soort auto als de sub. maar totaal ander imago(laat ik het zo maar even noemen)
ik vraag me af hoe het in japan er aan toe gaat.
daar heb je natuurlijk ook de gebruikelijke fappers rondlopen maar dan op een nissan, toyota of mit(sub)itsi. die weer niets aan een europese klassieker vinden.
dat zit em toch wel in de looks.
neem bijvoorbeeld een lancia delta.
hetzelfde soort auto als de sub. maar totaal ander imago(laat ik het zo maar even noemen)
ik vraag me af hoe het in japan er aan toe gaat.
daar heb je natuurlijk ook de gebruikelijke fappers rondlopen maar dan op een nissan, toyota of mit(sub)itsi. die weer niets aan een europese klassieker vinden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Een icoon is het al. Een klasieker ? Ik denk dat het moeilijk ligt. Eerst moet die door de mangel heen worden gehaald. Pas als er genoeg modellen de "originele status" overleven maakt ie kans om klasieker te worden.
De allereerste impreza's uit 94/95 vond ik afschuwlijk, de mooiste modellen zijn van 1998/1999. Die zie ik wel zitten als klasieker. Maar dan echt 100% origineel en niet afgetrapt. En dat zal moeilijk worden. Een impreza is een gewild tuning object dat zie je al aan de auto's van verschillende forum bezoekers. Persoonlijk vind ik die projecten fantastisch, maar elke mod drijft een GTT van de originaliteit af.
Als ik voor "extreme" technische tuning in de markt was, dan zou ik daarnaast ook een volledig originele Impreza willen hebben waar ik nog geen schroefje aan zou willen veranderen. Die zou ik zien als een soort back up. Ik zou namelijk vroeg of laat spijt krijgen dat ik mijn Impreza helemaal had omgebouwd en ik weer zou terug verlangen naar de originele GTT. Een originele auto straalt bij mij de meeste puurheid uit. En zal op den duur een gewild klasiekers object worden.
De allereerste impreza's uit 94/95 vond ik afschuwlijk, de mooiste modellen zijn van 1998/1999. Die zie ik wel zitten als klasieker. Maar dan echt 100% origineel en niet afgetrapt. En dat zal moeilijk worden. Een impreza is een gewild tuning object dat zie je al aan de auto's van verschillende forum bezoekers. Persoonlijk vind ik die projecten fantastisch, maar elke mod drijft een GTT van de originaliteit af.
Als ik voor "extreme" technische tuning in de markt was, dan zou ik daarnaast ook een volledig originele Impreza willen hebben waar ik nog geen schroefje aan zou willen veranderen. Die zou ik zien als een soort back up. Ik zou namelijk vroeg of laat spijt krijgen dat ik mijn Impreza helemaal had omgebouwd en ik weer zou terug verlangen naar de originele GTT. Een originele auto straalt bij mij de meeste puurheid uit. En zal op den duur een gewild klasiekers object worden.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Ben het met je eens Rico.
Nadeel is de tuning, motorisch dan wel optisch die veel auto's hebben ondergaan.
Een E30 M3 vind ik zowel een klassieker als icoon, komt ook omdat ik het een mooie auto vind. Ik kan me voorstellen dat men daar 15 jaar geleden anders over dacht. De Impreza kan ik moeilijk een mooie auto vinden, wat mij betreft een belangrijke voorwaarde om een auto als klassieker te mogen beschouwen.
N.
Nadeel is de tuning, motorisch dan wel optisch die veel auto's hebben ondergaan.
Een E30 M3 vind ik zowel een klassieker als icoon, komt ook omdat ik het een mooie auto vind. Ik kan me voorstellen dat men daar 15 jaar geleden anders over dacht. De Impreza kan ik moeilijk een mooie auto vinden, wat mij betreft een belangrijke voorwaarde om een auto als klassieker te mogen beschouwen.
N.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Het wordt straks een hele opgave om een originele standaard GTT of WRX te vinden lijkt me. En is dat dan ook wat je wilt? Standaard is het natuurlijk niet gaaf, als je weet dat je met simpele ingrepen al 265 pk hebt en goeie remmen... en en en ....
Lastige auto's, blijven lopende projecten in mijn ogen, nooit af.
Lastige auto's, blijven lopende projecten in mijn ogen, nooit af.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Rudolf Nieuwe Weme schreef:toch zullen japanse auto's minder snel een klassieker worden dan een europees model.
dat zit em toch wel in de looks.
neem bijvoorbeeld een lancia delta.
hetzelfde soort auto als de sub. maar totaal ander imago(laat ik het zo maar even noemen)
ik vraag me af hoe het in japan er aan toe gaat.
daar heb je natuurlijk ook de gebruikelijke fappers rondlopen maar dan op een nissan, toyota of mit(sub)itsi. die weer niets aan een europese klassieker vinden.
Van een nieuwe Integrale kon je bijna 2 nieuwe 555's kopen. Een soort van Ferrari in hot hatch formaat die ook even breekbaar was.
Daardoor altijd exclusiever en absoluut niet interessant voor ver-sjonnieverseerders. De Impreza wordt denk ik wel een klassieker. Geen zeldzaamheid want daarvoor is de bouwkwaliteit veel te goed.
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
Ik denk dat de GTT wel een klassieker wordt. Het is een auto die heel veel mensen heeft aangesproken, en dat is een van de voorwaarden voor het krijgen van de klassiekerstatus.
Daarbij komt dat hele volksttammen inderdaad nu hun GTT aan het "upgraden" zijn zodat er straks weinig originele meer zijn te vinden. Over een paar jaar worden ze nog goedkoper, belanden bij jonglui die geen goed onderhoud plegen omdat dat te duur is en binnen 10 tot 15 jaar ligt 90 procent van alle GTT's op de sloop.
In het jaar 2020 ziet een braaf huisvadertje een GTT rijden en denkt "wat was dat een leuk ding, had ik hem maar nooit weggedaan" of "wat waren dat gave auto's, had ik er toen maar een gekocht" en hij koopt er een uit sentimentele overwegingen (zoals de meeste klassiekers worden gekocht). En de prijzen gaan weer stijgen...
Daarbij komt dat hele volksttammen inderdaad nu hun GTT aan het "upgraden" zijn zodat er straks weinig originele meer zijn te vinden. Over een paar jaar worden ze nog goedkoper, belanden bij jonglui die geen goed onderhoud plegen omdat dat te duur is en binnen 10 tot 15 jaar ligt 90 procent van alle GTT's op de sloop.
In het jaar 2020 ziet een braaf huisvadertje een GTT rijden en denkt "wat was dat een leuk ding, had ik hem maar nooit weggedaan" of "wat waren dat gave auto's, had ik er toen maar een gekocht" en hij koopt er een uit sentimentele overwegingen (zoals de meeste klassiekers worden gekocht). En de prijzen gaan weer stijgen...
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 21 feb 2006, 18:41
- Locatie: Prov.Grunn
- deep r
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 18 feb 2006, 23:21
- Locatie: den haag
Het zal waarschijnlijk net zoals bij de golf gaan.
De meeste worden platgereden of vern**kt.
De mooie blijven uiteindelijk over,en sommige golfjes zijn nu al redelijk gewild.
Als je sommige impreza`s tegenwoordig ziet schieten de tranen in je ogen,de auto word goedkoper en word meer toegankelijker voor bepaalde mensen.
En hoeveel er origineel zullen blijven? niet veel.
Mijne word ook een klassieker
NOT 
De meeste worden platgereden of vern**kt.
De mooie blijven uiteindelijk over,en sommige golfjes zijn nu al redelijk gewild.
Als je sommige impreza`s tegenwoordig ziet schieten de tranen in je ogen,de auto word goedkoper en word meer toegankelijker voor bepaalde mensen.
En hoeveel er origineel zullen blijven? niet veel.
Mijne word ook een klassieker


- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
wordt geen icoon en ook geen klassieker
icoon is hij te onbekend voor bij het grote publiek
klassieker wordt hij ook niet, in de standaard uitvoering met de afbrekende remmen, het uit elkaar vallende interieur, en de afwaaisende scoops.
die dingen halen origineel & standaard de 130.000km geeneens.
E
icoon is hij te onbekend voor bij het grote publiek
klassieker wordt hij ook niet, in de standaard uitvoering met de afbrekende remmen, het uit elkaar vallende interieur, en de afwaaisende scoops.
die dingen halen origineel & standaard de 130.000km geeneens.
E
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Enzo, Erik K. en 5 gasten