Nu inderdaad de gelukszoekers uit de partij zien te houden zoals Rico zegt maar dat zal wel goedkomen, hij heeft de touwtjes aardig strak in handen heb ik het idee.
Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
Maar hij heeft toch maar mooi 24 zetels. 
Nu inderdaad de gelukszoekers uit de partij zien te houden zoals Rico zegt maar dat zal wel goedkomen, hij heeft de touwtjes aardig strak in handen heb ik het idee.
-
Metchu
- HansD
+1Als je die breekpunten nog voor de onderhandelingen opgeeft, zelfstandig, zonder dat iemand er om vraagt, dan ben je gewoon een draaikont. Geert Wilders als Wouter Bos rip-off, wie had dat ooit gedacht?
Als je het opgeeft in coalitieonderhandelingen en daarbij kunt uitleggen waarom je het hebt opgegeven en wat je ervoor teruggekregen hebt is het een heel ander verhaal. Die AOW leeftijd moet gewoon omhoog daar zijn zelfs de vakbonden en werkgevers het over eens dus dat het achteraf toch geen breekpunt is is te billijken maar niet op de manier waarop hij het nu doet.
Het schijnt dat veel van zijn stemmen die hij in het zuiden heeft gekregen een direct gevolg zijn van zijn AOW standpunt, ik vermoed dat die mensen nu niet blij zijn.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
geen probleem met "laag opgeleid"dat ben ik nu eenmaal.. zegt niets over mijn denk nivo..Richardt. schreef:Ja het is wat lastig te verwoorden, het was niet denigrerend bedoelt. Maar je weet ongetwijfeld welke bevolkingsgroep ik bedoelLuco schreef:Dat laag opgeleide, ook al staat het tussen haakjes, vind ik dan weer denigrerend, zonder deze mensen heb jij geen huis en kan je niet van je auto genieten.Richardt. schreef:
Voor jou wellicht niet. Maar voor bouwvakkers, stratenmakers en ander "laag opgeleide" beroepen zal de weerstand wel wat groter zijn denk ik.
Ik zie die twee jaar ook niet als een heel groot probleem. Zolang je plezier in je werk hebt en het privé ook niet slecht gaat zijn die twee extra jaren zo om
Ik ken menig bouwvakker die meer algemene kennis heeft dan hoog opgeleide mensen, het is maar net waar je interesses liggen buiten je werk.
De mensen die er over klagen zijn vaak toch de mensen die met ietwat tegenzin hun werk doen en niet het meest uitdagende werk hebben (waarmee ik niet wil zeggen dat dit per definitie geld voor bouwvakkers en stratenmakers)
het gaat niet om tegenzin of niet uitdagend werk.. het gaat om de lichamelijke uitputting die handarbeid met zich mee brengt.
persoonlijk ben ik voor 40 werk jaren óf (wat mij betreft) tot het 70ste levensjaar
ik ben op mijn 16e begonnen met werken, na 40 jaar ben dus 56 en gewrichten willen niet meer zoals vroeger.
iemand die heeft rond gehangen op scholen hbo's en/of universiteiten tot 27 jaar, geef die 40 werkjaren en die is 67.. sport nog 3 keer in de week raapt regelmatig zn papieren van de grond, dus bukken is geen probleem. oke, hij heeft 3 burn-outs achter de rug, maar met zijn lichaam is weinig aan de hand..
met die 40 jaar heb je toch aardig de sociale pot gevuld en mag je wat rustiger aan doen op kosten van.. toch?!
- PD power
HansD schreef:+1Als je die breekpunten nog voor de onderhandelingen opgeeft, zelfstandig, zonder dat iemand er om vraagt, dan ben je gewoon een draaikont. Geert Wilders als Wouter Bos rip-off, wie had dat ooit gedacht?
Als je het opgeeft in coalitieonderhandelingen en daarbij kunt uitleggen waarom je het hebt opgegeven en wat je ervoor teruggekregen hebt is het een heel ander verhaal. Die AOW leeftijd moet gewoon omhoog daar zijn zelfs de vakbonden en werkgevers het over eens dus dat het achteraf toch geen breekpunt is is te billijken maar niet op de manier waarop hij het nu doet.
Het schijnt dat veel van zijn stemmen die hij in het zuiden heeft gekregen een direct gevolg zijn van zijn AOW standpunt, ik vermoed dat die mensen nu niet blij zijn.
Wilders is gewoon een goede schaker, want hij geeft nog niks weg, hij wekt alleen de suggestie, dat ie wil praten, omdat er binnen andere partijen het gevoel leeft, dat ie geen compromissen wil sluiten, dat links (met de partij van de uitkering voorop) nu beginnen te janken, is weer typisch, want schijnbaar hebben ze zo als gewoonlijk geen oplossing, dus ook geen tegen zet.
Dan gaan we maar weer over de ander zagen, .... komt heel sterk over.
Daarnaast is iedereen er denk ik wel over eens dat er weer snel geregeerd moet worden, dan moet je snel durfen schakelen, "daadkracht" genoemd, heb geen pvv gestemd, maar vind dit gewoon slim.
Trouwens strategie aanpassen voordat je met elkaar iets afspreekt is heel wat anders, dan dat je gemaakte afspraken niet nakomt, dus de vergelijking met Bos, gaat hier volledig mank.
- Maus335i
+ heel veel, valt niets tegen in te brengen...henno boenink schreef:HansD schreef:+1Als je die breekpunten nog voor de onderhandelingen opgeeft, zelfstandig, zonder dat iemand er om vraagt, dan ben je gewoon een draaikont. Geert Wilders als Wouter Bos rip-off, wie had dat ooit gedacht?
Wilders is gewoon een goede schaker, want hij geeft nog niks weg, hij wekt alleen de suggestie, dat ie wil praten, omdat er binnen andere partijen het gevoel leeft, dat ie geen compromissen wil sluiten, dat links (met de partij van de uitkering voorop) nu beginnen te janken, is weer typisch, want schijnbaar hebben ze zo als gewoonlijk geen oplossing, dus ook geen tegen zet.
Dan gaan we maar weer over de ander zagen, .... komt heel sterk over.
Daarnaast is iedereen er denk ik wel over eens dat er weer snel geregeerd moet worden, dan moet je snel durfen schakelen, "daadkracht" genoemd, heb geen pvv gestemd, maar vind dit gewoon slim.
Trouwens strategie aanpassen voordat je met elkaar iets afspreekt is heel wat anders, dan dat je gemaakte afspraken niet nakomt, dus de vergelijking met Bos, gaat hier volledig mank.
- Snipe
Dat die AOW een breekpunt is, is toch een afspraak van Wilders met zijn kiezers?henno boenink schreef:Trouwens strategie aanpassen voordat je met elkaar iets afspreekt is heel wat anders, dan dat je gemaakte afspraken niet nakomt, dus de vergelijking met Bos, gaat hier volledig mank.
- Snipe
De aanbiedingen gelden niet voor iedereen.

-
Luco
Die eigenaar zal wel een pvda-er zijn :jenna:
- Maus335i
Hiddink maakt net een mooie opmerking in DWDD. De uitspraak "draaien" is natuurlijk uitgevonden voor de pvda.
- WJ
Met zulk soort opmerkingen op je ruit zou je juist verwachten dat het een PVV stem'er zou zijn. 
- frankv
ik denk dat het een koekje van eigen deeg is, de reaguurders op geenstijl snappen dat in elk geval nietSnipe schreef:De aanbiedingen gelden niet voor iedereen.
evenzo dat draaien niet als draaien gezien wordt als je eigen grote leider het doet, want draaien is het!
- dvh
Lol... die is al binnen met z'n winkel zeker .. 
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Snipe schreef:De aanbiedingen gelden niet voor iedereen.
Een PvdA er, SPer, D66er, zelfs een CUer is bij mij altijd welkom.........................................prima voorbeeld van doorgeschoten reacties..........................
- GTRene
juist, zelf zijn ze zo vroom
maar ondertussen sluiten ze anderen buiten en over praten er over als 1 of andere enge ziekte, je mag/kan er in NL al bijna niet eens over praten
volgens mij hebben ze het zelf niet eens door
maar ondertussen sluiten ze anderen buiten en over praten er over als 1 of andere enge ziekte, je mag/kan er in NL al bijna niet eens over praten
volgens mij hebben ze het zelf niet eens door
- Snipe
Ach, ergens is het ook wel weer een geestig protest tegen het uitsluiten door de PVV.romo schreef:Een PvdA er, SPer, D66er, zelfs een CUer is bij mij altijd welkom.........................................prima voorbeeld van doorgeschoten reacties..........................
Nou ja, op DF blijft iedereen welkom, of je nou PvdD, GroenLinks, VVD of PVV hebt gestemd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Snipe schreef:Ach, ergens is het ook wel weer een geestig protest tegen het uitsluiten door de PVV.romo schreef:Een PvdA er, SPer, D66er, zelfs een CUer is bij mij altijd welkom.........................................prima voorbeeld van doorgeschoten reacties..........................
Nou ja, op DF blijft iedereen welkom, of je nou PvdD, GroenLinks, VVD of PVV hebt gestemd.
Naargeestig is beter verwoord................................................het doet denken aan iets met gele sterren..................
- Snipe
Die verwijzing werd waarschijnlijk ook wel bedoeld.
Niet zo gek als je bedenkt dat de PVV mensen met een Nederlands paspoort wil uitzetten, hoofddoeken als vervuiling ziet ("de vervuiler betaalt") en grondrechten als de vrijheid van godsdienst en vrijheid van onderwijs overboord wil gooien.
Erg smaakvol? Mwah. Effectief? Ja, want er wordt over gesproken en ik gok dat dat nou net de bedoeling was.
Niet zo gek als je bedenkt dat de PVV mensen met een Nederlands paspoort wil uitzetten, hoofddoeken als vervuiling ziet ("de vervuiler betaalt") en grondrechten als de vrijheid van godsdienst en vrijheid van onderwijs overboord wil gooien.
Erg smaakvol? Mwah. Effectief? Ja, want er wordt over gesproken en ik gok dat dat nou net de bedoeling was.
- HansD
Wat!! Groen links??!! Deze site gaat naar de verdommenis en ik snap niet dat dat niet ingezien wordt.Nou ja, op DF blijft iedereen welkom, of je nou PvdD, GroenLinks, VVD of PVV hebt gestemd.
Ik heb geen probleem met GL'ers maar die massamigratie naar deze site moet maar eens afgelopen zijn, we kunnen niet elke geluks GL'er opvangen. Deze site is al vol genoeg.
Daarbij wat kost dat allemaal wel niet aan bandbreedte terwijl ze niets biijdragen, wie betaald dat allemaal? Dat moeten wij zeker weer met z'n allen opbrengen.
Ze krijgen zeker ook direct een nick en postrechten terwijl die ook naar een echte DF'er zouden kunnen gaan.
- frankv
ben jij die tweede groenlinkser in de poll?HansD schreef:Wat!! Groen links??!! Deze site gaat naar de verdommenis en ik snap niet dat dat niet ingezien wordt.Nou ja, op DF blijft iedereen welkom, of je nou PvdD, GroenLinks, VVD of PVV hebt gestemd.
Ik heb geen probleem met GL'ers maar die massamigratie naar deze site moet maar eens afgelopen zijn, we kunnen niet elke geluks GL'er opvangen. Deze site is al vol genoeg.
Daarbij wat kost dat allemaal wel niet aan bandbreedte terwijl ze niets biijdragen, wie betaald dat allemaal? Dat moeten wij zeker weer met z'n allen opbrengen.
Ze krijgen zeker ook direct een nick en postrechten terwijl die ook naar een echte DF'er zouden kunnen gaan.
overigens erg grappig hoe de ironie van de raamtekst niet wordt begrepen door degenen op wie hij is gericht
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Driekwart van de PVV stemmers maakt dat AOW standpunt niets uit, zo bleek vandaag. Is dat ook uit de wereld.
Verder snap ik niet dat men zo dramatisch doet over die coalitievorming. Snap best dat de linkse elite niet graag ziet dat de PVV gaat regeren maar het lijkt me het enige mogelijke en logische kabinet, samen met VVD en CDA. Ligt toch zeer voor de hand lijkt me. Lijkt me ook het beste om nou eindelijk eens daadkrachtig beleid te krijgen. Dat halfgare gepolder en brakke compromissen sluiten tussen partijen die in de basis lijnrecht tegenover elkaar staan, dat helpt al helemaal niet om ons niet Griekenland achterna te laten gaan. Denk dat Rutte wel gek zou zijn om nu met de PvdA te gaan regeren. Vandaag bleek ook dat zowel de stemmers op PVV als VVD het liefst met elkaar in zee gaan. Klaar. Het kan soms zo simpel zijn.
Dag links.
Verder snap ik niet dat men zo dramatisch doet over die coalitievorming. Snap best dat de linkse elite niet graag ziet dat de PVV gaat regeren maar het lijkt me het enige mogelijke en logische kabinet, samen met VVD en CDA. Ligt toch zeer voor de hand lijkt me. Lijkt me ook het beste om nou eindelijk eens daadkrachtig beleid te krijgen. Dat halfgare gepolder en brakke compromissen sluiten tussen partijen die in de basis lijnrecht tegenover elkaar staan, dat helpt al helemaal niet om ons niet Griekenland achterna te laten gaan. Denk dat Rutte wel gek zou zijn om nu met de PvdA te gaan regeren. Vandaag bleek ook dat zowel de stemmers op PVV als VVD het liefst met elkaar in zee gaan. Klaar. Het kan soms zo simpel zijn.
- RutgerK
Kijk naar de reden waarom Wilders in 2004 de VVD verliet.
- HansD
Prima, de PVV mag het eens laten zien. Laat ze het maar eens waarmaken.
Ik verwacht niet dat die coalitie realistisch is (alleen al vanwege het CDA) of een lang leven beschoren is (hoeft maar 1 PVV dissident te zijn voor een minderheid) maar de tijd zal het leren.
Ik vermoed dat we dan februari 2011 weer naar de stembus kunnen.
Ik verwacht niet dat die coalitie realistisch is (alleen al vanwege het CDA) of een lang leven beschoren is (hoeft maar 1 PVV dissident te zijn voor een minderheid) maar de tijd zal het leren.
Ik vermoed dat we dan februari 2011 weer naar de stembus kunnen.
Nee, dat is wel duidelijk toch?ben jij die tweede groenlinkser in de poll?
- PD power
Een programma is geen afspraak, maar de inzet richting regeren, tenminste voor partijen die willen regeren, daarnaast heeft ie het niet laten vallen, alleen in de afwegingen tegen de PVDA geeft hij de suggestie daar evt water bij de wijn te doen.Snipe schreef:Dat die AOW een breekpunt is, is toch een afspraak van Wilders met zijn kiezers?henno boenink schreef:Trouwens strategie aanpassen voordat je met elkaar iets afspreekt is heel wat anders, dan dat je gemaakte afspraken niet nakomt, dus de vergelijking met Bos, gaat hier volledig mank.
- Maus335i
Wilders mocht niet tegen de toetreding van Turkije in de EU stemmen. Wat heeft dat hier mee te maken dan?RutgerK schreef:Kijk naar de reden waarom Wilders in 2004 de VVD verliet.