Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Maus335i

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Maus335i » 07 jun 2010, 21:09

Niels, tegenover jou staat weer een vriend van me die er een jaar heeft gezeten.. binnenkort gaat trouwen met een Amerikaanse en hier voor goed vertrekt. Ieder heeft zo zijn eigen ervaringen. Het is maar net wie je het vraagt.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 07 jun 2010, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 jun 2010, 21:10

Ja Maurice, die vermeende extra koopkracht door lagere belastingen die dus ook maar een getal voor de buhne.

In Nederland staat er gewoon op de kaart dat een kop koffie € 1,50 kost en de VS staat $ 1,- waar dan 20% tip en VAT nog bijgerekend moet worden. :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 jun 2010, 21:14

Rutger, probeer nou eens het grote plaatje te bekijken dan. Veel extra koopkracht zal je misschien niet overhouden (behalve dat auto's daar 2x zo goedkoop zijn ;)), maar het gaat er om dat je zelf bepaalt wat je met je geld doet in plaats van dat een overheid dat voor jou doet. Als jij van goede service hebt genoten in een restaurant, dan laat je dat ook zien in je fooi.

Trekken we dat even door naar subsidieclubjes hier in Nederland. Als er blijkbaar geen draagvlak is voor een bepaalde stichting of vereniging vanuit het volk, waarom daar dan toch geld in stoppen wat van datzelfde volk "afgepakt" is via belasting?

Ik voel me toch veel meer betrokken tot euhm... nouja de lokale voetbalclub als ik daar zélf geld aan geef, in plaats van dat lui uit de gemeente dat van mijn geld doen?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 jun 2010, 21:40

Maus335i schreef:Niels, tegenover jou staat weer een vriend van me die er een jaar heeft gezeten.. binnenkort gaat trouwen met een Amerikaanse en hier voor goed vertrekt. Ieder heeft zo zijn eigen ervaringen. Het is maar net wie je het vraagt.
Zeker, is ook zo. Ik vind het een fantastisch land maar zou er niet kunnen wonen, ja voor een jaar of 4 max ofzo. Als je het ambieert moet je het zeker niet na laten en ik wens je heus alle succes daar :thumbup: Maar geef toe, de koffie daar is niet te zuipen :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 jun 2010, 21:49

Hahaha klopt, die slappe bocht krijg je mij niet wakker mee 's ochtends :D

Snipe

Bericht door Snipe » 07 jun 2010, 22:03

Als rechtgeaarde Fries krijg je toch wel wat opgestuurd daar van de weduwe Douwe Egberts?

Michel P

Bericht door Michel P » 07 jun 2010, 23:10

Frankv schreef:

In deze alinea beschuldig je groepen allochtonen profiteur te zijn, en zeg je het individu niet te veroordelen, maar duid je ze wel aan als "(mis)bruiker". Ik zou juist NIET de groep veroordelen en WEL het individu. Een zo diverse groep als allochtonen in de breedste zin kan nooit iets gedaan hebben, spreekt die hele groep iets af of zo? Een groep voetbal hooligans is iets heel anders dan "de" allochtoon. Een individu handelt, dat individu kun je ergens op aanspreken.
Inderdaad uitzonderingen bevestigen de regel, of wil je ontkennen dat als je wil nuanceren de niet westerse allochtoon bovenmatig in de kostenlijstjes voor komt, en meer kost dan ze bijdragen, en den heb ik het niet alleen over uitkeringen....en gezondheidszorg.

Supporters van een club is wat anders dan een hooligans zijn groepen die onder de noemer van het supporter zijn van een club de geweldadige confrontatie zoeken met de tegenstander, dus geen goede vergelijking lijkt me. Ik zeg niet dat elke allochtoon niet deugt of alleen maar geld kost. Het probleem is dat de reguliere politiek het bagataliseerd, omdat men ander hun eigen falen moet toegeven. Maar voorschreiden inzicht zou toch tot ander effectiever beleid moeten zorgen........ zie hoe wijlen Pim F. dit perfect verwoord heeft. http://www.dumpert.nl/mediabase/285151/ ... st_ca.html

@Maus, voeg er energiebeheer en voorziening aan toe, en het plaatje is compleet.

@Rutgerk.
Onze 'rechts liberale' komiek van 't Hek begon zijn carrière ook onder het genot van subsidies en tot op de dag vandaag trekt hij volle zalen waarvan geen stoelen zonder subsidie verkocht wordt.
En dat is toch een schande, Al je Joep zo goed vind, wil je toch ook dat kaartje zonder subsidie kopen........ zo ziek is dit land....... alsof de Rolling Stones de kaarten niet kwijt raken, als ze geen subsidie zouden krijgen.... het GVD toch geen eerste levensbehoefte, Theater, of klassieke muziek concerten zouden toch zelf voorzienend moeten zijn, en anders maar als hobby als de bezoeker niet bereid is 150 euro voor een kaartje te betalen, en alleen komt als het kaartje 40 euro is........ Want laten we wel zijn, de theater programmering is natuurlijk voor een relatief kleine in de regel goed verdienende mens gemaakt.

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 07 jun 2010, 23:28

Michel P schreef:.... het GVD toch geen eerste levensbehoefte
Da's nou net het punt. Ik snap niet waarom je Nederland terug wil brengen tot een soort derdewereldland waarin alleen in eerste levensbehoeften voorzien wordt.

Michel P

Bericht door Michel P » 07 jun 2010, 23:58

Snipe schreef:
Michel P schreef:.... het GVD toch geen eerste levensbehoefte
Da's nou net het punt. Ik snap niet waarom je Nederland terug wil brengen tot een soort derdewereldland waarin alleen in eerste levensbehoeften voorzien wordt.
Dat is wat de regering moet bieden, de rest kan zich in een vrije markt ontwikkelen. Ofwel ook profclubs moeten geen knaken krijgen uit de staatsruif, maar zelf de broek ophouden, en is er geen bestaandrechts, dan is dat jammer, dan is het produkt niet goed genoeg schijnbaar, of er is geen behoefte aan.

Dus goed onderwijs, gezondheidszorg, openbaarvervoer, infrastructuur, huisvesting, veiligheid, energie en vrijheid van meningsuiting.

Nu heeft men energie al uit handen gegeven, en is de zorg, openbaarvervoer, infrastructuur, huisvesting en veiligheid voorzichtig gezegd voor zo'n rijk land inefficient geregeld.

Het belastingstelsel op veel gebieden pervers. We moeten niet roken maar wel peuken kopen om de staatskas te spekken...... wel alcohol kopen, maar dat door de gootsteen mieteren, wel een zuinige auto kopen, maar veel brandstof verstoken, wel zuinig zijn en sparen, maar niet aflossen op de hypotheek want dat levert aftrek op......... toch een achterlijk systeem........

Michel

RutgerK

Bericht door RutgerK » 08 jun 2010, 00:05

Ik bedoelde dat inderdaad met de pyramide van Maslow waar je de programma's tegen aan kan leggen. Probleem is dat de Stones in een stadion voor 40.000 bezoekers staat die graag 130 euro neertellen voor een concert dat de Stones eens in de 3-4 jaar in Nederland geven. Joepie moet het doen met een zaal van 700 bezoekers en zijn voorstelling alleen binnen de Nederlandse grenzen kan vertonen.

Waarom zouden we innovatie wel moeten subsidiëren? Als een innovatie echt goed is is er toch altijd wel commercieel kapitaal te vinden?

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jun 2010, 00:06

Ik snap wat je bedoelt, Michel. Ik ben het alleen niet met je eens.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jun 2010, 00:20

lol @Michel, mooi onderbouwde verhalen, in de meeste kan ik me goed vinden :clap: ik begrijp je logica, en zo is het ook, meer fair, ik snap Perry ook wel een beetje al slaat die wat door in van iets naar niets zeg maar, maar dat zegt Michel niet...de balans is gewoon her en der ernstig verstoord en moet hersteld worden, sowieso op al veel genoemde zaken, niet dat je iedereen om de oren moet gaan slaan, maar sommige zaken verdienen wel een corrigerende tik :mrgreen: wake up call...is het/iets niet meteen van levensbelang, dan beter bekijken hoe gemeenschapsgelden te besteden zodat het geldstroom ook beter/redelijker beheersbaar blijft niet niet als water in de zee stroomt.
Ook moeten verantwoordelijken meer en langer er op aangesproken kunnen worden en eventueel bestraft kunnen worden, dus meer verantwoording dragen/voelen van belasting-gelden besteden.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jun 2010, 07:28

RutgerK schreef:Ik bedoelde dat inderdaad met de pyramide van Maslow waar je de programma's tegen aan kan leggen. Probleem is dat de Stones in een stadion voor 40.000 bezoekers staat die graag 130 euro neertellen voor een concert dat de Stones eens in de 3-4 jaar in Nederland geven. Joepie moet het doen met een zaal van 700 bezoekers en zijn voorstelling alleen binnen de Nederlandse grenzen kan vertonen.

Waarom zouden we innovatie wel moeten subsidiëren? Als een innovatie echt goed is is er toch altijd wel commercieel kapitaal te vinden?
Inovatie is nodig om het land economisch een sterke positie te krijgen/behouden, en dus werkgelegenheid........

Denk je dat Joep zonder subsidie geen fraai inkomen kan verwerven met zijn show? Of moet Joep vetgemest worden doordat hij zijn zaal vol krijgt door subsidie............ stel dat die daardoor 600k verdien, en zonder 200k, heeft hij het dan slecht.........

De echte talenten komen vanzelf in kunst en cultuur boven drijven. Of vind je dat schrijvers, fotograven e.d. ook aan het subsudieinfuus moeten?

Het probleem is dat de (semi) overheid zowel in Den Haag als lokaal altijd liever de belastingen verhoogd, i.p.v. in eigen vlees snijd. Waarbij de lokale overheid de kroon spant en de grootste koopkracht killer is. Gewoon het rupsje nooit genoeg syndroom.

Mooi voorbeeld het kadaster, die zagen door de vertraging op de woningmarkt hun inkomsten drastisch dalen, i.p.v. te saneren, deed men de tarieven met 40% omhoog....... moet de locale bakker een flikken........

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jun 2010, 08:33

Michel P schreef:Denk je dat Joep zonder subsidie geen fraai inkomen kan verwerven met zijn show? Of moet Joep vetgemest worden doordat hij zijn zaal vol krijgt door subsidie............ stel dat die daardoor 600k verdien, en zonder 200k, heeft hij het dan slecht.........
Ik denk dat je je hier niet zo in verdiept hebt. Ik denk inderdaad dat Youp van 't Hek zonder subsidies voor kunst en cultuur weinig kan verdienen met zijn shows. Van 't Hek krijgt namelijk zelf geen subsidies, maar de zalen waarin hij speelt worden wel gesubsidieerd. De ongesubsidieerde theaters in NL zijn op de vingers van een hand te tellen. Het lijkt me sterk dat Van 't Hek in die paar theaters een goede boterham kan verdienen, ook al omdat die theaters het hele jaar door gevuld zijn met in Boulevard en Life4You gehypte musicals.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 08 jun 2010, 08:37

Snipe schreef:De ongesubsidieerde theaters in NL zijn op de vingers van een hand te tellen.
Dan zijn er blijkbaar veel meer theaters dan de markt aankan. De onrendabelen gaan we toch niet sponsoren? Kom op zeg.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jun 2010, 08:43

Inderdaad. Van Carré en de Stadsschouwburg kun je vast wel een leuke evenementenhal of aardig lopend partycentrum maken.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 08 jun 2010, 08:49

Michel, instellingen als schouwburgen redden het gewoon niet zonder subsidies waardoor podia voor artiesten verdwijnen. Die discussie kan je natuurlijk ook voeren over het voetbal. Iedere club is in wezen gefinancieerd omdat er voor de handhaving van de openbare veiligheid geen rekening bij de clubs wordt neergelegd. Breng alle kosten rond het betaald voetbal in rekening van de clubs en de kaarten verdubbelen in prijs. Ik heb wel eens de voorbereidingen gezien van een risicowedstrijd in onze hoofdstad en dan hebben we het niet alleen over de agenten die uiteindelijk ingezet worden rond een stadion.

Ik ben niet voor een samenleving waar 'vermaak' en cultuur slechts toegankelijk zijn voor de happy few. Ik denk niet dat een samenleving daar beter van wordt. Het adagium 'geef het volk brood en spelen' blijft nog altijd opgeld doen.

@Geelhoed, denk je dat de 'markt' groter wordt als de prijzen omhoog gaan?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 08 jun 2010, 09:03

RutgerK schreef: @Geelhoed, denk je dat de 'markt' groter wordt als de prijzen omhoog gaan?
Nee. Willen we dat de markt groter wordt dan?

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 08 jun 2010, 09:04

VVD schijnt PVV nu uit te sluiten?

Indien zo, dan zijn dat dus ook onbetrouwbare eikels. Constant geroepen dat ze niemand uitsluiten. Politici zijn ook niet te vertrouwen...

Was nou net het kabinet wat ik het liefste zag: VVD, CDA, PVV. Nu krijg je straks die creep van een Pechtold erbij. :hmmm:

Misschien ga ik ook wel blanco stemmen. :bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jun 2010, 09:07

Wouter81 schreef:VVD schijnt PVV nu uit te sluiten?

Indien zo, dan zijn dat dus ook onbetrouwbare eikels. Constant geroepen dat ze niemand uitsluiten. Politici zijn ook niet te vertrouwen...
Het gerucht gaat dat dat zo is. De reden is dat de PVV niet in de Eerste Kamer zit. Een kabinet met de PVV zou dan in de Eerste Kamer geen meerderheid hebben, waardoor de kans op succes niet al te groot is.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 08 jun 2010, 09:12

Snipe schreef: Het gerucht gaat dat dat zo is. De reden is dat de PVV niet in de Eerste Kamer zit. Een kabinet met de PVV zou dan in de Eerste Kamer geen meerderheid hebben, waardoor de kans op succes niet al te groot is.
Volgend jaar zijn er al provinciale staten verkiezingen.
Denk dat de kans op succes met een PVV kabinet wel door meerdere oorzaken erg laag is.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 08 jun 2010, 09:20

Geelhoed schreef:
RutgerK schreef: @Geelhoed, denk je dat de 'markt' groter wordt als de prijzen omhoog gaan?
Nee. Willen we dat de markt groter wordt dan?
We kunnen alles de markt uit prijzen natuurlijk. Maar weer even terug naar de HRA in dat geval, waarom moet die subsidie dan wel blijven bestaan? Waarom moeten er grote/dure huizen gebouwd worden als er eigenlijk geen mark is voor dat soort huizen zonder HRA?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 08 jun 2010, 09:23

RutgerK schreef: Maar weer even terug naar de HRA in dat geval, waarom moet die subsidie dan wel blijven bestaan?
Dat moet ie niet.
HRA is een subsidie voor de banken, zonder HRA zijn huizen goedkoper en rentes lager en kan je precies hetzelfde huis kopen voor dezelfde maandlasten.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jun 2010, 09:56

Geelhoed schreef:
Snipe schreef:De ongesubsidieerde theaters in NL zijn op de vingers van een hand te tellen.
Dan zijn er blijkbaar veel meer theaters dan de markt aankan. De onrendabelen gaan we toch niet sponsoren? Kom op zeg.
Jawel want de theater direkteuren willen een artistiek verantwoord programma en laten dus afrikaanse triangel swaffelaars overkomen om op te treden voor 3 man en een paardekop....... Joep mag dan de balans qua gemiddelde zaalvulling herstellen. Uiteraard willen de theaterbobo's ook een top salaris scoren uit de staatsruif....

@Rutgerk,

Van mij mag je de kosten van veiligheid bij voetbal of van mij part een festival bij de organisatie verhalen, juist door dit te doen zal de selectie aan de poort zeer steng zijn, en zullen de goedwillende bezoekers in een relaxte atmosfeer kunnen genieten.

Verder zou ik wel eens willen weten welk deel van de bevolking klasieke muziek concerten bezoekt, en wat hun gemiddelde inkomen is, dan zal duidelijk worden dat ze de kaartjes als die 2x zo duur zijn ook kunnen betalen. En als een enkeling dat niet kan, dan is dat zo, het is toch geen recht om dat te kunnen bezoeken.

Kijk eens wat een F1 kaartje kost, toch gaan er mensen heen, ofwel het produkt heeft een prijs die het publiek in verhouding vind met het geleverde vermaak, en is het te duur, zit je voor de tv met cola en chips....

Kijk eens naar wat Joop van de Ende doet in de theaters, is dat allemaal met subsidie? Nee, dus zoek iets wat het grote publiek aanspreekt, en dan kan je geld verdienen. En als daar je ambitie als arties niet ligt is dat goed, en kies je voor kleine theaters/clubs en verdien je wellicht wat minder maar heb je wel een baan die je op een andervlak voldoening geeft.

En fans van Frans Bauer, die qua gemiddeld inkomen niet kunnen tippen aan de bezoekers van klasieke concerten die zwaar gesubsidieerd worden, welke rechten hebben die.......... in de Brood en Spelen visie....... Geen geld voor cultuur is natuurlijk het uiterste, maar wat selectiever, zodat de theater directeur ook wat meer commercieel talent moet hebben om de financiele huishouding sluitend te krijgen door wat meer te programmeren wat het VOLK wil zien.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jun 2010, 10:08

damn, your good Michel :clap:

Plaats reactie