ELE Rallye Helmond en omstreken

IJs, sneeuw, asfalt, gravel of zand, als het met rally's te maken heeft kom je het hier tegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: ELE Rallye Helmond en omstreken

Bericht door Mathieu » 07 jun 2010, 12:48

Zoals gebruikelijk, een lekker flimpie :thumbup:


MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: ELE Rallye Helmond en omstreken

Bericht door MartijnS » 07 jun 2010, 13:18

Er komt vanavond een nieuwe online, omdat er een foutje inzit op het eind :)

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: ELE Rallye Helmond en omstreken

Bericht door G Kolkman » 07 jun 2010, 13:29

Sjef schreef:Verslagje:

De vrijdag verliep voor ons probleemloos. Stonden netjes 2e in 325i challenge en zaterdagochtend zijn we dit verder gaan uitbouwen. Stond stevig 2e met 30 seconden voorsprong op nummer 3 totdat de problemen begonnen. Eigenlijk nooit echt problemen met de auto gehad maar gisteren was echt ongekend.

Eerst op kp10 helemaal geen zicht op alle onverharde stukken (en dat waren er veel) omdat de Colt voor me een probleem had en een tien seconden voor mij pas net na de start terug op de proef kwam. Kilometers lang geen risico genomen maar mijn voorsprong was op 1 proef weg. Ik weet het, je moet op notes rijden maar als je zicht echt niks is vind ik het niet waard om de risico's te nemen.

De proef daarna begon het pas echt vervelend te worden toen de koelvloeistoftemperatuur naar het rood liep. Een korte check vertelde dat de radiateur op het onverhard waarschijnlijk in de fan was gedrukt. 3 proeven lang met de verwarming open en de meter net voor het rood kunnen rijden maar overal opgeschakeld voor de 4000 toeren om geen risico te nemen.

Voor de start van de rondkoers op Son moesten we een half uur wachten waarbij ik de fan weer aan het draaien kreeg.
Daarna op de service alles weer gefixt maar ik kon op de resterende proeven geen risico genomen op meer klappers aan de onderzijde dus maar rustig aangedaan op het onverhard. Tevens was een draagarmrubber lurp geraakt en klapperde de linkerachterarm af en toe. 3e plek kwam verder niet meer in gevaar omdat we toch hebben kunnen doorrijden op de laaste paar kp's.

Wel erg mooie proeven daar zeg. Heb echt genoten!


Gooi nou die viscofan gewoon eens in de prullenbak :mrgreen: .

Nog een linkerdraagarm nodig, of istie nog recht? Heb nog 2 spares liggen :wink: .

Vroeg me al af wat er (allemaal) gebeurt was want de voorsprong was inderdaad 'aanwezig' maar het blijft een slopende tak van sport voor het materiaal.

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: ELE Rallye Helmond en omstreken

Bericht door ErikMartijn » 07 jun 2010, 13:42

Mathieu schreef:Zoals gebruikelijk, een lekker flimpie :thumbup:

Bij die evo bij 0:53 moest ik toch echt even aan flipper denken

kikkikikii :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: ELE Rallye Helmond en omstreken

Bericht door Sjef » 07 jun 2010, 17:00

G Kolkman schreef:
Gooi nou die viscofan gewoon eens in de prullenbak :mrgreen: .

Nog een linkerdraagarm nodig, of istie nog recht? Heb nog 2 spares liggen :wink: .

Vroeg me al af wat er (allemaal) gebeurt was want de voorsprong was inderdaad 'aanwezig' maar het blijft een slopende tak van sport voor het materiaal.
Ja die is nu ook weg want hij is aan gort :) Deze week elektrische fan inbouwen voor Hardenberg.
Draagarmen liggen hier nog hoor. Staan nog 2 andere e30s :)

Deden idd maar 4 325i's mee uit de challenge. Daarom vind ik het des te meer jammer dat ik niet netjes plek 2 heb kunnen pakken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten