Achterbank eruit; gevolgen?
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Achterbank eruit; gevolgen?
Zit er nog steeds aan te denken om de achterbank er maar uit te halen. Word nooit gebruikt en scheelt weer wat gewicht. Maar heeft dit onvloed op de stijfheid van de auto als men geen rolkooi/beugel zou plaatsen?
Dacht even een rolbeugel erin te laten lassen, maar dan mag je eerst zelf het halve interieur verwijderen.. Dit zie ik dus niet zitten. Mocht de auto door het verwijderen van de achterbank stijfheid verliezen. Zijn er dan nog andere opties behalve rolkooi/rolbeugel om de boel te verstevigen?
bvd!
Dacht even een rolbeugel erin te laten lassen, maar dan mag je eerst zelf het halve interieur verwijderen.. Dit zie ik dus niet zitten. Mocht de auto door het verwijderen van de achterbank stijfheid verliezen. Zijn er dan nog andere opties behalve rolkooi/rolbeugel om de boel te verstevigen?
bvd!
- stefan740
Re: Achterbank eruit; gevolgen?
Ik zie niet in waarom de auto minder stijf zou moeten worden. Ik heb hem zelf ook de helft van de tijd eruit. Het ligt misschien aan de auto maar bij mijn MINI zit hij niet zo bevestigd dat het iets van stijfheid zou kunnen toevoegen.
Ik ben overigens juist wel van plan om een rollbar en recaro pole positions te monteren maar dat is echte lange termijn planning.
Ik ben overigens juist wel van plan om een rollbar en recaro pole positions te monteren maar dat is echte lange termijn planning.
- RJay
Zijn gewoon zetels, als ie verhoogd is voegt het misschien IETS toe, maar je kan voor dat beetje ook een achter vpb gebruiken.....
Gaat om de 147 nemen we aan?
Gaat om de 147 nemen we aan?
- BamiesGTA
Correct!
Denk dat ik binnenkort maar ga slopen dus..
Denk dat ik binnenkort maar ga slopen dus..
- Joy
In Top Gear magazine hebben ze een 207 GTI gestript. 125 kilo eruit. Rondetijd bleef exact hetzelfde. Doordat al het gewicht aan de achterkant eruit gaat (achterbank, plastics, reservewiel etc.) verliest de achterkant een deel van zijn grip. Per saldo waren ze niks opgeschoten. Dus eigenlijk moet je proberen over de hele auto gewicht te verwijderen zodat de balans hetzelfde blijft ofwel verbetert.
- BamiesGTA
Joy schreef:In Top Gear magazine hebben ze een 207 GTI gestript. 125 kilo eruit. Rondetijd bleef exact hetzelfde. Doordat al het gewicht aan de achterkant eruit gaat (achterbank, plastics, reservewiel etc.) verliest de achterkant een deel van zijn grip. Per saldo waren ze niks opgeschoten. Dus eigenlijk moet je proberen over de hele auto gewicht te verwijderen zodat de balans hetzelfde blijft ofwel verbetert.
Hier ben ik al mee bezig. Maar de V6 is zo verdomd zwaar, maar kan wel het één en ander afgeschaaft worden.
- RJay
En met watvoor banden en remmen reden ze beide sessies? neem aan dat alle andere factoren naast gewicht gelijk zijn gebleven?Joy schreef:In Top Gear magazine hebben ze een 207 GTI gestript. 125 kilo eruit. Rondetijd bleef exact hetzelfde. Doordat al het gewicht aan de achterkant eruit gaat (achterbank, plastics, reservewiel etc.) verliest de achterkant een deel van zijn grip. Per saldo waren ze niks opgeschoten. Dus eigenlijk moet je proberen over de hele auto gewicht te verwijderen zodat de balans hetzelfde blijft ofwel verbetert.
Wie reed er?
Weet het niet hoor, maar 125kg is een TE groot verschil...........
Anders toch een vpb'tje er achter tussen.
- Petrolhead Tom
Heb je die test überhaupt goed door gelezen? Heb je gezien wat ze met het dak hebben gedaan dat kost dus serieus tijd.
- RJay
Ik heb niets gelezen, dus als iemand me een link kan geven?????Tom Westendorp schreef:Heb je die test überhaupt goed door gelezen? Heb je gezien wat ze met het dak hebben gedaan dat kost dus serieus tijd.
- Joy
Jup kartonnen plaat erin met tape. Lichtgewicht wielen met Pirelli banden. Ging mij er om dat zo maar gewicht ergens uit halen niet alleen maar voordeel geeft. Dus strip je je interieur, zorg dat de accu naar achter gaat, monteer een lichtgewicht motorkap + schermen, uitlaatspruitstuk van lichtmetaal ipv gietijzer bijv. om zodoende op beide assen gelijkmatig gewicht te verliezen. En dat moet dan ook nog in aangepast worden in de onderstelsetup.
- RJay
Kartonnen dak? Da's dus lekker flut, kan je beter 20kg meer hebben............
Carbonnen dak is trouwens wel top
Carbonnen dak is trouwens wel top

- RutgerK
De Golf van Martijn werd ook gestript voor de eerste TA op Zandvoort in 2008. Achterbank eruit, reservewiel en alles. De Golf kwam achter meer dan verwacht volgens mij uit de veren. Onderstaande auto was dacht in met -35mm of -40mm KW set