333i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

333i

Bericht door RVV » 11 jan 2007, 00:31

Bekend? Lees net dat er 220 stuks e30 333i zijn geproduceerd in Zuid Afrika. Was een project van Bernd Pischetschrieder. Een 3.5 7 serie blok werd aangepast naar 3.2. Alpina deed ondermeer de techniek. top was 240 km/h en de auto had 200pk. Wie heeft meer info?

larsvdv
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 nov 2006, 20:18

Lars

Bericht door larsvdv » 11 jan 2007, 00:38

Hej!, ik heb gehoord dat dit bij de e28's was.. maar meer info kreeg ik er niet van.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 11 jan 2007, 00:38

weet wel dat er 9x 335i e30 m3 is gebouwd. deze zijn met de 3,6l van de e34 m5 uitgerust en alleen maar in duitsland verkocht!

larsvdv
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 nov 2006, 20:18

333

Bericht door larsvdv » 11 jan 2007, 00:40

Hej!, ik heb het gevonden.
333i M30 6 cylinder 197 HP 250 km/h 1985 - 1987

Dus in die 2jaren zijn er dan 200 geleverd, groetten!

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 jan 2007, 00:48

Ja gaaf ding die 333i. Jammer dat er niet meer(en vooral hier) gemaakt zijn.

Nog meer leuke E30 M30 varianten(niet van BMW zelf):

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fo...

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fo...

Ik zou best graag(understatement) een goede B6s hebben, al had ie een 24v 3.5(of 3.6/3.8, maar die bestonden toen nog niet) mogen hebben.

larsvdv
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 nov 2006, 20:18

333i

Bericht door larsvdv » 11 jan 2007, 00:48

Hier heb ik een link. weet niet of ik m zo kan plakkenhttp://www.unixnerd.demon.co.uk/e30.html

Weet niet of je ook daadwerkelijk dit type motor bedoelde.. doe ctrl F
En toets dan 333 in. suc6

larsvdv
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 nov 2006, 20:18

333i

Bericht door larsvdv » 11 jan 2007, 00:50

Lees dit dan. The rare South African built 333i used the M30 "big six" engine from the six and seven series cars

Zo gek zijn ze toch niet daar! :lol:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 jan 2007, 01:06

http://www.autopower.se/ovanligabmw/top10_333.asp

D'r was trouwens nòg een bijzondere E30 daar wegens het ontbreken van de M3: De 325iS en vooral de 325iS evo II:
Later when it became clear that South Africa would not be getting the M3, the 325iS was created. Initially this was merely a 325i 2-door fitted with a bodykit and a close-ratio gearbox (improving acceleration at the expense of top speed and economy) but more changes where made to keep the car competitive in South African saloon car racing. Nevertheless, these cars were always sold to the public. This culminated in the 325iS EvoII of late 1991. By now several body panels were made of aluminum, preventing the car from being washed by automated car washes, and the M20 engine grew to 2.7 and now produced 155 kW.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E30 (333i wordt ook nog even genoemd)

larsvdv
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 nov 2006, 20:18

333i

Bericht door larsvdv » 11 jan 2007, 01:12

Maar,, is het dan zo'n speciale auto? het lijkt me meer een noodoplossing zoals ik de artikels hierboven lees.
Hij blijft mooi he, de e30 8)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 jan 2007, 01:38

Lichter dan een M3 is ie zeker(dat is een 325i namelijk ook al) en met 210pk zal hij qua motor ook niet echt onderdoen(zeker niet bij lage toerentallen). Afgezien van de looks denk ik dat ie het de M3 nog best moeilijk kon maken, als het onderstel ook maar vergelijkbaar aangepakt werd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39998
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 jan 2007, 08:46

Apart, maar vind dat er nou niet bepaald veel meer vermogen uitkomt dan de m20b25.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 11 jan 2007, 10:48

Knot schreef:Apart, maar vind dat er nou niet bepaald veel meer vermogen uitkomt dan de m20b25.
Inderdaad, en als goot bijkomend nadeel veeeel meer kilo's voor in: dus minder goed sturen !

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 jan 2007, 11:42

Daarom is de 325iS Evo II zo geweldig. Al zal een 333i met aluminium Evo II panelen qua weggedrag al aardig richting normale 325i gaan. Overigens denk ik dat je het verschil toch wel duidelijk merkt want die 3.2 M30 heeft zo'n 30% meer koppel en ik moet zeggen dat de 325i die in de lagere toeren best kan gebruiken(niet dat ie traag is, maar iets meer oemph mag van mij wel). Zelfs een goed opgebouwde 2.7 geeft al een wereld van verschil.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 jan 2007, 20:43

ik heb er van gehoord. volgens mij autoweek artikel een keer ? (nee niet in 1988)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten