333i
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
333i
Bekend? Lees net dat er 220 stuks e30 333i zijn geproduceerd in Zuid Afrika. Was een project van Bernd Pischetschrieder. Een 3.5 7 serie blok werd aangepast naar 3.2. Alpina deed ondermeer de techniek. top was 240 km/h en de auto had 200pk. Wie heeft meer info?
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Ja gaaf ding die 333i. Jammer dat er niet meer(en vooral hier) gemaakt zijn.
Nog meer leuke E30 M30 varianten(niet van BMW zelf):
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fo...
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fo...
Ik zou best graag(understatement) een goede B6s hebben, al had ie een 24v 3.5(of 3.6/3.8, maar die bestonden toen nog niet) mogen hebben.
Nog meer leuke E30 M30 varianten(niet van BMW zelf):
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fo...
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fo...
Ik zou best graag(understatement) een goede B6s hebben, al had ie een 24v 3.5(of 3.6/3.8, maar die bestonden toen nog niet) mogen hebben.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 20:18
333i
Hier heb ik een link. weet niet of ik m zo kan plakkenhttp://www.unixnerd.demon.co.uk/e30.html
Weet niet of je ook daadwerkelijk dit type motor bedoelde.. doe ctrl F
En toets dan 333 in. suc6
Weet niet of je ook daadwerkelijk dit type motor bedoelde.. doe ctrl F
En toets dan 333 in. suc6
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
http://www.autopower.se/ovanligabmw/top10_333.asp
D'r was trouwens nòg een bijzondere E30 daar wegens het ontbreken van de M3: De 325iS en vooral de 325iS evo II:
D'r was trouwens nòg een bijzondere E30 daar wegens het ontbreken van de M3: De 325iS en vooral de 325iS evo II:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E30 (333i wordt ook nog even genoemd)Later when it became clear that South Africa would not be getting the M3, the 325iS was created. Initially this was merely a 325i 2-door fitted with a bodykit and a close-ratio gearbox (improving acceleration at the expense of top speed and economy) but more changes where made to keep the car competitive in South African saloon car racing. Nevertheless, these cars were always sold to the public. This culminated in the 325iS EvoII of late 1991. By now several body panels were made of aluminum, preventing the car from being washed by automated car washes, and the M20 engine grew to 2.7 and now produced 155 kW.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Daarom is de 325iS Evo II zo geweldig. Al zal een 333i met aluminium Evo II panelen qua weggedrag al aardig richting normale 325i gaan. Overigens denk ik dat je het verschil toch wel duidelijk merkt want die 3.2 M30 heeft zo'n 30% meer koppel en ik moet zeggen dat de 325i die in de lagere toeren best kan gebruiken(niet dat ie traag is, maar iets meer oemph mag van mij wel). Zelfs een goed opgebouwde 2.7 geeft al een wereld van verschil.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten