Hoe heb jij leren driften?
- René
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:13
- Locatie: Leeuwarden
Heb zondag ook voor het eerst "gedrift" in de auto van André op Papenburg.
André was instructeur, conclusie: driften is best wel moeilijk.
Moest van André rustig beginnen in de 3e versnelling. Slechts 1x in de grindbak gestaan en 1x in de rondte. Na 5-6 rondes begon het zo hard te regenen dat ik gestopt ben, zag niks meer.
Al met al een superdag gehad (dankzij André, Wouter en PJ) en daardoor ben ik nu ook besmet met het driftvirus: IK MOT OOK EEN BMW!!
André was instructeur, conclusie: driften is best wel moeilijk.
Moest van André rustig beginnen in de 3e versnelling. Slechts 1x in de grindbak gestaan en 1x in de rondte. Na 5-6 rondes begon het zo hard te regenen dat ik gestopt ben, zag niks meer.
Al met al een superdag gehad (dankzij André, Wouter en PJ) en daardoor ben ik nu ook besmet met het driftvirus: IK MOT OOK EEN BMW!!
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
Leren driften op Papenburg kan prima naar mijn mening. In de langzame bochten daar kun je prima wat aanklooien en in die langzame bochten heb ik nog nooit een beginnend drifter in het grind zien staan.
Het gevaar op Papenburg schuilt juist in het fijt dat de beginner te snel naar de grote jongens gaan kijken.
De ervaren mensen daar nemen sommige bochten met meer dan 120 km/h op de teller haaks. En die bocht rijdt de beginner ook als hij zijn rondjes doet. In die bochten moet een beginner dan de beheersing hebben om juist niet te driften, hoe verleidelijk dat misschien ook is.
Zeker met een ervaren iemand naast je is Papenburg een prima plek om de beginselen onder de knie te krijgen, denk ik.
Het gevaar op Papenburg schuilt juist in het fijt dat de beginner te snel naar de grote jongens gaan kijken.
De ervaren mensen daar nemen sommige bochten met meer dan 120 km/h op de teller haaks. En die bocht rijdt de beginner ook als hij zijn rondjes doet. In die bochten moet een beginner dan de beheersing hebben om juist niet te driften, hoe verleidelijk dat misschien ook is.
Zeker met een ervaren iemand naast je is Papenburg een prima plek om de beginselen onder de knie te krijgen, denk ik.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Hoi Nandor
Driften leren op lage snelheid kan zeker wel.Ik heb het een aantal maanden terug gedaan op het circuit van Zolder bij skylimitevents.be
Het is me heel goed bevallen.Je begint in de paddock en eindigt als het goed gaat aan het eind van de dag op het circuit. Ik kan het je zeker aanbevelen.
Driften leren op lage snelheid kan zeker wel.Ik heb het een aantal maanden terug gedaan op het circuit van Zolder bij skylimitevents.be
Het is me heel goed bevallen.Je begint in de paddock en eindigt als het goed gaat aan het eind van de dag op het circuit. Ik kan het je zeker aanbevelen.
- Ruud Bosch
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 23:47
- Locatie: Sweet Lake City
- Contacteer:
http://www.skylimitevents.be/Page_Gener ... ocID=10074
Routeplanner Zoetermeer -Zolder: 201, 1 km
Routeplanner Zoetermeer -Papenburg: 304,8 km
Wel een nadeel dat het alleen op werkdagen georganiseerd wordt.
Nooit gerealiseerd maar Zolder is voor mij dichterbij dan PapenburgKostprijs?
Driftschool Paddock - Prijs 125 €
Free Drifting Circuit [ 1H ] - Prijs 60 €
Driftschool Paddock + Drifting Circuit [ 1H ] - Prijs 165 €
Routeplanner Zoetermeer -Zolder: 201, 1 km
Routeplanner Zoetermeer -Papenburg: 304,8 km
Wel een nadeel dat het alleen op werkdagen georganiseerd wordt.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Leren driften op Papenburg kan prima, maar het is wel ultiem kut als er stenen op het asfalt komen.... Liever met ervaring daarnaartoe gaan zeg ik.
Heb zelf nooit een cursus gevolgd, ben wat gaan klooien met de astra sport, achter mindere banden monteren en lift-off/doorsturen uitbreken (drifts zijn het niet).
Mijn eerste RWD was de sierra Xr4i, meteen beginnen met sper, maar ging wel 100x achterstevoren, en als het lukte was het een drift in 2 en dan inzetten, driften en terug laten komen. Als ik die auto nu nog voor de deur had kon ik er veel gekkere dingen mee, en dan die oerbrul van de V6 met open uitlaat erbij.. dat zou wat zijn.
Driften op een rotonde is kinderspel, met open diff een beetje blijven sturen zodat ie niet op 1 wiel gaat, met sper gewoon rondjes blijven draaien. Waar het begint is het aan elkaar plakken van bochten, eerst zoek je ze zo uit dat het makkelijk gaat en later ga je de auto zo plaatsen dat je wat extra meters pakt of laat liggen om het passend te maken, dat vind ik driften.
Begin op lage snelheid met slechte banden in de regen in de 2e versnelling enkele uitbreekacties te doen, vervolgens in de 2e versnelling bochten aan elkaar driften, daarna pas driften in de 3e versnelling en uiteindelijk ga je zelfs shiftlocken, handrem inzetten (meer ruimte om een krappe bocht/hairpin te driften) en zelfs opschakelen en terugschakelen tijdens je drift.
De 8e ben ik er zeker weer bij, met 2 setjes half versleten Wanli die eraan mogen.
Heb zelf nooit een cursus gevolgd, ben wat gaan klooien met de astra sport, achter mindere banden monteren en lift-off/doorsturen uitbreken (drifts zijn het niet).
Mijn eerste RWD was de sierra Xr4i, meteen beginnen met sper, maar ging wel 100x achterstevoren, en als het lukte was het een drift in 2 en dan inzetten, driften en terug laten komen. Als ik die auto nu nog voor de deur had kon ik er veel gekkere dingen mee, en dan die oerbrul van de V6 met open uitlaat erbij.. dat zou wat zijn.
Driften op een rotonde is kinderspel, met open diff een beetje blijven sturen zodat ie niet op 1 wiel gaat, met sper gewoon rondjes blijven draaien. Waar het begint is het aan elkaar plakken van bochten, eerst zoek je ze zo uit dat het makkelijk gaat en later ga je de auto zo plaatsen dat je wat extra meters pakt of laat liggen om het passend te maken, dat vind ik driften.
Begin op lage snelheid met slechte banden in de regen in de 2e versnelling enkele uitbreekacties te doen, vervolgens in de 2e versnelling bochten aan elkaar driften, daarna pas driften in de 3e versnelling en uiteindelijk ga je zelfs shiftlocken, handrem inzetten (meer ruimte om een krappe bocht/hairpin te driften) en zelfs opschakelen en terugschakelen tijdens je drift.
De 8e ben ik er zeker weer bij, met 2 setjes half versleten Wanli die eraan mogen.
- frank de jonge
- Berichten: 9719
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Zoals jij het uitlegd Knot zo ben ik ook begonnen. Een half jaar terug ofzo.
Het begin kwam bij mij eigenlijk door het downloaden van de film;
Best Motoring International Drift Bible.
Hier worden 6 technieken uitgelegd, dus ik hop de e30 in en het industrieterein op met nat weer. Gewoon met m'n Toyo Proxes-jes, dingen waren nieuw dus had veel te veel grip. Maar gelukkig had ik mijn oude setje banden + velgen nog niet verkocht dus ik heb nu nog steeds de oude velgen achter.
Power-over en E-brake zijn vrij makkelijk alleen is mijn handrem niet meer één van de beste dus die houdt ik alleen voor de sneeuw. Ik ga gewoon de bocht in met 2e versnelling, shift-lock en dan de hele bocht pakken rustig gas doseren. De lokale mini-rontondes zijn geweldig voor een beginner zoals ik.
Het probleem is eigenlijk dat hier in de buurt weinig mogelijkheden zijn om mijn skills uit te breiden. Dus mocht iemand hier boven in Friesland nog een paar lokaties weten, hoor ik het graag. Ik wil het eerst graag even bij nat-weer driften houden ivm banden prijzen en student zijn
Mvg Steven
Het begin kwam bij mij eigenlijk door het downloaden van de film;
Best Motoring International Drift Bible.
Hier worden 6 technieken uitgelegd, dus ik hop de e30 in en het industrieterein op met nat weer. Gewoon met m'n Toyo Proxes-jes, dingen waren nieuw dus had veel te veel grip. Maar gelukkig had ik mijn oude setje banden + velgen nog niet verkocht dus ik heb nu nog steeds de oude velgen achter.
Power-over en E-brake zijn vrij makkelijk alleen is mijn handrem niet meer één van de beste dus die houdt ik alleen voor de sneeuw. Ik ga gewoon de bocht in met 2e versnelling, shift-lock en dan de hele bocht pakken rustig gas doseren. De lokale mini-rontondes zijn geweldig voor een beginner zoals ik.
Het probleem is eigenlijk dat hier in de buurt weinig mogelijkheden zijn om mijn skills uit te breiden. Dus mocht iemand hier boven in Friesland nog een paar lokaties weten, hoor ik het graag. Ik wil het eerst graag even bij nat-weer driften houden ivm banden prijzen en student zijn
Mvg Steven
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Handrem moet je meteen vergeten! Ik snap nog steeds niet waarom hij je dat leert in Drift Bible. Dat is typisch iets Japans en veel NL-ers op driftforum doen het ook, maar het is ZO lelijk. En idd je handrem doet het gewoon niet/nauwelijks ivm schijfremmen achter, met trommels gaat het al beter, maar ik vind het op een RWD zo'n onzin, op een FWD kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Je kunt beter powerslide leren (power over) en driften door het inremmen van een bocht. Dan komt de achterkant vanzelf. Alleen zul je in het begin veel spinnen waarschijnlijk. Daarna kun je gaan flicken (feint). Het 'zetten' van de auto is iets wat ik het belangrijkste vind om mensen te leren. Hoe ze die auto uiteindelijk zetten moeten ze zelf weten. Powerslides vind ik niet boeiend. Tijdens de eerste driftchallenges zag je dat veel. Het gaat mij te langzaam. Nu driften de betere gasten op race snelheid, dat is gaaf. Op hoge snelheid een bocht in geeft zo'n kick!
Shift lock gebruik ik ook vaak. Is niet de mooiste techniek, maar wel effectief en op nat kan het niet veel kwaad aan je auto. Op droog doe ik het alleen tijdens een gooi- en smijt sessie.
Je kunt beter powerslide leren (power over) en driften door het inremmen van een bocht. Dan komt de achterkant vanzelf. Alleen zul je in het begin veel spinnen waarschijnlijk. Daarna kun je gaan flicken (feint). Het 'zetten' van de auto is iets wat ik het belangrijkste vind om mensen te leren. Hoe ze die auto uiteindelijk zetten moeten ze zelf weten. Powerslides vind ik niet boeiend. Tijdens de eerste driftchallenges zag je dat veel. Het gaat mij te langzaam. Nu driften de betere gasten op race snelheid, dat is gaaf. Op hoge snelheid een bocht in geeft zo'n kick!
Shift lock gebruik ik ook vaak. Is niet de mooiste techniek, maar wel effectief en op nat kan het niet veel kwaad aan je auto. Op droog doe ik het alleen tijdens een gooi- en smijt sessie.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Even een andere vraag, hoe leer je dit?
http://www.youtube.com/watch?v=1PkW2zOO010
http://www.youtube.com/watch?v=1PkW2zOO010
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
250 pk, top quality vering en banden die het aankunnen (en eventueel een bepaalde mate van traction control) 8)Peter Tunissen schreef:Even een andere vraag, hoe leer je dit?
http://www.youtube.com/watch?v=1PkW2zOO010
Met een R1 of GSXR 1000 kan het ook als je de goede banden hebt en je een hele dosis rijvaardigheid en lef hebt.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Ik durf het niet hoor...Peter Tunissen schreef:Even een andere vraag, hoe leer je dit?
http://www.youtube.com/watch?v=1PkW2zOO010
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:42
- Locatie: Noitdorp
Dat het ook na jaren ervaring nog fout kan gaan bewijst dit filmpje, wel erg jammer van de een van de weinige Skyline's op Nederlands kenteken
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6405&hl=nl
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6405&hl=nl
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:08
- Locatie: Nabij Rotterdam/Spijkenisse
- Contacteer:
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Heb leren driften met het offroad rijden. Over lange moddervlaktes constant zijwaards gaan. Dan op gravel etc etc. En uiteindelijk dan ook de openbare weg (als er niemand om mij heen is).
En dat allemaal in een suzuki 4x4 (altijd in achterwiel aandrijving op de weg). Daarna ook geprobeerd in andere auto's en werkte ook op de manier dat ik het gewend was.
Heb alleen een beetje moeite met de voorwiel aangedreven golf, die wil niet echt lekker de kont omgooien. Glijd veel te snel over de voorwielen weg. Het asphalt hier is dan ook erg, erg glad altijd. Niet zoals in Nederland. En zeker niet als het geregend heb. Dan glijd iedereen alle kanten op.
Heerlijk 8)
En dat allemaal in een suzuki 4x4 (altijd in achterwiel aandrijving op de weg). Daarna ook geprobeerd in andere auto's en werkte ook op de manier dat ik het gewend was.
Heb alleen een beetje moeite met de voorwiel aangedreven golf, die wil niet echt lekker de kont omgooien. Glijd veel te snel over de voorwielen weg. Het asphalt hier is dan ook erg, erg glad altijd. Niet zoals in Nederland. En zeker niet als het geregend heb. Dan glijd iedereen alle kanten op.
Heerlijk 8)
- Erick
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29
Hier nog een die UK Champion is maar toch ook ze foutjes heeft.Fastturbo schreef:Dat het ook na jaren ervaring nog fout kan gaan bewijst dit filmpje, wel erg jammer van de een van de weinige Skyline's op Nederlands kenteken
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6405&hl=nl
http://www.driftworks.com/forum/showthread.php?t=26190
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
@Roman: Een vriend van me had zijn rijbewijs nog niet (was toen 17) en heeft idd met een Samurai in de zuid-Turkse bergen heerlijk op gravelwegen kunnen 'driften'. Wel in de RWD stand. Onze Niva heeft alleen permanente 4x4 helaas. Zou wel grappig zijn, al heb ik de behoefte niet om daarmee te gaan driften.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Ja die suzuki's willen wel. Gooi er een 1.6 in, kortere versnellingen en ram er 5% asfalt banden onder zoals onder mijne en het is helemaal feest. Zeker als het een keertje regent. Wel gevaarlijk want het is dan echt net ijs.Dennis Cavallino schreef:@Roman: Een vriend van me had zijn rijbewijs nog niet (was toen 17) en heeft idd met een Samurai in de zuid-Turkse bergen heerlijk op gravelwegen kunnen 'driften'. Wel in de RWD stand. Onze Niva heeft alleen permanente 4x4 helaas. Zou wel grappig zijn, al heb ik de behoefte niet om daarmee te gaan driften.
Ik hoop em eindelijk deze week weer een keertje terug te krijgen. Staat nu al 9 maanden stil
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten