Spee heeft het nu helemaal voor elkaar

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 10 jan 2007, 18:06

Mijn idee ook Andre, het is afgelopen met de fun op de openbare weg, het het er pas met Duifjes nog over. Gouden tijden voor Toyota, goed en goedkoop vervoermiddel, meer mag en kan niet meer in NL. Huisje in de Eifel met een garage en dikke bak is alleen nog leuk.

Michel

Gebruikersavatar
Erik2
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:20
Locatie: Breda

Bericht door Erik2 » 10 jan 2007, 18:14

Ik had vanmiddag al een 535d aan mijn staart hangen.... Ging weer iets te snel over de A** (censuur toepassen ivm het gebruik van DFpostings als bewijsmateriaal).

Bleek gelukkig een hele blije BMW-rijder te zijn die, net als de bijrijder, met de duim omhoog voorbijreed.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 jan 2007, 19:18

Hehe zit net RTL4 te kijken, Bram Moszkowicz vind het ook onzin.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 10 jan 2007, 19:46

Hahaaa wat een mop dit zeg.
Alsof ik daar moeite voor ga doen om een ander erbij te naaien. Hop inhalen gas erop wegwezen. Opbokken.

Laat ze eerst maar afdwingen dat leasemaatschappijen kentekens vrij gaat geven omwille van dit soort zaken. Als dat eenmaal gelukt is in 2012 ofzo..........

Zoals ik het begrijp gaan ze pas aan de slag als er herhaaldelijk meldingen over je rijstijl binnenkomen. Dan ga je geobserveerd worden en uiteindelijk zal altijd de observatie van de agent basis moeten zijn voor een veroodeling / bekeuring waarbij burgerverklaringen hoogstens ondersteunend bijdragen.

Als het zover is heb je die bekeuring dubbel en dwars verdiend trouwens.

Die 59 die hun rijbewijs kwijt zijn geraakt hebben het stuk voor stuk verdiend.

Is weer bangmakerij van Spee, is ie goed in.

E

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 10 jan 2007, 19:48

kun je niet zo'n setje maken dat je je kentekenplaten met een drukje op de knop kunt omdraaien, zodat er een vals kenteken of zoiets voorkomt??
niet te traceren!! :)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 jan 2007, 20:07

Laat ze eerst maar afdwingen dat leasemaatschappijen kentekens vrij gaat geven omwille van dit soort zaken. Als dat eenmaal gelukt is in 2012 ofzo..........
Het vervelende is,voor sommige berijders, dat er al leasemaatschappijen zijn hun kentekens laten registreren op naam van berijders.

@Hendrik,
Dat zou allang standaard moeten zijn op de auto's ;)
Laatst gewijzigd door Erik K. op 10 jan 2007, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 10 jan 2007, 20:08

Ik heb eerder al uitgebreid kennis gemaakt met dit systeem :( :( :(

KOM ik een keer in zuid limburg: FOUTE BOEL!

3 dagen laten zo'n Spee slaaf aan de telefoon.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 10 jan 2007, 20:22

Marcelvv schreef:Ik heb eerder al uitgebreid kennis gemaakt met dit systeem :( :( :(

KOM ik een keer in zuid limburg: FOUTE BOEL!

3 dagen laten zo'n Spee slaaf aan de telefoon.
En toen? Wat vroegen ze? Of probeerde ze je uitspraken te ontlokken? En hoe is het verder afgelopen?

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 10 jan 2007, 21:26

Viel achteraf mee.

Maar ik schrok wel, had net voor Maastricht nog 200+ op het klokje :oops:
Maar daar ging het niet over, mensen hadden die kliklijn gebeld over mijn invoegen en later asociaal optrekken en snelheid.

EEN ECHTE ASO, aanpakken dat volk 8)

Wij hier op DF noemen dat: "op snelheid invoegen", die mensen dachten er anders over.
Heb die agent 3 keer aan de telefoon gehad, en het eindigde met een waarschuwing.(en het zal nog wel ergens staan)

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 10 jan 2007, 21:33

Marcelvv schreef:Viel achteraf mee.

Maar ik schrok wel, had net voor Maastricht nog 200+ op het klokje :oops:
Maar daar ging het niet over, mensen hadden die kliklijn gebeld over mijn invoegen en later asociaal optrekken en snelheid.
Asociaal optrekken? Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen? Ik dacht dat er in Nederland (nog) geen acceleratie limiet was, en snelheid? hoe hebben die mensen dat in godsnaam gemeten? Als ze mij zouden bellen zou ik zeggen dat ik helemaal niet weg ben geweest die dag en dat de auto thuis in de garage stond. Die burger zal het kenteken wel niet goed gelezen hebben, ze hebben namelijk niet het geoefende oog van een politieagent zoals u.
Iedere keer als ik denk dat het niet erger kan in dit land weten ze me toch weer te verassen.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 10 jan 2007, 21:35

Erik schreef:Alsof ik daar moeite voor ga doen om een ander erbij te naaien. Hop inhalen gas erop wegwezen. Opbokken.
Nee, wij hebben inderdaad wel wat beters te doen.

Maar juist de schoolmeester die 80 rijdt waar je 120 mag en al met z'n vingertje zwaait als je er met 110 voorbijgaat - die gaat bellen.

En terecht of niet, je staat weer ergens geregistreerd. En de precieze omstandigheden waaronder gaan ze echt niet allemaal in het volgende databaseveldje tikken.

Just call me paranoid, maarre... van die Orwelliaanse registratiedrift worden uiteindelijk altijd de verkeerde mensen het slachtoffer.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 jan 2007, 23:10

Bedenk me net dat het ook mogelijk is om politie kentekens te gaan doorgeven. nee het telefoontje van die agent staat me nog vers in het geheugen.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 10 jan 2007, 23:18

Ik ben echt zo blij dat de politie zich hier totaal niet druk maakt over zaken als te hard rijden etc.

Ging een keertje zijwaards de rotonde om (niemand in de buurt), werd even later tot stopped gemaand door ome agent en vroeg me een paar dingen over de auto, keek er een beetje na en zei daarna (vertaald) : dat glijdt lekker zijwaards over de weg zo, volgende keer wel even twee keer kijken dat wij het niet zien he

Het zou alleen wel mooi zijn als ze nou WEL wat deden tegen links plakkers en andere idioten. (te hard rijden en dergelijk hoeft niet per se aso gedrag te zijn) Maar ook dat doen ze niet.

Nou ja, kan niet klagen als ik zo zie hoe het er in Nederland aan toe gaat. Ik bedoel ze hebben hier nog steeds niet eens flitspalen. En in al die jaren hier ooit 1 keer een laser controle gezien.

Hopenlijk komt die Evo nog op tijd voordat hier ooit een einde aan komt (zal waarschijnlijk ooit wel gebeuren) :wink:

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Bericht door EJGT3CS » 11 jan 2007, 00:07

Jongens, Jongens wat zeilig dit....
Zou mij benieuwen hoe spee. zich zelf gedraagt in het verkeer en wat voor auto hij rijdt.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 11 jan 2007, 00:18

Rijdt hij niet een Mercedes C230kompressor?

Elco
Berichten: 235
Lid geworden op: 06 jul 2006, 00:30

Bericht door Elco » 11 jan 2007, 00:41

Spee is wel eens gevolgd door de camera's van peter r de vries, ze konden hem niet betrappen op een overtreding. Zijn 3vo collega echter wel! LOL!! :lol:

Lees onderstaand artikeltje maar eens:
(link werkte niet dus hele artikeltje even gekopieerd hiernaartoe)

Wij van Flitsservice willen graag voor u een dossier aanleggen over hetgene wat zich heeft voorgevallen in het TV programma ’Peter R. de Vries, Misdaadverslaggever’ van Donderdag 13 December. Hierin werd het rijgedrag van de heren controleurs langs de weg aan de kaak gesteld, nadat ze klaar waren met hun snelheidscontrole.

Daar liet men het echter niet bij, ook de rijstijl van Dhr. Spee van het bureau Verkeershandhaving werd onder de loep genomen en als laatste werd ook de rijstijl van Bert Woudenberg van de verkeersveiligheidsorganisatie 3VO op video vastgelegd. Dit had wat onverwachte uitkomsten, Dhr. Woudenberg blijkt namelijk een rasechte doorrijder te zijn! In sommige gevallen zelfs een hardrijder, wat wij uiteraard ten zeerste afkeuren. Wij van Flitsservice pleiten al vanaf het begin dat een versoepeling van de strikte marges op de maximum snelheid wel gewenst zou zijn, zodat men niet overal superstrak op de teller hoeft te gaan rijden. Dat diverse controleurs (en Dhr. Woudenberg) zelf laten zien, dat het uitermate moeilijk is om binnen deze marges te blijven, zegt natuurlijk heel wat.

Schrijnend is echter, dat Dhr. Woudenberg zelfs echt asociaal te hard rijd ter hoogte van werkzaamheden. Een bermmaaier hoeft u helemaal niet met 70 km per uur voorbij te rijden, volgens Dhr. Woudenberg van de verkeersveiligheidsorganisatie 3VO mag u er gewoon voorbij racen met 140 (150 op de teller) kilometers per uur. Een bermmaaier is namelijk iets anders dan echte werkzaamheden over een traject van meerdere kilometers. Kortom, ziet u matrixborden boven de weg die 70 aangeven? Geeft niet! Gewoon uw eigen intrepetatie eraan geven. Dhr. Woudenberg gaat u hieronder precies uitleggen hoe dat zit.

De video's die we u presenteren zijn uiteraard gedeeltes uit het eerder genoemde SBS6 programma dat gepresenteerd word door Peter R. de Vries. U kunt ze in twee verschillende formaten bekijken; in het DivX en in het RealPlayer formaat. RealPlayer heeft als voordeel dat het stukken kleiner is dan DivX omdat de beelden beter gecomprimeerd worden. Nadeel hiervan is echter dat de tachograaf die in de volgwagen zit, door de hoge compressie niet meer af te lezen valt. In het tweede filmpje zijn geen bijzonderheden, dus als het u niet uitmaakt, kies dan de RealPlayer versie.

Om te beginnen hebben we een groot gedeelte van de audio in het programma ook opgenomen. Hier is het begin van het programma te beluisteren: Start, uitzending Peter R. de Vries. Doordat we nog geen provider hebben gevonden die zo vriendelijk is om de complete DivX versie van het programma te hosten (300 Mb+) moeten we het even op deze manier doen. Mochten er providers zijn die wel zo vriendelijk kunnen zijn om het geheel te kunnen hosten, dan houden we ons zeer aanbevolen! Door actieve mirroring zouden we zelfs de grote bestanden over meerdere servers kunnen verspreiden, input is dus zeer welkom!

Affijn voor nu ziet u hieronder wat screenshots van het programma, met de audiofile (3,5 Mb) zou u het een en ander alsnog kunnen volgen:
De uitzending begint met statistieken van afgelopen jaar (2000):

01 - 10 km/u 62,0%
11 - 15 km/u 19,7%
16 - 20 km/u 10,2%
21 - 25 km/u 4,9%
26 - 30 km/u 2,7%
31 - 35 km/u 0,3%
36 - 40 km/u 0,2%

De subcatagorieen waar de 5,6 miljoen SNELHEIDSboetes zijn gevallen.
Dan word getoond hoe de volgauto geprepareerd wordt met een tachograaf en zoals hier te zien is, een van de twee mini camera'atjes. Niet CAMERA (groot), meneer Woudenberg.
Daarna worden de voorbereidingen getoond. Grappig is dat daar voor een groot gedeelte het Internetmedium voor gebruikt werd. Helaas werd onze site niet genoemd, ondanks dat deze veel gebruikt is (gezien in onze bezoekerstellers). Aan dit shot is wel onze fusie partner te zien, notabene in het rood. Wilde ik u stiekem toch niet onthouden. verkeer.pagina.nl waar dit shot van is, is inmiddels alweer geupdate en tuftufclub.NU is dan ook vervangen door Flitsservice.nl SMS. Een goede zaak.
Bewust of onbewust, we weten het niet... Maar deze oude VVN poster willen we u toch niet laten onthouden. Hij is vooral van toepassing op hetgene wat zich af gaat spelen wat verderop in dit dossier beschreven is.
In dit filmpje ziet u hoe Bert Woudenberg, verkeersovertreding op verkeersovertreding maakt.

Coureur Woudenberg (3VO) (DivX - 28 Mb)
Coureur Woudenberg (3VO) (RealPlayer - 20 Mb)

- waarschuwing! (click) -
Commentaar van Dhr. Woudenberg nadat hij geconfronteerd is met deze video. (waarschuwing, ernstig lachwekkend!)

Woudenberg zoekt een excuus (DivX - 28 Mb)
Woudenberg zoekt een excuus (RealPlayer - 20 Mb)

- waarschuwing! (click) -
Na afloop van de uitzending is iemand zo slim geweest om volop research te doen naar het antwoordapparaat van meneer Woudenberg. Blijkbaar was het erg simpel om zijn telefoonnummer van thuis te vinden, daar uit het filmpje al bleek dat het voor een bekende niet moeilijk uit te vinden is waar de woordvoerder van 3VO woont en het telefoonboek ter hand neemt daarna. De pincode van een KPN Voicemail box is misschien wat moeilijker te achterhalen maar het is toch echt gelukt. Van het geheel is een mooi MP3'tje in elkaar gezet.

Voicemailberichten (MP3 - 1 Mb)

- waarschuwing! (click) -
De kijkcijfers mogen niet slecht genoemd worden van deze uitzending van Peter R. de Vries lijkt mij. Een marktaandeel van 27%, dus ruim een op de vier -op dat moment- tv kijkende Nederlanders keek dus naar de capriolen van Dhr. Woudenberg. Een teken dat het blijkbaar erg leeft in Nederland.


Artikel in de Telegraaf, vooraankondiging van de TV uitzending.
Persbericht 3VO naar aanleiding van het artikel in de Telegraaf.



Lezersreactie:

GEWELDIG die aktie van Peter R de Vries, ik ben namelijk enkele jaren geleden in Waddinxveen rechts ingehaald door naar mijn mening een halve zool die als een raket door Waddinxveen heen reed. En tot mijn stomme verbazing zag ik, dat het mijn bijna buurman (blokje huizen verderop) bleek te zijn; Bert Woudenberg.

Vanaf dat moment heb ik met versterkte belangstelling zijn rijgedrag gade geslagen en kwam toen al tot de conclusie dat hij niet erg voorbeeldig reed. Nogmaals prima gedaan, hij zal wel wat rustiger gaan rijden nu.

Adrie van Doorn


Helaas kunnen we niet alles op Internet zetten, dat wil zeggen, de complete uitzending. Dat kost teveel bandbreedte en er zullen waarschijnlijk niet eens zo gek veel mensen zijn die trek hebben om 300 Mb te downloaden denken we persoonlijk. De hele uitzending was zeer geslaagd, als u het gemist heeft, dan heeft u echt wat gemist. Hopelijk maken bovenstaande video's nog iets goed.


Waarschuwing!
Let op! Link aub niet direct naar de video's! Toon wat respect en verwijs naar deze reportage in zijn algemeen. Zodra we constateren dat er toch directe verwijzingen worden gedaan vanaf andere pagina's dan zijn wij genoodzaakt om de URL iets aan te passen wat resulteert in een 404 error. Uiteraard kunnen we ook andere beveiligingen toepassen, maar toon aub wat begrip! Bedankt.
Dit is de dossierlink (klik rechts, en dan "copy shortcut")


Foto's, captures en tekst: Dave (een van de beheerders van deze site)
Speciale dank: Frank van Klaveren van bb3.nu (uitlenen videorecorder, alleen DVD hier)



Terug naar het reportage overzicht

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 jan 2007, 08:49

Zodra je het idee hebt dat iemand over jou gaat bellen met je dus meteen zelf bellen om diegene juist aan te geven, liefst eerder bellen dan hem/haar.

Probleem is dat als je zelf elke dag aan de lijn hangt je er ook negatief uitspringt...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 11 jan 2007, 10:12

Heren, maak je niet druk. Laat iemand het kenteken van Spee natrekken. We gaan gewoon met heel driving-fun Spee aanklagen. Hoeveel moeite is het nou om in een verklaring te zeggen dat Koos naast je voor het stoplicht stond. Keek je aan, grimas op z'n gezicht, flink gassen en spuit 11 bij het wegrijden.
Ja Koos, wie een kuil graaft voor een ander...

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 11 jan 2007, 10:41

allen schreef:Heren, maak je niet druk. Laat iemand het kenteken van Spee natrekken. We gaan gewoon met heel driving-fun Spee aanklagen. Hoeveel moeite is het nou om in een verklaring te zeggen dat Koos naast je voor het stoplicht stond. Keek je aan, grimas op z'n gezicht, flink gassen en spuit 11 bij het wegrijden.
Ja Koos, wie een kuil graaft voor een ander...
Het enige dat je Koos Spee na kunt geven dat hij als een echte revo zich super strikt aan alle regeltjes houd, heb destijds de Peter R. de Vries aflevering gezien. Man is gewoon bezeten van de duivel die hij uit de verkeers crimineel wil drijven. Alle doelen heiligen daarvoor de middelen. Zie met als extra stok om te slaan emisie het nog wel komen van een systeem waarbij o.b.v. gps positie automatisch de max snelheid middels een begrenzer zal worden ingesteld. De natte droom van Spee, nu de tijd daar nog niet rijp voor is bedient bij zicht van het reeds succesvolle NSB model......... :twisted:

Zou wel eens een reallife soap willen zien waarin deze dwaas 24/7 word gevolgt in zijn doen en laten...... of een interview met zijn vrouw en eventuele kinderen als hij die heeft.......

Michel

Tom
Berichten: 22251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 11 jan 2007, 10:43

Ja hij is de enige echt actieve ambtenaar in Nederland :lol:
Jammer alleen dat ie op de verkeerde plek zit... hehe

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 jan 2007, 11:10

Kunnen de Koos niet uitnodigen voor de volgende cannonball run ? Gewoon lekker streetlegal 300 km/h aantikken, hoe zou die reageren :twisted:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 11 jan 2007, 11:13

Ik had zijn gezicht wel eens willen zien toen de Ghostrider in Nederland aan het blazen was :twisted:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 11 jan 2007, 11:35

Rico v Velzen schreef:Kunnen de Koos niet uitnodigen voor de volgende cannonball run ? Gewoon lekker streetlegal 300 km/h aantikken, hoe zou die reageren :twisted:
LOL zou een bak zij, Spee als erelid mee flammen ;-)

Michel

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 11 jan 2007, 12:12

Spee is Spee, daar kan die stumper zelf niks aan doen.

Maar dat de gewone Jan met de pet in uniform hem zo makkelijk met deze onzin laat wegkomen begrijp ik niet. Het werkt zo stigmatiserend als de pest. In WW2 heulde bromsnor ook maar al te gemakkelijk met de vijand en nu met deze "verraad" en "volg" praktijken geeft justitie er blijk van zo weer om te kunnen gaan.

Boeven, junks, oplichters en dieven moeten ze vangen.

Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06

Bericht door Dick » 11 jan 2007, 12:21

Misschien moeten we met een groepje hier een keer Spee z'n kenteken opgeven en allemaal dezelfde verklaring geven. Dat zal hij leuk vinden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enzo en 6 gasten