Bert ///M3 schreef:Denk dat dat laatste ook wel tegenvalt.
Als iemand een motor voor een motorswap zoekt dan sta je feiltlijk voor dezelfde keus als wanneer je voor een USA M3 vs EU M3 staat.
Als je meer PK's zoekt waarom dan genoegen nemen met een USA 240 PK motor ala 2500 euro als je er voor 3500 ook een EU M3 286 PK motor in kan hebben. En aan de andere kant de 328i motor die voor rond de 1000 al verkrijgbaar is.
Je kan uiteindelijk blijven lullen als brugman maar die PK's die blijven wel een probleem voor een potentiele koper, als je zo'n ding zoekt dan wil je niet eerst 10K voor een M3 uitgeven en vervolgens nog eens 4K er achteraan voor een andere motor, plus tellerbak, plus rekeningen van ombouw etc, met het feit dat je bij verkoop weer zit met een chassis waar geen originele motor in staat. Een auto in zo'n staat is een liefhebbersobject en die zitten daar niet op te wachten. Net zo als dat een tot M3 omgebouwde 325i slecht verkoopt bij de liefhebbers ook al is die technisch echt 100% aangepast, of bijvoorbeeld een Alpina die bij de nederlandse dealer geconverteerd is maar daardoor geen WPA chassisnummer heeft.
Ben ik helemaal niet met je eens. Als hier een Euro M3 motor in zou komen zou je het echt niet kunnen vergelijken met een omgebouwde 325i. Alles is hier origineel M3 aan....het enige wat verschilt is de motor, ECU en kabelboom.
Jou optelsom klopt daarbij ook totaal niet. Ik heb al 3x gezegd dat de auto geen 10K hoeft op te brengen. ALS (!) je dan deze motor zou verkopen voor 2500 euro en voor 4000 euro een motor + tellerbak kunt kopen ben je in feite nog maar 1500 euro kwijt, uit en inbouwkosten niet meegerekend. Dan heb je voor +-10K een Euro M3 in een staat waarin je er bijna geen een meer gaat vinden. Ik durf namelijk met zekerheid te zeggen dat je (vooral hier in NL) geen enkele M3 gaat vinden die er nog zo goed uitziet als de mijne. Alleen al het interieur. Bij 90% is het gewoon helemaal vies en oud....vol met slijtageplekken. Mijn interieur kon zo uit de fabriek komen, je zult er niet eens 1 krasje of slijtageplekje op vinden (en dat is niet gelogen). En dan nog maar niet te spreken over het lakwerk...ook in perfecte staat.
Ik zie gewoon het probleem niet zo van deze motor swappen voor een Euro motor...ook niet voor de liefhebber (zolang je alles prof laat doen en alle papieren erbij hebt van de motor). Is in feite hetzelfde als jou Euro M3 motor compleet naar de tering loopt en je er een andere motor voor moet zoeken.