Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Kobus
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2010, 23:00

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Kobus » 25 apr 2010, 23:35

ben nu ook een beetje aan het kijken voor een nieuwe auto en ben in de zoektocht ook bij een m3 uitgekomen. Die paarse Usa vind ik erg mooi alleen en vriend van mij heeft ook precies zo'n paarse 3-serie... :? Wel maar een 328 maar vind het toch niks om een identieke auto te hebben :o

Dus maar ff verder gekeken en nu zou ik graag jullie mening willen weten over deze 2 auto's
m3 met maar 2 fototjes..

auto van bij mij uit het dorp
Van deze vind ik de heldere koplampen en de chrome randjes binnen de nieren niet zo mooi.

Allebij de auto's hebben al bijna 2 ton gelopen.. Zouden jullie dat teveel vinden voor een E36 M3? want behalve die paarse zie je er eigenlijk bijna geen met weinig kilometers..

alvast bedankt..

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Tim N » 26 apr 2010, 08:46

Ik weet wel dat als je het verschil in PK's t.o.v. de TV M3 niet kan intresseren het mij echt de beste keuze zou lijken. (ook al heeft een maat van je dezelfde kleur.) Het is gewoon de mooiete van de 3.
Die bij jou uit het dorp heeft een uitgezeten stoel als ik zo de wangen bekijk.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 26 apr 2010, 09:48

Die eerste zou ik persoonlijk wel gaan bekijken. Als alle rekeningen aanwezig zijn etc is ie denk wel de moeite waard.

Die in je eigen dorp zou ik overslaan. Uitgezeten stoel, leer op het deurpaneel staat bol volgens mij en een zwaar versleten pook erin.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 26 apr 2010, 10:56

Die 1e heeft de auto ook al 4 jaar. De 2e staat vanaf 10 april op naam. Handelaar? Puur op de advertentie ging de voorkeur naar de 1e uit. Redelijk wat info, dus wie weet. De 2e heeft me teveel uitroeptekens, hoofdletters etc. en hoe de auto er nu uitziet (koplampen, nieren) voorspelt dat niet veel goeds. Maar je weet het nooit en als het in het dorp is moet je altijd ff gaan kijken. Kan geen kwaad. Die 1e om meer foto's vragen en dan gaan kijken.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Sjef » 26 apr 2010, 16:23

Die 1e lijkt ook altijd goed bewaakt gestaan te hebben :)

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door steve smith » 26 apr 2010, 17:18

Die tweede staat op 4 voorwielen of op een imitatie set. 3,0 hoort 8" rondom te hebben, dit is 7,5 of zelfs 7.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Bert ///M3 » 26 apr 2010, 17:34

Dat klopt niet helemaal. Een E36 3.0 heeft altijd 17x7,5J rondom met 235 banden. Volgens mij zijn dat de wielen die op een Cabrio geleverd werden.

Het was standaard:
Coupe: M doublespoke wielen, doublespoke II voor de M3 3.2
Cabrio: de 5 spaak zoals die auto in de ad
Sedan: M contour

Je ziet die wielen wel met 17x8,5J achtervelgen als ze op een GT zitten volgens mij. Alleen die van een GT zijn weer gesmeed en hebben dacht ik BMW Motorsport ingegraveerd staan, de cabriowielen hadden dat niet.

Pas vanaf de M3 3,2 zijn ze naar bredere wielen aan de achterkant gegaan.

Gebruikersavatar
///Martijn
Berichten: 319
Lid geworden op: 10 mar 2009, 13:24

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door ///Martijn » 27 apr 2010, 09:07

Bert ///M3 schreef:Dat klopt niet helemaal. Een E36 3.0 heeft altijd 17x7,5J rondom met 235 banden. Volgens mij zijn dat de wielen die op een Cabrio geleverd werden.

Het was standaard:
Coupe: M doublespoke wielen, doublespoke II voor de M3 3.2
Cabrio: de 5 spaak zoals die auto in de ad
Sedan: M contour

Je ziet die wielen wel met 17x8,5J achtervelgen als ze op een GT zitten volgens mij. Alleen die van een GT zijn weer gesmeed en hebben dacht ik BMW Motorsport ingegraveerd staan, de cabriowielen hadden dat niet.

Pas vanaf de M3 3,2 zijn ze naar bredere wielen aan de achterkant gegaan.
gisteren toevallig wat ouwe folder doorgebladerd: Die wielen, double spoke, zijn altijd gesmeed dus niet alleen voor de GT (de GT heeft MOTORSPORT gegraveerd) en volgensmij zijn die achter altijd breder geweest (specifiek dit type wiel dus). De auto in de advertentie staat m.i dus op 4 voorwielen, of imitatie.

Die 1ste advertentie spreekt mij ook het meeste aan.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door 1995 M3 » 27 apr 2010, 22:04

Kobus schreef:ben nu ook een beetje aan het kijken voor een nieuwe auto en ben in de zoektocht ook bij een m3 uitgekomen. Die paarse Usa vind ik erg mooi alleen en vriend van mij heeft ook precies zo'n paarse 3-serie... :? Wel maar een 328 maar vind het toch niks om een identieke auto te hebben :o

Dus maar ff verder gekeken en nu zou ik graag jullie mening willen weten over deze 2 auto's
m3 met maar 2 fototjes..

auto van bij mij uit het dorp
Van deze vind ik de heldere koplampen en de chrome randjes binnen de nieren niet zo mooi.

Allebij de auto's hebben al bijna 2 ton gelopen.. Zouden jullie dat teveel vinden voor een E36 M3? want behalve die paarse zie je er eigenlijk bijna geen met weinig kilometers..

alvast bedankt..
Als je eentje zoekt die in topstaat verkeerd kom je gewoon een keertje kijken naar die paarse USA M3 :mrgreen:
Over de prijs valt altijd te praten...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 28 apr 2010, 09:59

Je hebt helemaal gelijk. Maar iets zou mij ook weerhouden om jouw auto te bekijken en te kopen. Ik denk altijd verder, nl de weder verkoop. En jij loopt er ook al een tijdje "mee te leuren" :wink: Het lijkt mij gewoon geen courante auto... En da's waarschijnlijk geheel onterecht maar wel de realiteit. Maar voor iemand die een M3 voor "altijd" wil houden is dit een super exemplaar lijkt mij. Toch willen mensen graag het topmodel en moet je hopen dat het niet gaat knagen, dat je geen 286pk hebt genomen of een 3.2.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22513
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Niels » 28 apr 2010, 10:06

Dat geld voor elke E36 M3 imho. Het is gewoon geen handel in de praktijk. Die van mij was goed geprijst, was veel geld aan uitgegeven en heeft ook lang te koop gestaan :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 28 apr 2010, 10:09

Dat zal, Niels. Daar bovenop komen de "problemen" die ik hierboven beschrijf voor deze US M3. Onbegonnen zaak dus :wink: Alhoewel, 5k heb ik er wellicht voor over :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22513
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Niels » 28 apr 2010, 11:20

Voor deze US is de moeilijkheid denk ik dat je er ook een 3.2 voor koopt en dat een 3.0 bij 7-8K begint. Zelf zou ik geen seconde twijfelen als ik 10K te besteden had om een M3 te kopen :wink:

Voor een EU in deze staat wordt 20K gevraagd en ik snap ook wel dat er verschil zit tussen vragen en krijgen. In zo'n frisse kun je nog eens wat inversteren, desnoods een EU aandrijflijn erin uit een UK auto ofzo. Eentje van een 8000,- zal gewoon geld kosten wat je nooit weer terug ziet.

Bottomline: mensen onderschatten de waarde van een frisse auto t.o.v. vermogen. Vermogen kun je wel kopen maar een auto weer fris maken kost kapitalen..

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door FreudeamFahren » 28 apr 2010, 11:55

Prima betoog maar M3 3,0s beginnen niet bij 7 tot 8. M3 3,0s beginnen bij 5 tot 6. Voor 7 tot 8 koop je een prima 3,0. Enne, je kunt wel 20 vragen voor een 3,2, maar vragen is niet ook meteen krijgen. Het zou mij niets verbazen als die lage km 3,2 van Italiaanse komaf op marktplaats (want daar doel je op) nooit van eigenaar gewisseld is.

Daarbij: wat mij betreft draait alles om beleving en hoewel een Ami M3 ook een heel fijne motor heeft, mist hij de felle respons & het geile inlaatgeluid van een EU variant. Hij heeft gewoon 5 gaskleppen te weinig. Doet verder niks af aan de auto die hier op D-F wordt aangeboden, de staat waar die in verkeert en de prijs die ervoor gevraagd wordt.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door 1995 M3 » 28 apr 2010, 18:42

Arthur schreef:Je hebt helemaal gelijk. Maar iets zou mij ook weerhouden om jouw auto te bekijken en te kopen. Ik denk altijd verder, nl de weder verkoop. En jij loopt er ook al een tijdje "mee te leuren" :wink: Het lijkt mij gewoon geen courante auto... En da's waarschijnlijk geheel onterecht maar wel de realiteit. Maar voor iemand die een M3 voor "altijd" wil houden is dit een super exemplaar lijkt mij. Toch willen mensen graag het topmodel en moet je hopen dat het niet gaat knagen, dat je geen 286pk hebt genomen of een 3.2.
Pk's hoeven echt niet het probleem te zijn. Zoals ik al vaker heb vermeld kan je deze ook heel makkelijk hoger krijgen. Ik weet ook niet hoe je erbij komt dat ik er al een tijdje ''mee loop te leuren''? De auto staat namelijk nog geen 2 weken te koop. Een tijdje terug heeft hij idd heel ff te koop gestaan (nog geen weekje). Ik wist toen dat ik er spijt van ging krijgen en besloot de auto toch te houden.

Ik heb er zelf een tijdje aan gedacht om de US motor te verkopen om er vervolgens een Euro motor in te leggen met aantoonbare zeer lage km-stand of zelfs een gereviseerde. Het is gewoon plug and play, in feite alleen motor en ECU omleggen. Als ik dat had gedaan was hij ws na 1 dag weggeweest voor deze prijs. Kost ook nog eens helemaal niet zoveel. In Duitsland vind je voor een prijs van 3500-4500 euro een 3.0 motor met aantoonbare zeer lage km-stand, helemaal compleet met kabelboom, oliekoeler, lmm etc etc. Zoals ik al zei plug and play. Voor de US motor kan je ook nog wel makkelijk 2500 euro krijgen lijkt me. Een ombouw zou je dus maar iets van 1500 euro kosten als je zelf handig bent of handige kennissen hebt. Ik denk hier zelf nog steeds vaak aan...Euro motor in deze en dan een goedkoper dieseltje erbij halen (golf 4 tdi ofzo) ipv een 330Cd of E60 530d.

En nogmaals...de prijs is een VRAAGPRIJS. Er valt altijd over te praten.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Bert ///M3 » 28 apr 2010, 19:38

Denk dat dat laatste ook wel tegenvalt.

Als iemand een motor voor een motorswap zoekt dan sta je feiltlijk voor dezelfde keus als wanneer je voor een USA M3 vs EU M3 staat.

Als je meer PK's zoekt waarom dan genoegen nemen met een USA 240 PK motor ala 2500 euro als je er voor 3500 ook een EU M3 286 PK motor in kan hebben. En aan de andere kant de 328i motor die voor rond de 1000 al verkrijgbaar is.

Je kan uiteindelijk blijven lullen als brugman maar die PK's die blijven wel een probleem voor een potentiele koper, als je zo'n ding zoekt dan wil je niet eerst 10K voor een M3 uitgeven en vervolgens nog eens 4K er achteraan voor een andere motor, plus tellerbak, plus rekeningen van ombouw etc, met het feit dat je bij verkoop weer zit met een chassis waar geen originele motor in staat. Een auto in zo'n staat is een liefhebbersobject en die zitten daar niet op te wachten. Net zo als dat een tot M3 omgebouwde 325i slecht verkoopt bij de liefhebbers ook al is die technisch echt 100% aangepast, of bijvoorbeeld een Alpina die bij de nederlandse dealer geconverteerd is maar daardoor geen WPA chassisnummer heeft.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door 1995 M3 » 28 apr 2010, 21:11

Bert ///M3 schreef:Denk dat dat laatste ook wel tegenvalt.

Als iemand een motor voor een motorswap zoekt dan sta je feiltlijk voor dezelfde keus als wanneer je voor een USA M3 vs EU M3 staat.

Als je meer PK's zoekt waarom dan genoegen nemen met een USA 240 PK motor ala 2500 euro als je er voor 3500 ook een EU M3 286 PK motor in kan hebben. En aan de andere kant de 328i motor die voor rond de 1000 al verkrijgbaar is.

Je kan uiteindelijk blijven lullen als brugman maar die PK's die blijven wel een probleem voor een potentiele koper, als je zo'n ding zoekt dan wil je niet eerst 10K voor een M3 uitgeven en vervolgens nog eens 4K er achteraan voor een andere motor, plus tellerbak, plus rekeningen van ombouw etc, met het feit dat je bij verkoop weer zit met een chassis waar geen originele motor in staat. Een auto in zo'n staat is een liefhebbersobject en die zitten daar niet op te wachten. Net zo als dat een tot M3 omgebouwde 325i slecht verkoopt bij de liefhebbers ook al is die technisch echt 100% aangepast, of bijvoorbeeld een Alpina die bij de nederlandse dealer geconverteerd is maar daardoor geen WPA chassisnummer heeft.
Ben ik helemaal niet met je eens. Als hier een Euro M3 motor in zou komen zou je het echt niet kunnen vergelijken met een omgebouwde 325i. Alles is hier origineel M3 aan....het enige wat verschilt is de motor, ECU en kabelboom.
Jou optelsom klopt daarbij ook totaal niet. Ik heb al 3x gezegd dat de auto geen 10K hoeft op te brengen. ALS (!) je dan deze motor zou verkopen voor 2500 euro en voor 4000 euro een motor + tellerbak kunt kopen ben je in feite nog maar 1500 euro kwijt, uit en inbouwkosten niet meegerekend. Dan heb je voor +-10K een Euro M3 in een staat waarin je er bijna geen een meer gaat vinden. Ik durf namelijk met zekerheid te zeggen dat je (vooral hier in NL) geen enkele M3 gaat vinden die er nog zo goed uitziet als de mijne. Alleen al het interieur. Bij 90% is het gewoon helemaal vies en oud....vol met slijtageplekken. Mijn interieur kon zo uit de fabriek komen, je zult er niet eens 1 krasje of slijtageplekje op vinden (en dat is niet gelogen). En dan nog maar niet te spreken over het lakwerk...ook in perfecte staat.

Ik zie gewoon het probleem niet zo van deze motor swappen voor een Euro motor...ook niet voor de liefhebber (zolang je alles prof laat doen en alle papieren erbij hebt van de motor). Is in feite hetzelfde als jou Euro M3 motor compleet naar de tering loopt en je er een andere motor voor moet zoeken.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22513
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Niels » 28 apr 2010, 22:44

Relax, er komt wel iemand voor dat ding :thumbup:

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door 1995 M3 » 28 apr 2010, 23:52

Ik ben hartstikke relaxt...maar wil gewoon een paar dingen duidelijk maken :angel:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door M@rcel » 30 apr 2010, 00:10

Snap eigenlijk niet waarom M-Gmbh ooit deze auto voor de US markt M3 genoemd heeft?
Daarmee hebben ze wel bewezen dat al in de jaren '90, de letter "M" voor marketing stond.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Xave30 » 30 apr 2010, 00:16

Een Euro-spec M3 zou toen 'te duur voor de amerikaanse markt zijn'.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Erik K. » 30 apr 2010, 09:53

Xave30 schreef:Een Euro-spec M3 zou toen 'te duur voor de amerikaanse markt zijn'.
Tja maak er dan 330is o.i.d. van ;)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Rupie » 10 mei 2010, 16:58

Iemand bekend met deze auto of is ie als eens voorbij gekomen?

Erg mooie auto (wat kleine dingetjes wegdenken) en ziet er erg netjes uit.

Alleen een km stand van 260k km :shock:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Fabian » 10 mei 2010, 17:20

06-05-1994 Eerste toelating
Datum deel IA / I -
11-09-1999 Particulier 1440 dagen
21-08-2003 (erkend) bedrijf 121 dagen
20-12-2003 Particulier 1636 dagen
12-06-2008 (erkend) bedrijf 58 dagen
09-08-2008 Particulier 615 dagen
16-04-2010 Laatste tenaamstelling (erkend) bedrijf 24 dagen
21-09-2010 APK vervaldatum

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Rupie » 10 mei 2010, 19:55

Bedankt Fabian :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Erik dB, Majestic-12 [Bot] en 4 gasten