VW Transporter 2010 nog sneller

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Ahmed

Re: VW Transporter 2010 nog sneller

Bericht door Ahmed » 09 jan 2010, 13:43

De facelift vind ik echt een flinke stap vooruit zeg. Nice. Er rijden zat alles-rood-TDI's hier rond, dus zie de nieuwe binnenkort wel verschijnen.

Afbeelding

EG

Bericht door EG » 09 jan 2010, 15:29

Wat ik ECHT een vooruitgang vind is het interieur. Veel mooier en beter afgewerkt dan de ouder interieur.

De oude interieur is gewoon SPUUGlelijk troep plastic, daarom vind ik de Vito ook veel beter. Als ik een T5 zit irriteer ik me der mateloos aan, boeien als de concurrentie het ook niet voorelkaar heeft, zo een ding kost serieus wat knaken en dan moet er wel iets fatsoenlijks in imho, voor de prijs van dat ding kan je een vol met opties geladen middenklasse diesel mee rijden.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 09 jan 2010, 17:09

De facelift was voor mij niet nodig geweest. Zeker niet vanwege de prijsverhogingen en dat de motor niet meer leverbaar is. Echter denk ik wel dat de 2.0 een verbetering ten op zichte van de 2.5 is. De 1.9tdi bevalt ons na 5 jaar gebruik nog steeds zeer goed. De 2.5tdi is zwaar achterhaald en ik vond 'm ook niet echt fijn rijden. Mijn huidige T5 is echter een droom. Na diverse vergelijken met ondermeer de huidige Vito kan ik alleen maar concluderen dat de Vito een uitermate teleurstellende auto is en de afwerking ver beneden de maat. Gebruikte materialen in het interieur zijn de ster niet waardig. Dan is de T5 toch duidelijk een next level.

allen

Bericht door allen » 09 jan 2010, 17:25

Tja, wellicht omdat de facelift de wagen geen dag jonger laat ogen. Echter vind ik het nu wel wat stoerder ogen. Hoe dan ook, zelf als een 'niet busjesrijder' vind ik zelf beide modellen erg mooi. Zou een Multivan bijvoorbeeld eerder aanschaffen dan welke MPV ook. Als ik de ruimte nodig had. :bag:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 09 jan 2010, 17:29

allen schreef:Tja, wellicht omdat de facelift de wagen geen dag jonger laat ogen. Echter vind ik het nu wel wat stoerder ogen. Hoe dan ook, zelf als een 'niet busjesrijder' vind ik zelf beide modellen erg mooi. Zou een Multivan bijvoorbeeld eerder aanschaffen dan welke MPV ook. Als ik de ruimte nodig had. :bag:
Idd. Allen een Multivan vindt ik ook erg gaaf....alleen wel prijzig....iemand die ik ken heeft 174PK Tdi DSG tutti lampioni en kostte nieuw rond de 85+K euro :shocking:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 09 jan 2010, 17:47

85k en dan rijd je nog in een busje! :lol:

Tjonge, daar wist ik toch wel wat beters mee te doen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 09 jan 2010, 18:09

Dick Hoekendijk schreef:De facelift was voor mij niet nodig geweest. Zeker niet vanwege de prijsverhogingen en dat de motor niet meer leverbaar is. Echter denk ik wel dat de 2.0 een verbetering ten op zichte van de 2.5 is. De 1.9tdi bevalt ons na 5 jaar gebruik nog steeds zeer goed. De 2.5tdi is zwaar achterhaald en ik vond 'm ook niet echt fijn rijden. Mijn huidige T5 is echter een droom. Na diverse vergelijken met ondermeer de huidige Vito kan ik alleen maar concluderen dat de Vito een uitermate teleurstellende auto is en de afwerking ver beneden de maat. Gebruikte materialen in het interieur zijn de ster niet waardig. Dan is de T5 toch duidelijk een next level.
Ter info, Dick heeft wel de droomvariant van de Transporter :P (en alles uit een strakke t4 gehaald :P)

Ahmed

Bericht door Ahmed » 10 jan 2010, 00:22

EG schreef:Wat ik ECHT een vooruitgang vind is het interieur. Veel mooier en beter afgewerkt dan de ouder interieur.

De oude interieur is gewoon SPUUGlelijk troep plastic, daarom vind ik de Vito ook veel beter. Als ik een T5 zit irriteer ik me der mateloos aan, boeien als de concurrentie het ook niet voorelkaar heeft, zo een ding kost serieus wat knaken en dan moet er wel iets fatsoenlijks in imho, voor de prijs van dat ding kan je een vol met opties geladen middenklasse diesel mee rijden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfde soort plastic toch? :hmmm:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 10 jan 2010, 00:29

Richardt. schreef:85k en dan rijd je nog in een busje! :lol:

Tjonge, daar wist ik toch wel wat beters mee te doen.
125k
Afbeelding

:D

Andre

Bericht door Andre » 13 apr 2010, 19:01

Is er al meer bekend over die 220pk motor.

Joy

Bericht door Joy » 13 apr 2010, 19:43

Nog niks bekend verder. Volgens een verkoper is er nog geen geschikte bak beschikbaar om grotere vermogens aan te kunnen (met trek- en laadvermogen in het achterhoofd). Het zou volgens diezelfde verkoper om 240 pk gaan, maar eerlijk gezegd weet volgens mij niemand nog precies hoe of wat. :blabla:

De huidige 180 pk versie gaat naar 205 pk bij JD. Met op maat tuning zit men nu op 220 pk.

Fernando

Bericht door Fernando » 13 apr 2010, 20:44

Andre schreef:Is er al meer bekend over die 220pk motor.
Om de GT3-RS/M3 GTS naar het circuit te slepen? :angel:

Joy

Bericht door Joy » 13 apr 2010, 21:42

Overigens is de oude 5-pitter pompverstuiver ook heel aardig te tunen. JB Autoservice (van die Audi TT Tdi) heeft door middel van een Finturbo, grotere verstuivers en JD Engineering software op maat nu 267pk & 570NM uit een 2.5 gehaald.

EG

Bericht door EG » 13 apr 2010, 22:45

Bij de 2.5 is de turbo de bottleneck volgens mij, dat is (DENK IK) omdat de turbo al bij zeer lage toeren heel snel moet opspoelen. En meestal zijn dat kleine turbo's.

Trouwens ik heb ook helemaal niks van de 220 pk bus meer gehoord. :?:

Vind het wel een vreemd verhaal trouwens, je kan toch gewoon een versterkte versnellingsbak derop pleuren? Dan maar eerst handbak en daarna pas automaat, of is het de bedoeling dat de topversie van de Transporter alleen automaat zal krijgen?

Lijkt me eerder een betrouwbaarheids issue, 220 pk en een bus van meer dan 2000 kg is niet iets simpels, zo een motor zal wel idioot warm worden, en als zo een bus met 100k al kapt heb je een serieus probleem (zie eerste series Vito die al bij 50k stukgingen, van die imago kom je moeilijk af).

steve smith

Bericht door steve smith » 13 apr 2010, 23:36

Dick Hoekendijk schreef:De facelift was voor mij niet nodig geweest. Zeker niet vanwege de prijsverhogingen en dat de motor niet meer leverbaar is. Echter denk ik wel dat de 2.0 een verbetering ten op zichte van de 2.5 is. De 1.9tdi bevalt ons na 5 jaar gebruik nog steeds zeer goed. De 2.5tdi is zwaar achterhaald en ik vond 'm ook niet echt fijn rijden. Mijn huidige T5 is echter een droom. Na diverse vergelijken met ondermeer de huidige Vito kan ik alleen maar concluderen dat de Vito een uitermate teleurstellende auto is en de afwerking ver beneden de maat. Gebruikte materialen in het interieur zijn de ster niet waardig. Dan is de T5 toch duidelijk een next level.
+1.

Met de kanttekening dat ik het weggedrag-met-trailer van een Vito wel super vind, het interieur zou echter een Lada Niva niet misstaan. En dat DE motor niet meer leverbaar is in de T5 is gewoon een extra rede om door te rijden met de brandweerbus! Oh en +1000 voor je mening m.b.t. de T5 versie van de 2,5 5-pitter, heb me altijd bezwaard gevoeld om dat te uitten gezien jij, Robert, Petje en nog een bekende van me met zo'n ding reden/rijden. Als de keuze nl gaat tussen T5 2,5 en Vito 115 is het voor mij de Vito zonder 1 seconde twijfel. Jouw T5R32 blijft echter wel de Rolls onder busjes!!!

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 13 apr 2010, 23:57

meerdere keren met de sprinter 315 modeljaar 2009 gereden(is een terug getunede variant van bijvoorbeeld de motor uit de e250cdi) en vond dat toch wel een super motor, ook veel met de 6 cilinder varianten van de vito/sprinter gereden en vond de motor zelfs nauwelijks onder doen kwa trekkracht in lage toeren. Ik ben er al weer een jaar uit dus weet niet of deze motor ondertussen al in de vito leverbaar is?
Dat interieur van de vito scheelt nogal welke uitvoering je pakt als je de Executiveline(multicunctioneel lederen stuurwiel en pook) pakte met de chrome tellers, comfortstoelen en bijvoorbeeld de goedkope navigatie en 17 inch eronder vond ik het wel hele fijne wagens.

steve smith

Bericht door steve smith » 14 apr 2010, 00:03

jarno trulli schreef:meerdere keren met de sprinter 315 modeljaar 2009 gereden(is een terug getunede variant van bijvoorbeeld de motor uit de e250cdi) en vond dat toch wel een super motor, ook veel met de 6 cilinder varianten van de vito/sprinter gereden en vond de motor zelfs nauwelijks onder doen kwa trekkracht in lage toeren.
Die motor is al sinds jaar en dag leverbaar in een Vito. En in een Vito voldoet het prima, in een Sprinter in NL ook. Daarbuiten niet, met 3500 kg erachter al helemaal niet, dan loopt een 518 1 op 6 en een 515 1 op 3,5. Oftewel A'dam-Zuid Spanje-A'dam 23 tanken diesel met de 515, bergop in 2. Denk dat de 518 dezelfde round-trip 5 uur sneller doet, zoveel sterker is dat middengebied.

PS je hebt automaten gereden zeker?

2000USA

Bericht door 2000USA » 14 apr 2010, 17:35

Het valt mij op hoe vastgeroest NL is mbt bedrijfswagens: VW en niet anders en misschien eens MB. Relatief gezien worden er in NL meer VW's verkocht dan in Duitsland! Bizar als je het mij vraagt. Helemaal Europees gezien, waar VW op slechts plek 3/4 staat, na Renault en.... Fiat. Go figure.

Verhalen over hoge onderhoudskosten, een fragiel 4-motion systeem (voor bedrijfswagengebruik), lekkages in de carrosserie en defecte verstuivers zouden voor mij reden zijn kritisch te zijn voor blindelings te kiezen voor VW.

Onlangs een Scudo Panorama dubbelcabine 140pk diesel meegehad , fijne wagen, vooral de zitpositie.

EG

Bericht door EG » 14 apr 2010, 18:50

Voor sommigen is die 13 inch reservewiel/putdeksel voorop een statussymbool... Op een busje een veel grotere statussymbool dan een ster zelfs...

Kasteel

Bericht door Kasteel » 14 apr 2010, 20:36

2000USA schreef:Het valt mij op hoe vastgeroest NL is mbt bedrijfswagens: VW en niet anders en misschien eens MB. Relatief gezien worden er in NL meer VW's verkocht dan in Duitsland! Bizar als je het mij vraagt. Helemaal Europees gezien, waar VW op slechts plek 3/4 staat, na Renault en.... Fiat. Go figure.

Verhalen over hoge onderhoudskosten, een fragiel 4-motion systeem (voor bedrijfswagengebruik), lekkages in de carrosserie en defecte verstuivers zouden voor mij reden zijn kritisch te zijn voor blindelings te kiezen voor VW.

Onlangs een Scudo Panorama dubbelcabine 140pk diesel meegehad , fijne wagen, vooral de zitpositie.
Nja, zijn wel meerdere redenen voor. Deel van de status is vergaard in de jaren van ervaring, komt niet alleen in product, maar ook in garage naar voren...
Renault en Fiat moeten het volgens mij vooral in Oostblok, Italië en Frankrijk hebben.

In VW ben ik zelf een beetje in teleurgesteld met de huidige Transporter (aanschafwaarde en onderhoudkosten) en Crafter (na 6 stuks mag ik wel zeggen dat het een wanproduct is (carosserie/interieur/sturen oke, motorisch/betrouwbaarheid dramatisch slecht).
Ik hoop dat de nieuwe wat minder vooruitstrevend en besparend is en meer het oude onverwoestbare imago nagestreefd wordt.
Ondanks slechte ervaringen ben ik nog wel (op Crafter na) open voor VW, merk en garage hebben een hoop andere dingen gewoon goed voor elkaar.

Vito is qua interieur/degelijkheid minder statusfancy, maar het prijsverschil en betrouwbaarheid spreken wel voor zich. Ik had graag een 120cdi handbak gezien.
Mercedes als merk is overigens goed en importeur/garage is echt top, garantie (eerste eigenaar), onderhoudskosten, service en mobiliteit zijn ongeevenaard (ervaring in bedrijfsauto's). Daar kan een personenauto garage met 30 busjes niet tegenop. Heb je 1 bestelauto en is het niet je main business, kan je eigenlijk overal wel shoppen.
Aparte outsider is overigens de Ford Transit, redelijke taaie rakker met eenvoudige techniek.
Laatst gewijzigd door Kasteel op 14 apr 2010, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 14 apr 2010, 20:42

steve smith schreef:
jarno trulli schreef:meerdere keren met de sprinter 315 modeljaar 2009 gereden(is een terug getunede variant van bijvoorbeeld de motor uit de e250cdi) en vond dat toch wel een super motor, ook veel met de 6 cilinder varianten van de vito/sprinter gereden en vond de motor zelfs nauwelijks onder doen kwa trekkracht in lage toeren.
Die motor is al sinds jaar en dag leverbaar in een Vito. En in een Vito voldoet het prima, in een Sprinter in NL ook. Daarbuiten niet, met 3500 kg erachter al helemaal niet, dan loopt een 518 1 op 6 en een 515 1 op 3,5. Oftewel A'dam-Zuid Spanje-A'dam 23 tanken diesel met de 515, bergop in 2. Denk dat de 518 dezelfde round-trip 5 uur sneller doet, zoveel sterker is dat middengebied.

PS je hebt automaten gereden zeker?
515 destijds automaat of handbak? 518(/519) is wel totaal anders dan de 515(/516) en eigenlijk voor jullie werk de enige optie, het kleine motortje van de 515 moet dan gewoon ver boven z'n niveau werken. Iveco 180pk (euro4) zou motorisch gezien een optie zijn, ware het niet dat de rest kut is :P.

steve smith

Bericht door steve smith » 14 apr 2010, 20:49

Kasteel schreef: 515 destijds automaat of handbak? 518(/519) is wel totaal anders dan de 515(/516) en eigenlijk voor jullie werk de enige optie, het kleine motortje van de 515 moet dan gewoon ver boven z'n niveau werken. Iveco 180pk (euro4) zou motorisch gezien een optie zijn, ware het niet dat de rest kut is :P.
Automaat.

Tot mijn verbazing kan ik je melden dat zo'n 180pk Iveco ook niks is. Op papier heel sterk maar in de praktijk een veel te korte powercurve. Hadden er eentje van Veldhuizen mee naar Engeland met 3 auto's op z'n rug. De Sprinter lag mudvol met wielen (11 of 12 sets + gereedschappen) en twee auto's erachter. Ik moest om de heuvel wachten om die prut-Iveco bij te laten komen...... Had beter verwacht!

Zo'n Transit met zo'n 3,2 lijn 5 zou ik best eens mee willen rijden. Als bus/oprijwagen mag er geen 3500 achter, maar als BE-trekker lijkt het me super!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 14 apr 2010, 21:06

steve smith schreef: Automaat.
Gaat idd niet goed samen met hard werken -> veels te veel toeren en dito verbruik
steve smith schreef: Tot mijn verbazing kan ik je melden dat zo'n 180pk Iveco ook niks is. Op papier heel sterk maar in de praktijk een veel te korte powercurve. Hadden er eentje van Veldhuizen mee naar Engeland met 3 auto's op z'n rug. De Sprinter lag mudvol met wielen (11 of 12 sets + gereedschappen) en twee auto's erachter. Ik moest om de heuvel wachten om die prut-Iveco bij te laten komen...... Had beter verwacht!

Zo'n Transit met zo'n 3,2 lijn 5 zou ik best eens mee willen rijden. Als bus/oprijwagen mag er geen 3500 achter, maar als BE-trekker lijkt het me super!
Kan ook te maken hebben gehad met soms debiele verhoudingen die er in Groenekan uitgekozen worden. Reed er zelf met 7/8 ton mee en viel me niks tegen, iets minder vloeiend dan de 518, maar vond t dik oke (en relatief zuinig). 164pk Crafter voelt overigens als een 511 als je uit een 518 stapt (ook bijzonder veel minder sterk dan de 150pk Italiaan).

Joy

Bericht door Joy » 14 apr 2010, 21:12

Naast de Transporter hebben we een Peugeot Boxer 2.2 HDI (2007). Ik was voorheen huiverig voor Franse auto's maar kan niet anders zeggen dan dat het een stik betrouwbaar ding is. Op internet kom je mankementen met de EGR-klep tegen en dat is inderdaad ook het enige wat er bij ons vervangen moest worden (modificatie). Verder probleemloos. Trekt een aanhanger ook beter weg dan de Transporter. Het is wel echt een bus kwa afwerking, interieur en onderstel, niet te vergelijken met een Vito/ Transporter. Verder :thumbup:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 14 apr 2010, 23:27

Maar eens even de discussie opstoken... :wink:
Ik heb gereden met de Transporter 174PK, rijdt fijn, passagierszit in dubbelcabine teleurstellend, ruimte laadruimte valt wat tegen. Heb er toch serieus over nagedacht omdat het vermogen en de tunig mogelijkheden zo aanlokkelijk waren.
Echter: als je alle fora naleest, dan heeft de T5 enorm veel technische problemen, vrijwel alle teksten daar geven aan dat de T4 een topper was en dat de T5 kwa betrouwbaarheid enorm tegenvalt, veel (dure) reparaties. Tevens is voor mij als particuliere gebruiker de prijs (ook gebruikt) een struikelblok, ongelofelijk hoe duur die dingen zijn en blijven. :roll:

Heb ook met de Vito gereden (2004 model) en dat was een enorme tegenvaller: schakelen is gewoon waardeloos en de hele techniek en inrichting doet enorm ouderwets aan, ook voor de Vito geldt dat op fora veel mankementen genoemd worden.

Ik rijd inmiddels alweer bijna 4 jaar met een Fordje Transit Cool edition uit 2003, 125pk licht opgevoerd tot 140PK en vind dit nog steeds zeer fijn ding: is zo'n beetje de goedkoopste bus, is in de cool ed versie heel compleet, heeft sportieve wegligging, rijdt en schakelt prettig, passagierszit in dubbel cabine meest comfortabel van alle busjes die ik ken, laadruimte erg vierkant en daardoor zeer praktisch. Enige dat mist is een doorsteek luik in de DC wand voor lange dingen.
Enige zwakke punten die ik bij de Transit heb bemerkt zijn de remschijven die nog wel eens krom gaan en de zwakke voorwiellagers, is echter kwa kosten best te overzien in vergelijking met andere merken..
Ook op fora wordt er nauwelijks een verkeerd woord over de Transit geschreven.
Na allerlei busjes te hebben bekeken en gereden blijf ik nog steeds liefhebber van de sterkste Transit versie: rijdt fijn, heel praktisch en verreweg meeste value for money.

Plaats reactie