BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW E36 328i sedan
E39 M5 van Leonard halen en deze 328i doorschuiven naar Martijn. 8)
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
LOL... nee, dat is niet de bedoeling.
Wat ik jammer vind, de rest van de uitlaat van de 328i is eigenlijk onverwoestbaar, en wat voor uitlaat krijg in geval van een 3.2 M3 uitlaatlijn terug.
Hoef geen dikke einddempers etc gezien zolder/assen etc db limiet verhaal. Daar komt de M5 van Leonard ook niet doorheen hoor die tests.. dus de E36 moet er sowieso bij blijven.
Zal Bas na morgen eens vragen hoe hij het aan zou pakken.
Wat ik jammer vind, de rest van de uitlaat van de 328i is eigenlijk onverwoestbaar, en wat voor uitlaat krijg in geval van een 3.2 M3 uitlaatlijn terug.
Hoef geen dikke einddempers etc gezien zolder/assen etc db limiet verhaal. Daar komt de M5 van Leonard ook niet doorheen hoor die tests.. dus de E36 moet er sowieso bij blijven.
Zal Bas na morgen eens vragen hoe hij het aan zou pakken.
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E36 328i sedan
Er liggen bij Bas een paar volledige M3 uitlaatsystemen. Zou ook mijn keus zijn. Of je moet iets als Supersprint aan willen schaffen maar dan ben je snel 800-1000 eur armer. Dick heeft zijn rode '316i' racer voorzien van Supersprint spruitstuk en middensectie. Straalt kwaliteit uit.
Waar je ook nog even rekening mee moet houden is het demonteren. Het wil wel eens voorkomen dat de bouten gewoon met geen mogelijkheid los willen uit de cilinderkop. En dan tikken de arbeidsuren flink door.
Waar je ook nog even rekening mee moet houden is het demonteren. Het wil wel eens voorkomen dat de bouten gewoon met geen mogelijkheid los willen uit de cilinderkop. En dan tikken de arbeidsuren flink door.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Jonge, die standaard E36 M3 uitlaatlijn klinkt gewoon heel normaal op een E36 328i. Kwa geluid bijna geen verschil met de originele 328 dempert. Plus ook die van een M3 is volledig van RVS.
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E36 328i sedan
Nee toch ? Alleen de sierstukken zijn RVS. Einddemper weeg 22 kilo. Katalysator gedeelte 20 kilo. Spruitstukken 9 kilo.
- yorick
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: BMW E36 328i sedan
Het materiaal van de originele 328 uitlaatlijn is ook een apparte legering. Het is i.i.g behoorlijk roestvast.
- Friso
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 23:49
- Locatie: niet zover van groningen
Re: BMW E36 328i sedan
De uitlaatlijn van M3 3.0 onder mijn 328 klinkt goed en wel een stukje luider dan origineel maar niet te.
@yorick: ook mijn originele pijp van 1996 zat geen rot plekje aan.
@yorick: ook mijn originele pijp van 1996 zat geen rot plekje aan.
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Friso,
Heb jij ook de lamba (kabels) moeten verlengen/verplaatsen met die 3.0 uitlaatlijn?
Heb jij ook de lamba (kabels) moeten verlengen/verplaatsen met die 3.0 uitlaatlijn?
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Wat kan je nog verwachten aan winst, is de auto soepeler in het hele gebied, of juist hoger in de toeren?Joy schreef:Er liggen bij Bas een paar volledige M3 uitlaatsystemen. Zou ook mijn keus zijn.
Of het los komt, tsja, zien wel toch, als er maar tijd is, dat is vaak probleem 1.
- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: BMW E36 328i sedan
En hoeveel rondjes heb je gereden op GP-strecke?
Je bleef maar gaan
Je bleef maar gaan

- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Ging lekker inderdaad, heb alleen de laatste sessie niet gedaan en in de 5e sessie even gestopt om de demping nog verder aan te passen, verder continu gereden, ging super!
Reed normaal voor 8 klikjes, achter 6 klikjes, dus nu geprobeerd naar 10x/8x maar dan ging de auto te veel stuiteren vond ik, ging niet beter, dus maximaal 8 klikjes voor. Achter kan ie wel naar 8, dus 8/8 voldoet op droog. Had altijd het idee dat ie achter minder stug moest op de demping maar niet nodig dus, geen idee vanwaar die gedachte.
Laatste sessie heb ik laten schieten omdat er nog 1,5mm op de remblokken zat en moesten er ook nog 400km mee naar huis met wat 200+ remacties etc.
Nieuw setje HT10 erop wanneer ik tijd heb en dan kan ie weer door naar 11 april Papenburg. Remmen gaan hard voor maar komt natuurlijk door het gewicht van de auto met complete inboedel. Achter valt het reuze mee, de HPplus blokken slijten bijna niet, puur de HT10 voor die eraan gaan. Banden hebben misschien 1 tot 2mm verloren, gaat niet op, en heb nog 4x RE050a liggen in de schuur, kom er niet doorheen
Zal straks eens wat onboard filmpjes posten als ik tijd heb.
Reed normaal voor 8 klikjes, achter 6 klikjes, dus nu geprobeerd naar 10x/8x maar dan ging de auto te veel stuiteren vond ik, ging niet beter, dus maximaal 8 klikjes voor. Achter kan ie wel naar 8, dus 8/8 voldoet op droog. Had altijd het idee dat ie achter minder stug moest op de demping maar niet nodig dus, geen idee vanwaar die gedachte.
Laatste sessie heb ik laten schieten omdat er nog 1,5mm op de remblokken zat en moesten er ook nog 400km mee naar huis met wat 200+ remacties etc.
Nieuw setje HT10 erop wanneer ik tijd heb en dan kan ie weer door naar 11 april Papenburg. Remmen gaan hard voor maar komt natuurlijk door het gewicht van de auto met complete inboedel. Achter valt het reuze mee, de HPplus blokken slijten bijna niet, puur de HT10 voor die eraan gaan. Banden hebben misschien 1 tot 2mm verloren, gaat niet op, en heb nog 4x RE050a liggen in de schuur, kom er niet doorheen

Zal straks eens wat onboard filmpjes posten als ik tijd heb.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
E36 M3 uitlaat is gewoon RVS.
Kheb er toen aan laten lassen bij zo'n RVS specialist, mooi spul dit zegt ie. Auto rot eerder weg dan de demper + de rest.
Kheb er toen aan laten lassen bij zo'n RVS specialist, mooi spul dit zegt ie. Auto rot eerder weg dan de demper + de rest.
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Fototje van gistermiddag... combinatie AST 90/70 en Hawk remblokken deed het prima, kon strakker maar ik reed dan ook weer met 200+ de mensen voorbij met hun trailertje op weg naar huis.

- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: BMW E36 328i sedan
Nog wat foto's dan










- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW E36 328i sedan
Joor is niet onder de indruk... 

- Friso
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 23:49
- Locatie: niet zover van groningen
Re: BMW E36 328i sedan
@knot: Ja ik heb de lambda sonde kabels verlengt met 85 cm, en verlegt i.v.m. de uitlaat warmte.dus niet aan de kant van het uitlaatspruitstuk langs maar via de kant van inlaatspruitstuk.Voordeel tot nu toeKnot schreef:Friso,
Heb jij ook de lamba (kabels) moeten verlengen/verplaatsen met die 3.0 uitlaatlijn?
( Moet nog testen op de ring) hij pakt sneller op door de versnellingen.En loopt beter door boven 5500 rpm.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Dan de M50 erop en dan helemaal feest :banaan:
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Klinkt goed Friso.. denk dat dat de upgrade gaat worden idd.
Bedankt voor de fototjes Remmie!
Bedankt voor de fototjes Remmie!
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E36 328i sedan
Nice pic's ! Wel lol gehad dus
Demping ga ik als de auto terug is ook eens mee rommelen. Het is er nu een beetje weer voor.
De uitlaten van alle 6-pitters zijn dan van datzelfde spul gemaakt. Is het door en door of is het een soort coating ? Die buitenmantel roest namelijk wel weg.

De uitlaten van alle 6-pitters zijn dan van datzelfde spul gemaakt. Is het door en door of is het een soort coating ? Die buitenmantel roest namelijk wel weg.
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Banden rijd ik koud op 2,45 voor, 2,55 achter (straatbandjes uiteraard), na een eerste sessie knallen is dat 3,0 tot 3,2 geworden. Zet ze dan warm terug op 2,80, als dat minder is (2,70 vorige keer warm op cpz gezet) vind ik de auto minder direct, misschien wel meer grip maar gevoel is een stuk minder.
Hier stonden de dempers op 8 klikjes voor en 6 achter, rij ik eigenlijk altijd mee en stuurt prima. Toch zie je de auto bij 20sec in een stuiter gaan... ligt dat nou aan de demping of is het een te hoge bandenspanning of is het gewoon echt de max van de auto?
Hier stonden de dempers op 8 klikjes voor en 6 achter, rij ik eigenlijk altijd mee en stuurt prima. Toch zie je de auto bij 20sec in een stuiter gaan... ligt dat nou aan de demping of is het een te hoge bandenspanning of is het gewoon echt de max van de auto?
- Oof
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Op zoek naar de volgende
Re: BMW E36 328i sedan
Na het lezen van het dit en het M5 topic. Vraag ik me toch erg af waarom je er een M5 bijkoopt. Na een jaar investeren heb je uiteindelijk een super combi gevonden van boodschappen halen en racen/driften. Waarom dan een M5 erbij. Lijkt me zelf ook super hoor maar begrijp het niet helemaal.
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
De combi is best lekker, maar echt comfortabel is het natuurlijk niet. De aygo werkt oneffenheden woon/werk/straat toch net even wat soepeler weg zegmaar.
Waarom toch kijken naar een E39 M5?
- 400pk/500nm
- V8 brul
- schuifdakje (heb ik op de E36 helaas niet)
- comfort van straat/M onderstel
- luxe van de dikste uitvoering, xenon, alles electrisch, cruisecontrol, pdc etc etc....
En nu kan het nog, straks in 2012 misschien niet meer, dan ga ik wel oppotten of een andere hobby zoeken.
Waarom toch kijken naar een E39 M5?
- 400pk/500nm
- V8 brul
- schuifdakje (heb ik op de E36 helaas niet)
- comfort van straat/M onderstel
- luxe van de dikste uitvoering, xenon, alles electrisch, cruisecontrol, pdc etc etc....
En nu kan het nog, straks in 2012 misschien niet meer, dan ga ik wel oppotten of een andere hobby zoeken.
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Nog een stukje film van woensdag:
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
En nog eentje.... lekker competatief, ingehaald worden en dan terugpakken en wel snel gaan rijden

- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW E36 328i sedan
Betreft het erbij? Dan is het echt de mooiste auto die er voor de zondag/plezierrit, d8 eerst dat het ipv e36 zou zijn en dan moet je volgens mij best diepe zakken hebben om dat blijven doen (e36 m3 gt deja vu).Knot schreef:De combi is best lekker, maar echt comfortabel is het natuurlijk niet. De aygo werkt oneffenheden woon/werk/straat toch net even wat soepeler weg zegmaar.
Waarom toch kijken naar een E39 M5?
- 400pk/500nm
- V8 brul
- schuifdakje (heb ik op de E36 helaas niet)
- comfort van straat/M onderstel
- luxe van de dikste uitvoering, xenon, alles electrisch, cruisecontrol, pdc etc etc....
En nu kan het nog, straks in 2012 misschien niet meer, dan ga ik wel oppotten of een andere hobby zoeken.
Aygo cheap-ass km's - 328i rammen.nl - m5 plezier straat km's
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten