Wat doe jij eigenlijk wel aan het milieu?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Wat doe jij eigenlijk wel aan het milieu?

Bericht door Dennis Cavallino » 31 mar 2010, 19:03

Als autoliefhebbers hebben wij 't niet zo op het milieu en de hype daaromheen. Brandstofbesparing om de portemonnee te spekken kan ik zelf nog wel waarderen, maar met LPG was ik al dolgelukkig. Dat scheelde een hoop knaken per jaar. Toch doe ik thuis vrij veel dingen, bewust en onbewust, die milieuvriendelijk genoemd kunnen worden.

We hebben een composthoop in de tuin
We zamelen afval apart in: plastic, dingen voor de groene container, composthoop, papiercontainer, glasbak en de gewone vuilnisbak die centraal in de buurt staat.
We zetten de CV/warmwater ketel per seizoen in een andere stand, maar lang niet maximaal. Dat is nergens voor nodig. Het huis en het badwater zijn snel warm.

We hebben geen zonneboiler of solarcellen, maar we proberen wel de standby-tijden te beperken en lampen en radiatoren uit te zetten in ruimten waar we niet vertoeven.

In de auto rijd ik 9 van de 10 keer gewoon rustig en schakel altijd vroeg op. Ik kijk ver vooruit, laat de auto uitrollen en rijd altijd en overal ideale lijnen. De bandenspanning staat ook altijd hoger dan de fabrieksopgave. Dat past me nu eenmaal lekker als lijnenrijder. :)

Wat doen jullie aan 'milieuvriendelijke' dingen, bewust en onbewust?

En in dit draadje kunt je aangeven wat je absoluut NIET doet aan verbeteren van 't milieu: http://driving-fun.com/forum/viewtopic. ... eu#p596395\
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 31 aug 2012, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Wat doe jij eigenlijk wel aan het milieu?

Bericht door Richardt. » 31 mar 2010, 19:07

Bar weinig eigenlijk....

Rijd in m'n auto 9 van de 10 keer wel netjes, niet veel te snel en rijd best schakellui.
Bandenspanning staat ook vrij hoog en ideale lijnen rijd ik ook waar het kan.

Doordeweeks ga ik op de fiets. Maar dat is meer omdat het met de auto net zo snel gaat en de auto in dat korte stukje echt niet op temperatuur komt, komt nog bij dat als ik niet om 8.00/8.15 op school ben ik een eind moet lopen.

Verder hier thuis alleen een zwarte en groene container, dat wordt gescheiden. Plastic scheiden we niet en heel veel glas hebben we ook niet, dat gaat dus gewoon in de container.

Wel staat de thermostaat hier vrij laag met 19/19,5 graad

M@rcel

Bericht door M@rcel » 31 mar 2010, 19:08

Vorige week de eindafrekening van Eneco ontvangen, vanaf nu alle tips welkom 8)

Jorik

Bericht door Jorik » 31 mar 2010, 19:23

Ik verbrand maandelijks aardig wat duizenden liters JP-8 (kerosine)... Dan maakt het nieuwe rijden weinig meer uit :whistle:

Ben wel bewust met afval scheiden en heb de verwarming eigenlijk nooit of nauwelijks aan.

JP

Bericht door JP » 31 mar 2010, 19:25

Ik heb geen kinderen...

Fransbmw7

Bericht door Fransbmw7 » 31 mar 2010, 19:49

Ik rij op lpg :bag:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 31 mar 2010, 20:06

Rev-matchen, scheelt in koppeling productie Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 31 mar 2010, 20:10

weinig tot niets. Ok, ik gooi geen afval op straat maar daar houdt het wel mee op. De rest (verwarming spaarzaam aan, spaarlampen) is alleen uit eigen (financieel) belang.

Laurens

Bericht door Laurens » 31 mar 2010, 20:15

Op de openbare weg driften op nat in plaats van droog :df:

RJay

Bericht door RJay » 31 mar 2010, 20:25

Laurens schreef:Op de openbare weg driften op nat in plaats van droog :df:
Idem dito :thumbup:
Verder goed de lijntjes pakken voor minder frictie op het wegdek, en zorgen dat de auto zo kort mogelijk draait :mrgreen:

Thuis verder eigenlijk weinig, hier staat alles tegelijk aan, wel spaarlampen omdat ik dat gewoon een fijn licht vind geven.....

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 31 mar 2010, 20:40

Ik doe er ook niet al te veel aan.

Energie vriendelijk huis (nieuwbouw) en vrijwel alles spaarlampjes. Alhoewel dat eigenlijk meer om het financiele plaatje is van de energie rekening.
Afval scheiden is niet echt een optie, aangezien we hier nog geen ondergrondse vuilcontainers hebben. Alleen een grote container... want er liggen nog geen wegen, dus ook geen permanente oplossing voor vuil. Dus zou ik iedere keer een km verderop m'n vuil moeten deponeren in die ondergrondse (gescheiden) containers.

Over het algemeen let ik niet zo op het verbruik met de auto, gaat meestal ook niet echt met al dat verkeer hier. Maar als alles lekker doorrijdt, vind ik het wel leuk om zo zuinig mogelijk te rijden.

En ipv de auto te pakken naar m'n ouders.. stap ik gewoon op de fiets of met de benenwagen een lekker stukkie lopen.

Roy

Bericht door Roy » 31 mar 2010, 21:12

Behalve spaarlampen, vrij weinig denk ik. Ik gooi voorderest niet zomaar afval weg ofzo en ik ga op de fiets naar het werk, maar dat is meer om conditioneel beter te worden (lees: buik weg).

Oh.. mijn hond schijt behoorlijk wat af hier, goed voor het gras dus :mrgreen:

S-J

Bericht door S-J » 31 mar 2010, 21:21

Een oude afgeschreven BMW gekocht in plaats van een nieuwe Toyota laten fabriceren.

8)

VLA

Bericht door VLA » 31 mar 2010, 21:32

ik rij lpg, maar ja gezien de stijgende prijs zal het niet lang meer duren voordat ik weer overstap op benzine of diesel.

Tom

Bericht door Tom » 01 apr 2010, 00:25

Niets. Bij normaal rijden doe ik wel aan het nieuwe rijden (laag in de toeren) maar dat is niet vanwege het milieu. Als ik ergens zuinig mee aan doe, dan is het niet vanwege het milieu maar als kostenbesparing. Ik geloof niet dat je als consument een verschil kan maken dat je op wereldwijd niveau gaat merken.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 apr 2010, 00:59

--papier en karton apart
--huisvuil apart
--GFT apart
--lever oude apparaten e.d. in
--op meeste plekken al spaarlampen
--dubbelglas hele huis (oud huis)
--afgewerkte olie en remolie e.d. apart
--weinig licht aan in huis (ook prettiger voor rust/concentratie)
--ik rijd niet veel auto, maar dat komt omdat ik er weinig uitkom de laatste jaren :bag: (dus ook geen fiets oid )
--geen kids :mrgreen:
--geen rotzooi in het afvoer gooien

moet nog wel zien of ik alles er van volhoud want al die dingen en een minder werkende kop merk je ook al :bag:

magoed ik denk wel bij zaken na en weeg het af.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 01 apr 2010, 15:43

Ik vind het zo nu en dan nogal gaar geregeld hier in enschede:

Tegenwoordig zijn de gemeenten verplicht om afval te scheiden, hier hebben we geen container of een deel van een container voor GFT, en volgens mij kun je ook niet je plastic afval verder nog gescheiden inleveren..

en dan ben je op de UT bezig met een afvalverwerker die afval comprimeert zodat als je het scheidt weinig ruimte inneemt... voor thuisgebruik...

Casper

Bericht door Casper » 01 apr 2010, 17:04

Milieu? Je bedoeld dat gedogmatiseerde fenomeen waar een kleine groep mensen HEEEEEL VEEEL geld aan verdient dat de hardwerkende burger op moet hoesten d.m.v. milieutaxs, co2 taks, heffing hier, heffing daar, taxje hier taxje daar?

Ergo: Mijn bijdrage aan het milieu -zoals ons dat is opgedrongen door de malafide linkse subsidie-instellingen, en een aantal slimme ondernemers- is 0,0!

Max V

Bericht door Max V » 01 apr 2010, 17:21

Wat ik doe voor het milieu:

Weinig energie verbruiken en daarom 350 euro terugkrijgen bij de jaarafrekening :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 01 apr 2010, 17:25

Lampen eerder uit zetten.

En dit soort topic's overslaan, stroom-verspilling! :mrgreen:

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 02 apr 2010, 22:41

ter compensatie rij ik zo nu en dan in m'n 1.0 Polo in plaats van de ///M of de 7

Ahmed

Bericht door Ahmed » 02 apr 2010, 22:43

Kamer uit, licht uit. Dat was het zo een beetje. :roll:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 apr 2010, 10:31

Om eerlijk te zijn doe ik er echt niet aan mee.......denk er niets aan over na ed....dus batterijen gewoon in de prullenbak, verbruik auto.....boeie, lampen...ja die heb ik ook, GFT bak etc hebben we hier niet eens dus alles bij elkaar, woon buitenaf dus moet wel alles met de auto doen......oja.....mn 2 kinderen hebben geen luiers meer! dat scheelt wel dus al iets :mrgreen:

dus....... :bag:

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2010, 11:54

Ik zie het zo, de wereld is een gesloten ecosysteem, de mens kan dit ecosysteem niet beter of slechter maken. De rol van de mens op dit ecosysteem word ook veel te belangrijk gemaakt. Zet alle mensen op de aardkloot voor de grap eens bij mekaar, ieder een ruimte van één m2. Dan beslaan ze met elkaar een oppervlakte op de aarde die ongeveer zo groot is als de provincie Utrecht. De kleinste provincie van Nederland, dat op zijn beurt weer kleiner is dan een postzegel op onze wereldbol.

Voor de aarde is de mens als ras niet meer als een luis in de pels van een hele grote hond. Af en toe een vervelende steek maar de hond word er niks minder van.

SteV6

Bericht door SteV6 » 03 apr 2010, 12:04

Ik heb geen kinderen ...

En verder moet ik verplicht een aantal (onzin) heffingen betalen "vanwege het milieu".

Plaats reactie