Lekker motorweertje !

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 24 mar 2010, 18:36

Ik wilde vorige week al gaan maar toen kwam het er niet van.

Vandaag dan de eerste echte lekkere dag, nog net wat warmer dan gisteren. Had maandag overgewerkt dus vanmiddag lekker compenseren. Ik lekker comfy in mn textielpak, torretje van de druppellader gehaald, met beide wielen weer op de grond gezet, olie, remmen, ketting etc gecontroleerd. Contact aan, alarm/onderbreker eraf, knopje drukken en het beest kwam weer tot leven.... wat heb ik dat geluid gemist van de sebring twister! Dit jaar is gestart met de prachtige tellerstand van 21.328km.

Bandjes op spanning gebracht en lekker 25km gaan warmrijden, wat een heerlijk gevoel van vrijheid zeg, heb het echt gemist de hele winter. Stoplichten lekker vooraan staan, o zo makkelijk inhalen, en natuurlijk toen ie goed warm was de eerste maximale acceleratie.. man man... als je eenmaal boven de 8000 toeren komt weet je weer dat je met 150pk op nog geen 200kg op weg bent, ideaal!

Volgende keer wel lekker volledig lederen pak aan, nu was het textielpak de wanli factor, grip was ver te zoeken op de buddy :) Heb een kleine 100km gemaakt maar de volgende mooie dag (wordt do/vr even minder las ik) gaat ie meteen weer naar buiten!

Wie heeft er nog meer lekker een blokje om gedaan? (Of gaat wellicht na de spits/drukte)

Online
Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2463
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Erik dB » 24 mar 2010, 18:49

Ik zou wel willen maar wacht even op de nieuwe bandjes van komende zaterdag, daarna kan ie los!

:shakeit:

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door markk » 24 mar 2010, 19:23

Mietje :-)

Zit alweer zo'n week of 2 a 3 op de motorscooter naar het werk en heb uiteraard alweer (2 weken geleden) rondje op de FJ1200 gemaakt.

Motortijd is alweer voorbij. Dit is fiets weer :-) En juist dat heb ik gedaan op m'n vrije dag vandaag.
Gisteren / dinsdag krijg ik mail van m'n ega "hier gaan we naar toe" met in de bijlage een hotelreservering in Vierhouten. 's avonds de fietsen opgeladen, naar Vierhouten gecrosssed, ingecheckt, overnacht en 's ochtends heerlijk ontbijtje en daarna heen / weer Epe gedaan. Net weer thuis.

Mark.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Niels » 24 mar 2010, 20:40

De GSXR heeft zondag de eerste kilometers gemaakt :banaan: Maandag nog eens een kilometertje of 60 gereden met een nieuwe aanwinst :sealed:

S-J
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
Locatie: Amsterdam

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door S-J » 24 mar 2010, 20:57

Heb twee weken geleden al een km of 100 erbij gezet.

8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door romo » 24 mar 2010, 21:00

Mooi weer, maar geen motor.............................. :whistle:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 24 mar 2010, 22:41

Hij is er nu toch wel bijna de RR??

Mark, ik vind dit netaan te doen hoor, mag van mij nog wel warmer, dan hoef ik niet meer met dubbele kleding te rijden ;)

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Max V » 25 mar 2010, 00:18

Ik ben ook weer motorloos, dus eerst maar zoeken naar een nieuwe tweewieler...

Ik ga minden in de zomer verhuizen, dus ik hoop dat er nog tijd/geld voor is... En anders maar volgend jaar :(

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Roy » 25 mar 2010, 09:10

Niels schreef:De GSXR heeft zondag de eerste kilometers gemaakt :banaan: Maandag nog eens een kilometertje of 60 gereden met een nieuwe aanwinst :sealed:
Nieuwe aanwinst?.... 675? :mrgreen:

Ennuh ik heb een paar weken terug al mn eerste ritje gemaakt. Kom maar op, zomer!

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Eric H » 25 mar 2010, 09:26

En ditr soort dagen en verhalen zorgt er alleen al voor dat ik steeds meer begin toe te leven naar de motor rijlessen en het felbegeerde bijbehorende rozer papiertje....

Lekker met dit weer op de motor stappen en doelloos een lekker rondje toeren.....
Lekker relaxed, even "onthaasten" ( om maar ff een jeukterm te gebruiken ) lekker de wind om je kop.....

Damn, nog een paar maandjes en dan gaat het beginnen...... :banaan:

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Patrick van Wijngen » 25 mar 2010, 09:27

Ik had zaterdag de motor ook weer eens geprobeerd. Was bij m'n ouders (daar had ik hem gestald, want eigen huis nog geen ruimte voor).
Na 5,5 maand stilstand gewoon in 1x starten. Verbaasde me nogal, want ik had al die tijd dat ding niet aan de acculader gehangen. Bandenspanning stond ook nog zoals ik hem in november had neergezet.
Chapeau voor de BT016 8)

En vandaag op de motor naar het werk. Mede wegens omstandigheden.
De aannemer kwam nog een laatste ding fixxen aan m'n huis en daarna aftekenen. Dus met het oog op parkeerplek in de garage hier na 8u.. ben ik maar op de motor gegaan.
En dan heb ik er nog gewoon een uur over gedaan ipv 15 mins. Idioot druk op de weg.
Naja 45 mins dan eigenlijk. want ik had nog ff een kwartiertje op binnendoor wegen zitten spelen :P

En ben eigenlijk niet verder gekomen dan de 2e versnelling, haha. Maargoed.. ik ben ook niet op de snelweg geweest, dus heb je die andere 4 ook niet nodig.
Voel weer lekker aan allemaal, alsof het gisteren was dat ik voor het laatst gereden had.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Fabian » 25 mar 2010, 09:41

Ow ja, een motor, die heb ik ook nog ergens een staan :bag:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Roy » 25 mar 2010, 10:30

Nog niet verkocht, Fabian?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door frank de jonge » 25 mar 2010, 22:55

Vanavond de Gixxer weer uitgelaten. Wat een feest is dat elke keer weer :banaan:

Thommy
Berichten: 1962
Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Thommy » 30 mar 2010, 12:28

frank de jonge schreef:Vanavond de Gixxer weer uitgelaten. Wat een feest is dat elke keer weer :banaan:


gister avond mn hond uitgelaten...
:bag:

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door indobesar » 30 mar 2010, 12:52

Eric H schreef:En ditr soort dagen en verhalen zorgt er alleen al voor dat ik steeds meer begin toe te leven naar de motor rijlessen en het felbegeerde bijbehorende rozer papiertje....

Lekker met dit weer op de motor stappen en doelloos een lekker rondje toeren.....
Lekker relaxed, even "onthaasten" ( om maar ff een jeukterm te gebruiken ) lekker de wind om je kop.....

Damn, nog een paar maandjes en dan gaat het beginnen...... :banaan:
Dat heb ik dus ook. Zit weer naar Monsters te kijken... :bag:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 30 mar 2010, 13:23

CB1000 nix die hier tekoop staat?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 05 sep 2010, 12:49

Vanochtend weer lekker met zn 2en een blokje gestuurd, heerlijk weertje ervoor en nog redelijk rustig op de weg.

Nog even een stukje gesport met een GT3, in 1/2/3 is de motor veel te snel maar boven de 200 als je in 4 door gaat halen gaat het redelijk gelijk op, geinig.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Roy » 05 sep 2010, 13:51

Klinkt leuk Knot!

Qua accelereren blijft een motor geweldig 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door romo » 05 sep 2010, 15:47

Net terug van 2 uurtjes sturen........................heerlijk...........................af en toe flink het gas der op.............sodejuh wat gaat het ding tekeer.................maar meestal toch beschaafd, veel volk op de weg................en ook juist daar waar ik ik naar toe wil............. :mrgreen:


De komende week ziet het er niet best uit, dus gisteren en vandaag even maximaal genieten.................

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 05 sep 2010, 20:42

Sprintje met een auto is altijd lachen, alleen is het pas na de 200 vergelijkbaar, of je moet echt met geflip spul komen (supra 800pk etc).

Morgen nog lekker weer, alleen dan moet ik helaas lang werken :(

Thommy
Berichten: 1962
Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Thommy » 06 sep 2010, 07:52

romo schreef:Net terug van 2 uurtjes sturen........................heerlijk...........................af en toe flink het gas der op.............sodejuh wat gaat het ding tekeer.................maar meestal toch beschaafd, veel volk op de weg................en ook juist daar waar ik ik naar toe wil............. :mrgreen:


De komende week ziet het er niet best uit, dus gisteren en vandaag even maximaal genieten.................

Hej Romo stond jij toevallig tussen DenBosche en Veghel op de Kanaaldijk Noord?

zag zo'n BMW 200pk geval :clap: die kwam net van een parkeerplaats af...


kwam zelf bytheway uit Limburg. Nationale Regiorit van DucatiClubNederland :banaan:
mooi tochtje gedaan vanuit Geulle richting Luik en weer terug... pff bijna 500 km gedaan... ben nu kapot :bag:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Roy » 06 sep 2010, 08:07

De Duc doet het prima? Ook nog geïnformeerd naar die tankdop waar we het toen over hadden?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door romo » 06 sep 2010, 08:40

Thommy schreef:
romo schreef:Net terug van 2 uurtjes sturen........................heerlijk...........................af en toe flink het gas der op.............sodejuh wat gaat het ding tekeer.................maar meestal toch beschaafd, veel volk op de weg................en ook juist daar waar ik ik naar toe wil............. :mrgreen:


De komende week ziet het er niet best uit, dus gisteren en vandaag even maximaal genieten.................

Hej Romo stond jij toevallig tussen DenBosche en Veghel op de Kanaaldijk Noord?

zag zo'n BMW 200pk geval :clap: die kwam net van een parkeerplaats af...


kwam zelf bytheway uit Limburg. Nationale Regiorit van DucatiClubNederland :banaan:
mooi tochtje gedaan vanuit Geulle richting Luik en weer terug... pff bijna 500 km gedaan... ben nu kapot :bag:


Nope, that wasn`t me.................

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door frank de jonge » 06 sep 2010, 21:44

Net nog ff geragd op klaverblad :df: :banaan:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jules en 36 gasten