Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
frankv

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door frankv » 20 mar 2010, 22:34

Dit is dé perpetual die de horlogewereld deed schokken, met name door de relatief lage prijs. IWC bouwde de perpetual namelijk als module op het welbekende VJ7750 werk. Het geniale zit voor mij in het ontbreken van de zgn. correctorknoppen; knopjes op willekeurige plekken in de kast om verschillende functies goed te zetten. Kurt Klaus, het genie, kreeg het voor elkaar zónder dergelijke knoppen.

Hier zie je twee van die knopjes (5:20 en 6:20); op 6:00 zit een diamant zoals bij alle recente platina pateks.
weer een raadsel opgelost!

ik kon me al niet voorstellen dat je met die eeuwigdurende kalenders ook eeuwig zou moeten draaien voordat je op NU uit zou komen, daar zijn dus speciale knopjes voor :thumbup:

dale vito

Bericht door dale vito » 21 mar 2010, 00:39

Jurjen schreef:Nou, ik lees veel over perpetual, tourbillon, complicaties en repeaters. Ik gok dus eigenlijk een beetje van alles.
functies dus.. als ik terug ben uit basel zal ik er wat over schrijven. Nu bier, morgen bed en maandag op het vliegtuig ;)

dale vito

Bericht door dale vito » 21 mar 2010, 00:44

Robin schreef:De JLC Odysseus Perpetual Calendar uit rond 1990 heeft ook geen stelknopjes, dus moet de klok 'open'.Karwei... :(

Mooi van de IWC's, maar de basis als Valjoux 7750 is inderdaad waarom ik er niet zo veel mee heb eigenlijk. Beetje volksverlakkerij zwartwit gezegd, voor die prijzen....
de prijzen waren juist uitermate competitief. Bovendien kwam de Scafusia, destijds het meest gecompliceerde polshorloge, uit in een andere tijd dan waarin de horlogewereld nu verkeert.. Nu is het weinig spraakmakend, destijds echter des te meer... Om niet te zeggen dat het een revolutionair horloge was...

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 21 mar 2010, 01:52

Jurjen schreef:Nou, ik lees veel over perpetual, tourbillon, complicaties en repeaters. Ik gok dus eigenlijk een beetje van alles.
http://en.wikipedia.org/wiki/Complication_(horology)

Als je hier een beetje doorklikt vindt je al aardig wat info ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 mar 2010, 10:03

Die Nautilus heb ik wat dubieuze gevoelens bij.................

Het straalt modelmatig de mufheid van de jaren 70 uit...................

Topfuel

Bericht door Topfuel » 21 mar 2010, 13:51

dale vito schreef:de nieuwe lexen zijn GAAF, maar Tudor steelt de show. Vorig jaar waren ze al goed op weg, nu zijn ze echt helemaal THA BOMB. Een nieuwe Monte Carlo - G.E.N.I.A.A.L. .
Macboy schreef:Je zit nog in de ontkenningsfase ... komt wel goed.

Bij Kroonwatches.nl staat trouwens een ongedragen 2010 witgouden Rolex Daytona te koop voor € 15.500,= !

Afbeelding

Koopje voor diegene die het kan betalen !
die prijs is normaal; niet bijster goed, niet bijster slecht.
Hoe zit dat? Die 15,5k lijkt me toch echt heel scherp zoals Macboy aangeeft. Zeker als je de retail prijs van 23.500 bekijkt... Is het dan zo; hoe hoger de advies verkoop prijs hoe hoger de korting? Je praat nu over bijna 35%, dat kun je met een stalen sportmodel echt niet voor elkaar krijgen lijkt me!?

Gr. TF
Laatst gewijzigd door Topfuel op 21 mar 2010, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 21 mar 2010, 14:08

Waar haal jij die 35k vandaan?
In de prijslijst van 2007 staat ie voor 23k.
Op chrono24 staan er genoeg voor prijzen vanaf 13k:
http://www.chrono24.com/nl/search/index ... TERIAL_ID=

Metchu

Bericht door Metchu » 21 mar 2010, 14:11

dit schijnt wel een goeie te zijn

Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 21 mar 2010, 16:57

Topfuel schreef:
dale vito schreef:de nieuwe lexen zijn GAAF, maar Tudor steelt de show. Vorig jaar waren ze al goed op weg, nu zijn ze echt helemaal THA BOMB. Een nieuwe Monte Carlo - G.E.N.I.A.A.L. .
Macboy schreef:Je zit nog in de ontkenningsfase ... komt wel goed.

Bij Kroonwatches.nl staat trouwens een ongedragen 2010 witgouden Rolex Daytona te koop voor € 15.500,= !

Afbeelding

Koopje voor diegene die het kan betalen !
die prijs is normaal; niet bijster goed, niet bijster slecht.
Hoe zit dat? Die 15,5k lijkt me toch echt heel scherp zoals Macboy aangeeft. Zeker als je de retail prijs van 35.500 bekijkt... Is het dan zo; hoe hoger de advies verkoop prijs hoe hoger de korting? Je praat nu over bijna 35%, dat kun je met een stalen sportmodel echt niet voor elkaar krijgen lijkt me!?

Gr. TF
list is volgens mij eerder 25
Voor deze prijs kan je ze elke dag van de week wel kopen, zie bijv http://www.chrono24.com/nl/search/index ... showpage=3

Topfuel

Bericht door Topfuel » 21 mar 2010, 17:15

Typfoutje Tom, listprice is 23.500. (ps, vanaf 13k zal geen nieuw spul in de grijze handel zijn, maar gebruikt)

@ dv, klopt het dan dat hoe hoger de prijs hoe hoger de percentages?

Macboy

Bericht door Macboy » 23 mar 2010, 11:13

Ik vind het ook wel wat vreemd. 15k voor gloednieuw leek mij een goede prijs. Op internet zullen er ook wel gebruikte tussen zitten voor die 13k.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 23 mar 2010, 11:26

Heren, ik wilt tzt wel een horloge dat wat hoger op de plank staat als mijn Fossil :)

Ik denk dat ik er ongeveer 400 a 450 voor wil uitgeven. Aan wat voor merken kan ik dan denken? (Voorbeelden please! :D )

Robertdj

Bericht door Robertdj » 23 mar 2010, 11:33

Vraagje: Hoeveel ben je doorgaans kwijt aan servicekosten voor bv een gemiddelde Omega? En hoe lang kan zo'n klokje bij intensief gebruik (en goed onderhoud) meegaan?

RobS

Bericht door RobS » 23 mar 2010, 14:02

Robin Hartog schreef:Heren, ik wilt tzt wel een horloge dat wat hoger op de plank staat als mijn Fossil :)

Ik denk dat ik er ongeveer 400 a 450 voor wil uitgeven. Aan wat voor merken kan ik dan denken? (Voorbeelden please! :D )
Zomaar wat namen die in me op komen:

Steinhart
Stowa
Tissot
Seiko?

dale vito

Bericht door dale vito » 23 mar 2010, 22:58

eigen foto's.. in mijn legendarische kwaliteit ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 23 mar 2010, 23:10

Topfuel schreef:Typfoutje Tom, listprice is 23.500. (ps, vanaf 13k zal geen nieuw spul in de grijze handel zijn, maar gebruikt)

@ dv, klopt het dan dat hoe hoger de prijs hoe hoger de percentages?
goud en goudstaal zijn altijd wat minder populair en daardoor relatief goedkoper te scoren. De stalen sportmodellen zijn tegenwoordig via allerhande wegen ook onder list te krijgen. Vaak moe(s?)ten dealers ook gewoon de complete collectie kopen om aan de gewilde modellen te kopen, waardoor minder geliefde modellen vlug in het grijze circuit beland(d)en.

dale vito

Bericht door dale vito » 23 mar 2010, 23:13

Robertdj schreef:Vraagje: Hoeveel ben je doorgaans kwijt aan servicekosten voor bv een gemiddelde Omega? En hoe lang kan zo'n klokje bij intensief gebruik (en goed onderhoud) meegaan?
dat is afhankelijk van het model.

quartz is relatief goedkoop
automaat is wat duurder, co-axiaal nog wat meer
chronograaf weer duurder, co axiaal weer +
chronograaf met modulaire opbouw is relatief (tov de aanschafprijs) sky high (denk aan de speedmaster 'reduced')

etc etc

via Swatch Group duurt het bovendien ellenlang.. Veel werk kan overigens ook door goede onafhankelijke horlogemakers gedaan worden, vaak muv de modulaire uurwerken en co-axiaal.

met goed onderhoud gaat zo'n horloge een leven lang mee. Hopelijk zelfs langer. Maar dat geld ook voor een Casio, Seiko of Swatch, om wat zijstraten te noemen.

Chuck

Bericht door Chuck » 24 mar 2010, 01:22

Hoi Dale hoe is het daar in Basel? De Tudor Monte Carlo Homeplate's worden de nieuwe rockers van 2010.
Ik vind hem supergaaf zie :thumbup: : http://www.youtube.com/watch?v=NAZaAYB5wEU

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 mar 2010, 08:54

Chuck schreef:Hoi Dale hoe is het daar in Basel? De Tudor Monte Carlo Homeplate's worden de nieuwe rockers van 2010.
Ik vind hem supergaaf zie :thumbup: : http://www.youtube.com/watch?v=NAZaAYB5wEU
Leuk filmpje, mooi klokje. Mooie 906.
Man, was die Tudor maar 'n Rolex qua caliber dan droeg ik 'm al, bij wijze van.

Macboy

Bericht door Macboy » 24 mar 2010, 15:43

@ Dale: wat vind jij nou van die nieuwe sub in het echt ? Op foto's ziet het er toch echt veeeel en veeel lelijker uit !
Robin Hartog schreef:Ik denk dat ik er ongeveer 400 a 450 voor wil uitgeven. Aan wat voor merken kan ik dan denken?
Meistersinger ? Moet maar ietsiepietsie bij !

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 mar 2010, 16:32

Macboy schreef:@ Dale: wat vind jij nou van die nieuwe sub in het echt ? Op foto's ziet het er toch echt veeeel en veeel lelijker uit !
Robin Hartog schreef:Ik denk dat ik er ongeveer 400 a 450 voor wil uitgeven. Aan wat voor merken kan ik dan denken?
Meistersinger ? Moet maar ietsiepietsie bij !
Ik heb het idee dat meistersinger pas boven de 1000 euro begint......
Toen ik de mijne kocht zag ik in iedergeval niets onder die prijs liggen (nieuw dan)
Bij Clockwise zag ik wel gebruikte voor rond de 7 liggen......

Grtz,Hanz06

Robin

Bericht door Robin » 24 mar 2010, 16:38

698 begint 't mee totnutoe met 'n NL versie die 498 was als ik 't goed heb, nieuwe prijslijst krijg ik dit weekend.

Ben Meistersingerdealer, leuk merk.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 mar 2010, 16:55

Robin schreef:698 begint 't mee totnutoe met 'n NL versie die 498 was als ik 't goed heb, nieuwe prijslijst krijg ik dit weekend.

Ben Meistersingerdealer, leuk merk.
Ik vind het leuke klokken moet ik zeggen.
Weet niet hoe het kwalitaief is maar krijg meestal wel leuk commentaar op het klokje.

Ik had moeten weten dat je dealert ben, dan had ik hem bij jou besteld....... :thumbup:

Grtz,Hanz06 :wink:

Robin

Bericht door Robin » 24 mar 2010, 16:58

As is verbrande turf Hans.

Veel plezier ermee. En had je niet 'n Rolex waar allen zo gek op is? :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 24 mar 2010, 18:36

Als je het dan toch serieus moet weten is er wel eentje die ik mooi vind. Maar dat is zeker die lelijke roeibootmeester van Hans niet. Is ook geen 20 liner. :bag:

Plaats reactie