Fotografie
- markk
Re: Fotografie
Ik vind ze allemaal wel erg mooi hoor Opa.
Zou alleen in de foto's waar die paal e.d. zichtbaar zijn dit met de clone-tool in PS weghalen.
Wordt de foto denk ik een stuk "schoner" van...
Mark.
Zou alleen in de foto's waar die paal e.d. zichtbaar zijn dit met de clone-tool in PS weghalen.
Mark.
- Ravin ///M
2, 4, 6 zijn mooi, mooie scherpte van de auto ook
mooie pic van de billen van die 530d Luuk!
mooie pic van de billen van die 530d Luuk!
- markk
M'n dochter en goede vriend Bert

PS:
- Ik vind 'em echt heel super
- Ik heb 'em niet genomen
- Hint, de vader van Bert is prof. fotograaf
Mark.
PS:
Mark.
-
MartijnS
Klopt jaMartijn Koevoets schreef: MartijnS bedoelt denk ik de kleurzweem die er overheen zit, makkelijk te verhelpen met Levels of Curves in Photoshop:
-
Metchu
markk schreef:M'n dochter en goede vriend Bert
PS:
Mark.
Weet Bert van je liefde voor hem?
Sorry, ik heb een dirty dirty mind!...
-
Luuk
#9 is qua kleuren het fijnste, Opa. Prettig licht.
Maare, heeft de auto geen achterkant?
@ Metchu: Echt, ....

@ Metchu: Echt, ....
- MartijnGizmo
Lente! :banaan:

- Joop
Is inderdaad een mooie foto Markk 
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Bedankt Mannen!

Foto die jij postte is idd. een mooie foto.
De achterkant van een Sub vind ik zelf niet zo fotogeniek en er zit toch 1 foto bij waar je wat van de achterkant ziet?!
Ik vond die paal juist wel weer grappig op de foto's, er zitten er al een aantal bij waar ie niet op de foto staat.....de enige waar ik 't wel wat storend vind is nr. 5, waar je dat blauwe bord in de zijkant van de auto gespiegeld ziet.markk schreef:Ik vind ze allemaal wel erg mooi hoor Opa.
Foto die jij postte is idd. een mooie foto.
nr. 9 was met een ondergaand zonnetje.Luuk schreef:#9 is qua kleuren het fijnste, Opa. Prettig licht.Maare, heeft de auto geen achterkant?
![]()
De achterkant van een Sub vind ik zelf niet zo fotogeniek en er zit toch 1 foto bij waar je wat van de achterkant ziet?!
-
MartijnS
Schitterend licht, Martijn
Jump!

Jump!
- Kim
het was lente vandaag 8)

peek-a-boo

ge-nie-ten en plaatjes schieten 8)
peek-a-boo
- Stéphane
Die 3e foto vind ik de mooiste! Was inderdaad lekker weer. Ik rijd het hele jaar met dak open, maar met een beetje zon is het helemaal prima natuurlijk 
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Leuke foto's Kim.
De 3e vind ik qua hoek ook de mooiste, alleen is de voorkant wel heel donker. Je hebt hem ook nog eens
geflitst zo te zien, en volgens mij met de ingebouwde flitser, dat zie je erg goed en dat is echt zonde. Niet
meer doen bij auto's.
De 3e vind ik qua hoek ook de mooiste, alleen is de voorkant wel heel donker. Je hebt hem ook nog eens
geflitst zo te zien, en volgens mij met de ingebouwde flitser, dat zie je erg goed en dat is echt zonde. Niet
meer doen bij auto's.
- MartijnGizmo
Kim, zoals je ziet heeft mijn assistent je hierboven al van advies voorzien. 
- Kim
Ze zijn idd donker, maar dat heeft vooral veel te maken met de instellingen van mijn lapflap waardoor ze bij mij érg licht lijken en ik ze dus te donker maak. Hier op mijn werk zie ik dus ook waar ik al bang voor was... (iemand tips om de lapflap beter af te stellen?) Ja die flitser sprong ineens omhoog, stom ding. Ik hem al uitleggen dat dat niet moest maar hij luisterde niet
Ik ben er nog niet handig genoeg mee om zelf mijn instellingen te kiezen dus ik doe het nog op automatisch
verder:
verder:

- MartijnGizmo
- extern scherm aan laptop hangen en calibreren
- anders minimaal zorgen dat je deze goed kunt zien:

- niet automatisch schieten, en anders iig "P" kiezen in plaats van groen vierkantje
- anders minimaal zorgen dat je deze goed kunt zien:
- niet automatisch schieten, en anders iig "P" kiezen in plaats van groen vierkantje
- Kim
ik weet dat ik die balk wel goed kan onderscheiden op de laptop, calibreren klinkt als iets wat ik niet kan, hmm en niet automatisch schieten vind ik eng 
Automatisch bedoel ik trouwens de presets mee, 'portret' 'landschap' 'sport' etc.
Automatisch bedoel ik trouwens de presets mee, 'portret' 'landschap' 'sport' etc.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
P is ook een soort automatische stand. Dan kiest de cam ook gewoon diafragma en sluitertijd, alleen kan je met je wieltje daar zelf een beetje mee schuiven. Als je dan je sluitertijd aanpast, past de cam meteen zelf het diafragma aan. Zo is ie toch automatisch en een beetje manueel. De flitser gaat dan nooit meer meteen mee omhoog, tenzij je dat zelf kiest. Dus altijd de P pakken dan.
- Robin Hartog
Vanmiddag ook flink wat fotografie gedaan 

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Iets meer licht in de duisternis:

- Kim
hehe thanks, maar nu zijn ze dus op mijn laptop veel te bleek... toch voor foto(na)bewerking achter mijn trage pc kruipen, dat scherm is tenminste goed
- KW
Brightness en/of contrast van je flaptopscherm wat omlaag zetten geen optie?
-
Tom
Sta er van te kijken hoeveel mensen hun foto's bewerken op een laptop. Een laptopscherm is 9 van de 10 keer gewoon kut, goedkope panels (inkijkhoek, weinig contrast) en kan vaak niet eens alle kleuren weergeven (7 ipv 8 bit). Alleen high-end laptops hebben een goed scherm.
Ga je met fotografie bezig, doe dat dan op een fatsoenlijk scherm. Of sluit een normaal scherm op je laptop aan. Het is zo jammer om honderden euro's uit te geven aan een camera en vervolgens het eindresultaat te verpesten omdat je op een laptop foto's gaat bewerken
Ga je met fotografie bezig, doe dat dan op een fatsoenlijk scherm. Of sluit een normaal scherm op je laptop aan. Het is zo jammer om honderden euro's uit te geven aan een camera en vervolgens het eindresultaat te verpesten omdat je op een laptop foto's gaat bewerken
- Kim
het is vrij recent dat ik liever achter de laptop ga zitten, de pc is erg traag geworden en zodoende kan ik gewoon niet fijn werken. Het was me 1x eerder opgevallen dat de laptop de foto's dus lichter weergeeft en ik was er dus al bang voor dat dat nu ook zo zou zijn.
Wellicht als ik de geest krijg dat ik het kaartje eens in de pc stop en een nieuwe poging waag, maar goed, heb nog meer te doen
Het plan was vooral om foto's te maken zodat ik mijn nieuwe blanke zijknippers kon showen.
Wellicht als ik de geest krijg dat ik het kaartje eens in de pc stop en een nieuwe poging waag, maar goed, heb nog meer te doen