autokloon / tros opgelicht

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Ashley

Re: autokloon / tros opgelicht

Bericht door Ashley » 11 dec 2009, 22:13

ik vraag me af wanneer je het wel goed doet als je een gebruikte auto koopt van pak het beet van 4/5jr oud..

Fabian

Bericht door Fabian » 11 dec 2009, 22:51

Ashley schreef:ik vraag me af wanneer je het wel goed doet als je een gebruikte auto koopt van pak het beet van 4/5jr oud..
Bij mij kopen, dan is ie gegarandeerd 100% eerlijk :D :wink:

Ashley

Bericht door Ashley » 11 dec 2009, 23:45

haha.. dan wel een soort gelijke als wat ik nu heb.. :P :hosanna:

Luca

Bericht door Luca » 12 dec 2009, 10:56

Ik heb een keer een kloon gezien en goed bekeken. (VW Golf V) En geloof me je ziet het echt niet! Alleen een deskundige kon het daadwerkelijk vaststellen!

Onvoorstelbaar hoe goed het was gedaan. De huidige eigenaar was uiteindelijk zijn auto en geld kwijt. Andere partij (criminelen) natuurlijk niet te vinden...............

Fabian

Bericht door Fabian » 15 dec 2009, 13:02

Fabian schreef:Nou, we hebben het nu aan de hand.

Bij controle van de bedrijfsvoorraad komen we erachter dat hij niet meer in onze bedrijfsvoorraad geregistreerd staat. Bij toeval vinden we "hem""als kloon te koop in het land op marktplaats.

Kan nog niets zeggen, aangifte wordt straks gedaan namelijk.
Deze auto van ons stond als exacte kloon te koop op marktplaats:

http://www.usedcarscentre.nl/web/site/d ... n=04-XR-BL" onclick="window.open(this.href);return false;

En de marktplaats advertentie van de gestolen auto!:

http://auto.marktplaats.nl/seat/2980573 ... -2007.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De autodief/kloner is opgepakt afgelopen zaterdag. Kostte nog wat moeite om de politie zo ver te krijgen. Lok ze maar naar hier (breda)werd er gezegd. Uiteindelijk hebben ze de politiecollega's in Eindhoven ingeschakeld na wat aandringen (daar werd de auto aangeboden ter verkoop op marktplaats). We hebben een eigen schadeexpert in moeten schakelen om iets voorelkaar te krijgen (de politie wilde er echt NIETS aan doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!) die zich als koper gemeld heeft en die ter plekke moest aantonen aan de politie dat het een gestolen auto betrof. Daar sta je dan je chassisnummer uit te krassen :roll: Uiteindelijk wel 6 poltieauto's erbij....bleek een gestolen auto van een andere leasemij te zijn. De van een niet nader te benoemen bevolkingsgroep afkomstige autodief ging braaf net de poltie mee.

Wij kunnen onze auto iig weer met een gerust hart verkopen.

Niall

Bericht door Niall » 15 dec 2009, 13:10

Zulke Leon's zijn de laatste tijd heel erg gewild bij de dievengilde, gezien de hoeveelheid als gestolen gemelde auto's op http://www.seat-online.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De politie is je beste vriend :goodnight:

Tristan

Bericht door Tristan » 15 dec 2009, 13:18

Mijn collega z'n Golf V TDI was gestolen (kom ik zo op terug).

Ca. 2 maanden geleden was er in zijn auto ingebroken en hebben het serviceboekje meegenomen. Na ca. 3 weken werd de auto ook nog eens gestolen. Begin vorige week kregen we een telefoontje van de politie dat de auto gevonden is met het originele (toen gestolen) serviceboekje maar wel voorzien van een ander kenteken. Hebben de auto nog niet gezien omdat hij nog voor onderzoek bij de politie staat. Maar ze wisten wel te vertellen dat het een bekende professionele bende is.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 dec 2009, 13:24

pff wat een verhalen weer...goed dat een deel is opgelost veelal door eigen werk/inzet

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 15 dec 2009, 16:25

Fabian schreef:De van een niet nader te benoemen bevolkingsgroep afkomstige autodief ging braaf net de poltie mee.
Mag je best van mij benoemen! Het is toch gewoon zo! :wtf:
Jammer is alleen dat hij er weer een is die het verpest voor datzelfde deel van de bevolkingsgroep die eerlijk hun brood willen verdienen.
Het is gewoon opvallend waarom het er zoveel zijn uit die groep die het bijna beschamend vinden om gewoon normaal te werken voor je centen.

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2009, 17:59

De van een niet nader te benoemen bevolkingsgroep afkomstige autodief ging braaf net de poltie mee
.

Met de wetenschap dat die een uurtje later gewoon weer naar huis kan.... :bag:

Luca

Bericht door Luca » 15 dec 2009, 20:59

Rico schreef:
De van een niet nader te benoemen bevolkingsgroep afkomstige autodief ging braaf net de poltie mee
.

Met de wetenschap dat die een uurtje later gewoon weer naar huis kan.... :bag:
Idd............. Lang leve justitie....................... Justitie is vaak de boosdoener en de politie krijgt het op zijn boterham....................

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 mar 2010, 02:03

Goeie vriend van mij krijgt van de politie een bericht om langs te komen, auto identificatie krijgt ie te horen. Volgende ochtend auto gestolen. Gaat toch langs het bureau, krijgt ie te horen dat ie in een kloon rijdt. Politie denkt gelijk dat ie de auto heeft laten "verdwijnen", arme jongen wordt als verdachte gezien.....

Auto(Golf V) weg, verzekering betaalt niets, verdachte in deze zaak. :shock:

Jeroen R

Bericht door Jeroen R » 22 mar 2010, 08:43

Ja dat klinkt wel sneu...maar vanuit het politie oogpunt is dit dan wel heel toevallig.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 mar 2010, 09:02

Dan zit je zeker in een lekkere situatie :bag: Alsof je je bewust omgekatte auto als gestolen gaat opgeven bij de politie.....

M@rcel

Bericht door M@rcel » 22 mar 2010, 09:40

Jeroen R schreef:Ja dat klinkt wel sneu...maar vanuit het politie oogpunt is dit dan wel heel toevallig.
Idd, verhaal kan nog een lang staartje krijgen voor die vriend van jou.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 mar 2010, 12:28

Politie moet maar eens zien te bewijzen dat ie schuldig is, dat lijkt mij erg lastig.

Vraag mij echt af, hoe herken je nou een kloon? Wat zijn de punten waar je op moet letten ?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 22 mar 2010, 13:17

Je moet in ieder geval geen auto's kopen van lieden die alleen op openbare plekken willen afspreken en alleen cash willen afrekenen.
Minimaal huisadres of bedrijf.
Naam controleren op de papieren en id.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 mar 2010, 13:39

Aha, maar ik bedoelde meer op de kloon autos. Kan je nou zien dat er gerommeld is met het chassisnummer?

EG

Bericht door EG » 22 mar 2010, 21:30

Tuurlijk kan je dat zien, meestal klopt die bij de veerpoot al niet meer. Mensen kijken toch nooit daar (bijna nooit ;) ).

Meestal veranderen ze het nummer bij de raam, en dat kan heel makkelijk want is stukje papier.

Nieuwe auto's hebben op verschillende plekken chassisnummers, verandert per auto trouwens waar ze zitten.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 mar 2010, 21:33

EG schreef:Tuurlijk kan je dat zien, meestal klopt die bij de veerpoot al niet meer. Mensen kijken toch nooit daar (bijna nooit ;) ).

Meestal veranderen ze het nummer bij de raam, en dat kan heel makkelijk want is stukje papier.

Nieuwe auto's hebben op verschillende plekken chassisnummers, verandert per auto trouwens waar ze zitten.
Aha bij de veerpoot zit dus ook het nummer. Meeste VAG producten of alleen Golf ?
Nummer bij het raam kan je toch niet bij komen ? Dus als ze een opening hebben gemaakt, weet je al hoe laat het is ?

Niall

Bericht door Niall » 22 mar 2010, 21:37

Als criminelen professioneel gaan klonen zullen ze ook perfectionistisch te werk gaan, kijk maar naar de engelse TV programma's waarin klonen voorbij gekomen is. In sommige gevallen duurde het een 1/2 uur voordat een getrainde agent wist dat ie gekloond was. :?

EG

Bericht door EG » 22 mar 2010, 23:17

Ahmed schreef:
EG schreef:Tuurlijk kan je dat zien, meestal klopt die bij de veerpoot al niet meer. Mensen kijken toch nooit daar (bijna nooit ;) ).

Aha bij de veerpoot zit dus ook het nummer. Meeste VAG producten of alleen Golf ?
Nummer bij het raam kan je toch niet bij komen ? Dus als ze een opening hebben gemaakt, weet je al hoe laat het is ?
Die nummer bij het raam is bullshit, die kan je zo veranderen als je wilt. Het is niet afgesloten ofzo hoor, je kan er zo bij, soms zie je ook parkeerkaarten ervoor :roll:

Enige nut/functie is als een simpele dief alleen andere platen op je auto gooit dat je direct vanbuiten kan zien dat de wagen van jou is.

Als je dit probleem niet wilt moet je dus geen simpele Golf kopen want de kans is het grootst bij die wagens, want tweedehands snel te verpatsen.

Plaats reactie