Remupgrade

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Andry
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Remupgrade

Bericht door Andry » 14 feb 2010, 21:43

Heren,

Ik wil (ook :lol: ) m'n remmen gaan upgraden. Eerst ga ik het met andere pads (PFC 01) proberen en mocht dit niets worden wil ik gaan kijken voor andere klauwen. Het enigste is dat ik met 17" velgen wil blijven rijden dus (veel) grotere schijven zijn geen optie. Zouden andere remklauwen (beter gezegd de AP 6 pots 5570 en 330 mm schijven) echt een veel grotere verbetering zijn dan de standaard Brembo's met PFC schijven en blokken? Het verschil in schijfdiameter is slechts 10mm en heel veel groter zal het padoppervlak ook niet zijn. Ik twijfel daarom nogal ook omdat ik liever niet naar 18" ga en zo'n grotere set toch 1750 euro gaat kosten. Dus ff proberen en kijken hoe het is is geen aantrekkelijk optie :wink:

Het doel is hogere remvertraging en meer trackdays gaan rijden.

Is er iemand die hier nuttige info over heeft?

Bert ///M3

Re: Remupgrade

Bericht door Bert ///M3 » 14 feb 2010, 22:32

Ik rij zelf met AP 4 pots klauwen, 330mm AP schijven en PFC01 blokken, gaat prima.

Het ligt een beetje aan je rondetijden, die CP5570 is nog steeds straatspul natuurlijk. Maar ik denk dat AP schijven sowieso wel langer mee gaan als de standaard spullen anders kan je ook nog kijken of bijvoorbeeld PFC of Alcon een vervangend model heeft.

Maar ik zou eerst eens kijken hoe het met alleen PFC01 blokken gaat, evt Castrol SRF vloeistof er in. Ik denk dat je het daarmee al een heel eind red, sowieso zijn qua fading etc je blokken dan het probleem niet meer.

Andry

Bericht door Andry » 14 feb 2010, 22:57

Ik ben niet helemaal volledig geweest qua m'n huidige setup :oops: : ik heb PFC 2 delige remschijven, . PFC .11 remblokken rondom en ATE Blue super DOT4 remvloeistof. Eerst maar eens de andere 01 blokken proberen. Dank je Bert, voor de nuttige info over de C5570 remklauwen :thumbup:

Andre

Bericht door Andre » 15 feb 2010, 11:36

die standaard 4 pots brembo klauw is al geen kleine klauw. Ik zou inderdaad pfc 01 en SRF remvloeistof erin doen.

Group N rally is gewoon de orginele klauw en schijf.

Vorig jaar met mitsubishi dag de hele dag mensen gereden met evo 10 dat was met standaard blokken en schijven alleen SRF remvloeistof. Geen problemen gehad.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 feb 2010, 12:46

Andre schreef:die standaard 4 pots brembo klauw is al geen kleine klauw. Ik zou inderdaad pfc 01 en SRF remvloeistof erin doen.

Group N rally is gewoon de orginele klauw en schijf.

Vorig jaar met mitsubishi dag de hele dag mensen gereden met evo 10 dat was met standaard blokken en schijven alleen SRF remvloeistof. Geen problemen gehad.
Heb je wel geremd :?: :mrgreen:

Andry

Bericht door Andry » 06 mar 2010, 11:27

Ik heb er nu de PFC01 onder zitten op de vooras. Na de DS2500 (slechts 1 week), Hawk HP+ en de PFC .11 te hebben gereden is dit toch wel het blok met de meest indrukwekkende vertraging tegen het misselijk makend aan. Bite bij koud is vergelijkbaar met de HP+ en de .11 tot aan een keer of 2 rustig remmen. Dan komt er temperatuur in en hoe warmer des te harder gaat het vertragen. Ik was aan het kijken voor een 6 pots remsysteem, maar alleen deze blokken vertragen al zo hard en constant dat de banden het gewoon niet aan kunnen als je vol door remt. Het enige waar ik aan moet wennen is dat het moeilijker te doseren is dan de .11, het mooiste zou de Ralliart bracket zijn die de rembekrachtiger vervangt. Zonder de bekrachtiger zouden de remmen veel beter te doseren zijn, nu is de vertraging wel heel erg progressief. Naast 'spirited driving' zijn de remblokken ook met gewoon woon-werk verkeer in alle opzichten goed. Bijgeluiden zijn er, buiten een zacht achtergrond piepje, nagenoeg niet behalve dat je enorm goed de wrijving tussen het blok en de schijf hoort met stevig remmen. Ook is het geen blok voor poetsers: vrij veel stof dat echter wel makkelijk te verwijderen is. Naar remstof en eventuele slijtage kijk ik niet zo kritisch als het maar goed remt. Nu nog een setje 01's op de achteras.

Voorlopig ben ik erg tevreden met de PFC01 :thumbup:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 mar 2010, 17:36

Ik heb een rondom een nieuwe stoptech set besteld, dus die pfc01 set is een goede track set daarvoor?

grtz,Hanz06

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 mar 2010, 18:11

PFC01 is prima voor op een circuit. Ik zou alleen uitkijken met dagelijks gebruik omdat de stof erg irritant kan zijn (die stof roest als het niet warm geweest is en nat word) en ze kunnen behoorlijk schijven vreten als je er dagelijks mee gaat rijden.

Cor reed daar ook mee als ik me niet vergis?

Je kan ook PFC06 overwegen Hans, gaan langer mee en stof schijnt minder te zijn. Iets minder bite als PFC01 maar denk niet dat jij die echt nodig hebt?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 mar 2010, 20:31

Ik wil op straat ook gewoon het blok gebruiken wat standaard bij de set zit.
Die pfc 01 is voor trackday`s.
De extra stof maakt me niet uit, zoalng het maar niet in de lak vreet.

Grtz,Hanz06 :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 mar 2010, 20:35

In de lak vreten doet het niet zo snel, misschien alleen in de regen.

Maar ik denk dat jij met regen toch niet veel rijd, en anders kan je voor een regendag ook de standaard blokken waarschijnlijk wel laten zitten, tempo gaat dan toch omlaag.

Als je dus blokken wisselt kan je ook die PFC01 wel nemen idd. Gewoon je spullen schoon maken na een circuitdag, even auto wassen en wielen met een sopje afvegen, dan is er niks aan de hand. Dan kan je idd gewoon die PFC01 pakken, mocht je die te aggressief vinden kan je ook later switchen naar PFC06.

Andry

Bericht door Andry » 07 mar 2010, 17:14

Hier de verschillende compounds:

2010 Production Performance Friction Race Compounds listed in the order of highest bite and torque.

07 Compound

07 PFC’s latest high bite and torque compound has been designed for the GT and rally market and has gained immediate favour with factory teams due to its unsurpassed performance. 07 has higher initial bite and higher average torque than any other PFC compound. 07 will have some friction rise with temperature and handle the most severe applications. The release and modulation characteristics are excellent as this compound is favoured for both tarmac and gravel surfaces. 07 gives very low disc wear despite its considerable performance and is still capable of similar wear to 01.

05 Compound

05 compound has higher initial bite with higher average torque than 01 compound and virtually no friction rise with temperature. 05 has excellent release and modulation characteristics and recommended for high grip, high downforce and severe duty applications. This compound demands the most from the vehicle setup and is suitable for tarmac applications.

01 Compound

01 has high initial bite and torque with very little torque rise with temperature. It has less torque scatter at the end of the stop for improved modulation. 01 Compound has good disc conditioning properties with low wear. 01 Compound is one of PFC’s most popular race compounds, and wins
more World and National Championships annually than any other brake pad on the market. Recommended for a wide range of competition applications, both tarmac and gravel surfaces.

06 compound

06 has been designed as an endurance / sprint compound and is very similar to PFC 01 for both bite and torque, with excellent release and control with very low wear and very easy on brake discs. 06 pads are an excellent alternative to other brands of endurance compounds but give a much higher performance. This compound works well in both motorsport and OE type calipers even when ABS systems are retained.

08 Compound

08 compound is one of PFC’s newest and has gained immediate favour in extended Endurance Sportscar, and GT racing due to its performance in applications where smooth initial bite is a must. 08 has a slight friction rise with temperature, excellent release and modulation characteristics. Very low disc wear, similar to 01. Despite its considerable performance, 08 has the lowest wear rate of all PFC compounds and can easily match the wear characteristics of the other competitor’s materials but with much higher bite.

97 Compound

97 Compound has less initial bite and average torque than 08. It has great modulation, a very flat torque curve, and enhanced release characteristics. 97 is recommended as a general-purpose pad for Club Racing and Track Day events. This compound also works well in the rear when a higher torque front pad is chosen but a very stable consistent low torque rear pad is required.

Z-Rated .11 compound

This compound has been designed for fast road / trackday applications. It gives more stopping power and increased fade resistance over the OE materials but retains the good qualities or the road pad i.e., low dusting and noise along with low wear rate.

.High performance compound, gained through competition pad developments
.Compound designed for low dusting qualities
.Several built in noise suppression technologies
.Excellent disc conditioning, giving even transfer layer on disc to reduce uneven pad deposits.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 mar 2010, 17:35

Thanks Andry :thumbup:

Ik weet alleen niet welke blokken stop-tech standaard bij zijn remmen levert........

Andry

Bericht door Andry » 07 mar 2010, 20:42

Bij de Subaru kits wordt de Axxis Ultimate meegeleverd als standaard.

Keuze zat: http://www.stoptech.com/Products/high_p ... pads.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Rich

Bericht door Rich » 22 mar 2010, 00:35

Andry schreef:Het enige waar ik aan moet wennen is dat het moeilijker te doseren is dan de .11, het mooiste zou de Ralliart bracket zijn die de rembekrachtiger vervangt. Zonder de bekrachtiger zouden de remmen veel beter te doseren zijn, nu is de vertraging wel heel erg progressief.
Je zou een smoorventiel in de vacuümslang naar de bekrachtiger kunnen zetten en die tijdens track/rally wat dichtdraaien, of helemaal afsluiten. Voor dagelijks gebruik kan ie dan gewoon open blijven.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 mar 2010, 19:01

Andry schreef:Bij de Subaru kits wordt de Axxis Ultimate meegeleverd als standaard.

Keuze zat: http://www.stoptech.com/Products/high_p ... pads.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb mijn remmenset binnen en de blokken die daarbij geleverd zijn zitten in een doos van stop-tech.
Er staat verder helemaal niks van een merk op, ook niet op de blokken zelf.
Nou ja, als ze maar remmen zullen we maar denken.

Andry

Bericht door Andry » 24 mar 2010, 21:03

Je zou een smoorventiel in de vacuümslang naar de bekrachtiger kunnen zetten en die tijdens track/rally wat dichtdraaien, of helemaal afsluiten. Voor dagelijks gebruik kan ie dan gewoon open blijven.
Goed idee, Rich :thumbup:

Rich

Bericht door Rich » 25 mar 2010, 23:13

Mocht je 't gaan doen, laat dan 't resultaat ff weten. Het was een brain fart, maar ben benieuwd of 't ook in de praktijk werkt. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2010, 16:28

Zal ff hier verder gaan met de remmetjes vragen en of uitleg :mrgreen:

ervaringen hoor ik graag...

zit nu te denken aan PFC-01 echter de Z die Bert zei lijkt ook niet verkeerd, bovendien voor straat ook, maja wat lever je dan in met stopkracht en hete omstandigheden?

hier een lijst met wat wat is

http://www.performancefrictionbrakes.co ... geId=28#11

en voor de M coupe en of E36 M3 deze aanbevelingen wat OEM past waarschijnlijk

http://www.performancefrictionbrakes.co ... hp?id=0394

ik rijd nu DS3000 en heb al eens HPS en RC6 gereden allen alleen aan de voorkant tewrijl achter dan de standaard M blokjes bleven wat zeer goed bevalt...of kan het beter? :hmmm:
ik wil namelijk niet dat men achterkant onrustig wordt van de auto, maar misschien dat er nu teveel op de voorkant komt? advies of ervaringen zijn welkom.

in de lijst staat als enige nr 11 als straat...echter dat zal de Z zijn neem ik aan?

Ik ben wel geïnteresseerd in de PFC-01 voor nu, hoor al dat ze ook best voor straat kunnen zonder als een aso pieper of rammelaar ala RC6 (in deze klauwen) door de straten te gaan :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2010, 16:53

Nah, ik ga er van uit dat de PFC-01 beter remt op het circuit dan de Z-rated street van PFC, maar wellicht dat die Z-rated blokjes mooi achter kunnen, zijn net beter dan standaard M lijkt me en beter bestand tegen high temps :idea:

combinatie PFC-01 voor en PFC Z-rated achter :beer:

Rich

Bericht door Rich » 05 mei 2010, 22:35

Meestal wordt je achterkant onrustiger als die in verhouding te weinig remkracht levert, dus betere remblokken achter zou 'm juist stabieler moeten maken. Gesteld dat je alleen achter vervangt dan, want als je tegelijkertijd ook voor vervangt met wat beters dan is 't afwachten wat de remverhouding wordt.

@Andry, heb je die vacuümslang naar de bekrachtiger nog aangepast, en werkte het?

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2010, 22:57

:hmmm: ja, dat is ook zo...
als de remschijven standaard zijn zal het wellicht in theorie ook het beste zijn met rondom hetzelfde rem matteriaal qua blokjes.

denk dat ik me dan toch maar op een setje rondom hetzelfde PFC-01 ga richten...
ik kan nog ff met die andere blokjes maar zal binnenkort eens info vragen waar ik een set rondom voor kan kopen dus voor en achter PFC-01
geloof dat via hier iemand is die der mee doet, dus das handig/vertrouwt :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 mei 2010, 23:01

GTRene schreef::hmmm: ja, dat is ook zo...
als de remschijven standaard zijn zal het wellicht in theorie ook het beste zijn met rondom hetzelfde rem matteriaal qua blokjes.

denk dat ik me dan toch maar op een setje rondom hetzelfde PFC-01 ga richten...
ik kan nog ff met die andere blokjes maar zal binnenkort eens info vragen waar ik een set rondom voor kan kopen dus voor en achter PFC-01
geloof dat via hier iemand is die der mee doet, dus das handig/vertrouwt :D

Scooby leo is the man..........althans voor de remblokjes :mrgreen: :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2010, 23:05

thx :thumbup: dan zal ik binnenkort eens een mailtje wagen aan scooby doo :forum:

Andry

Bericht door Andry » 19 mei 2010, 22:47

@Rich

Nee nog niet, ik rij ook weer met de .11 remblokken anders blijven ze maar liggen :lol: Vorige week op het Eurocircuit in Valkenswaard gereden en daar hielden de .11's het gewoon goed uit. Snelheden liggen daar ook niet ze erg hoog.

@GTRene

Stuur een mail naar: http://www.coordsport.nl/ voor PFC remdelen (daar haalt leo ze ook vandaan)

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mei 2010, 23:17

Andry schreef:@Rich

Nee nog niet, ik rij ook weer met de .11 remblokken anders blijven ze maar liggen :lol: Vorige week op het Eurocircuit in Valkenswaard gereden en daar hielden de .11's het gewoon goed uit. Snelheden liggen daar ook niet ze erg hoog.

@GTRene

Stuur een mail naar: http://www.coordsport.nl/ voor PFC remdelen (daar haalt leo ze ook vandaan)
:thumbup: dankje, ik had destijds al wel een mail naar scooby gestuurd maar nooit wat terug gehoord, dus deze link komt dan mooi van pas als ik de nwe blokjes nodig heb. :thumbup:

Plaats reactie