Kan zelf ook niet wachten, nog 2,5 week.
Dacht trouwens dat je naar JD zou gaan?

Inderdaad ik had de afspraak al gereed liggen voor JD, echter de afstand toch zo een 300km heen heeft mij wat tegengehouden.Wouter81 schreef:Mooie waardes man. 8) Dat koppel ook, tering.
Kan zelf ook niet wachten, nog 2,5 week.
Dacht trouwens dat je naar JD zou gaan?
Altijd leuk, extra peekaa's. Goed gedaan en geniet er maar van !Kurtje schreef:Gisteren de GTI onder handen laten nemen door de Belgische firma Shiftech...
Dit was het resultaat na enkele uurtjes werk
Wat vinden jullie van de grafiek ?
Verschil in rijden is enorm!
Maar origineel piekt de turbo wel hoger toch? Ziet op deze 2.0T een andere turbo dan de 'oude' 2.0T?Kurtje schreef:Goedemiddag
Inderdaad de max power wordt behaald bij 5000rpm, dit ligt volledig aan de turbo van de GTI...
Ga je bij elke GTI zien dat hij erna een terugval kent, omdat hij niet meer kan leveren... Ik heb al verschillende uitdraaien gezien ervan en ook nagevraagd
Het hoge koppel bij lage toerentallen heb ik inderdaad net ook gevraagd, dit gaan ze dinsdag wijzigen en het gelijkmatig laten inkomen en ook wat verleggen...
Nog opmerkingen?
Groetjes
Downspipe en kat-shit zou ik nooit doen. Laat ik het anders zeggen. Motortuning kan wel, alleen voor DF is het echt helemaal niet nog om zoveel mogelijk pk's er uit te persen. Waarom niet gewoon naar bijv. 230-240 pk tunen voor een standaard Golf GTI, door gewoon een betere afstelling (want daar is veel te bereiken binnen de huidige marges van het blok, bijvoorbeeld mappen voor 98Ron bezine) waarbij de focus ook nog veel meer ligt op terugbrengen van turbo-lag en verbeteren van gasrespons en een mooie gelijkmatige vermogenskromme. En vervolgens je centen steken in een veel beter onderstel. Dat lijkt mijveel beter en echt DF, dan een chip er in met 1000Nm bij 1500 rpm en 50pk meer bij 2500 rpm. Dat wil ik eigenlijk zeggen.RutgerK schreef:Ik heb eergisteren even met Marc van JD staan praten over het tunen van de 2.0T. Hitte is wel een issue bij motoren tegenwoordig begrijp ik. Ik ben dan ook wel om om bij tunen ook een andere downpipe met enkel kat te laten steken.
Het gaat mij ook niet om het hoogste vermogen maar dat een betere warmte afvoer meer marges geeft om binnen te werken.FerdiACS1 schreef:Downspipe en kat-shit zou ik nooit doen. Laat ik het anders zeggen. Motortuning kan wel, alleen voor DF is het echt helemaal niet nog om zoveel mogelijk pk's er uit te persen. Waarom niet gewoon naar bijv. 230-240 pk tunen voor een standaard Golf GTI, door gewoon een betere afstelling (want daar is veel te bereiken binnen de huidige marges van het blok, bijvoorbeeld mappen voor 98Ron bezine) waarbij de focus ook nog veel meer ligt op terugbrengen van turbo-lag en verbeteren van gasrespons en een mooie gelijkmatige vermogenskromme. En vervolgens je centen steken in een veel beter onderstel. Dat lijkt mijveel beter en echt DF, dan een chip er in met 1000Nm bij 1500 rpm en 50pk meer bij 2500 rpm. Dat wil ik eigenlijk zeggen.RutgerK schreef:Ik heb eergisteren even met Marc van JD staan praten over het tunen van de 2.0T. Hitte is wel een issue bij motoren tegenwoordig begrijp ik. Ik ben dan ook wel om om bij tunen ook een andere downpipe met enkel kat te laten steken.
Ha Kurt, uit je grafiek kan ik niets afleiden vwb. turbolag en gasrespons. Turbo-motoren hangen doorgaans slecht aan het gas, of zijn moeilijk aan het gas te rijden (aan-uit effect). Een goeie tuner doet hier zijn werk. Dit is dus wat anders van veel koppel bij lage RPM. Turbo blijft turbo, maar hier zijn verbeteringen te halen die het DF echt vergroten. Een NA motor wordt het nooit, maar het kan een stuk verbeterd worden. Af fabriek is het allemaal turbo-lag en afgestemd op 95 RON (Van Porsche tot aan Volkswagen). Als het goed is, moeten ze dit wel weten. Dit heeft te maken met timing, ontsteking, bla die bla die bla. Ik ben niet technisch, misschien dat iemand dit beter kan uitleggen. Mijn ACS1 is op dat punt vooral onder handen genomen, en dat is door Schnitzer heel goed gedaan. Als het goed is, mekr je dat direct na 10 meter rijden na tuning van je auto.Kurtje schreef:Wat bedoel je juist kritisch naar de gasresponse kijken?
Wat kan je hieruit afleiden?