Vraag over Saab 900 2.0 turbo cabriolet
- Nicodepico
Vraag over Saab 900 2.0 turbo cabriolet
'Middag,
Zoals de topictitel al doet vermoeden, heb ik een vraag over een Saab.
Ik wil graag een 900 cabrio voor erbij kopen. Maximaal 5000 euro en dan kom je al gauw uit bij auto's uit '94-'95.
Ik heb mijn oog op deze laten vallen:
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Saa ... l=63&pos=4
Alleen de vraag, is zo'n 2 liter turbo een beetje betrouwbaar met zo'n tellerstand, of kan ik beter doorkijken naar een 2.3 of 2.5 V6?
Hoop dat hier kenners zitten die me advies kunnen geven!
Zoals de topictitel al doet vermoeden, heb ik een vraag over een Saab.
Ik wil graag een 900 cabrio voor erbij kopen. Maximaal 5000 euro en dan kom je al gauw uit bij auto's uit '94-'95.
Ik heb mijn oog op deze laten vallen:
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Saa ... l=63&pos=4
Alleen de vraag, is zo'n 2 liter turbo een beetje betrouwbaar met zo'n tellerstand, of kan ik beter doorkijken naar een 2.3 of 2.5 V6?
Hoop dat hier kenners zitten die me advies kunnen geven!
- Nicodepico
Re: Vraag over Saab 900 2.0 turbo cabriolet
Waarom staat er een slotje voor dit topic? Kan ik wel reageren dan?
(Gewoon effe checken dus)
Edit, ja dat kan!
(Gewoon effe checken dus)
Edit, ja dat kan!

-
Nico, dat heeft te maken met de nieuwe icoontjes van het forum, die gaat dus gewijzigd worden 

- Michel P
Dat slotje staat op elk topic wat de mods kut vinden
Michel

Michel
- frankv
en michel staat zowaar op 9000 posts, en dat ook nog eens in een SAAB draadje! hoe kan het zo uitkomen!Michel P schreef:Dat slotje staat op elk topic wat de mods kut vinden![]()
Michel
michel, dit is een boodschap, koop een SAAB!
- duifjes.com
LOL idd ja!frankv schreef:en michel staat zowaar op 9000 posts, en dat ook nog eens in een SAAB draadje! hoe kan het zo uitkomen!Michel P schreef:Dat slotje staat op elk topic wat de mods kut vinden![]()
Michel
-
Vraag Steve Smith anders eventjes om tips mbt Saab Cabrio's, die is nogal gecharmeerd van dit soort auto's 8)
Ik zou overigens voor de V6 gaan als het om auto's van deze bouwjaren gaat, lijkt me net even fijner cruisen.
Ik zou overigens voor de V6 gaan als het om auto's van deze bouwjaren gaat, lijkt me net even fijner cruisen.
- Dennis Cavallino
Die waardeloze Opel v6 verkiezen boven een fijne saab 900 turbo? Dat meen je niet. Ga voor de turbo, die rijdt fijner, is zuiniger, sneller in gebruik, comfortabeler, goedkoper in onderhoud, waardevaster, geliefder, betrouwbaarder en gewoon de beste keuze. Die blokken draaien vele tonnen.
- Michel P
Lol dat was me niet opgevallen Frank.frankv schreef:en michel staat zowaar op 9000 posts, en dat ook nog eens in een SAAB draadje! hoe kan het zo uitkomen!Michel P schreef:Dat slotje staat op elk topic wat de mods kut vinden![]()
Michel
Michel
- Nicodepico
Dennis Cavallino schreef:Die waardeloze Opel v6 verkiezen boven een fijne saab 900 turbo? Dat meen je niet. Ga voor de turbo, die rijdt fijner, is zuiniger, sneller in gebruik, comfortabeler, goedkoper in onderhoud, waardevaster, geliefder, betrouwbaarder en gewoon de beste keuze. Die blokken draaien vele tonnen.
Dus 225.000 voor een turbo is in pricipe wel te doen?
-
Weet niet of die Opel-blokken waardeloos zijn, ging me meer om de zogenaamde "laufkultur" van een V6 tov een 4 cylinder turbo in een cabrio.Dennis Cavallino schreef:Die waardeloze Opel v6 verkiezen boven een fijne saab 900 turbo? Dat meen je niet. Ga voor de turbo, die rijdt fijner, is zuiniger, sneller in gebruik, comfortabeler, goedkoper in onderhoud, waardevaster, geliefder, betrouwbaarder en gewoon de beste keuze. Die blokken draaien vele tonnen.
Zit zelf overigens ook nog steeds met een schuin oog naar een 9-3 Aero cabrio te kijken.
- Dennis Cavallino
jep. Bij deze oude echte saab blokken wel.Nicodepico schreef: Dus 225.000 voor een turbo is in pricipe wel te doen?
- Dennis Cavallino
Echt onzin, de turbo is de wannave in deze, die v6 motoren niet.M@rcel schreef:Weet niet of die Opel-blokken waardeloos zijn, ging me meer om de zogenaamde "laufkultur" van een V6 tov een 4 cylinder turbo in een cabrio.Dennis Cavallino schreef:Die waardeloze Opel v6 verkiezen boven een fijne saab 900 turbo? Dat meen je niet. Ga voor de turbo, die rijdt fijner, is zuiniger, sneller in gebruik, comfortabeler, goedkoper in onderhoud, waardevaster, geliefder, betrouwbaarder en gewoon de beste keuze. Die blokken draaien vele tonnen.
Zit zelf overigens ook nog steeds met een schuin oog naar een 9-3 Aero cabrio te kijken.
- Nicodepico
Ik ga er vanmiddag een rondje mee rijden. Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten?
- Nicodepico
Was een leuk ding, beetje gare stoelen, maar dat was alles. Maar nog niet in gereden, auto stond ingebouwd...
Er zat alleen een zogenaamde sensonic bak in. Dus schakelen zonder koppeling. Nou heb ik 1995 wel eerder met zo'n zelfde bak gereden en toen werkte het allemaal prima, maar weet iemand hoe dat systeem zich op de lange termijn houdt?
Er zat alleen een zogenaamde sensonic bak in. Dus schakelen zonder koppeling. Nou heb ik 1995 wel eerder met zo'n zelfde bak gereden en toen werkte het allemaal prima, maar weet iemand hoe dat systeem zich op de lange termijn houdt?
- Niall
Oom van mij heeft zo een Saab gehad met een sensonic bak, die is toen bij een 160k km kapot gegaan. Kosten van de bak waren zodanig om hem te maken dat ie hem ingeruild heeft op een gebruikte BMW.
- Dennis Cavallino
Het zou voor mij een reden zijn om niet eens naar die auto te gaan kijken. Aan de andere kant, als ie niet vervangen is....
- Desmond Prins
Sensonic, origineel, 2 ton. BRRRRRRRRR niet doen. DIe sensonic staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid. voor de motor is het geen probleem. maar gezien het krappe budget wat je hebt. Verkies ik een degelijke echte handbak. of een echte automaat. maar niet deze middenweg.
Tevens is de kapconstuctie van de 900 NG niet de meest degelijke. MEt alleen maar elektromotren die al in de stress schietne bij het minste of geringste.
Voor dit geld zou ik eerder kijken naar een klassieker van de laatste bouwjaren. 92- 93 DIe zijn kwa kap veel degelijker. motor en bak zijn zeer goed te noemen.
Of spaar even wat langer door voor een 9-3 cabriolet. DIe kapconstructie is een stuk beter geworden en meer op het nivo van de 900 klassiek.
Tevens is de kapconstuctie van de 900 NG niet de meest degelijke. MEt alleen maar elektromotren die al in de stress schietne bij het minste of geringste.
Voor dit geld zou ik eerder kijken naar een klassieker van de laatste bouwjaren. 92- 93 DIe zijn kwa kap veel degelijker. motor en bak zijn zeer goed te noemen.
Of spaar even wat langer door voor een 9-3 cabriolet. DIe kapconstructie is een stuk beter geworden en meer op het nivo van de 900 klassiek.
- Nicodepico
Dank je wel, daar heb ik wat aan!
Is het wat om zo'n auto op te zoeken in Duitsland anders? Daar kost een 9-3 ongeveer net zoveel als een vergelijkbare 900 hier. Of zit je dan nog met BPM enzo, dat je uiteindelijk een stuk duurder uit bent?
Het budget wat ik heb voor deze auto voor erbij is maximaal 6000 euro, ben altijd een beetje bang dat zo'n classic 900 een stuk minder in elkaar steekt dan de wat nieuwere, of zit ik er dan helemaal naast?
Is het wat om zo'n auto op te zoeken in Duitsland anders? Daar kost een 9-3 ongeveer net zoveel als een vergelijkbare 900 hier. Of zit je dan nog met BPM enzo, dat je uiteindelijk een stuk duurder uit bent?
Het budget wat ik heb voor deze auto voor erbij is maximaal 6000 euro, ben altijd een beetje bang dat zo'n classic 900 een stuk minder in elkaar steekt dan de wat nieuwere, of zit ik er dan helemaal naast?
- duifjes.com
Ik denk dat een goede 900 Classic een stuk duurder is dan de nieuwe type's!
- Desmond Prins
Dat weet ik wel zeker meneer duifjes. (PS voed die skoda rijders eens op. Ze maken slechte reclame voor je op de A1)
@nicodePico dat zou je kunnen doen inderdaad krijg je dan nog wel BPM ed
Voor de classics die zijn beter als de NG900. en misschien ook nog wel als de eerste generatie 9-3
@nicodePico dat zou je kunnen doen inderdaad krijg je dan nog wel BPM ed
Voor de classics die zijn beter als de NG900. en misschien ook nog wel als de eerste generatie 9-3