Bevestigd: BMW komt met voorwielaandrijver

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Een kleine, voorwielaangedreven BMW onder de 1 Serie

ik kan niet wachten
11
10%
who cares
29
25%
schiet maar naar een ander sterrenstelsel
75
65%

Totaal aantal stemmen: 115

allen

Re: Bevestigd: BMW komt met voorwielaandrijver

Bericht door allen » 02 mar 2010, 13:34

Ja ach, rwd is natuurlijk het enige juiste concept. :blabla:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 mar 2010, 13:37

allen schreef:Ja ach, rwd is natuurlijk het enige juiste concept. :blabla:
AWD is ook aardig, maar FWD vind ik zelf niks ook al rijd ik nu dagelijks in één. En aan die beleving gaat niks veranderen al zegt 99,5% dat het da bomb is.

Arthur
Auto: Nr.51

Re: BMW komt met voorwielaandrijver

Bericht door Arthur » 02 mar 2010, 13:38

Snipe schreef:..........en toen was het definitief. Wat een hel.
Nou zeg, idd. Er is niets ergers dan dit :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 02 mar 2010, 13:41

Arthur schreef:
Zo is het maar net. Die aanstellers in Chili en Haïti kunnen hun best wel doen met hun mediageile natuurrampjes, maar dit is natuurlijk het échte einde van de wereld. Elektro-BMW's werd afgelopen week al bevestigd, nu weer FWD-BMW's. Zou het dan echt afgelopen zijn in 2012?

Rupie

Bericht door Rupie » 02 mar 2010, 13:48

Schiet maar naar een ander sterrenstelsel! :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 mar 2010, 14:04

Snipe schreef:
Arthur schreef:
Zo is het maar net. Die aanstellers in Chili en Haïti kunnen hun best wel doen met hun mediageile natuurrampjes, maar dit is natuurlijk het échte einde van de wereld. Elektro-BMW's werd afgelopen week al bevestigd, nu weer FWD-BMW's. Zou het dan echt afgelopen zijn in 2012?
Ff wachten nog dus :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 mar 2010, 16:14

Snipe schreef:
Arthur schreef:
:roflol:

Iedereen die nog zeurt: Je kunt ook wat anders kopen, je hóeft 'm niet te kopen natuurlijk. Alsof een 118/316/18 i/d zoveel 'voordeel' hebben van hun rwd platform. Dan moet 't wel bijna ijzelen :df:

Snipe

Bericht door Snipe » 02 mar 2010, 16:24

Robin schreef:Iedereen die nog zeurt: Je kunt ook wat anders kopen, je hóeft 'm niet te kopen natuurlijk. Alsof een 118/316/18 i/d zoveel 'voordeel' hebben van hun rwd platform. Dan moet 't wel bijna ijzelen :df:
Het gaat er niet om of je het merkt, het gaat om het idee. Als er een travestiet of transseksueel tot Miss Universe wordt gekozen is er technisch gesproken geen verschil, want Miss Universe zie je alleen op de foto. Je voelt het nooit. Toch is het anders.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 mar 2010, 16:26

Snipe schreef:
Robin schreef:Iedereen die nog zeurt: Je kunt ook wat anders kopen, je hóeft 'm niet te kopen natuurlijk. Alsof een 118/316/18 i/d zoveel 'voordeel' hebben van hun rwd platform. Dan moet 't wel bijna ijzelen :df:
Het gaat er niet om of je het merkt, het gaat om het idee. Als er een travestiet of transseksueel tot Miss Universe wordt gekozen is er technisch gesproken geen verschil, want Miss Universe zie je alleen op de foto. Je voelt het nooit. Toch is het anders.
No comment. Alles wat U zegt kan tegen U gebruikt worden Herr Moderator. :lol:

(maar goede analogie btw)

KW

Bericht door KW » 04 mar 2010, 01:05

Ik ben niet speciaal BMW-fan of zo, maar BMW + voorwielaandrijving = FAIL. Punt.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 mar 2010, 09:50

KW schreef:Ik ben niet speciaal BMW-fan of zo, maar BMW + voorwielaandrijving = FAIL. Punt.
:beer: Inderdaad. Iets meer 'fan' hier, maar ik ben tenminste consequent. Waarom zou ik een FWD BMW opeens wel goed vinden als ik het bij andere merken ook op zijn best functioneel vind? Dat zou pas :blabla: zijn.

Snipe

Bericht door Snipe » 17 mar 2010, 12:52

Kennelijk is het iedere volgende keer dat ze het zeggen wéér nieuws.
Reithofer heeft bij bekendmaking van de jaarcijfers nogmaals gezegd dat er FailWD-BMW's komen en het staat nu weer op allerlei sites.

http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/a ... 19911/1193
http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/ ... -bevestigd

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 mar 2010, 13:11

Al brengt BMW de paard en wagen weer op de markt, zolang ze er maar voor zorgen dat ik van de rwd 1/3/5/6/7 series kan genieten.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 mar 2010, 16:02

vind het jammer, maar zoals ook al gezegd, zolang ze nog leuk spul maken met RWD ist niet zo'n probleem, BMW komt uit de kast nu Aston Martin het ook heeft gedaan met dat kleintje :mrgreen:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 17 mar 2010, 16:25

Zolang ze inderdaad de bestaande RWD modellen maar RWD houden. De rij-eigenschappen van de Mini zijn top, dus ook met FWD zal het wel goed komen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 mar 2010, 16:40

Weer een stukje ziel wat ze inleveren. Eerst zeecontainers sportief proberen te maken, daarna de 6 cilinders d'r langzaam uitgooien en nu al FWD BMW's.

De geleerden daar zullen het allemaal wel goed weten en kunnen onderbouwen met cijfertjes, d'r aan verdienen zal ook wel lukken maar toch heb ik mijn twijfels of het wel de goeie beslissing is om je kernwaarden steeds meer overboord te zetten.

André postte laatst een mooie column over het verval van Alfa Romeo. Vroeger iets speciaals, tegenwoordig gewoon dure Fiats. En dat blijkt niet zo'n succes te zijn waardoor men nu weer terug wil grijpen naar een kernwaarde van vroeger: RWD. In mijn veeeeeeeeeeeeeeeel kleinere bedrijf moet ik me onderscheiden ten opzichte van concurrenten om op te vallen. Blijkbaar is dat onderscheid volgens veel fabrikanten minder belangrijk en krijgen we massale eenheidsworst, onder het mom van: platforms delen, kosten besparen, CO2 blabla.

Jammer.

Femme

Bericht door Femme » 17 mar 2010, 16:54

Ik zou me eerder druk maken over het feit dat BMW zonodig kleine stadsautootjes wil maken dan dat deze autootjes voorwielaandrijving hebben. Het lullige formaat van een stadsauto lijkt me meer afbreuk doen aan het imago van BMW dan verkeerde zijde waarop het wagentje wordt aangedreven.

Maar wie weet worden het wel autootjes met heel veel DF.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 17 mar 2010, 17:02

Femme schreef:Ik zou me eerder druk maken over het feit dat BMW zonodig kleine stadsautootjes wil maken dan dat deze autootjes voorwielaandrijving hebben. Het lullige formaat van een stadsauto lijkt me meer afbreuk doen aan het imago van BMW dan verkeerde zijde waarop het wagentje wordt aangedreven.

Maar wie weet worden het wel autootjes met heel veel DF.
Ik verwacht gewoon MINI's met BMW interieur en BMW vouwen aan de buitenkant.
Grappig om ze naast elkaar te zien tegen die tijd. Je betaald dan echter NÓG meer voor de 0-serie dan de MINI omdat er een BMW logo opstaat en iets meer isolatie kent.

Als je ziet wat de huidige MINI's en BMW's al aan onderdelen met elkaar delen, kan een uitwisseling van platform er ook wel bij.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 mar 2010, 17:09

Heb liever dat het imago van een merk om zeep gebracht wordt doordat ze van bepaalde kernwaarden afstappen, dan dat ze door een kwaliteitsproblemen of stilstand veroorzaakt worden.

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 17 mar 2010, 18:00

achja.... misschien een goede reden om weer eens een verschikkelijk asociale super-bmw te produceren ter compensatie :mrgreen:

T blijft wel jammer.. maar het kon niet uitblijven natuurlijk met de huidge groene trend... iets kleins/zuinigs kun je gewoon bijna niet meer missen in je modellengamma denk ik

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 17 mar 2010, 19:53

Hoe moet ie eigenlijk gaan heten?, 0-serie lijkt me niet echt een gepaste benaming... :hmmm:
De -1 serie misschien? :mrgreen:

Joop

Bericht door Joop » 17 mar 2010, 20:14

ErikMartijn schreef:Hoe moet ie eigenlijk gaan heten?, 0-serie lijkt me niet echt een gepaste benaming... :hmmm:
De -1 serie misschien? :mrgreen:
De naam Isetta is vast nog wel her te gebruiken...

Andre

Bericht door Andre » 18 mar 2010, 13:16

Het maakt niet zozeer wat uit als bmw een fwd maakt of suv etc. Als ze hun Motorsport heritage maar niet verlochenen. En naast zo n vervoer middel ook auto s maken die emotie geven. Dat mis ik de laatste tijd bij bmw.

Kijk aston martin heeft fwd maar levert daarentegen wel super sport auto s.

Bij bmw is het downsizing en het efficient dynamics compleet doorgedraaid. Race activiteiten worden teruggebracht. Motorsport motoren worden vervangen door luie motoren die aangezwengeld worden door een turbo. Elk nieuw model is zwaarder ipv lichter. Het is voor mij heel teleurstellend dat je anno 2003 moet shoppen voor een echte bmw. Ook de E36 M3 zijn heerlijke rijders auto s. De 130i is met aanpassingen de best sturende bmw die je op dit moment nieuw kan kopen. Het is toch ongelooflijk dat je een 130i als basis moet pakken als race auto en niet een nieuwe ///M. Op een of andere manier intresseert bmw de race activiteiten gewoon niet meer. Reithofer praat alleen nog over sponsering Golf toernooien en bmw oracle sailing. Dat sailing past ook wel een beetje bij bmw de laatste tijd als je naar de gewichten en grote ziet de laatste tijd. Heel teleurstellend.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 mar 2010, 13:56

Joop schreef:De naam Isetta is vast nog wel her te gebruiken...
Die naam circuleert ook al voor de MegaCity-car.

Peric

Bericht door Peric » 19 mar 2010, 21:59

Jules schreef:achja.... misschien een goede reden om weer eens een verschikkelijk asociale super-bmw te produceren ter compensatie :mrgreen:

T blijft wel jammer.. maar het kon niet uitblijven natuurlijk met de huidge groene trend... iets kleins/zuinigs kun je gewoon bijna niet meer missen in je modellengamma denk ik
Lijkt mij ook ja, ze moeten toch ook aan de toekomst denken. En als MINI zo'n succes was zal een nieuw model van BMW dat ook zijn. Kijk 's hoeveel 1-series er rondrijden.. Zijn veel leasers, maar dat zal BMW een worst zijn. Het verkoopt.
Feit blijft, BMW spreekt bij veel mensen tot de verbeelding, en als er dan een klein, relatief goedkope versie komt zal dat best verkopen..

Plaats reactie