Vakantieplannen 2010

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Re: Vakantieplannen 2010

Bericht door Eric H » 01 mar 2010, 20:43

Wouter81 schreef:
Eric H schreef:Van de zomer twee weken een appartement gehuurd in Toscane.
Eventueel nog even doorsteken naar Venetië voordat het helemaal onder het water is verdwenen.

Ben zowieso een Italie freak, maar dit jaar weer eens de rust en het landschap van Toscane opzoeken.
Volgend jaar wellicht weer eens naar Rome.
Heb je nog Toscane tips voor me? :)
Ach, ben de vorige keer in Montecatini geweest, nu 2 weken naar San Baronto.
Montecatini ligt in een kuuroord omgeving ( Montecatini Terme ) maar is vooral goed als uitvalsbasis naar de diverse steden.
( Pisa, Sienna, Vinci ( ja, inderdaad van Leonardo ), Luca, Florance )
Laatste keer ben ik samen met m'n broer nog "even" naar Maranello gereden, was een leuk ritje kan ik je vertellen :twisted:
Wij stonden toen op een camping ( Belsito ) met privé sanitair, lekker zwembad en uitzicht over de olijvenbomen.....

HMMM, heb er al were helemaal zin in..... :banaan:

Vooral de wegen zijn fantastisch......voor mij en m'n dochter dan, de Bitch kan dat allemaal niet zo waarderen :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 01 mar 2010, 20:45

De bitch.... :mrgreen:

Thanks voor de info! Ben me ook aan het oriënteren. Nog nooit in Toscane geweest. :)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 01 mar 2010, 20:53

Wouter81 schreef:De bitch.... :mrgreen:

Thanks voor de info! Ben me ook aan het oriënteren. Nog nooit in Toscane geweest. :)
Als je houdt van landelijk, rust, lekkere weggetjes om over te toeren.......moet je zeker naar Toscane gaan....
Heerlijk even helemaal ( om maar een jeuk woord te gebruiken ) onthaasten.
Er zal vast wel nachtleven zijn, maar daarvoor moet je er niet naartoe gaan.
Als je in de steden van Toscane komt, eet dan niet in de toeristenbuurten, maar trek wat verder de stad in en zoek een restaurant waar de lokalen eten.

Rome is trouwens ook weergaloos, ik heb echt wat met die stad.
Dat leeft, bruist, kolkt.....heerlijk.
Waar je in Rotterdam na 1 uur 's nachts beter niet meer in het centrum kan komen, blijft Rome gewoon 24 uur per dag leven bruisen en gaan.
Ik heb me daar nooit ook maar één moment onveilig gevoeld.
Krijg echt altijd een beetje een "La Dolce Vita" gevoel in Rome....

Oh, en probeer Rome niet in 5 dagen te doen, lukt niet, tenminste niet als je er van wilt genieten !
Trek voor Rome minimaal 10 dagen uit, en als je het echt goed wilt doen, gewoon twee weken in een Hotel gaan zitten dicht bij het oude centrum.
( Bijvoorbeeld bij het Piazza Navona... )
Lekker cappucino of expresso-tje halen bij La Tazza d'Oro, doorlopen naar het Panteon of naar de Spaanse Trappen of, of, of, of, of.....

Zjezus, wat heb ik gelijk weer zin in de vakantie !!

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 01 mar 2010, 20:56

:thumbup:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 mar 2010, 01:10

Rome is idd gaaf. Zoals Eric het omschrijft, heb ik het ook ervaren. Afgelopen zomer een week een appartement gehuurd in Via del Cappelari. http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 03589&z=18" onclick="window.open(this.href);return false;

Campo del Flori om de hoek en alles is makkelijk te voet te doen. Een week is idd nog te kort, dus moet nog een keer terug.

Tip, probeer niet vrijdagavond aan te komen in Rome, dan ben je 5 uur lang op zoek naar een geschikte parkeerplek. :bag: Voordeel is wel dat je geen bustour meer hoeft te doen, want je hebt dan zelf alles al gezien. :morecoffee:

Tristan

Bericht door Tristan » 10 mar 2010, 15:02

Ik wil samen met GF nog een paar dagen met Pasen skien in Oostenrijk. Welke gebieden raden jullie aan die genoeg beiden qua pistes en sneeuwzekerheid? Zag dat bv Sölden een wat hoger gebied is. Iemand ervaring rond die tijd?

Robertdj

Bericht door Robertdj » 10 mar 2010, 15:06

Kaprun.

Sneeuwzekerheid lijkt me trouwens geen probleem dit seizoen.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 10 mar 2010, 15:21

ik moet nog steeds wat plannen...

Wilde weer met het vliegtuig gaan naar een warm land maar lees veel dingen over dat ik dat het eerste half jaar/ jaar moet vermijden omdat ik een klaplong heb gehad....
Zal de longarts maar eens vragen , heb binnenkort toch weer een afspraak.
Ben op zich niet heel bang een klaplong te krijgen weer maar als ik het ergens niet wil hebben is het in het vliegtuig of in een ver land

Anders moet ik maar met de M3 op vakantie ofzo :lol:

Tom

Bericht door Tom » 10 mar 2010, 15:30

Mike Spanjersbergh schreef:ik moet nog steeds wat plannen...

Wilde weer met het vliegtuig gaan naar een warm land maar lees veel dingen over dat ik dat het eerste half jaar/ jaar moet vermijden omdat ik een klaplong heb gehad....
Zal de longarts maar eens vragen , heb binnenkort toch weer een afspraak.
Ben op zich niet heel bang een klaplong te krijgen weer maar als ik het ergens niet wil hebben is het in het vliegtuig of in een ver land

Anders moet ik maar met de M3 op vakantie ofzo :lol:
Ik had ook best wat angst om weer een klaplong te krijgen toen ik de eerste keer na die operatie op vliegvakantie ging (+/- half jaar na de operatie) :oops: Niks geen last van gehad gelukkig en inmiddels meerdere keren gevlogen.
Bij de laatste controle vroeg ik ook aan de behandeld arts waar ik nog op moest letten. Hij zei niets over vliegen, ik kon gewoon alles doen behalve duiken. Maar dat doe ik sowieso niet.
Bij jou was het ook "geplakt" toch (met poeder of iets dergelijks)?

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 10 mar 2010, 17:40

Tom schreef: Ik had ook best wat angst om weer een klaplong te krijgen toen ik de eerste keer na die operatie op vliegvakantie ging (+/- half jaar na de operatie) :oops: Niks geen last van gehad gelukkig en inmiddels meerdere keren gevlogen.
Bij de laatste controle vroeg ik ook aan de behandeld arts waar ik nog op moest letten. Hij zei niets over vliegen, ik kon gewoon alles doen behalve duiken. Maar dat doe ik sowieso niet.
Bij jou was het ook "geplakt" toch (met poeder of iets dergelijks)?
Duiken is idd uit den boze.... maar dat doe ik toch niet.
Bij mij is het op natuurlijke wijze weer in orde gekomen... heb een paar dagen aan een drain gelegen en alles is vanzelf dichtgegaan.
Maja kans is 30-40% nog dat dit zich herhaalt en dan word het op een andere manier aangepakt ( operatie ).

Maargoed ik denk er nog wel even over... want heb af en toe ook nog wel wat last ervan :lol:

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 10 mar 2010, 22:32

Oke,voorlopig ff eind Mei wat uitrusten in Frankrijk in de Ardeche.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is een boerderij uit 1845 geheel verbouwd van Nederlandse mensen en het is er fantastich rustig,. :D
OP circa 1000 mtr. hoogte.

Gr. Peter.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 10 mar 2010, 22:37

Dat ziet er echt lekker uit.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 10 mar 2010, 23:04

Geen zomervakantie voor mij dit jaar. Ga volgende week op wintersport (vind ik veel leuker, of het moet echt een megavakantie worden zoals vorig jaar de states), en twee keer een weekendje duitsland (1x met koninginnedag-weekend, 1x met duitsland-rally). Dit jaar de knaken ergens anders voor nodig (moet dat rally-bmw-project nog een keer in de lucht trekken).

Nico L.
Auto: BMW X3 F25

Bericht door Nico L. » 10 mar 2010, 23:38

Deze zomer 3 dagen Washington DC en 3 weken Florida.

stefan740

Bericht door stefan740 » 10 mar 2010, 23:40

Tristan schreef:Ik wil samen met GF nog een paar dagen met Pasen skien in Oostenrijk. Welke gebieden raden jullie aan die genoeg beiden qua pistes en sneeuwzekerheid? Zag dat bv Sölden een wat hoger gebied is. Iemand ervaring rond die tijd?
Solden heeft 2 gletsjers dus je kan er altijd terecht. Al heb je er nog niks aan als alleen paar liften/pistes op de gletsjers open zijn aangezien die nogal laf zijn. Zermatt (zwitserland) kan ook, ik ben daar een keer in de eerste week van juli gaan snowboarden :lol: s'Ochtends met de lift omhoog om te boarden,s'middags omhoog met de mountainbike.

Tom V

Bericht door Tom V » 11 mar 2010, 00:09

Begin juni de hond en de auto uitlaten in Spanje. Dan ook lekker aan de wijn en de BBQ en verder ganz nichts, twee weekjes. Dan op de terugweg lang 24h du Mans. Heerlijk.

RobS

Bericht door RobS » 11 mar 2010, 08:32

Tom V schreef:Begin juni de hond en de auto uitlaten in Spanje. Dan ook lekker aan de wijn en de BBQ en verder ganz nichts, twee weekjes. Dan op de terugweg lang 24h du Mans. Heerlijk.
Je neemt je hond mee naar du Mans? :clap:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 11 mar 2010, 11:05

Ik heb nog niet echt plannen, denk wel dat er nog een paar roadtrips inzitten dit jaar, waaronder sowieso één keer Noorwegen, en waarschijnlijk iets richting Italie. Maar zulke dingen beslis ik meestal een week van tevoren, dus dat zal vanzelf wel komen.

Ik ben ook wel van plan om dit jaar weer eens op een echte vakantie te gaan, denk naar Bali, Oostkaap (Zuid Afrika) of Mexico ofzo.. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Moet binnenkort maar eens echt gaan beslissen. :)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 11 mar 2010, 12:54

Ik zit eraan te denken om na mijn studie een maand weg te gaan. De website van RTL Travel is hierbij een bijzonder mooi hulpmiddel. Zit te denken aan Vietnam.

Tristan

Bericht door Tristan » 11 mar 2010, 12:57

Steven Nauta schreef:Ik zit eraan te denken om na mijn studie een maand weg te gaan. De website van RTL Travel is hierbij een bijzonder mooi hulpmiddel. Zit te denken aan Vietnam.
Zit ook te kijken naar trip Laos, Vietnam en Cambodja met Shoestring.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 11 mar 2010, 13:17

Tristan schreef:
Steven Nauta schreef:Ik zit eraan te denken om na mijn studie een maand weg te gaan. De website van RTL Travel is hierbij een bijzonder mooi hulpmiddel. Zit te denken aan Vietnam.
Ja die had ik ook al gezien inderdaad. Erg leuk!

Zelf zit ik de denken om een ticket voor zuid Vietnam te boeken, dan het hele land zien en na een maand in het noorden weer terug vliegen. Daartussen alles in mijn eentje ontdekken, beslissen en doen. Leer je niet alleen een andere cultuur kennen, maar ook jezelf.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 11 mar 2010, 13:50

Eind April-medio Mei: Maleisie-Singapore-Thailand-HongKong.
Zomer: sowieso 1 week combinatie Cruise en bruiloft van mn nichtje in Santorini , voor de rest van de vrije weken nog invullen/boeken
Misschien voor het eerst in lange tijd weer een autovakantie?

cooldragon

Bericht door cooldragon » 11 mar 2010, 13:52

Tristan schreef:
Laat me ff weten als je plannen definitief zijn, heb veel vietnamese vrienden en mn schoonzusje is met een Vietnamees getrouwd en er 2 jr geleden nog geweest...erg indrukwekkend, zei ze! kan ik je nog wat tips geven!

Tom V

Bericht door Tom V » 11 mar 2010, 14:01

RobS schreef:
Tom V schreef:Begin juni de hond en de auto uitlaten in Spanje. Dan ook lekker aan de wijn en de BBQ en verder ganz nichts, twee weekjes. Dan op de terugweg lang 24h du Mans. Heerlijk.
Je neemt je hond mee naar du Mans? :clap:
Haha, dat wilde ik het arme beest niet aandoen. Ze rijdt met iemand anders mee naar huis. :lol:

Plaats reactie