[PS3] Heavy Rain

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

[PS3] Heavy Rain

Bericht door indobesar » 04 feb 2010, 18:27

Heavy Rain


Heavy Rain is a cinematic and evolving thriller from Quantic Dream, the developer behind the critically acclaimed Fahrenheit. Dealing with a range of adult themes, the game revolves around a sophisticated plot and strong narrative threads that explore a complex moral proposition. You assume the role of multiple characters, with very different backgrounds, motivations and skills, in a world shaped by Bending Storylines - a dynamic narrative design where your actions and decisions will shape your story.

Foto's







Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Macboy » 04 feb 2010, 21:12

Woow wat gaaf dit !!!!!!! Die ga ik zeker spelen !!!

Bedankt Indo :thumbup:

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Tom » 05 feb 2010, 17:01

Ziet er cool uit. Wel vernieuwend. Leukste lijkt me dat je zelf de verhaallijn kan bepalen.
Als ie een beetje goede reviews krijgt dan ga ik em denk ik wel kopen :)

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door indobesar » 05 feb 2010, 17:05

Ziet er gewoon snaarstrak uit. En idd Tom, je hebt zelf mogelijkheden binnen de game om het doel te bereiken.

Het is wel 3rd persoon en adventure, niet wat de meeste hier leuk vinden (CODMW2) denk ik....

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10782
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Joy » 05 feb 2010, 17:15

Game Kings had ook al een preview gemaakt:

http://www.gamekings.tv/index/videos/pr ... vy-rain-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is weer eens wat anders inderdaad.

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Tom » 21 feb 2010, 23:17

Demo staat in de PSN Store.

Ik ben er nog niet helemaal uit :)
Vooral de besturing vind ik wat ehh afstandelijk en irritant.
Spel zal het vooral van het verhaal moeten hebben en dat krijg je in de demo niet mee natuurlijk.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Macboy » 22 feb 2010, 23:09

Het spel is qua verhaal en algehele sfeer subliem. Denk aan de sfeer uit Blade Runner (misschien wel het meest geniale adventure spel ooit gemaakt).

Helaas zijn er compleet ZINLOZE handelingen toegevoegd die irritant en storend werken. Welke idioot verzint nu bij een adventure een onlogische en niet nodige controller functies te gaan toevoegen om handelingen in het spel na te bootsen ??? Waarom waarom waarom waarom :?:

Kortom: een in de basis subliem spel dat zijn weerga niet kent volledig vernaggeld door de besturing ...

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Tom » 22 feb 2010, 23:32

Dat komt omdat het oorspronkelijk een spel was voor de motion controller van Sony... maar die is nog niet uit.

Verder trek ik niet gelijk conclusies... was van plan em wel te halen maar ik wacht (dankzij die demo) maar even af tot wat meer recensies en ervaringen. Vind dit nog maar matig. Een demo valt wel vaker tegen terwijl het spel zelf gaaf was, maar ik vond hierin de besturing idd te kut. Ook fijn dat je op die moordplek niet in de auto kan stappen voordat je daar alles gezien hebt. Dacht juist dat je veel vrijheid had. Heb de demo ook twee keer gedaan maar beide keren verliep exact hetzelfde terwijl ik soms de volgorde anders deed.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Mari Oh Oh! » 23 feb 2010, 10:14

Fahrenheit was ook super, dus deze komt er ook gewoon. Besturing(eigenlijk vooral lopen) is niet je van het, maar eigenlijk is het vooral een soort adventure en dan vind ik het niet erg. Ik heb het dan weer niet zo met die quick time events(heb ook al een hekel aan Quicktime; verband? :wink: ).



Maar eerst maar eens Mass Effect 2 en Bioshock 2 uitspelen. :popcorn: :

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Macboy » 25 feb 2010, 15:19

Oh ik koop het spel ondanks de besturing. Is natuurlijk een must voor adventure liefhebbers.

Tom: lineair hoort eigenlijk bij adventures, met een paar minimale verandering. Maar dat maakt niet uit. Bij adventure gaat het om het verhaal en verrassende wendingen, niet om vrijheid en verschillende uitkomsten.

Speel anders Blade Runner maar eens, weet zeker dat je het tof zult vinden, zeker die graphics voor die tijd !!!!!!!

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 feb 2010, 16:52

Je hebt niet perse veel vrijheid om te gaan en staan waar je wil wanneer je wil, maar wat je doet maakt volgens mij wel degelijk uit voor het einde en zelfs voor de volgende scene van dezelfde persoon(als die dan nog leeft... :)). Je moet het verhaal denk ik zien als een beslissingsboom. Met een andere keuze(of een fout) ga je een andere tak in en dat hoeft niet perse grote gevolgen te hebben, maar het wordt wel anders. In de demo kan je bijvoorbeeld zo onhandig praten dat de vrouw je de deur uit stuurt zonder informatie te geven. Ook kan je in elkaar gemept worden. Beide hebben in dit geval denk ik weinig gevolgen, maar ik denk dat je het verderop wel merkt. In die zin is dat heel anders dan bijvoorbeeld Uncharted(2). Aan de andere kant is het weer niet zoveel anders dan in Mass Effect (2) of Fallout 3(waar je ook goede en slechte beslissingen kan nemen met gevolgen). Het mooie is wel dat sommige dingen je gewoon overkomen(doordat je niet zo handig bent in 10 vinger Twister) i.p.v. dat het een bewuste beslissing is.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Emiel » 01 mar 2010, 17:27

Zaterdag gekocht, door griepje non-stop uitgespeeld en vandaag terug gebracht naar de winkel :bag:
Leuk, maar niet 60 euro leuk.

Redelijk verhaal, Super mooie graphics, re-play value van 0 ,
Uitgespeeld en daarna via chapters nog 1x anders laten aflopen, meer bevredigend laten aflopen zeg maar.
Zitten toch wel wat verhaal bugs in het spel, je kunt bijv. iemand laten overlijden en 10 seconden later weer laten leven.

Fahrenheit was echt beter. 8)
Die heb ik nog liggen, eens in de PS3 stoppen en kijken of die het doet ( 60gb versie ;) )
Nog maar eens doen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Macboy » 03 mar 2010, 10:55

Fahrenheit was natuurlijk top !

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Barend » 03 mar 2010, 11:03

Ik heb hem eergisteren gekocht en gisterenavond voor het eerst gespeeld, de besturing is even wennen, maar werkt eigenlijk best goed.
Ben benieuwd naar de verloop van het hele verhaal!

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Tom » 10 mar 2010, 14:52

Maar moet ik em nou kopen of niet?

Ik lees zoveel gemengde berichten erover.

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door MartijnS » 10 mar 2010, 14:54

Gisteren samen met Joost even de demo bekeken en we vonden het allemaal wel heel langdradig. Op de demo zijn wij afgeknapt in ieder geval. Ziet er wel heel mooi uit.

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Tom » 10 mar 2010, 15:03

MartijnS schreef:Gisteren samen met Joost even de demo bekeken en we vonden het allemaal wel heel langdradig. Op de demo zijn wij afgeknapt in ieder geval. Ziet er wel heel mooi uit.
Dat had ik dus ook :hmmm:
Maar twijfel nog omdat ik ook genoeg positieve dingen lees.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Roman » 10 mar 2010, 15:21

Tom schreef:
MartijnS schreef:Gisteren samen met Joost even de demo bekeken en we vonden het allemaal wel heel langdradig. Op de demo zijn wij afgeknapt in ieder geval. Ziet er wel heel mooi uit.
Dat had ik dus ook :hmmm:
Maar twijfel nog omdat ik ook genoeg positieve dingen lees.
Kan je em niet gewoon een avondje huren?

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Barend » 10 mar 2010, 16:09

Ik heb hem ondertussen voor de eerste keer uitgespeeld, en je moet er echt van houden..
Het is soms wat langdradig, maar dat past wel bij zo'n verhaal als dit.

Ik ga hem nu nog een keer spelen om andere keuzes te maken, ben benieuwd hoe het spel dan verloopt.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Macboy » 10 mar 2010, 16:54

Jezus mensen langdradig.... pfff het is een ADVENTURE

Daar hou je van, of daar hou je niet van.

Wil je actie ? Niet kopen. Hou je niet van een traag spel met enkel een goed verhaal ? Niet kopen.

Simpeler kan het niet.

Online
Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Richardt. » 10 mar 2010, 16:57

Ik koop hem dus niet :lol:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Riceaux » 10 mar 2010, 17:02

Ik heb 'm ook voor de eerste keer uitgespeeld zondag. Grafisch viel het me wel een beetje tegen. En er zitten ook nog aardig wat bugs in.

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Tom » 10 mar 2010, 17:11

Macboy schreef:Jezus mensen langdradig.... pfff het is een ADVENTURE

Daar hou je van, of daar hou je niet van.

Wil je actie ? Niet kopen. Hou je niet van een traag spel met enkel een goed verhaal ? Niet kopen.

Simpeler kan het niet.
Ja gooi alle adventures even op een hoop :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: [PS3] Heavy Rain

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 mar 2010, 20:13

Tom schreef:
Macboy schreef:Jezus mensen langdradig.... pfff het is een ADVENTURE

Daar hou je van, of daar hou je niet van.

Wil je actie ? Niet kopen. Hou je niet van een traag spel met enkel een goed verhaal ? Niet kopen.

Simpeler kan het niet.
Ja gooi alle adventures even op een hoop :mrgreen:
Nou ja eigenlijk zit er nog best veel actie in voor een adventure, dus als je dit niks vindt moet je al helemaal geen andere adventures spelen.




En vooral lekker met COD 15 verder gaan. :hosanna:

*speelt verder met Bioshock 2* :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten