Brandstofprijs
- wim breman
Brandstofprijs
Ik heb geen idee hoe de ontwikkeling van de olieprijs op dit moment is maar het valt me wel op dat er zo stiekum wel een behoorlijke verhoging van de benzineprijs plaatsvind.
Vorige week bij de BP nog voor ultima 98 € 1,568 betaald en vanmorgen ineens € 1.619.
Eigenlijk let ik er niet zo op maar deze verhoging is toch wel erg fors.
Vorige week bij de BP nog voor ultima 98 € 1,568 betaald en vanmorgen ineens € 1.619.
Eigenlijk let ik er niet zo op maar deze verhoging is toch wel erg fors.
- GTRene
Re: Brandstofprijs
Ik begrijp dat ook niet echt, een jaar of wat terug toen de olie nog boven de 150$ per vat lag dacht ik, tja balen (ook al konden bepaalde landen het destijds nog voor 50$ aanbieden qua kosten maja dat mag niet)
nu de olie prijs veel lager is dan dat is de benzine prijs zelfs hoger dan destijds
dus wie nu waar wat verhoogt
nu de olie prijs veel lager is dan dat is de benzine prijs zelfs hoger dan destijds

dus wie nu waar wat verhoogt

- Petrolhead Tom
De famillie van mijn baas zit al 50 jaar op een tankstation en die volgen het zelfs niet 

-
ik gok op accijns. 

- Ravin ///M
Wel erg hoge prijzen... hier in Zutphen kost VPower 1 euro 52.
- Robin Hartog
Pff, hier in Purmerend kost gewone Euro98 gemiddeld 1,45.9 

- Patrick van Wijngen
En in het verleden stonden de verhogingen gewoon in de krant/teletekst. Maar tegenwoordig wordt alles gewoon lekker stil gehouden.
- Ravin ///M
Laatst, na de jaarwisseling, ging diesel van 99 cent bij de onbemande pomp
naar 1 euro 17. Probeer zo'n verhoging eens met een product dat je aan de
staat levert, of met de tarieven in de gezondheidszorg.
naar 1 euro 17. Probeer zo'n verhoging eens met een product dat je aan de
staat levert, of met de tarieven in de gezondheidszorg.
- Alain
Donderdagmiddag bij de BP in Rijswijk Euro98 (voor de spijlbus) getankt voor 1.56 en 2 dagen later bij de Shell in Luxemburg 1.15 .. das meer dan 40ct per liter verschil !!
Er ging (na bijna 400km rijden) ruim 40L in, het was dus meer dan 16,- verschil op een volle tank !!
Met dit soort accijnzen die ze binnenkrijgen moet de crisis toch in een maandje of wat opgelost zijn, of niet soms ??
Er ging (na bijna 400km rijden) ruim 40L in, het was dus meer dan 16,- verschil op een volle tank !!
Met dit soort accijnzen die ze binnenkrijgen moet de crisis toch in een maandje of wat opgelost zijn, of niet soms ??
- Petrolhead Tom
Dat zijn ook wel prijsverschillen waar je nog een keer voor omrijd, zij het niet naar luxemburg
Wil binnenkort ook weer eens kijken hoe het nou zit met de prijs in duitsland, als dat ook weer zo veel scheelt gooi ik hem daar wel weer vol. :twisted:

- RobS
Of we kopen allemaal een diesel van voor '85 en gaan op frietvet rijden 

- Tom V
Ja belachelijk. Als de olieprijzen laag zijn is het excuus dat de benzineprijzen moeten doorwerken omdat de vaten duur zijn ingekocht en als de olieprijs hoog is is de benzineprijs hoog omdat de olie dan ook duur is. 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zo, vanmiddag weer de enige echte 98 BP Ultimate er in ........a €1,539
- JohanH
Het viel mij de afgelopen weken ook al op dat de prijs weer gestaag stijgt, prijs van een vat olie hoor je inderdaad niet meer in het journaal 's ochtends...
Overigens zijn de adviesprijzen nog steeds op http://www.nu.nl/brandstof/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; te bekijken.
Overigens zijn de adviesprijzen nog steeds op http://www.nu.nl/brandstof/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; te bekijken.
- GTRene
kun je nagaan, bijna 1.62,-euro advies, en volgens mij betaal ik dat ook bij de BP Ultimate in Almelo
is die BP van jou wel koosjer Romo?
daar ist schijnbaar goedkoper...die BP hier is altijd duur...

is die BP van jou wel koosjer Romo?

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
BP Enschede, daar zitten op een paar M2 flink wat tankstations. Komt bij dat de Duitse grens ook op een steenworp ligt.........................
- wjn
Niemand met het idee dat de Euro ook gestaag aan het zakken is ten opzichte van de Dollar?
(Met dank aan o.a. Griekenland)
In landen met valuta gekoppeld aan de dollar, zakken de brandstofprijzen juist.
(Maar door de slechte koers met de Euro helaas geen profijt ervan.)
- romo
wjn schreef:Niemand met het idee dat de Euro ook gestaag aan het zakken is ten opzichte van de Dollar?
Euro stabiliseert redelijk momenteel; Eur/USD; 1,359
Daar kan je het niet alleen uit verklaren, het is een schimmig spel, die benzine prijs.........
- InjectTheVenom
Ik vond het idd ook al zo raar buiten het zomerseizoen
Je weet maar nooit wat die oliebonzen uitspoken... toch mijn neef bij Syncrude eens een mailtje doen.

- wim breman
Er zitten hier in de buurt van Schiedam op korte afstand 6 BP tankstations,
Ik heb vanmiddag de moeite genomen om bij 3 stations die dicht bij elkaar zitten de prijzen te vergelijken en kwam tot een prijsverschil van 0,052 eurocent.
Ik ben er ook achter dat 3 lokaties van 1 en dezelfde eigenaar/pachter zijn en laten die nou alle 3 de duurste zijn.
Voortaan even een stukje verder rijden voorbij Zestienhoven tanken scheelt mij dus 0,052 eurocent per liter.
Aangezien het sportknoppie in de M3 zeer vaak aanstaat ga ik daar maar voortaan tanken.
Wim.
Ik heb vanmiddag de moeite genomen om bij 3 stations die dicht bij elkaar zitten de prijzen te vergelijken en kwam tot een prijsverschil van 0,052 eurocent.
Ik ben er ook achter dat 3 lokaties van 1 en dezelfde eigenaar/pachter zijn en laten die nou alle 3 de duurste zijn.
Voortaan even een stukje verder rijden voorbij Zestienhoven tanken scheelt mij dus 0,052 eurocent per liter.
Aangezien het sportknoppie in de M3 zeer vaak aanstaat ga ik daar maar voortaan tanken.
Wim.
-
Het viel me afgelopen weekend op dat Duitsland ook niet zo heel veel goedkoper meer is dan in Nederland.
Oostenrijk daarentegen wel: 1,12 euro voor liter 95.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Had Duitsland een tijd terug de accijnzen ook niet wat verhoogd om een beetje op hetzelfde niveau als NL te komen?
Het is idd. een vuil spelletje de brandstofsector, maarja een hobby mag wat kosten hè 8)
Het is idd. een vuil spelletje de brandstofsector, maarja een hobby mag wat kosten hè 8)
- Remmie
Of even tanken bij Zestienhoven. 98 in de pomp en goedkoper dan de BP.wim breman schreef:Voortaan even een stukje verder rijden voorbij Zestienhoven tanken scheelt mij dus 0,052 eurocent per liter.
Wim.
(weet even niet welk pompstation er zit)
- GTRene
net getankt BP Ultimate 1.62,- afgerond...
maja wel goed spul, en Enschede waar het goedkoper is bij de BP (1.54,-), echter heen en terug met mijn bakkie is zeg 60km is zo'n 10L dus komt ook niet goed
je krijgt schijnbaar wel extra punten op de bonuskaart van BP met Ultimate maar dat zal in Enschede ook wel zo zijn...
ze hebben een beetje macht bij de BP wat dat betrefd in Almelo.

maja wel goed spul, en Enschede waar het goedkoper is bij de BP (1.54,-), echter heen en terug met mijn bakkie is zeg 60km is zo'n 10L dus komt ook niet goed

ze hebben een beetje macht bij de BP wat dat betrefd in Almelo.
- wjn
Was me idd ook al opgevallen. Maar in tegenstelling tot Duitsland heft Oostenrijk wel extra belasting op auto's e.d. (soort BPM).hjp schreef:Het viel me afgelopen weekend op dat Duitsland ook niet zo heel veel goedkoper meer is dan in Nederland.
En in Duitsland geldt nog steeds dat de opbrengsten van autobelastingen in de infrastructuur (wegen e.d.) gestoken wordt. Gezien het grote aantal wegwerkzaamheden, zou het best wel 1:1 daar naartoe kunnen gaan.
In Polen kost Euro98 trouwens ca. € 1.12 / liter, de rest is uiteraard goedkoper. Diesel kruipt hier tegen de Euro95 aan.