lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Mathieu » 22 feb 2010, 10:28


Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Niels v D » 22 feb 2010, 11:36

Vittorio Strosek, is dat die vent die de 928 zo mooi kan verneuken? :roll:

Dan heeft ie wel wat bijgeleerd de afgelopen jaren..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 22 feb 2010, 11:50

400pk in zo'n ding :hosanna: 0 tot 200 onder 10sec, beetje een raket :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Ruud Hulsegge » 22 feb 2010, 21:27

:shocking: haha ze noemen hem donkey!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 23 feb 2010, 12:15

tijdje naar gezocht en weer gevonden, de betere foto's van een Caterham 21 GTO

Afbeelding

Afbeelding

:df:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 23 feb 2010, 13:05

Waarom staat er GTRene boven dat artikel? :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 23 feb 2010, 13:28

Ruben schreef:Waarom staat er GTRene boven dat artikel? :mrgreen:
ssst :mrgreen:

is een watermerk :bag: :wink:
ik zocht al jaren elke keer als ik weer Caterham 21 las/zag naar de GTO maar kon weinig vinden over dat wat ik in men hoofd had.
weer terug gevonden en ff gescand en dacht hey...ff kijken hoever en waar de foto's/info straks komen :mrgreen:

maar hoe vind je deze GTO ? gewicht/vermogen/looks

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 23 feb 2010, 15:06

Het spreekt mij niet aan, ik zou dan eerder voor een Ginetta gaan. Caterham associeer ik niet met dit soort auto's en daarbij heb ik wel sympathie voor een merk als Ginetta. Deze Caterham vind ik overigens oerlelijk, maar Ginetta maakt ook geen wonderschone produkten.

Dus Ginetta voor mij! :thumbup: Laat die gek maar in een Caterham rijden :P

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 23 feb 2010, 17:07

:mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 23 feb 2010, 23:29

how cool is this, Lotus europa type 62

wat echte en replica's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

spul van banks

http://www.banks-europa.co.uk/cars/interiors.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 23 feb 2010, 23:39

Afbeelding

deze heeft zelfs een v8 :clap:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 24 feb 2010, 17:27

Lijkt me ook een interessant Engels merk met Duitse naam :hmmm: Zolfe

hier een LHD zwarte, gaaf ding.




website
http://www.zolfe.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

dingen schijnen niet echt duur te zijn, en verderlicht :wink:
From The Sunday Times January 25, 2009

Zolfe Orange
It’s small, it’s orange — but it’s quicker than a Ferrari F430, is British and costs just 40 grand
Image :1 of 5

Gavin Conway
Recommend?
The Zolfe Orange might sound like a car made in Germany or Switzerland, but it’s actually an all-British project built in the West Midlands. And before pessimists dismiss it as a non-starter in the present climate, consider this: it accelerates faster than a Ferrari F430, costs less than a Porsche Boxster and has been developed by the man responsible for the Caterham 7 — the most fun four-wheeled machine in the world. Suddenly, the compact little Zolfe looks like being an affordable sports car at just the right time.

Because it’s so light, the £31,625 base model gets to 60mph in just 5.3sec, while the higher-performance £40,250 version makes it in 3.8sec. City traders faced with the novel concept of a budget should take note: that’s well within supercar territory.

The key to its performance is size: the Zolfe is small, but it’s perfectly formed. Everything you need to have fun behind the wheel is there, anything you don’t has been thrown out. Slightly smaller than a Mazda MX-5 and a little narrower than a Lotus Elise, the Zolfe has a nicely planted, low-to-the-ground stance.

The styling is pleasingly retro without being an embarrassing pastiche of past glories. Indeed, the attention to detail lavished on the Zolfe is impressive. Who, for example, would take a perfectly acceptable set of wheels — an off-the-shelf item — and machine them down to save weight? Zolfe would, as they’re designed for a much heavier vehicle than this flyweight 698kg two-seater. The fully independent suspension was developed with the help of John Miles, a former grand prix racing driver and engineering expert, who worked on Lotus road cars.

The result of all this is a car with simply tremendous potential. Better still, anyone can drive it. Where most sports cars are designed around racehorse jockeys, the Zolfe is capable of accommodating a 6ft 4in driver wearing a crash helmet. The chassis is slightly stiffer than a Lotus Elise’s, which is very good indeed, and the weight distribution is a near-perfect 52% rear, 48% front (with a driver on board).

AP Racing supplies the 288mm disc brakes, which are generous considering the titchy weight of the Zolfe. That’s comforting, as the 285bhp 2.3-litre engined Zolfe won’t stop accelerating until it reaches the heights of 161mph.

The Zolfe uses Mazda gearboxes, offering a choice of a five or six-speed manual. Because the company will sell cars in America, an automatic gearbox was deemed a necessary option. And the base model will be, well . . . very basic, but air-conditioning and electric windows will be available as options. There are also plans for a roadster.

The Zolfe, which will be known as the GTC4 in America, is an ambitious project, but unlike so many dreamily conceived sports cars, this one has the right people behind it, as well as up-and-running development prototypes. The car started out a few years back as an idea cooked up by Nic Strong and his colleagues. Strong runs Spatz Arlon, a Worcestershire-based plastic components company, but his real love is cars.

His inspiration for the Zolfe was the classic Lotus Elan, a car that combined a small, lightweight body with a rigid chassis to deliver decent performance and brilliant handling. Strong recruited Jez Coates, the former technical director at Caterham Cars, where he developed some of the best-handling cars ever. Coates set about re-engineering Strong’s original design to accept conventional four-cylinder engines, in this case, Ford’s 2 and 2.3-litre Duratec units.

I ask what other engines might fit under the Zolfe’s bonnet, and Coates hints that they are looking at a General Motors LS7. That’s a 7-litre 505bhp V8. In a 698kg body. Which is silly, but at the same time really quite marvellous.

So the Zolfe is an all-British project that helps keep alive many of our precious engineering skills. It deserves to succeed — even if only for that.

Hot Wheels specs

ENGINE 2261cc, four cylinders
POWER 285bhp @ 7500rpm
TORQUE 210 lb ft @ 6000rpm
TRANSMISSION Six-speed manual
FUEL/CO2 Not available
ACCELERATION 0-60mph: 3.8sec
TOP SPEED 161mph
PRICE £40,250
TAX BAND Not available
VERDICT Shaping up to be a brilliant driver’s car
http://jalopnik.com/photogallery/zolfeorange/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5TJi6Aaj ... r_embedded[/youtube]


http://blog.roadandtrack.com/zolfe-gtc4 ... orts-park/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.zolfeusa.com/models/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 24 feb 2010, 17:39

Afbeelding

:love:

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Niels v D » 24 feb 2010, 20:46

Europa staat nog op m'n Wishlist... Echt enorm gave dingetjes. 600 KG voor de S1.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 25 feb 2010, 06:23

Zo'n Zolfe of Ginetta zie ik mezelf ooit nog weleens kopen voor trackdays. Als ik ooit een sloop ga beginnen koop ik er nog een Lotus bij :mrgreen: . Die 62 van Rene ziet er niet slecht uit en als je de verhalen over de Europa's mag geloven, koop je daar ook iets bijzonders mee. Zo'n oude Europa ziet er iig zeker bijzonder uit, zoiets als mooi van lelijkheid :thumbup:

Emiel
Berichten: 4211
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Emiel » 25 feb 2010, 08:40

Die Zolfe vind ik echt super. Leuk speelgoedje :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 25 feb 2010, 09:59

Zolfe lijkt me prachtig hoor, maar zal er nooit snel aan beginnen. Zo'n chassis van een Europa kost de wereld niet en het interieur zou ik er toch uit slopen. Oftewel, alleen de body is dan belangrijk. Even het chassis zo laten maken dat er een lekker modern 4 cilindertje in past en je hebt een wolf in schaapskleren. 8)
Moet gaaf zijn om naast de Caterham te hebben.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 25 feb 2010, 10:23

Die oude Europa's doen mij ook nog steeds wat, ik weet nog als jochie toen ik van school kwam fietsen en voor het eerst de Lotus Europa zag in Nijverdal, vergeet dat denk ik nooit meer :mrgreen: :love:
liefde op het eerste gezicht :wink:
een paars metallic TC was het...wat een apart ding.
sommige hebben die dingen al wat aangepakt door bv chassis te galvaniseren of er een duratec ofzo in te lepelen...en dat op zo weinig gewicht, nog geen 700kg geloof ik? heb je wel wat leuks :D

en ja die Zolfe als je dit dan leest wat ook nog mogelijk is op ook zo weinig gewicht
I ask what other engines might fit under the Zolfe’s bonnet, and Coates hints that they are looking at a General Motors LS7. That’s a 7-litre 505bhp V8. In a 698kg body. Which is silly, but at the same time really quite marvellous.
zat al even te zoeken, kan best zijn dat het zo'n kleur paars was?

Afbeelding

Emiel
Berichten: 4211
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Emiel » 25 feb 2010, 10:53

Ik vind V8 prachtig dus kan dat wel waarderen in een Zolfe, zeker als het puur als speelgoed word gebruikt.

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Kevin20v » 26 feb 2010, 10:13

Heeft er iemand hier ervaring met een DAX Rush??

Kreeg vroeger als een klein manneke een kitcar magazine en met de Dax "rush" was het meteen liefde op het eerste gezicht :love:

Afbeelding

Erg lelijk kleurtje natuurlijk maar kwa model doet dit me meer dan een Westfield of een willekeurige andere "seven" kitcar...
Laatst gewijzigd door Kevin20v op 26 feb 2010, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Mathieu » 26 feb 2010, 10:31

Ja, Hans R, Aka Hans Dax Rush Cosworth 2.0 Turbo

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 02 mar 2010, 22:34

net op mobile, een sper goedkope Lotus Exige met 300pk een amerikaanse....almost to good to be true price maar de advertentie is wel beter ingevuld dan dikke scammers...dit zou toch niet echt zijn :hmmm: but if so dan ist goedkoop :mrgreen:

Lotus Lotus Elise 111 R Supercharged 14.445,- EUR

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emiel
Berichten: 4211
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Emiel » 02 mar 2010, 23:26

Ding staat ergens in de USA ? Althans de eigenaar is daar wel :)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 02 mar 2010, 23:27

Vraag die direct bij me opkomt: Waarom adverteert een Amerikaan op een duitse site?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9615
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door smiley » 03 mar 2010, 00:01

Ik denk dat Paul er iets meer voor wil:
http://orangecounty.craigslist.org/ctd/1622943204.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: e30touring1990 en 4 gasten