Horloge / Horloges topic
- Petrolhead Tom
Re: Horloge / Horloges topic
Ik vind hem ook heel gaaf, al zou ik zelf niet zo snel uitkiezen.
- cooldragon
Coole klok man!dale vito schreef:He Robin, die basis vergeet ik niet hoor, ik heb hier nog steeds de 5513 liggen. Dat is wel grappig: het is 100% het tegenovergestelde van deze Alain Silberstein. De Rolex is 100% doelmatig ontworpen met een robuust manufactuur-uurwerk, terwijl de AS een puur designstuk is met een vrij standaard ETA/valjoux uurwerk.
FrankV: je hebt helemaal gelijk. Ik heb natuurlijk tig horloges gehad, gezien, gevoeld en dan springen er nog maar weinig dingen ECHT uit. Bovendien is het leuk om eens iets echt anders te hebben.
En: het is niet voor altijd hoor.. tzt zal deze weer het veld ruimen voor de volgende
Past m.i. goed in het rijtje Gerald Genta(ook lekker excentriek) en in mindere mate Girard Perregeaux(wat behoudender maar ook redelijk opvallen met allerlei kleuren)
wanneer ben je een keer in de buurt? Heb nog steeds een boek voor je liggen hahaha
- dale vito
Inderdaad ligt het goed in lijn met Gerald Genta.. ook hij durfde het al vroeg aan om een beetje humor in de horlogerie te brengen met de Mickey Mouse horloges. Het is alleen jammer dat hij nét die niet zelf verzonnen heeft, maar maakte op aanvraag van een Sultan..
damn, de Revolution.. ik moet het echt ff in orde maken. PM me zsm dan ga ik storten inc verzendkosten ok???
damn, de Revolution.. ik moet het echt ff in orde maken. PM me zsm dan ga ik storten inc verzendkosten ok???
-
- Auto: M3P, 130i
- dale vito
Supergaaf, maar wel erg Patek-nieuwe-stijl.. Terwijl ik de oudere modellen - 5070, 3970, 5004, 5970) juist zo schitterend vind..
-
- Auto: Fun Damn Mentally
+1000dale vito schreef:Supergaaf, maar wel erg Patek-nieuwe-stijl.. Terwijl ik de oudere modellen - 5070, 3970, 5004, 5970) juist zo schitterend vind..
of voor mij de ouwe 2499, het 'mooiste'horloge ever(in MIJN ogen)

Die vind ik ook wel mooi, lekker strakindobesar schreef:\
![]()
![]()

Deze is wat anders en erg duur
http://www.monaco-v4.com/#/gallery" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar bijna 70.000 euro

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Sprakeloos....................................

- Downforce Hans
Nou, sprakeloos.........erg mooie klok maar meer ook niet....... 

-
Simpel 2 linertje.
- Robin Hartog
Die bovenaan de pagina vind ik veel mooier. Die laatste vind ik maar lelijk.
- Downforce Hans
Het mot minimaal een drie liner zijn, anders mogen ze hem van mij houweTom schreef:Simpel 2 linertje.

De bovenste inderdaad, gewoon simpel klokkie.Robin Hartog schreef:Die bovenaan de pagina vind ik veel mooier. Die laatste vind ik maar lelijk.

- dale vito
goede smaak, complimenten..Robin schreef:
nog een paar knallers dan..
Die tweede vind ik erg mooi, lekker eenvoudig.
Wat kost zoiets nou?
Wat kost zoiets nou?
- dale vito
oogt eenvoudig, maar hij is dat zeker niet met zijn minute repeater (als je het hendeltje aan de rechterkant naar beneden duwt slaat hij de uren-kwartieren-minuten) en tourbillon..Luco schreef:Die tweede vind ik erg mooi, lekker eenvoudig.
Wat kost zoiets nou?
een van de coolste horloges ooit gemaakt.. zoooo eenvoudig qua uiterlijk, maar zo indrukwekkend qua specs.. en prijs helaas.
The highlight of the sale is the Patek Philippe Ref. 3939HP. Sold on February 12th, 2000, it is a unique, minute-repeating platinum wristwatch with one-minute tourbillon regulator, custom-ordered black dial from Patek Philippe and an extra silver dial.
Estimate: $ 400,000-600,000
Pfffffffffffffffffff
Dus die kitschdingen zijn goedkoper haha
Dure smaak, dus denk niet dat er ooit \oiets komt
Dat Gulf horloge zal ook wel kapitalen kosten die vind ik ook erg mooi.
Ooit wil ik wel eens een mooi/goed klokje, maar moet er wel lekker eenvoudig uitzien.
Dus die kitschdingen zijn goedkoper haha
Dure smaak, dus denk niet dat er ooit \oiets komt
Dat Gulf horloge zal ook wel kapitalen kosten die vind ik ook erg mooi.
Ooit wil ik wel eens een mooi/goed klokje, maar moet er wel lekker eenvoudig uitzien.
- Macboy
Even voor de duidelijkheid. Dit model is inderdaad prachtig, maar ik denk niet dat je hem kan vinden voor minder dan € 500.000,= en dat is geen typefout :!:

-
- Auto: M3P, 130i
http://www.chrono24.com/nl/search/index ... mresults=1" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Niet normaal...
Al vind ik deze een stuk mooier, qua uiterlijk:
http://www.watchtime.com/mdisher/auctio ... 499_lg.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind ik veel meer herkenbaar als PP eigenlijk.
Al vind ik deze een stuk mooier, qua uiterlijk:
http://www.watchtime.com/mdisher/auctio ... 499_lg.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind ik veel meer herkenbaar als PP eigenlijk.
- dvh
pffff 500k voor een horloge is simpelweg bullshit.
Vind hem niet eens mooi imho
-
Voor 'n Picasso/Van Gogh etc. betaalt men 't veelvoudige. Ik heb die prijzen ook niet bedacht.dvh schreef:pffff 500k voor een horloge is simpelweg bullshit.
Maar ook in crises staan bepaalde Pateks en Rolexen hun mannetje(bewezen), dwz zeer goede investering. Zo'n ding van 500.000 ofzo. Nu kopen. Over 20 jaar draagplezier gehad en hij telt lekker dubbel door schat ik. Dat is met auto's ook in die prijs vaak wel anders, en met 'n PP klok in de kroeg komen ben je wel 't heertje

- dale vito
Uit mijn eigen foto-archief wat Patek:
Over twee weken is het weer zo ver.. BaselWorld:

Patek & Tiffany..

Geen Patek, wel leuk.. IWC

Dit is NIET de Scafusia btw..
Over twee weken is het weer zo ver.. BaselWorld:
Patek & Tiffany..
Geen Patek, wel leuk.. IWC
Dit is NIET de Scafusia btw..
-
@ Dale: Onderste is de Grande Complication he. Ook uit mid 90's dacht ik. Ik was bij Tourneau(1 van de vestigingen) in NYC dec 1998. Daar lag zo'n ding tussen de rest van de shit in de etalage. Hutje aan mutje, voor 'miljoenen'. Alsof je een F40 naast een 959 en 'n MaccaF1 spiegeltje aan spiegeltje geparkeerd ziet staan.
Toen al in de tonnen $$$ dat ding. Stap ik binnen'just looking' met m'n toenmalige Doppelchrono, amper maand oud. Had wel zin in die MKXII blauwe plaat in platina in de etalage(dollarkoers) . Eerst was de man wat kort door de bocht voor die 'German'of wie ik ook ben. Ik neem plaats. Doe de Doppelchrono af.....Übervriendelijkheid was mijn deel, coffee and cookies LOL, hij wilde graag de DC inruilen(was erg voordelig voor mij geweest TOEN) maar durfde het ook niet aan ivm customs shit toen al en ik had box en papieren natuurlijk thuis....

Toen al in de tonnen $$$ dat ding. Stap ik binnen'just looking' met m'n toenmalige Doppelchrono, amper maand oud. Had wel zin in die MKXII blauwe plaat in platina in de etalage(dollarkoers) . Eerst was de man wat kort door de bocht voor die 'German'of wie ik ook ben. Ik neem plaats. Doe de Doppelchrono af.....Übervriendelijkheid was mijn deel, coffee and cookies LOL, hij wilde graag de DC inruilen(was erg voordelig voor mij geweest TOEN) maar durfde het ook niet aan ivm customs shit toen al en ik had box en papieren natuurlijk thuis....
- Macboy
Mooi verhaal !