Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een Peugeot 106 1.6 8v turbo gekocht.
Ik zal hier kort over zijn: miskoop.
Alles was door een beunhaas zonder enige kennis in elkaar gezet, waardoor de auto eigenlijk tot een half jaar geleden nauwelijks heeft gereden.
Na veel tijd, geld en meer ellende is de boel opnieuw opgebouwd, grotendeels door de tovenaars van DP Engineering.
Globaal is er van de vorige setup alleen nog de turbo zelf en de computer over gebleven.
Even wat foto's uit de oude doosch:
Blokje heeft standaard 90 pk, dat is mede dankzij een GT2052S en een VEMS management nu 191 pk en 256 nm.
Er zijn wilde plannen om er nog een schep vermogen bij te doen, maar dat is leuk voor later.
Ik heb er eerst maar eens een tijdje zo mee rond gereden en op een blauwe maandag wat rondjes op het welbekende Drentse circuit gereden.
Nu alles voor de verandering heel lijkt te blijven, komen er wat mods aan zodat ik wat harder over het circuit kan.
Onlangs trok de versnellingsbak het niet meer, dus is er een steviger exemplaar voor in de plaats gekomen.
In de garage -of in bestelling- liggen nog een quickshift, b8 dempertjes, wat Powerflex rubber en een hoop vernuftig klein materiaal wat ten goede moet komen aan het onderstel.
Aangezien er over een paar weken een autootje extra voor de deur staat, zit ik er nog aan te denken om gelijk het gehele interieur er uit te kieperen met behoud van 1 kuipstoeltje. In ieder geval zal hij wat meer circuit-klaar worden en daarvoor heb ik op dit forum al een hoop tips gelezen.