VW Golf R20T
-
Re: VW Golf R20T
lees het stukje maar even op autovisie site dsg top handschakelen altijd leuker bij de R
-
Ik begrijp nu onderhand dat jij je heel erg laat leiden door wat de blaadjes schrijven. Dan heb ik nog een leuke voor je. Doe die R maar afbestellen want bij Autoweek komt hij er minder leuk uit tov de CupraR en Megane RS.gerardR schreef:lees het stukje maar even op autovisie site dsg top handschakelen altijd leuker bij de R

Sorry dat ik wat cynisch klink.

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik was vandaag bij Hoogenboom in Rotterdam en daar stond ook een fraaie zwarte in de winkel. Wat een gave kar zeg!!! Heel dik ding. Ben benieuwd
naar de jouwe Hans.
naar de jouwe Hans.
-
En dan houd ie ook nog wat knaken over....Harrie schreef:Ik begrijp nu onderhand dat jij je heel erg laat leiden door wat de blaadjes schrijven. Dan heb ik nog een leuke voor je. Doe die R maar afbestellen want bij Autoweek komt hij er minder leuk uit tov de CupraR en Megane RS.gerardR schreef:lees het stukje maar even op autovisie site dsg top handschakelen altijd leuker bij de R
Sorry dat ik wat cynisch klink.

Greetz Erik.
- JP
enne...Autovisie schreef:Je kunt de Golf R krijgen met handbak of met DSG. Die DSG-transmissie schakelt geweldig snel, met een heerlijke vleug tussengas. Ondanks dat de bak met dubbele koppeling (erg kleine) schakelflippers heeft en hij de Golf nog iets sneller laat sprinten, is zelf schakelen gewoon leuker. Er zijn meer belemmeringen. Het stabiliteitssysteem kan niet helemaal uit. Ook zijn demping en vering matig op elkaar afgestemd. Met de dempers op comfort zit er teveel rol in de auto. In sport dribbelt de R, zelfs op het strakke asfalt van Zolder, over de baan. De graagte om naar een binnenkant van een bocht te duiken ontbreekt en insturen gaat loom, pas bij het uitaccelereren wordt de R enthousiast. Met de vierwielaandrijving heeft de R wel ongelofelijk veel tractie. Dat lijkt geweldig, maar het is allesbehalve leuk. Je wilt namelijk werken in een high performance hatchback, strijden met het materiaal en de omstandigheden. En dat zit er niet in. Wat overigens niet wil zeggen dat hij matig gaat verkopen. Want er is natuurlijk een grote doelgroep die helemaal niet op een wild karakter zit te wachten. Er zijn zat kopers die graag een heel snelle auto willen – met een sprint naar 100 km/h in 5,4 s is de Golf heel snel.
Volkswagen heeft met de Golf R een auto gebouwd die door ongetalenteerde rijders in no-time naar maximale snelheden kan worden gebracht. Jammer alleen dat Volkswagen die auto al had; de Golf GTI.
-
Ik lees ook overal dat de Scirocco R langzamer is in de sprint dan de Golf R terwijl de Scirocco toch een +/- 100 kg lichter is??
En waarom die 5 PK verschil...misschien is dat om de Scirocco minder te doen lijken?
Wellicht ziet VW de Golf graag boven de Scirocco staan en doet dat dan ZONDER AWD en een 5 PK vermogens vermindering....denk dat de Scirocco ook geen verkeerde keuze zou zijn.
Greetz Erik.
En waarom die 5 PK verschil...misschien is dat om de Scirocco minder te doen lijken?
Wellicht ziet VW de Golf graag boven de Scirocco staan en doet dat dan ZONDER AWD en een 5 PK vermogens vermindering....denk dat de Scirocco ook geen verkeerde keuze zou zijn.

Greetz Erik.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Ik hoor ook tot die doelgroep ben ik bangJP schreef:Autovisie schreef:Je kunt de Golf R krijgen met handbak of met DSG. Die DSG-transmissie schakelt geweldig snel, met een heerlijke vleug tussengas. Ondanks dat de bak met dubbele koppeling (erg kleine) schakelflippers heeft en hij de Golf nog iets sneller laat sprinten, is zelf schakelen gewoon leuker. Er zijn meer belemmeringen. Het stabiliteitssysteem kan niet helemaal uit. Ook zijn demping en vering matig op elkaar afgestemd. Met de dempers op comfort zit er teveel rol in de auto. In sport dribbelt de R, zelfs op het strakke asfalt van Zolder, over de baan. De graagte om naar een binnenkant van een bocht te duiken ontbreekt en insturen gaat loom, pas bij het uitaccelereren wordt de R enthousiast. Met de vierwielaandrijving heeft de R wel ongelofelijk veel tractie. Dat lijkt geweldig, maar het is allesbehalve leuk. Je wilt namelijk werken in een high performance hatchback, strijden met het materiaal en de omstandigheden. En dat zit er niet in. Wat overigens niet wil zeggen dat hij matig gaat verkopen. Want er is natuurlijk een grote doelgroep die helemaal niet op een wild karakter zit te wachten. Er zijn zat kopers die graag een heel snelle auto willen – met een sprint naar 100 km/h in 5,4 s is de Golf heel snel.

Maar goed deze test (en alle andere) is iemand "zijn" mening ga zelf rijden en trek je eigen conclusie en weet wat je zoekt in een auto, een brute RS of een snelle GT
(ps: in de Evo, krijgt hij 4,5 ster en in de Car 4)
Golf VI R 2010
The V6 has gone, but four-wheel drive remains. Good news when wet
What is it?
It’s the hottest VW Golf, a four-wheel-drive powerhouse that takes over where the GTI leaves off. Successor to the R32, it ditches the V6 in favour of a turbo four and gives you the option of adaptive chassis control and a DSG gearbox.
Technical highlights?
The engine. Not because it’s massively radical, but because it’s not the EA888 unit used by the MkVI GTI, but instead is the older EA113 powerplant from the MkV hot hatch. According to VW Individual (Wolfsburg’s go faster guys) this engine lends itself more readily to tuning.
What’s it like to drive?
Here’s the thing. Experience suggest that switching a Golf from front-wheel drive to four-wheel drive delivers security at the expense of sparkle, yet the R’s latest 4MOTION system seems to achieve the opposite. The latest Golf GTI hasn’t fully lit our fires, but early signs are that this one is more convincing. The steering response seems cleaner and it has a general enthusiasm for corners that’s absent from the two-wheel drive model. The brakes are both powerful and progressive and although the snowy weather we experienced during our time with the R didn’t help, our hunch is that it’ll be the most convincing drivers’ Golf in a long time.
How does it compare?
With what, that’s the question. The Focus RS is the obvious rival, and it’s a more focused, less forgiving machine altogether. The Golf R’s closest rival probably comes from the same stable – Audi’s S3. The VW is livelier, more feelsome and a tad faster, but perhaps surprisingly, it’s also more expensive (£28,930 plays £27,430).
Anything else I need to know?
Yep, the fact the price spirals beyond £30,000 as soon as you tick a spec box or two. That’s a lot for a hot hatch, even one that has a beautiful interior and a memorably effervescent engine.
- Ravin ///M

...denk je net de hothatchbrigade in de houdgreep te hebben

- cooldragon
garantie vervallen?heb ik iets gemist?FerdiACS1 schreef:Hans, hoe weet jij zeker dat je garantie is vervallen door het toezenden van die film? Heeft PON je ergens geregistreerd en heb je dat van hun (of van een dealer) bevestigd gekregen?
- Hans R
Huh? Mijn garantie is niet vervallen.. mijn Golf is nog helemaal standaard, niks aan veranderd, dus gewoon recht op 2 jaar garantie!
- Hans R
Leuk nieuwtje trouwens.. 70% van de aandrijfkrachten gaan naar de achterwielen 8) , daar zijn wij achter gekomen op de rollenbank en hij levert netjes 269pk zoals opgegeven.
- Petrolhead Tom
Mooie cijfers Hans!
- Mathieu
Mag ik hem dan eens proberenHans R schreef:Leuk nieuwtje trouwens.. 70% van de aandrijfkrachten gaan naar de achterwielen 8) , daar zijn wij achter gekomen op de rollenbank en hij levert netjes 269pk zoals opgegeven.

- Hans R
Heb jij mij mailtje nog ontvangen voor morgen? Daar mag je mee driften 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Heb je toch een pk te weinig

- RVV
Hans R schreef:Leuk nieuwtje trouwens.. 70% van de aandrijfkrachten gaan naar de achterwielen 8) , daar zijn wij achter gekomen op de rollenbank en hij levert netjes 269pk zoals opgegeven.
Standaard ? of alleen bij het gasgeven ?
- Sperdy
Heb vanmiddag even kort kunnen sturen in de indrukwekkende Golf van Hans. Kortweg, een indrukwekkende sportauto is dat. Dit is niet 'zo maar' een Golf, maar een fantastisch scheurijzer van hoge kwaliteit. Tja, wat wil je. Heerlijk veel vermogen en evenzo sterk koppel. De DSG is perfect. De golf jaagt zich door de toeren heen, en schakelt razendsnel door. Een liniaire versnelling in een hoog tempo. De 4 wiel grip geeft veel vetrouwen. Knal hard door de bocht, het kan allemaal.
Met de S-stand is de Golf stugger dan mijn ACS1. Dat is opmerkelijk. Het is niet beter of slechter, maar anders. Prima dashboard, overzichtelijk met een mooi display voor het navigatiewerk en ander info.
De auto klinkt mooi, een diep geluid maar toch zeer sportief. Ik reed even achter Hans en de Golf R heeft dan een mooie diepe brom. Mooi geluid, zowel binnen als buiten. Netjes en leuk.
Ja, indrukwekkende Golf.
Met de S-stand is de Golf stugger dan mijn ACS1. Dat is opmerkelijk. Het is niet beter of slechter, maar anders. Prima dashboard, overzichtelijk met een mooi display voor het navigatiewerk en ander info.
De auto klinkt mooi, een diep geluid maar toch zeer sportief. Ik reed even achter Hans en de Golf R heeft dan een mooie diepe brom. Mooi geluid, zowel binnen als buiten. Netjes en leuk.
Ja, indrukwekkende Golf.

-
In Top Gear magazine van maart staat een test met de R20T. Maar dit zal Hans al weten denk ik?
- Mathieu
Ik ook, twee dagen eerder 8) Maar wat een geweldig apparaat, helemaal goedFerdiACS1 schreef:Heb vanmiddag even kort kunnen sturen in de indrukwekkende Golf van Hans. Kortweg, een indrukwekkende sportauto is dat. Dit is niet 'zo maar' een Golf, maar een fantastisch scheurijzer van hoge kwaliteit. Tja, wat wil je. Heerlijk veel vermogen en evenzo sterk koppel. De DSG is perfect. De golf jaagt zich door de toeren heen, en schakelt razendsnel door. Een liniaire versnelling in een hoog tempo. De 4 wiel grip geeft veel vetrouwen. Knal hard door de bocht, het kan allemaal.
Ja, indrukwekkende Golf.

-
Heeft gerardR zijn Golf inmiddels?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Denk het niet, 1 ventieldopje had de verkeerde vorm.Harrie schreef:Heeft gerardR zijn Golf inmiddels?

-
Ik moet bekennen dat ik er met kleine letters onder had staan...of was de kleur van het asbakje deze keer niet goed. Maar dat had ik voor het verzenden toch maar weg gehaald.Wouter81 schreef:Denk het niet, 1 ventieldopje had de verkeerde vorm.Harrie schreef:Heeft gerardR zijn Golf inmiddels?![]()

-
Zie ook niet in waarom je er aan zou moeten rommelen. Genoeg vermogen voor dagelijks gebruik imho.Hans R schreef:Huh? Mijn garantie is niet vervallen.. mijn Golf is nog helemaal standaard, niks aan veranderd, dus gewoon recht op 2 jaar garantie!
-
komt over 1,5 week ongeveer. en misschien vinden jullie mij een zeikerd. maar denk dat de meesten alleen maar kijken naar een golf R en kopen hoor maar.
he hans hoe is het met je R gaat ie nog goed. hoor het graag van je
he hans hoe is het met je R gaat ie nog goed. hoor het graag van je
- Arthur
- Auto: Nr.51
Capsones hoeven nu ook weer niet. Golf R is niets mis mee maar er rijden hier toch echt heftigere karren rond dan dat. Die mensen hoor je ook (bijnagerardR schreef:komt over 1,5 week ongeveer. en misschien vinden jullie mij een zeikerd. maar denk dat de meesten alleen maar kijken naar een golf R en kopen hoor maar.he hans hoe is het met je R gaat ie nog goed. hoor het graag van je