Pvda, go Metin

Dan moeten ze die doelgroep maar Nederlands laten leren. Met alle respect, ik stoor me ontzettend aan mensen die zich niet aanpassen. Zat vroeger een Turkse jongen bij de groep. Die kon perfect Nederlands spreken. Wanneer er echter een Turkse vriend bij komt zitten, verstaat de hele groep plotsklaps niets meer van de beste jongen. Spreek toch gewoon de taal die iedereen verstaat. Ongehoord onbeschoft vind ik het wanneer mensen zich niet even aan willen passen. Alsof ik Chinees ga zitten praten wanneer ik weet dat 8 van de 10 personen het niet verstaat. Bewaar dat taaltje maar lekker voor thuis. Overigens gaat diezelfde vlieger op voor welk ras dan ook. Chinezen niet uitgezonderd. :idea:Christoph schreef:Nederlands is te moeilijk voor zijn doelgroep. Die leek mij wel duidelijk?allen schreef:Ultraslecht voorbeeld. Is Nederlands te moeilijk voor deze beste vriend?
zie hier overzicht Turken Marokanen Surinamers, Antilianen.Alhoewel er al eeuwenlang contacten bestaan tussen Nederland en Turkije, is er pas vanaf de jaren '60 sprake van migratie van Turken naar Nederland. In 1960 vermeldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) voor de eerste maal de aanwezigheid van Turken in Nederland. Het ging toen om honderd personen. In 1961 waren het er tweehonderd, in 1962 driehonderd, in 1963 twaalfhonderd en in 1964 4.300. Inmiddels wonen er bijna 300.000 mensen in Nederland, waarvan één van de ouders uit Turkije afkomstig is. De Turken vormen hiermee de grootste, niet westerse, etnische minderheid in Nederland, waarbij overigens moet worden opgemerkt dat het arbitrair is om iedere burger uit Turkije ook Turk te noemen. Want behalve Turken (van oorsprong een nomadisch volk uit Mongolië) wonen er in Turkije vele andere volkeren, waaronder Koerden, Arabieren, Assyriërs, Armeniërs, Lazen, Tsjerkessen, Turkmenen, Karakalpaken, Tartaren, Bosniërs, Grieken, Joden en Albanezen
Ahmed schreef:Boven dat potlood staat in ieder geval : Gesponserd door Taliban
Ook mee eens, 't is aan de andere kant wel een officiele taal hier in Nederland en daarbij is Drents natuurlijk een spraakgebrekRichardt. schreef:+1 Allen, hopeloos irritant!
Veel Friezen hebben daar ook een handje van, spreken meestal prima Nederlands. Maar zodra er een mede Fries bij komt staan gaan ze Fries praten, waarom?
+1allen schreef:Dan moeten ze die doelgroep maar Nederlands laten leren. Met alle respect, ik stoor me ontzettend aan mensen die zich niet aanpassen. Zat vroeger een Turkse jongen bij de groep. Die kon perfect Nederlands spreken. Wanneer er echter een Turkse vriend bij komt zitten, verstaat de hele groep plotsklaps niets meer van de beste jongen. Spreek toch gewoon de taal die iedereen verstaat. Ongehoord onbeschoft vind ik het wanneer mensen zich niet even aan willen passen. Alsof ik Chinees ga zitten praten wanneer ik weet dat 8 van de 10 personen het niet verstaat. Bewaar dat taaltje maar lekker voor thuis. Overigens gaat diezelfde vlieger op voor welk ras dan ook. Chinezen niet uitgezonderd. :idea:Christoph schreef:Nederlands is te moeilijk voor zijn doelgroep. Die leek mij wel duidelijk?allen schreef:Ultraslecht voorbeeld. Is Nederlands te moeilijk voor deze beste vriend?
Ik snap overigens ook niet hoe het kan dat mensen soms al 10 jaar of langer in Nederland wonen en nog de taal niet kunnen spreken. :drinking:
Ik erger me ook aan Drenten die niet fatsoenlijk ABN kunnen spreken, je pikt ze er altijd zo uit op TV. Klinkt allemaal net even wat slechter dan Limburgse G bijvoorbeeldRobin schreef:met allen eens.
Trieste figuren.
Ook mee eens, 't is aan de andere kant wel een officiele taal hier in Nederland en daarbij is Drents natuurlijk een spraakgebrekRichardt. schreef:+1 Allen, hopeloos irritant!
Veel Friezen hebben daar ook een handje van, spreken meestal prima Nederlands. Maar zodra er een mede Fries bij komt staan gaan ze Fries praten, waarom?![]()
![]()
(geintje) , dit is natuurlijk erger, dit is 't Paard van Troje, dit soort dingen....
maar ik wissel altijd meteen van Fries naar Spaans naar Engels naar Nederlands en Duits, wat maar moet. Maar die medio orientale talen, nee dat gaat me mentaal te ver.
+1allen schreef:Dan moeten ze die doelgroep maar Nederlands laten leren. Met alle respect, ik stoor me ontzettend aan mensen die zich niet aanpassen. Zat vroeger een Turkse jongen bij de groep. Die kon perfect Nederlands spreken. Wanneer er echter een Turkse vriend bij komt zitten, verstaat de hele groep plotsklaps niets meer van de beste jongen. Spreek toch gewoon de taal die iedereen verstaat. Ongehoord onbeschoft vind ik het wanneer mensen zich niet even aan willen passen. Alsof ik Chinees ga zitten praten wanneer ik weet dat 8 van de 10 personen het niet verstaat. Bewaar dat taaltje maar lekker voor thuis. Overigens gaat diezelfde vlieger op voor welk ras dan ook. Chinezen niet uitgezonderd. :idea:Christoph schreef:Nederlands is te moeilijk voor zijn doelgroep. Die leek mij wel duidelijk?allen schreef:Ultraslecht voorbeeld. Is Nederlands te moeilijk voor deze beste vriend?
Ik snap overigens ook niet hoe het kan dat mensen soms al 10 jaar of langer in Nederland wonen en nog de taal niet kunnen spreken. :drinking:
http://www.pvdadelfshaven.nl/Images/Fol ... mirtas.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Ravin ///M schreef:Ahmed schreef:Boven dat potlood staat in ieder geval : Gesponserd door Taliban![]()
Is het dan een serieus pamflet?
Dan nog is en blijft het triest IMO!!Metchu schreef:zucht... ik had er een in 3 talen 4 jaar geleden...
Nederlands, Turks en Spaans...
Maar dan wel in priveruimtes (spaanse centrum en bijvoorbeeld turks koffiehuis e.d.), niet openbare plekken... openbaar is een ander verhaal trouwens
allen schreef:Metin, ik vind dat een goedkope smoes. 30 Jaar asbest happen is onmenselijk, maar heeft niets te maken met de taal die je kunt leren spreken.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], BMWDennis, EricYellow, Gert-jan, Google [Bot], Majestic-12 [Bot], RS-Ron, S-RS en 15 gasten