Audi S4 gegen BMW 335i Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 dec 2006, 12:43

Een S4 sneller accelereen dan een 335i, dat kan ik me toch niet voorstellen.
Ik denk dat het inderdaad de beleving is die anders doet vermoeden.
Een 335i is vanuit stilstand zeker 2 a 3s sneller op de 200, met tussenacceleren moet je tegen een 335i ook van goeie huize komen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42862
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 19 dec 2006, 12:48

Hij heeft ze rechtstreeks vergeleken...

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 19 dec 2006, 12:51

ErikKramer schreef:Een S4 sneller accelereen dan een 335i, dat kan ik me toch niet voorstellen.
Ik denk dat het inderdaad de beleving is die anders doet vermoeden.
Een 335i is vanuit stilstand zeker 2 a 3s sneller op de 200, met tussenacceleren moet je tegen een 335i ook van goeie huize komen.
de beleving is juist in de 335i sneller, maar toch was de S4 alle pogingen sneller...0-200 doet de S4 tussen de 19,5 en 20,5 seconden(AM&S 19,5, autoweek 20,5) denk niet dat een 335i wat dat betreft 2 a 3 sec sneller is, dan is ie sneller dan een M3 en een RS4 wat mij nog veel sterker lijkt....een S4 zit wat dat betreft ook tussen de M3 en de 335i in

betreft de tussensprint is de 335i alleen de eerste 1,5-2 seconden eerder weg, daarna gaat de S4 er gewoon overheen....

maar als je ook de pk gewichtscombi's bekijkt moet het kloppen zoals ik het afg weekend beleefde...de 335 doet 5.5kg/pk en de S4 4,8 kg/pk
Laatst gewijzigd door cooldragon op 19 dec 2006, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 dec 2006, 12:53

Ja inderdaad, misschien is de 335i nog niet helemaal 'los' ?
In de testen die ik heb gelezen over de S4 en 335i zit de S4 in zo'n 22s van 0-200 en de 335i in zo'n 20s. De 335i is zelfs eens getest op ik meen 18.7s. Tussen acceleratie tijden weet ik zo niet. Maar de 335i is pittig lichter en heeft nagenoeg hetzelfde max. koppel over een extreem breed bereik. Mist wel bijna 40pk, dat dan weer wel.

Op de a.s. CBR maar eens met Robin vergelijken ;)

Audi S4 http://www.einszweidrei.de/audi/audis4lim6g2005-1.htm
BMW 335i http://www.einszweidrei.de/bmw/bmw335icp6gst2006-1.htm
Laatst gewijzigd door Erik K. op 19 dec 2006, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 19 dec 2006, 12:55

ErikKramer schreef:Ja inderdaad, misschien is de 335i nog niet helemaal 'los' ?
In de testen die ik heb gelezen over de S4 en 335i zit de S4 in zo'n 22s van 0-200 en de 335i in zo'n 20s. De 335i is zelfs eens getest op ik meen 18.7s. Tussen acceleratie tijden weet ik zo niet. Maar de 335i is pittig lichter en heeft nagenoeg hetzelfde max. koppel over een extreem breed bereik. Mist wel bijna 40pk, dat dan weer wel.

Op de a.s. CBR maar eens met Robin vergelijken ;)
let wel, ik heb wel twee stations tegen elkaar vergeleken.....in de test gebruiken ze vd 335i vaak een coupe of sedan en vd S4 vrijwel altijd een avant...misschien dat daar ook wat uitmaakt?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 dec 2006, 12:56

Ja dat zou heel goed kunnen schelen, meen dat dat bij de RS6 ook iets van 2s scheelde op de 0-200 sprint.

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 19 dec 2006, 12:59

CBR=cannonball run?:P

tja, dan vind ik het wat eerlijker om station tov station te testen en sedan tov sedan...dan zijn de verschillen toch aanmerkelijk kleiner en bepaalde dingen zelfs in t voordeel van de S4:P in rechstreekse test tegen de E46 M3 was de M3 ook alleen vanuit stilstand sneller..in alle tussensprints moest ie(zelfs MET smg II) de S4 voor zich dulden en dat zelfs avant tov coupe

maar nogmaals...vind de 335i een dijk van een auto, zou alleen niet mn S4 ervoor inruilen:D 8)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 dec 2006, 13:23

CannonBallRun inderdaad ;)

Over de staat van de motor van je S4 hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Als je het een E46 M3 lastig maakt zit dat wel snor 8)

Ik heb ook een aantal filmpjes gezien van RS6.com waar ze de S4 Avant teste tegen de e46 M3 SMG en inderdaad vanaf stilstand, mits de M3 rijder bij de les, is de M3 sneller.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 dec 2006, 13:33

cooldragon schreef:
ErikKramer schreef:Ja inderdaad, misschien is de 335i nog niet helemaal 'los' ?
In de testen die ik heb gelezen over de S4 en 335i zit de S4 in zo'n 22s van 0-200 en de 335i in zo'n 20s. De 335i is zelfs eens getest op ik meen 18.7s. Tussen acceleratie tijden weet ik zo niet. Maar de 335i is pittig lichter en heeft nagenoeg hetzelfde max. koppel over een extreem breed bereik. Mist wel bijna 40pk, dat dan weer wel.

Op de a.s. CBR maar eens met Robin vergelijken ;)
let wel, ik heb wel twee stations tegen elkaar vergeleken.....in de test gebruiken ze vd 335i vaak een coupe of sedan en vd S4 vrijwel altijd een avant...misschien dat daar ook wat uitmaakt?

Nee ik ben niet DIE van Velzen :wink: Maaruh in de laatste autozeitung werd een S4 avant tegen een 335i station en C klasse AMG gezet.

Tot de 200 was de S4 volgens de cijfers het langzaamst. 22 nog wat, de 335i zat op 20 nog wat en de C AMG op 19 nog wat.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 dec 2006, 16:03

S4 Avant (344PS): 0-100 5,6, 0-200 22,1, Fuel consumption 14,8
E91 335i (306PS): 0-100 5,5, 0-200 20,0, Fuel consumption 11,8
C55 AMG T (367PS): 0-100 5,5, 0-200 19,1, Fuel consumption 14,9

Audi S4 / 335i / C55 AMGT
Laptimes: 1:46,2 / 1:45,8 / 1:46,1
Slalom: 64,2 / 63,9 / 63,3

Total points:
S4 = 3583
335i: 3660
C55: 3334

We zullen zien op de CBR ;)

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 19 dec 2006, 17:08

tja de tijden verschillen bij elke test weer...ligt ook helemaal aan de auto zelf, is ie goed ingereden of niet, wie erin rijdt etcetc...

ken dat filmpje van die sprintjes ook...de M3 krijgt het niet bepaald kado van de S4 avant en t is nog een SMG ook....kan me niet voorstellen dat bmw de 335 zo dicht bij de M3 heeft geplaatst qua prestaties, aan de andere kant is het natuurlijk wel een veel nieuwere auto

ben nog steeds van mening dat de S4 dichterbij de M3 ligt, maar daar zal bij het E90 model wel weer verandering in komen, die waarsch weer dichter bij de RS4 ligt....

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 19 dec 2006, 17:10

tja de tijden verschillen bij elke test weer...ligt ook helemaal aan de auto zelf, is ie goed ingereden of niet, wie erin rijdt etcetc...bij top gear was de S4 op het circuit (droog) ook een seconde sneller dan de M3 en dat lijkt mij dan wel weer een beetje sterk...als het nat was dan weer wel..

De AMG is in bovengenoemde test ook maar fractioneel sneller dan de 335i en de S4 terwijl ie er volgens mij vierkant gehakt van beiden zou moeten maken in rechte lijn.....


bij autoweek kwam de M3 0-200 in 18,9 en de S4 in 20,5..ook weer andere tijden......


ken dat filmpje van die sprintjes ook...de M3 krijgt het niet bepaald kado van de S4 avant en t is nog een SMG ook....kan me niet voorstellen dat bmw de 335 zo dicht bij de M3 heeft geplaatst qua prestaties, aan de andere kant is het natuurlijk wel een veel nieuwere auto

ben nog steeds van mening dat de S4 dichterbij de M3 ligt, maar daar zal bij het E90 model wel weer verandering in komen, die waarsch weer dichter bij de RS4 ligt.....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 dec 2006, 17:14

Ik ben het wel met je eens hoor wat betreft die tijden, zegt niet zo heel veel.

Ik dacht alleen dat je rechtstreeks tegen elkaar had gereden. Maat in de S4 en jij in de 335i ofzo, dan zie je pas echt wat de verschillen zijn.

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 19 dec 2006, 22:39

Rico v Velzen schreef:Ik ben het wel met je eens hoor wat betreft die tijden, zegt niet zo heel veel.

Ik dacht alleen dat je rechtstreeks tegen elkaar had gereden. Maat in de S4 en jij in de 335i ofzo, dan zie je pas echt wat de verschillen zijn.
dat heb ik ook gedaan zoals ik eerder gezegd had...eerst de 335 opgehaald en warmgereden en toen wat getest.....en dan kan autozeitung nog zoveel cijfers geven, maar de S4 was gewoon sneller punt uit.....


dan was het DIE 335i tegen MIJN S4....een andere S4 tegen een andere 335i zou best een andere uitslag kunnen geven want zo heel erg veel ontlopen de specs elkaar ook weer niet...idem een willekeurige M3 en een willekeurige S4 .....

weet je zeker dat jij die zanger niet bent?heheheheh

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 19 dec 2006, 23:34

Of jullie kunnen niet met de koppeling omgaan. Ben jij misschien de zanger van Roef en marjan?

Robin
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 20 dec 2006, 10:42

Zoals ik al zei heb ik de S4 op een wat hoger plan qua regelrechtelijn prestaties: die circa 40pk moet toch ERGENS zitten. Nu heb ik nog niet in 'n S4 gereden.
Maar als ik dit weer zie, 335i vs 545i:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=40313

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 dec 2006, 10:49

*kuch* V8 verliest van een een 6 cylindertje *kuch* Wat was ook al weer die meerwaarde van die V8 :wink:

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 20 dec 2006, 12:17

Rico v Velzen schreef:*kuch* V8 verliest van een een 6 cylindertje *kuch* Wat was ook al weer die meerwaarde van die V8 :wink:
het heeeele mooie geluidje 8) 8)

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 20 dec 2006, 12:40

Rico v Velzen schreef:*kuch* V8 verliest van een een 6 cylindertje *kuch* Wat was ook al weer die meerwaarde van die V8 :wink:
Tsja :) Verschil valt mij nog wel mee, die 335i neemt in het begin een stevige voorsprong maar loopt daarna niet echt meer weg. Die 545i heeft dan wel 27 pk en 50 Nm meer maar is ook 100 kilo zwaarder, groter frontaal oppervlak en, belangrijker, de 335i is een handbak en de 545i een automaat. Vreet vermogen en maakt het lastig om zo'n sprintje met het juiste toerental in te zetten.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 20 dec 2006, 14:48

Audi S4 sedan, o-200 in 19,2 seconden.

http://www.alpina-automobiles.com/pdf/b ... tuning.pdf



Ik heb in de ardennen een S4 avant van een kennis gereden. Fijne wagen hoor, vlot ook. Veel vermogen al bij lage toeren. Geluid (V8, duh) vind ik minder dan van 6 in lijn. Wel imposant hoor, zeker van buiten. Ik verwacht eigenlijk dat een 335i sneller is. De S4 is zwaarder en heeft 4wd, dus meer aandrijfverliezen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Fabian, HarryC, Kadett, L5S1, mark123, Ti-Tourist (Erik) en 42 gasten