OMG
Toerrit verslag Winterberg
- JP
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Toerrit verslag Winterberg
Mooie platen................................... 
-
allen
Volgende week weer?
Oh nee, ik wacht op onderdelen...
Oh nee, ik wacht op onderdelen...
- Patrick van Wijngen
Ik heb ook nog een paar fotootjes genomen, dus laat ik die ook maar online mikken 
Te beginnen met de parkeerplaats waar we de autos met zomerbanden hebben achtergelaten. Uiteraard wel even positie gemarkeerd in de navi

En tommy vond het te koud, dus bleef maar in de auto.

Joy trots dat hij eindelijk na 5 minuten z'n auto heeft weten te parkeren na vele pogingen de auto in beweging te krijgen.

Te beginnen met de parkeerplaats waar we de autos met zomerbanden hebben achtergelaten. Uiteraard wel even positie gemarkeerd in de navi
Joy trots dat hij eindelijk na 5 minuten z'n auto heeft weten te parkeren na vele pogingen de auto in beweging te krijgen.
Laatst gewijzigd door Patrick van Wijngen op 14 feb 2010, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Patrick van Wijngen
De sigaar ging niet zo hard vooruit op de gladde weg, dus terwijl wij stonden te wachten kon ik mooi even m'n fototoestel pakken om Bart en Allen op de foto te zetten. Deze hadden het blijkbaar wel naar hun zin 

- Patrick van Wijngen
Panorama poging... je moet wat zonder groothoek lens 

Laatst gewijzigd door Patrick van Wijngen op 14 feb 2010, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Patrick van Wijngen
Ja Joy, die sneeuw is echt zo diep. Niet alleen opgeschoven door sneeuwschuivers 

- Patrick van Wijngen
En helaas... ze kon het weer eens niet laten. Vlak voor huis alsnog een humeurtje en overgeven. En zielig doen met 1 oogje half dicht.

- wjn
Lightweight, en altijd 2 bokken, gereedschapskist en volgwagen mee moeten nemenPatrick van Wijngen schreef:En helaas... ze kon het weer eens niet laten. Vlak voor huis alsnog een humeurtje en overgeven. En zielig doen met 1 oogje half dicht.
Serieus, wel respect om daarmee door de winter te rijden.
Super omgeving ook, Winterberg, mag er graag met de motor rondtoeren.
- Tommy
hey ik sta wel buiten op die laatste foto! 
- Patrick van Wijngen
Ja vanuit de auto kon je het leed niet aanschouwen natuurlijkTommy schreef:hey ik sta wel buiten op die laatste foto!
Maar we hebben normaal geen oprijrekken mee hoor. We waren al bijna thuis, dus Tommy is die nog even gaan halen.
- GTRene
mooi man, wat een avontuur
eneuh wat vangt zo'n spatbord veel sneeuw/ijs op

leuke real life foto's die gepost zijn
eneuh wat vangt zo'n spatbord veel sneeuw/ijs op
leuke real life foto's die gepost zijn
-
allen
WJN, valt wel mee hoor. Zeker met een dak erop is het gewoon lekker warm in de auto. Slechte en/of gladde wegen kunnen weleens wat vermoeiend zijn met een achteras uit het jaar nul en het gewicht. Och ja, en je moet zo nu en dan de auto uit om de ruitenwissers ijsvrij te maken.
Nu ik toch weer even met het koelsysteem aan de gang moet, heb ik gelijk maar even wat upgrades besteld, zodat de wagen van de zomer veilig z'n trackdays kan rijden. Hopelijk is over een week of wat iig de sneeuw weg zodat ik ijsvrij aan de slag kan. 8)
Nu ik toch weer even met het koelsysteem aan de gang moet, heb ik gelijk maar even wat upgrades besteld, zodat de wagen van de zomer veilig z'n trackdays kan rijden. Hopelijk is over een week of wat iig de sneeuw weg zodat ik ijsvrij aan de slag kan. 8)
- Tommy
in de tussentijd kan je even een kannetje heet water over de radiateur gieten, dat ding is denk ik gewoon een ijsblok. Las al van mensen die zelfde probleem hadden en dus een bevroren radiateur hadden ondanks antivries. Hun advies, niks mixen, pure shit erin en een stukje karton in het grilletje. De rijwind is zodanig koud dat antivries niet voldoende is, zeker met de radiateur die kompleet in de wind staat. Kan dus best zijn dat er niks stuk is, maar de boel gewoon verstopt zit met ijs. Of even middagje fohnen 
- wjn
@allen, dat sneeuwvrij maken moet je met de aerotwin ruitenwissers ook, die krengen bevriezen ook en dan wissen ze niet meer. Uiteraard als het koud is (-15 of zo), dus dat is fijn..
Wolfgang.
Wolfgang.
-
Tom
allen je bent wel een held 
(en de auto-onderdelen industrie zal het ermee eens zijn
)
(en de auto-onderdelen industrie zal het ermee eens zijn
- Tom van H.
Gave rit, wat een bikkel om met een Caterham door de sneeuw te gaan rijden
Volgende keer zijn we erbij!
Volgende keer zijn we erbij!
-
allen
Daar is ze toch voor gemaakt Tom? Jammer dat ze niet altijd mee werkt.
Volgende keer zal ik er even aan denken. Had niet gedacht dat je rijden door sneeuw leuk zou vinden.
Weet nu dus alweer twee dingen. Er zijn meer wagens die last hebben van bevroren ruitenwissers en m'n stadslichtje is afgefikt. 8)
Volgende keer zal ik er even aan denken. Had niet gedacht dat je rijden door sneeuw leuk zou vinden.
Weet nu dus alweer twee dingen. Er zijn meer wagens die last hebben van bevroren ruitenwissers en m'n stadslichtje is afgefikt. 8)
- Downforce Hans
Die laatste foto is een zeldzame 
-
Tom
Nee sneeuw geef ik niks om, mag van mij zsm weg zijn die meuk. Van wat kou of regen ben ik niet bang maar onder de 5 graden haak ik afallen schreef: Volgende keer zal ik er even aan denken. Had niet gedacht dat je rijden door sneeuw leuk zou vinden.![]()
-
allen
Tja, ik zag er de humor wel van in 'juist' omdat het zo koud was. Had zelf overigens niet gedacht dat Ruben echt met semi's voor en wanli's achter zou aan komen kakken. Hij was ook de laatste zomerbandenheld die gewoon meer man nodig had om hem te overtuigen dat hij echt beter z'n auto kon laten staan. Zat gewoon nog in z'n Elise toen we weer van de parking vertrokken. Maakt hem dus eigenlijk ook wel een held voor z'n onverstandige, maar nobele wilskracht. Die had 20 kilometer verder denk rustig een hotel kunnen boeken tot de lente. 
- Downforce Hans
allen schreef:Daar is ze toch voor gemaakt Tom? Jammer dat ze niet altijd mee werkt.![]()
Volgende keer zal ik er even aan denken. Had niet gedacht dat je rijden door sneeuw leuk zou vinden.![]()
Jammer dat ze niet altijd mee werkt
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Gave foto's heren!
Allen, je bent knettergek. 8)
Allen, je bent knettergek. 8)
- Patrick van Wijngen
Was toch wel een van m'n zuinigste duitsland tripjes ooit 
1 op 12.2. Alleen heuvel op met 1400 toeren is even wat minder gunstig geweest iedere keer. Anders had het makkelijk zuiniger dan 1 op 16 geweest.
Dacht een paar keer terug te schakelen, voor wat meer toeren heuvel op... haha... gelukkig heb ik stumperhulp dat aanstond
Dus dan maar fijn gewoon door pruttelen in z'n 5 met 50km/h ipv asc aan het werk zetten.
Van al dat gezwieber van de z4m en de m3 heb ik niet veel gezien.. zag alleen dat Joy achter me wat moeite had om bij te blijven met 50/60 kmh heuvelop.
En dan gewoon nog mensen die met 120kmh voorbij komen knallen.. terwijl je zelf op winterbanden bij het aanraken van de rem gelijk in abs gaat en lichtjes gas gelijk asc begint te corrigeren.
Ook vrachtwagens die met veel hogere snelheid langskomen dat dan wij reden... zoveel gewicht en winterbanden dat plakt wel. Gelijk hele klonten sneeuw/ijs over de auto heen toen er een vrachtwagen langskwam. M'n ruitewissers kregen die shit met moeite weer van m'n ramen af. Arme Allen met z'n mini wissertjes.
Maar je moet er niet aan denken dat er iemand ineens in de ankers moet omdat iemand opeens opzij komt. Dat zal een flinke ravage geven.
1 op 12.2. Alleen heuvel op met 1400 toeren is even wat minder gunstig geweest iedere keer. Anders had het makkelijk zuiniger dan 1 op 16 geweest.
Dacht een paar keer terug te schakelen, voor wat meer toeren heuvel op... haha... gelukkig heb ik stumperhulp dat aanstond
Dus dan maar fijn gewoon door pruttelen in z'n 5 met 50km/h ipv asc aan het werk zetten.
Van al dat gezwieber van de z4m en de m3 heb ik niet veel gezien.. zag alleen dat Joy achter me wat moeite had om bij te blijven met 50/60 kmh heuvelop.
En dan gewoon nog mensen die met 120kmh voorbij komen knallen.. terwijl je zelf op winterbanden bij het aanraken van de rem gelijk in abs gaat en lichtjes gas gelijk asc begint te corrigeren.
Ook vrachtwagens die met veel hogere snelheid langskomen dat dan wij reden... zoveel gewicht en winterbanden dat plakt wel. Gelijk hele klonten sneeuw/ijs over de auto heen toen er een vrachtwagen langskwam. M'n ruitewissers kregen die shit met moeite weer van m'n ramen af. Arme Allen met z'n mini wissertjes.
Maar je moet er niet aan denken dat er iemand ineens in de ankers moet omdat iemand opeens opzij komt. Dat zal een flinke ravage geven.
Laatst gewijzigd door Patrick van Wijngen op 14 feb 2010, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joy
Na 100 kilometer was er 7 liter uit de M3-tank.Patrick van Wijngen schreef:Was toch wel een van m'n zuinigste duitsland tripjes ooit
1 op 12.2. Alleen heuvel op met 1400 toeren is even wat minder gunstig geweest iedere keer.