Auto is een schitterende ex-Duitse 964 Cup, 964 Carrera RS Cup.
Fotografie
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Re: Fotografie
Voor het eerst in een studio
.

- duifjes.com
Om heel eerlijk te zijn vindt ik deze foto niet echt mooi....weet niet waarom...alsof de auto niet recht is..zweverig...zal daar de wit op wit komen.,...
-
Xave30
Leuk! I like where this is going.
Mark, mischien zou betere belichten van de onderkant van de auto voor meer studio effect zorgen?
Mark, mischien zou betere belichten van de onderkant van de auto voor meer studio effect zorgen?
- Michele
Kan ook lichtbreking in het haar zijn. Als je licht door een prisma laat gaan, dan zie je het spectrum. Het kan zijn dat het felle tegenlicht door de dunne laag haren gebroken wordt in groen. Het is in ieder geval geen CA, want dan had het langs veel meer details aan die kant gelopen. Bovendien is de 85 1.8 van Nikon daar vrij goed voor gecorrigeerd.markk schreef:Nog wat potretfotografie en fotografie met "invulflitsen" met m'n dochter geoefend
Foto #4 is een vrij zware digitale crop / zoom. Wat me opvalt is dat in haar donkere lange haar linksboven wat groene streepjes voorkomen die er volgens mij niet zouden horen te zitten.
Iemand enig idee wat dat is?
Ik dacht eerst aan CA maar dat is meestal paars. In de volledige raw/nef file zit het al en het is er dus niet ingekomen door de uitgevoerde bewerking in LR3.
Mark.
Overigens: portrettip van iemand die dat verder nooit doet maar wel diverse prof portretboys kent: zorg dat je bij portretten niet te direct flitst of anders even met wat mascara / make-up of hoe die poeder ook heet de glimplekken op iemands gezicht wegwerkt. nr 2 en 3 zijn zeer direct geflitst en da's niet mooi, probeer het ook eens met een flitser met een omnibounce d'r op.
- markk
Dank, dit was ff snel met de flitser op de D90 (overigens met -0.7 flitscompensatie). Volgende keer pak ik de SB900 erbij en gaan we of indirect flitsen of idd met de omnibounce...Michele schreef:Kan ook lichtbreking in het haar zijn. Als je licht door een prisma laat gaan, dan zie je het spectrum. Het kan zijn dat het felle tegenlicht door de dunne laag haren gebroken wordt in groen. Het is in ieder geval geen CA, want dan had het langs veel meer details aan die kant gelopen. Bovendien is de 85 1.8 van Nikon daar vrij goed voor gecorrigeerd.markk schreef:Nog wat potretfotografie en fotografie met "invulflitsen" met m'n dochter geoefend
Foto #4 is een vrij zware digitale crop / zoom. Wat me opvalt is dat in haar donkere lange haar linksboven wat groene streepjes voorkomen die er volgens mij niet zouden horen te zitten.
Iemand enig idee wat dat is?
Ik dacht eerst aan CA maar dat is meestal paars. In de volledige raw/nef file zit het al en het is er dus niet ingekomen door de uitgevoerde bewerking in LR3.
Mark.
Overigens: portrettip van iemand die dat verder nooit doet maar wel diverse prof portretboys kent: zorg dat je bij portretten niet te direct flitst of anders even met wat mascara / make-up of hoe die poeder ook heet de glimplekken op iemands gezicht wegwerkt. nr 2 en 3 zijn zeer direct geflitst en da's niet mooi, probeer het ook eens met een flitser met een omnibounce d'r op.
Mark.
- MartijnGizmo
Ik vind hem wat vlekkerig ogen... en je had voor de shoot de studiovloer wel ff wit mogen rollen...Mark Nauta schreef:Voor het eerst in een studio.
- markk
Vind de auto echt fantastisch, een witte 964 cup in nieuwstaat is echt brrrrr....Mark Nauta schreef:Voor het eerst in een studio.
Foto is netjes / mooi maar heb er geen 'wauw' gevoel bij.
Mark.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Voordat er nog meer commentaar komt op de foto, even kleine toelichting.
Ik heb die foto gewoon zelf tussendoor geschoten. De echte foto's die we van de auto geschoten hebben zijn gemaakt met een Hasselblad H2. Deze
heb ik dus gewoon even snel met mijn Nikon geschoten om ook eens te kijken hoe dat ging. Ik heb dus ook niet de optimale belichting hier.
@ Martijn. Dat vlekkerige vind ik zelf ook. Maar dat vond de fotograaf zelf vooral mooi ogen. Daarom ben ik ook heel benieuwd naar zijn versie. En wat
betreft die vloer. Dat zien we in de uiteindelijke echte beelden toch niet meer terug
.
Hier ook nog even een behind the scenes shot. Dit was de andere auto die we nog hadden

Ik heb die foto gewoon zelf tussendoor geschoten. De echte foto's die we van de auto geschoten hebben zijn gemaakt met een Hasselblad H2. Deze
heb ik dus gewoon even snel met mijn Nikon geschoten om ook eens te kijken hoe dat ging. Ik heb dus ook niet de optimale belichting hier.
@ Martijn. Dat vlekkerige vind ik zelf ook. Maar dat vond de fotograaf zelf vooral mooi ogen. Daarom ben ik ook heel benieuwd naar zijn versie. En wat
betreft die vloer. Dat zien we in de uiteindelijke echte beelden toch niet meer terug
Hier ook nog even een behind the scenes shot. Dit was de andere auto die we nog hadden
-
Metchu
Mark Nauta.nl vuistdiep in de porschefapperij 8)
-
Luuk
Mark is wel kalende!
Btw, ik wacht met mijn comments even op de Hasselpics.
Btw, ik wacht met mijn comments even op de Hasselpics.
-
Xave30
Ah. 
- Joop
Was gisteren nog even in Düsseldorf, ook nog maar even kort langs Meilenwerk gegaan...
Vond de volgende foto wel redelijk gelukt (komt overigens rechtstreeks uit de camera zonder nabewerking):

Alleen jammer van het standaardje rechtsonder...
Vond de volgende foto wel redelijk gelukt (komt overigens rechtstreeks uit de camera zonder nabewerking):
Alleen jammer van het standaardje rechtsonder...
-
Luuk
Dan zou je 'm kunnen croppen Joop, of je doet 't op de 'moeilijkere' manier.

- Macboy
- markk
Erg mooi. Veel / mooi contrast, spiegeling, super !Macboy schreef:![]()
auto
foto
Mark.
- Joop
Luuk schreef:Dan zou je 'm kunnen croppen Joop, of je doet 't op de 'moeilijkere' manier.
...had dus nog niets aan de foto gedaan.
... moeilijk manier is wel aardiger...
...dan had de sluiting van de kofferklep ook nog doorgevoerd moeten worden....
- Petrolhead Tom
Gave foto's hier weer! 
- MartijnGizmo
Vanmiddag een korte video gemaakt van een kleine fotoshoot, niks bijzonders, daar was het veulte koud voor... 
[vimeo]http://www.vimeo.com/9476908[/vimeo]
Kauwgomkauwend met een muts op ben ik extra charmant
Paar foto's:

Setup:

Canon 580EX op een PocketWizard FlexTT5 in een softbox van 40x40, alles op E-TTL
De cameraman:

[vimeo]http://www.vimeo.com/9476908[/vimeo]
Kauwgomkauwend met een muts op ben ik extra charmant
Paar foto's:
Setup:
Canon 580EX op een PocketWizard FlexTT5 in een softbox van 40x40, alles op E-TTL
De cameraman:
-
Xave30
So documentary. Pure.

- Ravin ///M
Nette foto's weer, Joop's foto ook mooi na de crop, die Alfa mooi die reflectie.
En Martijn, dat lijken wel reclamefoto's van telecommer Ben vroeger, ken je die serie nog?
En Martijn, dat lijken wel reclamefoto's van telecommer Ben vroeger, ken je die serie nog?
-
Fransbmw7
Nu met de "nieuwe" Sigma 28-105, wederom al rijdend, met een snelheid van +/- 130km/h (behalve de eerste die is met zo'n 40km/h).
Onbewerkt, maar ga daar wel eens een cursus voor volgen gezien sommige schitterende foto's in dit topic!

Onbewerkt, maar ga daar wel eens een cursus voor volgen gezien sommige schitterende foto's in dit topic!
- KW
Mooie pics. Vooral die laatste. Alleen jammer dat er aan de onderkant net een rand je mist, was mooier geweest als hele wiel + stukje wegdek er nog opgestaan had.
- MartijnGizmo
Er zit nogal een zweem in van het raam van de auto waar je doorheen hebt gefotografeerd, zo ziet het eruit na een simpele Auto Levels in Photoshop:

- MartijnGizmo
En even quick&dirty bewerkt in Photoshop:

Heeft dus zeker wel potentie, je foto!
Heeft dus zeker wel potentie, je foto!
-
Fransbmw7
Dit bedoel ik nou, dat wil ik ook kunnen!
@ KW, ik kon mijn statief niet stilhouden in de auto
@ KW, ik kon mijn statief niet stilhouden in de auto