Alles over de 1 serie (part III)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Beste 1 serievrienden.
Welke remblokken adviseren jullie onder de 135i (6 pistons) die beter zijn dan wat BMW standaard meelevert? Ik heb het idee dat daar wat te verbeteren valt nl. Het gaat met name om de remblokken voor.
Welke remblokken adviseren jullie onder de 135i (6 pistons) die beter zijn dan wat BMW standaard meelevert? Ik heb het idee dat daar wat te verbeteren valt nl. Het gaat met name om de remblokken voor.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Wat wil ermee doen Ferdinand? Circuit of straat? Bel Klaas even :!: Hij heeft mooie blokken van Tarox die werken goed 8)
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Hans R schreef:Bel Klaas even :!:
Qua $$$ bedoel je denk ik SinterKlaas?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ja, Beek is een goed idee. Ja, bedoeld voor circuit inderdaad. Voor het dagelijks voldoen alles prima. Kunnen andere remblokken je velgen trouwens erg vies maken, of zelfs zwarte pitten zetten in je velgen die er niet meer af gaan?Hans R schreef:Wat wil ermee doen Ferdinand? Circuit of straat? Bel Klaas even :!: Hij heeft mooie blokken van Tarox die werken goed 8)
edit: Kan Beek een beetje Porsches chippen? bijvoorbeeld een 3.4 320 pk Spyder ?
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Alles over de 1 serie (part III)
FerdiACS1 schreef:Ja, Beek is een goed idee. Ja, bedoeld voor circuit inderdaad. Voor het dagelijks voldoen alles prima. Kunnen andere remblokken je velgen trouwens erg vies maken, of zelfs zwarte pitten zetten in je velgen die er niet meer af gaan?Hans R schreef:Wat wil ermee doen Ferdinand? Circuit of straat? Bel Klaas even :!: Hij heeft mooie blokken van Tarox die werken goed 8)
edit: Kan Beek een beetje Porsches chippen? bijvoorbeeld een 3.4 320 pk Spyder ?
Je velgen en zelfs lak kunnen bij niet op tijd schoonmaken van remstof schade op lopen.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Alles over de 1 serie (part III)
@Ferdinand, ga eerst die Poker maar eens bestellen.. Een witte graag met zwarte velgen.
Over chippen gesproken, ik kreeg een mailtje van iemand dat ze mijn youtube filmpje over de R doorgestuurd hebben naar Pon! En daarachter succes met je garantie afhandeling.. Wat dat nu weer voor een knus is.. dus ik zeg niks meer over tuning van mijn auto's op het net!
Over chippen gesproken, ik kreeg een mailtje van iemand dat ze mijn youtube filmpje over de R doorgestuurd hebben naar Pon! En daarachter succes met je garantie afhandeling.. Wat dat nu weer voor een knus is.. dus ik zeg niks meer over tuning van mijn auto's op het net!
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Das heel erg jammer Hans. Topics zoals die van jou zijn erg waardevol voor andere mensen. Dus dat is een verlies voor ons allen, mocht deze of gene het lezen.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Dat is zeker jammer, denk je met een leuk clubje (DF) je hobby te kunnen delen is er altijd weer iemand die zo belachelijk jaloers is ofzo..
en dit gewoon naar de importeur stuurt zodat je kunt fluiten naar je garantie, maarja ik had het kunnen weten dit is zo openbaar als wat, dus dat soort filmpjes zul je niet meer zien (ik heb hem ook weg gehaald)
Ik begrijp dat soort mensen gewoon niet!
en dit gewoon naar de importeur stuurt zodat je kunt fluiten naar je garantie, maarja ik had het kunnen weten dit is zo openbaar als wat, dus dat soort filmpjes zul je niet meer zien (ik heb hem ook weg gehaald)
Ik begrijp dat soort mensen gewoon niet!
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Gegevens van de afzender zijn op te sporen via de logfile van de mail zelf ? Treurig verhaal in ieder geval.
- Jurriuit
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Wat is dat nou weer voor naaistreek?
Dieptriest zulke acties.... Al is bekend dat PON wel vaker fora (AW) afstruint en dingen oppikt die dan doodleuk doorgespeeld worden aan de eigenaar.
Dieptriest zulke acties.... Al is bekend dat PON wel vaker fora (AW) afstruint en dingen oppikt die dan doodleuk doorgespeeld worden aan de eigenaar.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Alles over de 1 serie (part III)
huh...wat voor filmpje was dat dan? over jou 340? daar heb je toch geen garantie op...of gaat het over een andere auto
klinkt in elk geval minder leuk...
klinkt in elk geval minder leuk...
- Marco Kremers
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 26 aug 2009, 20:07
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Alles over de 1 serie (part III)
+1Hans R schreef:Ik begrijp dat soort mensen gewoon niet!
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Hans R schreef:Over chippen gesproken, ik kreeg een mailtje van iemand dat ze mijn youtube filmpje over de R doorgestuurd hebben naar Pon! En daarachter succes met je garantie afhandeling.. Wat dat nu weer voor een knus is.. dus ik zeg niks meer over tuning van mijn auto's op het net!
Ik kook van woede!Hans R schreef:Dat is zeker jammer, denk je met een leuk clubje (DF) je hobby te kunnen delen is er altijd weer iemand die zo belachelijk jaloers is ofzo..
en dit gewoon naar de importeur stuurt zodat je kunt fluiten naar je garantie, maarja ik had het kunnen weten dit is zo openbaar als wat, dus dat soort filmpjes zul je niet meer zien (ik heb hem ook weg gehaald)
Ik begrijp dat soort mensen gewoon niet!
Helaas is jaloezie wel typisch Nederlands, de zon bij een ander in het water niet kunnen zien schijnen!
Ik heb daarom nooit iets te veel op fora vermeld en kentekens weggepoetst. Daarbij zijn zwart-wit foto's ook een idee!
- Koos Buurman
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:59
- Locatie: nul achtenfieftuch
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Dat is toch te triest voor woorden, maar heel Nederlands... We hebben toch ook Meldt Misdaad Anoniem en dat soort sneue dingen hier?
Zelf buiten het huwlijk neuken en de buurman verwijten als die gaat scheiden. Overal op zeiken, maar zelf de hond in de perkjes bij de buren laten scheiten. Dit is ook zo'n verhaal... Ten eerste: waarom dat naar Pon mailen en twen tweede, waarom dan nog een sneue mail naar jou?
Wat een zielloze, sneue, domme en NO life figuren.
Zelf buiten het huwlijk neuken en de buurman verwijten als die gaat scheiden. Overal op zeiken, maar zelf de hond in de perkjes bij de buren laten scheiten. Dit is ook zo'n verhaal... Ten eerste: waarom dat naar Pon mailen en twen tweede, waarom dan nog een sneue mail naar jou?
Wat een zielloze, sneue, domme en NO life figuren.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
jongens, 't is een storm is een glas water. Is helemaal niet duidelijk of de reactie echt van PON komt, is gewoon een grappenmaker.. meer niet. Bewijslast is er ook helemaal niet, gaat nergens over.
- Jeroen R
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 11:44
- Locatie: Emmeloord
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Is het ook mogelijk om de volgende optie in te laten stellen, namelijk het vergrendelen van de deuren wanneer je bijvoorbeeld harder dan 10km/h rijdt.
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Bedoel je de 1er of Golf?Jeroen R schreef:Is het ook mogelijk om de volgende optie in te laten stellen, namelijk het vergrendelen van de deuren wanneer je bijvoorbeeld harder dan 10km/h rijdt.
Ja, dat is mogelijk bij BMW. Zal ook wel bij de Golf kunnen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Hans niets om druk over te maken.. alsof er iemand is bij pon die zich daar druk om maakt.Hans R schreef:@Ferdinand, ga eerst die Poker maar eens bestellen.. Een witte graag met zwarte velgen.
Over chippen gesproken, ik kreeg een mailtje van iemand dat ze mijn youtube filmpje over de R doorgestuurd hebben naar Pon! En daarachter succes met je garantie afhandeling.. Wat dat nu weer voor een knus is.. dus ik zeg niks meer over tuning van mijn auto's op het net!
- Jeroen R
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 11:44
- Locatie: Emmeloord
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Dit topic gaat toch over de BMW 1-serie Was niet bedoeld als reactie op de R van hierboven.Sjoerd MP BMW schreef:Bedoel je de 1er of Golf?Jeroen R schreef:Is het ook mogelijk om de volgende optie in te laten stellen, namelijk het vergrendelen van de deuren wanneer je bijvoorbeeld harder dan 10km/h rijdt.
Ja, dat is mogelijk bij BMW. Zal ook wel bij de Golf kunnen.
Is dit iets wat de dealer moet instellen, of is dit ook zelf mogelijk via de boordcomputer?
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Bij de huidige BMW's en MINI's gaat dat via menu.
- Jeroen R
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 11:44
- Locatie: Emmeloord
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Oke, iemand misschien een idee hoe dit in te schakelen?
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Staat in het boekje...
Boordcomputer knopje indrukken als auto stilstaat met stationair draaiende motor. Door BC knopje meerdere malen in te drukken blader je door menu. Op een gegeven moment kom je bij service menu, langere inhouden om te selecteren.
BC knopje zit op knipperlicht. Dit werkt anders als je navi hebt, maar die luxe heb ik me nog niet kunnen permitteren.
Boordcomputer knopje indrukken als auto stilstaat met stationair draaiende motor. Door BC knopje meerdere malen in te drukken blader je door menu. Op een gegeven moment kom je bij service menu, langere inhouden om te selecteren.
BC knopje zit op knipperlicht. Dit werkt anders als je navi hebt, maar die luxe heb ik me nog niet kunnen permitteren.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Scotty says;
M1
Remmen
The M1 will differ from the standard 1er with a more muscular appearance especially at the front which receives a trapezoid grille flanked by two intakes to allow air to cool the six piston brakes. The larger grille at the front of the car also allows air into the High Performance Intercooler. underneath the headlights the M1 follows the typical M look by having enclosed headlights or "eyebags" this helps pronounce the front of the car and providing a more sporting look than the conventional 1er Coupe.
Above the brake ducts are tiny lip spoilers that help with airflow these help with additional "Active aerodynamics" to provide downforce. The aluminium bonnet incorporates a subtle hood bulge again to hint at the power underneath flanked by two airducts at each side with one for design symmetery. The front wings of the car are massaged slightly to accomodate the wider track and to neatly fill the arches with standard 18" 5 spoke wheels with optional 18" Competition wheels. 18" will be the optimium wheel size for the M1.
The front wings incorporate the typical M characteristic of a side vent , again the M1 is no different with a slightly shorter vent due to the proportion of front door - wing- arch accomodating the turn signal and insignia. The side sills accomodate a more sculpted appearance again indentifying the car from the standard 135i or BMW performance packet.
Like the front end of the car the rear end is wider with a look that is almost similar to the transition between the previous E46 Coupe and the E46 M3 , broader wheel arches accomodate the larger track , The classic "Ducktail" appearence makes a welcome return with the spoiler now integrated as part of the bootlid for a more cohesive look and additional aid for aerodynamics.
The rear valance/diffuser area takes it's direction from the standard 135i but with open ducts for aerodynamic purpose , the duct is seperated by typical M quad exhaust pipes.
The roof of the car receives the typical BMW M Coupe addition of a reinforced Carbon Fibre Roof to help maintain the lightweight concept.
Summary:
More muscular appearance than standard 1-series
Trapezoid grille flanked by two intakes to allow extra brake cooling
Six piston brakes
High performance intercooler
Sportier looking headlights than standard 1-series
Small lip spoilers above brake duct inlets to provide extra air flow and downforce
The front wings of the car are massaged slightly to accomodate the wider track. Rear end is also wider.
Standard 18" 5-spoke wheels with optional 18" Competition wheels (18" will be the optimium wheel size for the M1)
Signature M side vent
Broader wheel arches to accomodate larger track
"Ducktail" CSL style rear trunk (integrated spoiler)
Rear valance/diffuser area takes its direction from the standard 135i but with open ducts for aerodynamic purpose
Signature M quad exhaust pipes
Reinforced carbon fiber roof
M1
Remmen
The M1 will differ from the standard 1er with a more muscular appearance especially at the front which receives a trapezoid grille flanked by two intakes to allow air to cool the six piston brakes. The larger grille at the front of the car also allows air into the High Performance Intercooler. underneath the headlights the M1 follows the typical M look by having enclosed headlights or "eyebags" this helps pronounce the front of the car and providing a more sporting look than the conventional 1er Coupe.
Above the brake ducts are tiny lip spoilers that help with airflow these help with additional "Active aerodynamics" to provide downforce. The aluminium bonnet incorporates a subtle hood bulge again to hint at the power underneath flanked by two airducts at each side with one for design symmetery. The front wings of the car are massaged slightly to accomodate the wider track and to neatly fill the arches with standard 18" 5 spoke wheels with optional 18" Competition wheels. 18" will be the optimium wheel size for the M1.
The front wings incorporate the typical M characteristic of a side vent , again the M1 is no different with a slightly shorter vent due to the proportion of front door - wing- arch accomodating the turn signal and insignia. The side sills accomodate a more sculpted appearance again indentifying the car from the standard 135i or BMW performance packet.
Like the front end of the car the rear end is wider with a look that is almost similar to the transition between the previous E46 Coupe and the E46 M3 , broader wheel arches accomodate the larger track , The classic "Ducktail" appearence makes a welcome return with the spoiler now integrated as part of the bootlid for a more cohesive look and additional aid for aerodynamics.
The rear valance/diffuser area takes it's direction from the standard 135i but with open ducts for aerodynamic purpose , the duct is seperated by typical M quad exhaust pipes.
The roof of the car receives the typical BMW M Coupe addition of a reinforced Carbon Fibre Roof to help maintain the lightweight concept.
Summary:
More muscular appearance than standard 1-series
Trapezoid grille flanked by two intakes to allow extra brake cooling
Six piston brakes
High performance intercooler
Sportier looking headlights than standard 1-series
Small lip spoilers above brake duct inlets to provide extra air flow and downforce
The front wings of the car are massaged slightly to accomodate the wider track. Rear end is also wider.
Standard 18" 5-spoke wheels with optional 18" Competition wheels (18" will be the optimium wheel size for the M1)
Signature M side vent
Broader wheel arches to accomodate larger track
"Ducktail" CSL style rear trunk (integrated spoiler)
Rear valance/diffuser area takes its direction from the standard 135i but with open ducts for aerodynamic purpose
Signature M quad exhaust pipes
Reinforced carbon fiber roof
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Scotty again;
In regards to the mechanicals they know what the car should be just as they know what engine it should be they are now just making sure everything is well integrated to take the car to production. Extensive work is being done on the suspension to make it more firmer and dynamic.
Soon we will see typical BMW camouflaged body shells arrive in public this will commence in late Spring they have just begun to internally test the cars at BMW's private proving grounds whilst prototypes have their winter development programme in the frozen Scandanavia.
The rear fender is not as wide as the prototype would have you believe, it is wider than the 135i as is the front fender to accomodate the wider track.
The overall look is more akin to the E46 M3 and we remember how that had the right side of muscular athleticism without being too brutal.
No one is going to say it's a 1er with a sporty bodykit as per the focus group they had a standard 135i , 135i BMW Performance Packet and the M1 in a row and it was easily identifiable because it looked more muscular.
I own a 135i myself in Beautiful Sedona Red and the key differences are highly evident when you drive both back to back .
Even through my limited drive the M1 feels more dynamic and sounds more raw even than the 135i.
In terms of visual appearance the car is ready.
In regards to the mechanicals they know what the car should be just as they know what engine it should be they are now just making sure everything is well integrated to take the car to production. Extensive work is being done on the suspension to make it more firmer and dynamic.
Soon we will see typical BMW camouflaged body shells arrive in public this will commence in late Spring they have just begun to internally test the cars at BMW's private proving grounds whilst prototypes have their winter development programme in the frozen Scandanavia.
The rear fender is not as wide as the prototype would have you believe, it is wider than the 135i as is the front fender to accomodate the wider track.
The overall look is more akin to the E46 M3 and we remember how that had the right side of muscular athleticism without being too brutal.
No one is going to say it's a 1er with a sporty bodykit as per the focus group they had a standard 135i , 135i BMW Performance Packet and the M1 in a row and it was easily identifiable because it looked more muscular.
I own a 135i myself in Beautiful Sedona Red and the key differences are highly evident when you drive both back to back .
Even through my limited drive the M1 feels more dynamic and sounds more raw even than the 135i.
In terms of visual appearance the car is ready.
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Nou eerst de motor configuratie maar even afwachten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten