VW Golf R20T
-
Re: VW Golf R20T
Gerard, het is in 45k kilomters bij mij twee keer voorgekomen dat de bak eerder schakelde dan ikzelf en daarvan was één keer tijdens proefrit. Had je de pook wel naar rechts eigenlijk, want anders is flipperen een soort van
tijdelijke 'override'.
Het is in praktijk geen issue wat mij betreft omdat het zoals Hans al aangaf niet nuttig / nodig is tot einde van de begrenzer door te rammellen.
tijdelijke 'override'.
Het is in praktijk geen issue wat mij betreft omdat het zoals Hans al aangaf niet nuttig / nodig is tot einde van de begrenzer door te rammellen.
- Kurtje
Ik heb ook met beide gaan testrijden, welliswaar in GTI versie..
De DSG is een prachtig staaltje techniek, schakelt heel snel en precies en heeft dan daar ook zijn voorsprong bij tov een handbak. Wag Gerard bedoelt is dat de DSG bij de begrenzer overgaat naar een hogere versnelling, en dit deed hij bij de GTI ook... In het dagelijks verkeer zul je daar nauwlijks aankomen in deze toerentallen of je bent al heel gek bezig
of net zoals Hans zegt, de meeste power is er dan al uit en kan je beter overgaan naar een hogere versnelling ...
Nu het gekke, ik heb ook voor de handbak gekozen in mijn GTI... Waar ik nog steeds geen spijt van heb!
Ik vond het net iets meer controle hebben, net iets meer plezier tov het gemak van de DSG...
Grootste punt om voor manueel te gaan is dat ik nooit file's rij, anders was het zeker een DSG geworden...
Denk dat je met beide niet verkeerd bent
De DSG is een prachtig staaltje techniek, schakelt heel snel en precies en heeft dan daar ook zijn voorsprong bij tov een handbak. Wag Gerard bedoelt is dat de DSG bij de begrenzer overgaat naar een hogere versnelling, en dit deed hij bij de GTI ook... In het dagelijks verkeer zul je daar nauwlijks aankomen in deze toerentallen of je bent al heel gek bezig

Nu het gekke, ik heb ook voor de handbak gekozen in mijn GTI... Waar ik nog steeds geen spijt van heb!
Ik vond het net iets meer controle hebben, net iets meer plezier tov het gemak van de DSG...
Grootste punt om voor manueel te gaan is dat ik nooit file's rij, anders was het zeker een DSG geworden...
Denk dat je met beide niet verkeerd bent

- JP
Bron; Autoblog.nlB&B Automobiltechnik kennen we als tuner van vooral Audi’s en Volkswagens. Ditmaal hebben ze de nieuwe Golf R aangepakt.
De Golf R heeft standaard een vermogen van 270 pk en 350 Nm max koppel. B&B kan die specs verbeteren, daarbij heb je de keuze uit drie verschillende configuraties. De Golf R krijgt desgewenst een vermogen van 310, 324 of 362 pk. Die laatste heeft oa een grotere turbo, een sportuitlaat (met een grotere downpipe en een race-katalysator), een herziene ECU, een nieuwe luchtinlaat, een geoptimaliseerde intercooler en een Slim-Line oliekoeler. Dankzij deze aanpassingen gaat de 362 pk sterke B&B Golf R van 0-100 km/u in 4,8 seconden (standaard 5,5 seconden) en is er een topsnelheid mogelijk van meer dan 280 km/u.
-
Ik zou settelen voor 5,2 seconden 

- RutgerK
Gezien de tijden van Hans, is 4,8 seconden kennelijk het mechanisch maximaal haalbare?
-
362pk hoef je echt niet met een dsg te doen kan je over een halfjaar nieuwe bak halen
was bij century kwam er net een nieuwe dsg bak binnen was ook stuk
- RutgerK
Je wil niet vaak bij de dealer staan met problemen aan een dsg-bak, maar volgens mij ben je sinds je je hier aangemeld heb al minimaal 8x bij Century langsgeweest.gerardR schreef:362pk hoef je echt niet met een dsg te doen kan je over een halfjaar nieuwe bak halen

-
Hmmm...das ook net toevallig...gerardR schreef:362pk hoef je echt niet met een dsg te doen kan je over een halfjaar nieuwe bak halen

Als een "R" een koppel heeft van 350 Nm zit er heus wel wat marge in v.w.b. meer koppel.Denk niet dat ie 350 wel aan kan en 400 niet.
Greetz Erik.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Die zwarte ziet er dik uit! Dan 5 deurs graag 8) de nieuwe 7 traps DSG bak kan 750nm aan (heb ik gehoord uit de tuningwereld)
-
die 7 gang zit niet in de R maar 6 gang en die gaat tot ongeveer 420nm en dan kan ie het echt niet meer aan.
ik wil hem ook chippen eerst maar eens 5000 tto 10000 km rijden voordat ik ga chippen
ik wil hem ook chippen eerst maar eens 5000 tto 10000 km rijden voordat ik ga chippen
-
zag je vanochtend rijden op het viaduct over de a12 hans, was erg onder de indruk van de kleur en hoe dik maar toch ingetogen die auto eruit ziet echt heel mooi geconfigureerd(zegt iemand die niets met een golf heeft).
- Hans R
Thanks Jarno
Waar reed jij in?

- Mathieu
De auto lijkt precies op z'n baasjejarno trulli schreef:zag je vanochtend rijden op het viaduct over de a12 hans, was erg onder de indruk van de kleur en hoe dik maar toch ingetogen die auto eruit ziet echt heel mooi geconfigureerd(zegt iemand die niets met een golf heeft).

-
Dik maar ingetogen?Mathieu schreef:De auto lijkt precies op z'n baasjejarno trulli schreef:zag je vanochtend rijden op het viaduct over de a12 hans, was erg onder de indruk van de kleur en hoe dik maar toch ingetogen die auto eruit ziet echt heel mooi geconfigureerd(zegt iemand die niets met een golf heeft).

- Hans R
Jaja..
Over de DSG, hij schakelt NIET automatisch op, pas in de toerenbegrenzer, gister even geprobeerd een tijd lang in zijn 3e versnelling 5000 toeren gereden.
Over de DSG, hij schakelt NIET automatisch op, pas in de toerenbegrenzer, gister even geprobeerd een tijd lang in zijn 3e versnelling 5000 toeren gereden.
- MartijnGizmo
Fijn is dat, kan gerardR wéér langs Century... 

-
100-160 on the fly testje? Ik heb de vraag ook aan Atomchris gesteld met zijn 312 pk Leon. de 0-100 vind ik vanwege de 4wd aandrijving een erg leuk getal, maar niet vergelijkbaar.
- Hans R
Gaan we doen, wordt pas over 2 weken ofzo.. even druk de komende tijd.
-
@Hans, dat is volgens mij wat Gerard bedoelt. Dat DSG automatisch schakelt bij de toerenbegrenzer, hij blijft dus niet in de begrenzer slaan zonder te schakelen (wat vrij nutteloos is).
- Hans R
Behalve nutteloos ook nog slecht voor je tuut.. kortom de DSG bak moet je hebben Gerard 

-
Volgens mij bedoelde gerardr dat niet hoor als ik deze quotes nog even na lees;k33z schreef:@Hans, dat is volgens mij wat Gerard bedoelt. Dat DSG automatisch schakelt bij de toerenbegrenzer, hij blijft dus niet in de begrenzer slaan zonder te schakelen (wat vrij nutteloos is).
"ja ik heb ook zelf geschakeld met de dsg maar als ik terug schakelde ging de dsg gelijk weer eentje omhoog..."
"ik bedoel dat je in de dsg echt zelf moet kunnen schakelen dus als je niet schakelt dat ie dan niet opschakelt de dsg schakelt nu wel zelf op of af als je nix doet"
"ik reed zaterdag met de R door groningen en dan schakel ik terug geef gas en hij schakelt meteen weer op"
Tenzij hij inderdaad continu in de toerenbegrenzer rijdt.

- Hans R
Ik moet eigenlijk een goede steun hebben voor mijn camera voor in de auto voor een leuk filmpje..
Laatst gewijzigd door Hans R op 29 jan 2010, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wat ziet de auto er goed uit zo Hans. Lijkt alsof met deze kleur de lijnen prachtig uitkomen. Vijfdeurs doet 'm ook goed.
- Sperdy
Golf R blauwk33z schreef:Dik maar ingetogen?
-
Zwangere vrouwen fetish Ferdi? Of heeft dit type model gestaan en geïnspireerd tot de 1 serie coupe?