Daar haal je een leuk voorbeeld aan, want als je met een Lambo gaat racen dan valt ie ook binnen de kortste keren uit elkaar.ErikKramer schreef:Een 330i sportiever dan een M6?
Daar ga ik niet in mee, de M6 staat te boek als de 'Ultimate ///M' Daar ben ik het op zich wel mee eens als we praten over de M's die nu in productie zijn, anders is het natuurlijk de M3 CSL die met kop en schouders overal bovenuit staat. De M6 mag dan wel zwaar zijn maar is ook weer niet extreem zwaar. De remmen zijn voor op straat gebruik meer dan prima en doen het op het circuit vast aardig voor de meeste die er uberhaupt het circuit mee op gaan. De handeling schijnt ook prima te zijn (heb er zelf helaas nog niet in gereden) zeker voor een toch vrij grote auto. En de power is al helemaal nix mis mee. Nee het is geen bijna 'racewagen' zoals een Gallardo o.i.d. maar daar doelt BMW ook niet op.
Ik denk echt dat we niet onder V8-en uitkomen, simpelweg omdat de auto een gunstige pk/kg verhouding moet krijgen, niet met een 6cilinder te bereiken is bij een auto van zo'n 1600kg of meer, betrouwbaar dan he
Maar goed wat willen we eigenlijk voor een M3? Een behoorlijk sportieve auto of een race auto a la Dre edition?
Net wat ze bij topgear zeggen, acceleratievermogen van een M6 is zowat van bijbelse proporties.
99% van de M klanten zit gewoon niet te wachten op een bijna raceauto, maar willen gewoon hard over de snelweg sjeezen.