Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dale vito

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door dale vito » 06 jan 2010, 15:43

Rico schreef:. Een klok die 41 jaar oud is en nog steeds grenzeloze perfectie uitstraalt..

Afbeelding
En vooral schoonheid.. voor mij kan deze de concurrentie aan met vrijwel elk modern horloge :) . Dit is voor mij hét archetype duikhorloge, na wat eerdere modellen (5508, 5510 of zelfs ouder) gewoon bijna uitontwikkeld. Dit is ook nog echt een instrument, ipv het statussymbool wat het later werd.. Geniaal.

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2010, 16:21

Stel dat je een nep BMW zou kunnen kopen 1:20 ste van de prijs dan zou je toch ook wel weten dat deze niet exact hetzelfde er uit ziet en hetzelfde rijd als een echte BMW !? Een product of dit nou een auto is of een horloge is meer dan alleen het uiterlijk. Er zit jarenlange ontwikkeling in, kennis, afwerking, toegepaste technieken etc etc. De naam en het uiterlijk z(gepatenteerd door de eigenaar/fabrikant) zijn de kwaliteitskenmerken waar het product voor staat. Een imitatie/nep product lijken misschien dan wel op het echte product, maar je weet als eigenaar van een nepproduct dat het nooit datgene zal kunnen bieden als het echte product. Kwaliteit is geen marketing, maar kwaliteit word gebruikt om het product te laten onderscheiden, daar word marketing voor gebruikt, niet meer dan logisch want als kwaliteit niet verkocht word is er geen bestaansrecht voor het product. Een nep breitling van 60 euro ziet er niet perfect uit, dat kun je wel vinden, maar dat is omdat je jezelf gewoon voor de gek houd. Als je een echte Breitling er naast zou houden dan springen terstonds de tranen in je ogen. Maar mensen die een nepper dragen houden er geen echt horloge bij, omdat dat redelijk confronterend is. Want dan zie en voel je hoe groot de verschillen pas echt zijn. Er zijn wel nephorloges die er bijna perfect uitzien, maar die kosten toch ook rond de 500 euro. Ik weet trouwens niet of je een grotere nepper bent met een goedkoop nephorloge of een duurder nephorloge. Want in het laatste geval wil je niet alleen je zelf voor de gek houden maar ook de buitenwacht waar je met je nepper indruk op wilt maken. Dat je een echte kan betalen, maar ik heb er geen geld voor over, is in mijn ogen gewoon een zielig argument. Want daarmee probeer je status te verwerven door aan te geven dat je poen zat heb maar het niet over hebt voor een goed en eerlijk product. Je bent zelf opticien, dan heb je waarschijnlijk ook met merkbrillen te maken. Dan zul je ook weten waar de kwaliteit voor een merkbril voor staat. Stel er komt een klant in je winkel met een nep merk (zonne) bril op. Een bril die normaal 500 euro kost, maar als nepper voor 5 euro op de rommelmarkt is op te snorren. Die klant vraagt "kun je mijn bril afstellen want hij zit scheef ?" Wat denk je dan ? Goh wat een slimme klant door een merk prul te kopen en de service bij mij te halen ? Of denk je, prutser, als je rotzooi koopt krijg je rotzooi en verwacht dan geen kwaliteitsservice ? Niemand bepaald inderdaad wat jij met je geld doet, maar volgens mij verlangt dat ook niemand van je (behalve de fiscus dan) maar iemand mag wel bepalen dat het dragen van een nephorloge of een ieder ander nepproduct eigenlijk een schertsvertoning is en de drager er van zichzelf min of meer voor schut zet, door zich een status aan te meten gebasseerd op een inferieur product.

Nep is gewoon sneu, of het nou om een Turks lacoste shirt gaat of of een Chinese Rolex.. je probeert als een ander mens voor te komen dan dat je werkelijk bent, of mischien ook wel weer niet, want het dragen van nep zegt (te)veel over jezelf.
Als ik een nep bmw kan kopen, die er exact hetzelfde uitziet, exact hetzelfde rijdt alleen dan voor 1:20ste van de prijs, dan wist ik het wel.
Koop je elk jaar een nieuwe auto en heb je altijd lol.
Nep of echt , kwalitiet en status. Het zit tussen je oren. Kwalitiet is marketing , nothing more nothing less.
Overigens heb ik sinds een tijdje een mooie neppert Breitling. Ding koste 60 euro, ziet er perfect uit. Doet het uitstekend.
Dat ik een echte kan betalen wil niet zeggen dat ik het geld ervoor over heb.
Hell, ik kan zo een nie M3 voor de deur zetten als het zou moeten
Maar er is niemand die or mij bepaald wat ik met mijn geld doe.

allen

Bericht door allen » 06 jan 2010, 16:25

Rico schreef:Allen weet dat er niets boven Groningen gaat, jammer voor Allen :mrgreen:
Laat me niet lachen! Die juweliers van jullie kunnen niet eens een simpel probleem oplossen met een horlogeband. Is hier in Nederland vast geen probleem. :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 jan 2010, 16:36

Die Rico heeft volgens mij geen ene klote te doen want of hij schrijft hele lappen tekst die nergens overgaan of hij verzint het ene topic na het andere met onzinnige vragen. :mrgreen:

Ga eens wat doen man................
En dan heb ik het niet over je horoge opwinden waar je waarschijnlijk ook wel tijd en privacy genoeg voor hebt........(na het bekijken van het NSFW topic) :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2010, 16:50

Oyster perpetual hoef je niet op te winden :angel:

of hij verzint het ene topic na het andere met onzinnige vragen
Volgens mij zijn dat topics van een paar jaar oud die iedereen omhoog schopt :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 jan 2010, 18:10

Rico schreef:Oyster perpetual hoef je niet op te winden :angel:

Volgens mij zijn dat topics van een paar jaar oud die iedereen omhoog schopt :wink:
Het is toch een automaat die je door het bewegen van de klok opwind?

Topfuel

Bericht door Topfuel » 06 jan 2010, 19:47

dvh schreef: Als ik een nep bmw kan kopen, die er exact hetzelfde uitziet, exact hetzelfde rijdt alleen dan voor 1:20ste van de prijs, dan wist ik het wel.
Koop je elk jaar een nieuwe auto en heb je altijd lol.

Nep of echt , kwalitiet en status. Het zit tussen je oren. Kwalitiet is marketing , nothing more nothing less.
Overigens heb ik sinds een tijdje een mooie neppert Breitling. Ding koste 60 euro, ziet er perfect uit. Doet het uitstekend.
Dat ik een echte kan betalen wil niet zeggen dat ik het geld ervoor over heb.
Hell, ik kan zo een nie M3 voor de deur zetten als het zou moeten
Maar er is niemand die or mij bepaald wat ik met mijn geld doe.
Vaak vind ik de duurdere horleges qua design gewoon een stuk mooier dan een gemiddelde Seiko. ( nou zijn die ook nog redelijk aan de prijs, maar goed).
Maar ik ga gewoon niet zoveel geld uitgeven aan een horlogo, puur uit princiepe.
En nu heb ik een mooie neppert, die wel de looks heeft. Wellicht niet de perfectie van een echte. Maar dat interesseert me niet. Over 6 maanden pleur ik hem weg en neem ik weer wat anders.

Een skoda is ook een nep VW .. Niks mis mee.
Ik heb er in ieder geval geen problemen mee. Dat sommige mensen uit princiepe er niet mee willen lopen omdat zo'n mooi immitatie horloge dan wel niet echt is, zegt meer over de persoon dan over de immitatiedragenr.
Imo krijgt deze post direct de nominatie van ´meest waardeloze post van 2010´... Wat een flauwekul!

En btw, een Skoda is geen nep Volkswagen. Skoda is het Tudor van Rolex. :wink:

p.s. ik weet nog een mooie auto voor jou:

Afbeelding

frankv

Bericht door frankv » 06 jan 2010, 20:35

man, dat ding kost 1/20ste, doet hetzelfde en ziet er hetzelfde uit, waarom zou ik dan een X5 kopen?

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2010, 20:43

Downforce Hans schreef:
Rico schreef:Oyster perpetual hoef je niet op te winden :angel:

Het is toch een automaat die je door het bewegen van de klok opwind?

Klopt, Alleen noemt Rolex het sinds de jaren 40 een Oyster Perpetual.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 jan 2010, 21:55

Ik refereerde naar de manier waarop jij je rolex opwind nadat je eerst ff het NSFW topic had gelezen.
Dat gezien het vele posten dat je doet je daar privacy en tijd genoeg voor hebt........................ach laat ook maar :mrgreen:

Roman S.

Bericht door Roman S. » 06 jan 2010, 23:18

dale vito schreef: Mmm.. wij hebben zo'n tangetje dan wel weer gewoon liggen..

Een langere band kopen zou de mooiste optie zijn, een gaatje bijprikken zou ik rustig bij de schoenmaker laten doen hoor.. Pas er voor op dat hij niet te dicht op het voorgaande gaatje komt ivm scheuren.
Had ook wel verwacht dat het bij juwelier kon, heb daar toch wat meer vertrouwen in dan bij een schoenmaker. Denk dat ik dan eerst even ga zoeken naar een langere band en anders toch maar even langs de schoenmaker ga.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 jan 2010, 23:58

Downforce Hans schreef:Ik refereerde naar de manier waarop jij je rolex opwind nadat je eerst ff het NSFW topic had gelezen.
Dat gezien het vele posten dat je doet je daar privacy en tijd genoeg voor hebt........................ach laat ook maar :mrgreen:
:clap: :hosanna: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

RVV

Bericht door RVV » 07 jan 2010, 00:29

Ah Hans heeft een heuse fanclub :wink:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 jan 2010, 00:32

Gaat misschien wat ver, maar kon er wel smakelijk om lachen haha.

Wat vinden we hier van? Lijkt me een leuk alternatief totdat er een echte submariner komt :D

Afbeelding

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 jan 2010, 00:37

Weet niet wat het ding kost maar lijkt me prima klok!

RVV

Bericht door RVV » 07 jan 2010, 00:39

Lijkt me ook dik in orde. Mooi betaalbaar alternatief. EN origineel.

Pim

Bericht door Pim » 07 jan 2010, 00:42

Joost Hermens schreef:Ik ben vanmiddag geslaagd.

Het is een 2010 Rolex Submariner 14060M geworden. In eerste instantie vond ik hem wat klein ogen ( 40mm ). Maar eenmaal om mijn smalle polsje was het toch een flinke klok :mrgreen:
Daarna nogmaals IRL de keuze gemaakt tussen de date versie en de nodate, en uiteindelijk toch gegaan voor de nodate versie.
Na misschien wel 10 jaar geen horloge gedragen te hebben, erg blij met deze aanwist.
Foto's maken is best lastig. Dus de eerste is hem, de overige van het net geplukt.
Geweldig horloge.. geniet er van !!

Heb er zelf ook even naar gekeken maar ik vind dat ik hem moet verdienen. Dus mag ik er pas eentje kopen van mezelf als ik afgestudeerd ben. Vind ik persoonlijk een leuk uitgangspunt. :oops:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 jan 2010, 00:45

Kost zo'n 130 euro en totdat ik een echte kan betalen lijkt me dit ook een prima alternatief. 1 hij is niet te duur, 2 er staat geen rolex op en 3 hij heeft een hele andere datum aanduiding waardoor hij ook niet op een rolex wil lijken :D

Zag op een review staan dat Seiko ze maakte als hommage aan de submariner en niet als imitator. Ik ga nog eens even nadenken, die 130 kan ik natuurlijk ook sparen....... :hmmm: :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 07 jan 2010, 10:42

@rico.

Wat een lap tekst.
Ik gaf duidelijk aan in mijn reply dat ik horloges mooi vind maar er simpelweg geen geld voor over heb.
Jij kan dat een flauwekul argument vinden maar dat is enkel jou mening.
Ook zeg ik er duidelijk bij dat ik het design van een breitling ( of noem maar wat ) vaak mooer vind dan van een onbekender merk.

Ik koop hier op de markt , onder de tafel , voor een paar tientjes een leuk klokje. Dat ding gaat over 3 maanden weer de prullenbak in en dan komt er weer wat anders. Met andere woorden: het intereseert me niet.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 jan 2010, 11:07

Dan kun je beter een Seiko of een Casio kopen, die hebben ook klokjes met goede looks, en hoeven echt niet na 3 maand de prullenbak in omdat ze het niet meer doen.

En dan ben ik ook benieuwt hoe reageer jij als ik vraag of je mijn imitatie oakley even bij kunt stellen??

RVV

Bericht door RVV » 07 jan 2010, 11:26

dvh schreef:@rico.

Wat een lap tekst.
Ik gaf duidelijk aan in mijn reply dat ik horloges mooi vind maar er simpelweg geen geld voor over heb.
Jij kan dat een flauwekul argument vinden maar dat is enkel jou mening.
Ook zeg ik er duidelijk bij dat ik het design van een breitling ( of noem maar wat ) vaak mooer vind dan van een onbekender merk.

Ik koop hier op de markt , onder de tafel , voor een paar tientjes een leuk klokje. Dat ding gaat over 3 maanden weer de prullenbak in en dan komt er weer wat anders. Met andere woorden: het intereseert me niet.

Lees dan eerst die tekst voordat je met dit antwoord komt :wink:

dvh

Bericht door dvh » 07 jan 2010, 11:35

Dat doe ik met hetzelfde gemak als ieder andere bril.
Brillen zijn er van 50,- tot 2500,-+ euro.
Orginele cartiers tot namaak ck's.
Voor ieder wat wils.
Dat ikzelf kies voor de goedkopere optie wil niet zeggen dat ik het ambachtswerk niet waardeer.
En natuurlijk heeft dat zijn prijs. Maar goed, voor een horloge boeit mij dat persoonlijk wat minder.
Bij andere dingen ligt dat weer anders. Dat is voor ieder verschillend.

Als Rico een klant helpt zal deze ook behoefte bepalen. Ik kan ook altijd wel de duurste bril + glazen adviseren en zo altijd verzekerd zijn dat ik alleen maar kwaliteit geef en adviseer.

Maar dan hou ik geen klanten over...
Er zijn genoeg mensen die willen gewoon een leuke bril. Dat ie goed kijkt nemen ze als vanzelfsprekend en die mensen willen gewoon voor 100-200 euro klaar zijn.
Niks mis mee.
Dat zijn dan ook vaak geen merkmonturen , of modellen die van merken zijn afgeleid.
Ook geen zeiss glas maar gewoon thuismerk.

Wat maakt het uit?
Helemaal niks, zolang ze maar tevreden zijn.

Begin niet over het feit dat merkmonturen kwalitatief beter zijn dan immitatie of merkloos want dan keijg je een schoen naar je hoofd. Grootste onzin.
( ff de hemabril of frietbakplastic nep rayban niet meegerekend natuurlijk.)

heb goede collegas die ook optiekonderemer zijn. Sommige met een heel exclusief assortimment. Maar ook daar gaan coatings van brillenglazen. En ook daar breken neussteuntjes af.

Wellicht is een echte rolex kwalitatief een heel stuk beter. Dat mag ook wel, hij kost namelijk een levensbedrag.
Maar sommige mensen interesseert die kwaliteit niet zo. Die willen niet 10jaar met hetzelfde ding lopen.
Dan is merkloos of immitatie een keuze.

Zelf ben ik met merkkleding overtuigd dat het beter is. En zie je mij dus ook alleen met kwalitatief merkspul rond lopen. Dat interesseert me dan weer wel.

Elke gek zn gebrek zal ik maar zeggen :)

RVV

Bericht door RVV » 07 jan 2010, 11:54

Als Rico een klant helpt zal deze ook behoefte bepalen. Ik kan ook altijd wel de duurste bril + glazen adviseren en zo altijd verzekerd zijn dat ik alleen maar kwaliteit geef en adviseer.

Maar dan hou ik geen klanten over...
Er zijn genoeg mensen die willen gewoon een leuke bril. Dat ie goed kijkt nemen ze als vanzelfsprekend en die mensen willen gewoon voor 100-200 euro klaar zijn.
Niks mis mee.
Dat zijn dan ook vaak geen merkmonturen , of modellen die van merken zijn afgeleid.
Ook geen zeiss glas maar gewoon thuismerk.
eh.. dat heeft toch niks met een goedkoop prul, imitatie ding te maken ? Ik adviseer ook niet altijd maar de duurste matrassen, ik stem het advies af op wat de klant wil besteden. Maar dan verkoop ik nog steeds een origineel matras. (niet dat je imitatie matrassen hebt). Een merkloos product is ook niet gelijk een namaak product. Maar dat was de discussie ook niet.

Van brillen zelf heb ik geen verstand geef ik ook geen oordeel over, kan wel mijn eigen ervaring geven, vorig jaar een reservebril gekocht, goedkoop huismerk model. van de opticien.. ach toch alleen voor 's avonds.. maar ik zet wel een paar keer in de nachtelijke periode mijn bril op en af.. want ik zie echt geen neet zonder lenzen. anyway.. ding was binnen drie maanden zo lam als wat.. toen maar weer een merkmontuur gekocht.. toch nu dik een jaar in gebruik.. gaan lamme pootjes of wegbuigende neusvleugels.. uiteraard kan dit verhaal exemplarisch zijn.. maar voor mezelf.. is de keuze voor het volgende product wat ik koop toch wel gemaakt.. liever iets duurder en dan maar goed. Natuurlijk gaat zo'n verhaal niet op voor een Rolex of ander duur merkhorloge.. die hoef je niet te kopen omdat een goedkoop horloge zijn werk niet doet. Maar immitatie.. neptroep.. gemaakt door kinderen die zo oud zijn als mijn kinderen in landen waar ze 14 uur achter mekaar moeten werken.. om de familie aan het vreten te houden.. instandhouden van pure uitbuiting... en dat geld voor ALLE nepproducten.. think about it..

dale vito

Bericht door dale vito » 07 jan 2010, 12:05

Rico schreef:
Klopt, Alleen noemt Rolex het sinds de jaren 40 een Oyster Perpetual.
foutje rico.. Oyster slaat uiteraard op de waterdichte kast, Perpetual op het uurwerk ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het komt alweer dichterbij...

Tom

Bericht door Tom » 07 jan 2010, 12:08

Klinkt bot maar kinderarbeid is voor mij dan weer geen issue bij de aanschaf van goedkope rotzooi.
Met wat minder vraag voor cheap ass horloges zullen ze misschien wat minder van die kinderen daarvoor nodig hebben, maar ondertussen loop je ook in kleding rond. Merkje of geen merkje, ook dat doen kinderen. Je schoenen ook. Touwtje trekken op de kermis door je kinderen en die plastic rotzooi die je wint is ook door kinderen in elkaar gezet. En dan heb ik het nog niet gehad over etenswaren (of thee / koffie) Enz. enz. enz.
Maakt het allemaal niet minder erg maar in deze wereld overleven zonder producten afkomstig dmv kinderarbeid lijkt mij onmogelijk...... en als er mensen zijn die daar heel bewust mee omgaan en dat soort producten vermijden dan is het te vergelijken met vegetiers... haalt onder de streep geen steek uit. Zolang er op delen van de wereld armoede is zal er kinderarbeid bestaan...

Plaats reactie