DF leest! - het algemene boeken draadje
- Dennis Cavallino
Re: Lezen op DF
Op dit moment lees ik het boek Rallyes en Races, over Maus Gatsonides (tevens door hem gesigneerd). Telkens als ik zin heb lees ik één of twee verhalen over voor- en net na-oorlogse races en rallyes, ik heb hem bijna uit. Erg gave verhalen, ik zou hem ook in 1 keer uit kunnen lezen, maar dat is zonde. 

- Snipe
Het blijft frappant dat ik hier op bmwfappers.nl de enige ben die BMW since 1916 noemt.
-
Lees graag Clive Cussler

-
Ik zal 'm onthouden.Snipe schreef:@ Maarten: In de ban van Klaas Bruinsma is ook prima. En dat andere boek wat ik hierboven al getipt heb maar waarvan ik even niet op de naam kom.
Edit: De Broncode dus....
-
The Looming tower van Lawrence Wright
Zoals in de beginpost. Echt geniaal boek. Plot is een beetje ongeloofwaardig
maar verder, wauw!
Zoals in de beginpost. Echt geniaal boek. Plot is een beetje ongeloofwaardig

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Recentelijke aanwinsten:
Paul Bremer 3 - Na Saddam
Ian Kershew - Heulen met Hitler
Carlos Ruiz Zafon - De schaduw van de wind
Gerrit Zalm - De romantische boekhouder
En uiteraard: Andrew Noakes : Het ultieme verhaal van BMW (wat niet zo ultiem blijkt te zijn)
Paul Bremer 3 - Na Saddam
Ian Kershew - Heulen met Hitler
Carlos Ruiz Zafon - De schaduw van de wind
Gerrit Zalm - De romantische boekhouder
En uiteraard: Andrew Noakes : Het ultieme verhaal van BMW (wat niet zo ultiem blijkt te zijn)
- Roman
Lees op dit moment "One Bullet Away" door Nathaniel Fick (ken je misschien van Generation Kill).
Lekker leesvoer 8)
Lekker leesvoer 8)
- Matthijs
momenteel het lezen weer wat herontdekt, heb ongeveer 5 Engelstalige boeken met financiële stof letterlijk en figuurlijk naast het bed liggen maar veel tijd heb ik er nog niet voor vrijgemaakt.
deze leest wel lekker weg:

zaterdag gekocht:

ook een aanrader:

deze leest wel lekker weg:
zaterdag gekocht:
ook een aanrader:
- Purple Lizzie

Nog iets waar ik over kan meepraten!
Leuk ook al die Stephen King fans .... maarreh heeft nou echt nog niemand de Donkere Toren cyclus genoemd?
Of heb ik die gemist? Dat is toch echt wel mijn favoriet .. op de laatste 3 boeken elke keer paar jaar moeten wachten.. helemaal geweldig.
Die man is echt raar in zijn hoofd.
Hoe meer ik van hem lees (hij beschouwt ons als 'Constant Readers ') hoe vaker dezelfde thema's terugkeren.
Andere favorieten: The stand (de beproeving), The Green Mile (elke week een boekje kopen 6 weken lang), Pet Cemetary, Ogen van de draak, Schemerwereld (de boekenpolitie is echt bizar), Carrie. Hearts in Atlantis is heel beklemmend - en weer mannen in het zwart met lange jassen.
Twee boeken nooit durven uitlezen: De Gloed (Tommyknockers) en "needful things"
Sommige verhalen alleen als film gezien, the Shining, Misery en Shawshank redemption.
Eigenlijk verdient die man bijna een eigen topic

Andere boeken die ik van harte kan aanbevelen:
Tad Williams: the otherworld - 4 boeken 4000+ pagina's super fantasy verhaal.
Anne Rice: vampire chronicles - je zou het bijna geloven (zelfde geldt voor "witching hour" over 12 generaties heksen)
Neil Gaiman: "de bende van Anansi" en "Hoge Omens" (De oprechte en secure voorspellingen van Agnes Nutter, een heks) - BRILJANT
Mark Haddon: Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht - je zou er bijna autistisch van worden... details zijn echt super.
Donna Tartt : "de kleine vriend" & "de geheime geschiedenis" - alsof het jezelf overkomt ECHTE boeken
Paolo Coelho: alles ... "Alchemist" & "De duivel en het Meisje" nog het meest denk ik - verhaal geeft stof tot nadenken zeg maar
Gabriel Garcia Marquez: Liefde in tijden van Cholera - moet toch 1 van de mooiste liefdesverhalen ooit zijn
Wilbur Smith: River God, Seventh Scroll, Warlock & the Quest - super verhalen verteller .. je ruikt de geuren van Egypte ten tijde van de farao's
Zelfde maar dan anders: Ken Follett's "Pillars of the Earth" volgt de mensen die een cathedraal bouwen in 1300 - middeleeuwen Engeland alsof je GTST kijkt
Vervolg daarop is "World without End" daarvan baalde ik na 1100 pagina's *weer* dat het afgelopen was....
Lees weinig in het Nederlands, maar recent "De Vliegeraar" en "Land van 1000 zonnen gelezen" - heel goed
Ook Arthur Japin: De overgave & een schitterend gebrek - erg de moeite van het lezen waard... en meer stof tot nadenken.
En.... meest recente diepe indruk moment was "de geheime Newton" van Geert van Kimpen - STEL nou he.... dat hij dat allemaal dacht enzo.
Must read voor elke vrouw in deze tijd: "female chauvinist pigs" door Ariel Levy
Erg grappig als je vaak met Engelsen te doen hebt: "watching the English" door Kate Fox
En zo kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan!
Hou van verhalen met een boodschap of die sociale vraagstukken op creatieve manier beschrijven / onder de aandacht brengen.
Meeste Engelse titels zijn vast vertaald (even googlen)
Nu bezig in "het pauper paradijs" .. raar om zo'n stuk geschiedenis van Nederland wat ik niet wist zo gepresenteerd te krijgen.
En zo heb ik nog een stapeltje liggen

- Dutch
Warm aanbevolen voor iedereen die de racerij een warm hart toedraagt:
http://www.ljveen.nl/result_titel.asp?id=2188" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ljveen.nl/result_titel.asp?id=2188" onclick="window.open(this.href);return false;
- HansD
Leuk ook al die Stephen King fans .... maarreh heeft nou echt nog niemand de Donkere Toren cyclus genoemd?
Stond maar een paar posts boven je 8) .Aanraders zijn : It, Insomnia en de donkere toren serie (eindelijk heeft hij die afgemaakt 8) ).
-
SKUP!
Alleen maar nette mensen uit. Leest lekker weg. Vorige week nog maar 13 nieuwe boeken besteld. Kijken of er wat noemenswaardig tussen zit!
N
Alleen maar nette mensen uit. Leest lekker weg. Vorige week nog maar 13 nieuwe boeken besteld. Kijken of er wat noemenswaardig tussen zit!
N
- Michel P
Lees nu Enter the Ketlebell! bij Pavel.
Er leuk leesvoer.
Michel
Er leuk leesvoer.
Michel
-
Nu bezig met Zeitoun van Dave Eggers. Indrukwekkend!
- Robertdj
Bezig met Dearly Devoted Dexter van Jeff Lindsay, het 2e boek in de serie (heb de volgende klaarliggen) Echt een aanrader voor mensen die de tv serie ook kunnen waarderen. De boeken zijn wel een stuk harder, en missen de Hollywood aanpassingen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nadat ik mijn V W O examen heb gehaald (en das lang geleden intussen
) kon en kan ik niet meer de moed opbrengen om nog iets te lezen, mijn hele plezier is er door vergald, de zogenaamde "literatuur" .............wat een over the top getilde mannetjes, schrijvers...................gatverdamme........
Anyway; wat ik alleen maar lees; spullen waar ik wijzer van word, wetenschappelijke stuff en vakliteratuur..............en that`s it....................

Anyway; wat ik alleen maar lees; spullen waar ik wijzer van word, wetenschappelijke stuff en vakliteratuur..............en that`s it....................
- ErikMartijn
Met mij hetzelfde, al heb ik mijn VWO examen nog maar een jaar geleden gehaaldromo schreef:Nadat ik mijn V W O examen heb gehaald (en das lang geleden intussen) kon en kan ik niet meer de moed opbrengen om nog iets te lezen, mijn hele plezier is er door vergald, de zogenaamde "literatuur" .............wat een over the top getilde mannetjes, schrijvers...................gatverdamme........

-
Hmmm
Lezen is ontspanning! Heerlijk.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat was het altijd wel, in het pre middelbare schooltijdperk (werkelijk, ik was onverzadigbaar, ze moesten me de bibliotheek uitgooien omdat de sluitings tijd reeds gepasseerd was).......................maar dat verplichtende, dat dedaine, het er zogenaamd niet bijhoren als je niets van Mulisch, Wolkers of Multatulie hebt gelezen, laat staan dat je het niet thuis, vol in het zicht van alle bezoekers uiteraard, op de boekenplank hebt liggen......................gutte gut, dan ben je toch ook wel een randdebiel, een cultuurbarbaar en een Untermensch der Sonderklasse........................sodemieter toch allemaal een eind op zeg....................(ja dit neem ik het onderwijs zeer kwalijk, sterker, ik raak er nog opgefokt van en we zijn intussen 24 jaar verder.................)Shakes schreef:Hmmm
- Snipe
Boeken, daar krijg je niet snel genoeg van. Ik heb nog een boek van Dennis liggen dat ik dus ook nog maar eens herlees (zie bovenaan deze pagina).
- Robertdj
Ik lees niet super veel maar wel meer dan toen ik op school zat, toen las ik eigenlijk alleen maar samenvattingen
Nu is er af en toe een boek wat mij kan bekoren, zoals Dexter en 1984, fijn voor het slapen. Of leerzame boeken over bv sociologie.

- Petrolhead Tom
Hier in huis zwerven vaak veel boeken uit de bestseller top tien rond, lees nu het laatste deel van de millenium trilogy echt fascinerend zoals die reeks in elkaar zit echt heel knap geschreven.
- ErikMartijn
Daar zijn ook films van, veel handiger en snellerTom Westendorp schreef:Hier in huis zwerven vaak veel boeken uit de bestseller top tien rond, lees nu het laatste deel van de millenium trilogy echt fascinerend zoals die reeks in elkaar zit echt heel knap geschreven.

- Petrolhead Tom
En daar vind ik vaak geen hout aan.ErikMartijn schreef:Daar zijn ook films van, veel handiger en snellerTom Westendorp schreef:Hier in huis zwerven vaak veel boeken uit de bestseller top tien rond, lees nu het laatste deel van de millenium trilogy echt fascinerend zoals die reeks in elkaar zit echt heel knap geschreven.
- MartijnGizmo
Eindelijk Caesarion van Tommy Wieringa gelezen, fijn boek. Nu weer verder in 'De Welwillenden' van Jonathan Lithel. Pittige kost, morgen in de trein weer verder...