De Ford Escort MK1/Mk2

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Mark » 11 dec 2009, 20:32

indobesar schreef:
Alain schreef:Jammer dat hij weer te koop staat :(
Volgens mij staat je ex weer te koop Alain; http://link.marktplaats.nl/286196725" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij wou de RS2000 inruilen voor mijn Cosworth, ik vind de RS2000 te duur (€12.000,-) en heb het dus niet gedaan. Wel een mooie auto!

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door indobesar » 19 dec 2009, 11:10


964RS
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mar 2006, 13:11
Locatie: Rotterdam

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door 964RS » 05 jan 2010, 17:39

http://www.youtube.com/watch?v=KTXjoryIhZY" onclick="window.open(this.href);return false;

Een rallyauto voor echte mannan...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 05 jan 2010, 18:11

ik zie hier de RS staan, heel toevallig nog een mailtje binnen met radiateuren voor de edcort.

http://www.qspraceware.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

anyway, zelf ook een paar RS2000 rubbernose gehad, echt heerlijk controleerbare dwarsgooiers :df:

zie op PH ook vele mk1 met cosworth en brede uitvoeringen, echt fraai zoiets :banaan:

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door indobesar » 22 mei 2010, 17:55

Escort Mk1 Mexico: http://link.marktplaats.nl/348293651
:love:

Wat doen een originele, strak exemplaar in prijs?

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door G Kolkman » 22 mei 2010, 19:40

Wrakken doen 1-2.000 euro, goede exemplaren hangt ook van de spec. af.

Ik zou verbaasd zijn als deze voor onder de 12-15k weg gaat (gezien het feit ook dat ie helemaal rally-klaar is, dus met leidingen en switches en gekeurde prut), maar dat hangt ook een beetje van 'wat een gek er voor geeft' af.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 19 okt 2010, 11:21

ff wat nieuw leven inblazen...kwam een leuke tegen net toen ik wat anders zocht.
deze heeft een TVR rover V8

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

helaas kon ik ze niet in het groot downloaden, maar via dez link prachtig in big pictures.

http://www.flickr.com/photos/exfordy/ta ... ortmexico/" onclick="window.open(this.href);return false;

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door indobesar » 19 okt 2010, 15:16

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/38 ... -batn.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:love:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 22 nov 2010, 11:49

leuk speelgoed, Escort mk1 rally met V8

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gJnewxZH ... 0&index=18[/youtube]

prachtig.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 18 feb 2011, 00:56

ik kwam net dit tegen :love:

schijnt erg snel te zijn...

damn...kan helaas niet gelinkt worden...afijn kijk maar ff, die oranje, hij wint meteen tijdens zijn debut>>

http://www.shpengineering.co.uk/retro-gallery.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Michel P » 18 feb 2011, 08:27

Wat gaaf!! Zou dat road legal te krijgen zijn, moet toch echt geen ruk wegen. Wel graag en atmo motor er in van bijvoorbeeld een s2000 en dan later als je dat wenst een compressor.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 18 feb 2011, 10:48

Michel P schreef:Wat gaaf!! Zou dat road legal te krijgen zijn, moet toch echt geen ruk wegen. Wel graag en atmo motor er in van bijvoorbeeld een s2000 en dan later als je dat wenst een compressor.

Michel
zal denk moeilijk worden, alhoewel in de UK redelijk veel kan :mrgreen:
maar inderdaad 850kg is wel leuk, en deze heeft iets van 400pk...heb de foto even copy screen en op men pc gezet en toen naar een upload fotoalbum...pff nu dus hier 8)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Petrolhead Tom » 18 feb 2011, 10:58

Wat een prachtig ding zeg! Je weet ze wel te vinden! :thumbup:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door SteV6 » 18 feb 2011, 22:06

Michel P schreef:Wat gaaf!! Zou dat road legal te krijgen zijn, moet toch echt geen ruk wegen. Wel graag en atmo motor er in van bijvoorbeeld een s2000 en dan later als je dat wenst een compressor.

Michel
SHP Engineering schreef:Can it be built to be used on the highway being road legal? Yes it can.
Bron

En ga je mond spoelen man! Japblok erin? Natuurlijk een BDA-blok erin :mrgreen:


Stephan

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Michel P » 18 feb 2011, 22:11

He Ste, nee spoel mijn mond niet, graag een jappen blok, of anders een een duractec 2.3 dat zou ook kunnen.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 18 feb 2011, 23:42

SteV6 schreef:
Michel P schreef:Wat gaaf!! Zou dat road legal te krijgen zijn, moet toch echt geen ruk wegen. Wel graag en atmo motor er in van bijvoorbeeld een s2000 en dan later als je dat wenst een compressor.

Michel
SHP Engineering schreef:Can it be built to be used on the highway being road legal? Yes it can.
Bron

En ga je mond spoelen man! Japblok erin? Natuurlijk een BDA-blok erin :mrgreen:


Stephan
whaha, zie...die Engelsen krijgen veel op de weg :clap: geweldig
in NL zou dit moeilijk worden met zo'n chassis.

Duratec 2.3 of zelfs de 2.5 (ja die is er ook in 4-cill :banaan: ) er in is leuk, echter kwam ook al eens van die escortjes tegen met dat lichte rover (of TVR) blokje (V8) ook bijzonder, dus dat zou ook nog kunnen.

man wat gaaf, mooie klassieker en duimpjes op, echter een supersnel wendbaar ding, dikke fun lijkt me.
en zo die Engelsen het doen geen/weinig last van roest met deze kunstof body :mrgreen:
dat buizenchassis ziet er nog sterk/torsie uit ook, denk voor straat dat ie wel wat zwaarder wordt dan de 850kg. maar 900<>950 is nog leuk.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 19 feb 2011, 00:03

het gekke? is die oude mk1 wat te koop stonden zijn bijna alle al weg :shocking:
terwijl ze veel duurder zijn dan de zeg nieuwere zelfs van bv 1997 haha...lol.

deze is ook fraai, een mk1 Cosworth 4wd :shocking: dak vind ik wel jammer...magoed ff techniek bezien dan.

Afbeelding

dike uitlaat
Afbeelding

wat zegt u?
Afbeelding


Afbeelding

whaha en dat in zo'n oud beestje

http://www.pistonheads.com/sales/2430600.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 19 feb 2011, 00:06

wel jammer tijdje terug stonden er wel eens van die brede rally look mk1 te koop, anyway deze is ook mooi, gewoon strak van buiten, maar met 3.9 V8 rover...leuk geluid verzekerd.

Afbeelding

prachtig ding zo

Afbeelding

Afbeelding
For sale here is an immaculate example of one of the best classics around, the shell has been completely restored and is in brand new condition painted underneath also.

Engine :
Rover v8 3.9
Elderbrock carb and manifold.
twin Ashley systems
capri s1 gearbox.

Shell -
completely restored top to bottom.
baby atlis axle.

interior -
spitfire gauges water,oil temp and pressure.
sparco deepdish steering wheel
classic corbreau bucket seats
sparco gearknob

wheels :
1970's compomotive wrapped in semi slick advans.
http://www.pistonheads.com/sales/2484811.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 19 feb 2011, 00:13

wow :love:

Ford Escort MK2 GP4 2.4ltr 300hp (1978/W)

oke 60K gbp (staat er ook 1 van 90K gbp :shocking: )

maar wat gaaf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.pistonheads.com/sales/2496825.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door ErikMartijn » 19 feb 2011, 02:17

Echt super die dingen! Ze zijn eerder Engels dan Amerikaans imho dus wat ze in de McDrive doen is mij een raadsel.... Ik weet het, het is ingewikkeld met ford....

En er moet natuurlijk gewoon een 2 liter bda of bdg in... Geen V8 en ook geen japans blok.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 05 jun 2011, 23:01

nog wat gave foto's kwam ik net tegen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Michel P » 06 jun 2011, 08:47

Idd super foto's Rene!

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 06 jun 2011, 10:28

ik was ff op die site aan het kijken vanwege dit berichtje op gt40.com
Hello everyone , just to let you know I race my GT 40 (the green nr 27) on saturday 11 june and sunday 12 june on the track.We race under the BRAVO banner which organises the Belgium historic cup .Anyone who is there come by and say hello.Greetings Emiel .Another GT40EC club member also races his GT40 (gulf colored nr 6) http://www.bravoracing.be" onclick="window.open(this.href);return false;
op die site staan wat foto's van de races en die GT40's maar dus ook die fraaie escorts, denk dat die ook aardig DF bieden, wegen niet veel.
ze racen schijnbaar de 12de weer op Spa met de Spa summer classic 2011
dus weer fraaie automobielen me thinks 8)
jammer dat het meer dan 300km ver is.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 10 aug 2011, 22:31

ook weer zo mooi (ja kwam er veel te koop tegen ook originele BDA e.d. maar vrij duur allemaal)

echter deze voor maar 10K en ziet er erg goed uit, geen wegenbelasting e.d. en toch rap en leuk :D

http://www.motorsport-sales.com/index.p ... ts_id=1622" onclick="window.open(this.href);return false;

10K met 2.2 twin cam en LHD
Originally a 1300GT shell from
the Canary Islands, built to its
current spec about 5/6years ago in the uk.
1971
LHD Shell
Bubble arched (fibreglass)
8 point bolt-in roll cage, tied into the bulkhead
Engine moved back 300-400mm for weight distribution, so has new bulkhead and gearbox tunnel
2.2 twin cam engine from a Fiat Supermirafiori
Twin 44 idf downdraught carbs
5 speed gearbox from Fiat Supermirafiori
Twin plate clutch from a 3L Alfa 164 (New clutch release bearing, pressure plate 200miles ago)
English axle with Panhard rod kit
15inch Compomotive ML alloys
Wilwood hi-performance front brake calipers and larger disks
Capri 9inch drums at the rear
Quickrack steering
Fully polybushed
Sparco Evo seat
Ralloy fuel tank
Facet fuel pump
Elliot rev counter, gauges include oil temp,
oil pressure, water temp, volt meter.
Underside has been weather proofed (shultzed)

The car is in great condition, it drives
really well, it easily has 160bhp+,
very torquey. The engine has recently been rebuilt.
The interior is stripped out and
caged, there are no carpets or roof lining
for water to hide under. The underside
and bubble arches have been weatherproofed
and it has always been keep in a heated garage.

I'm looking for €10,000 and I welcome any inspection


€10,000.00


Country: ROI Republic of Ireland
Contact Tel No: 00353 862124208
Afbeelding

Afbeelding

moet je ook zien hoe ver ze de motor naar achter gebouwd hebben :df:
zo te zien geheel achter de vooras.

Afbeelding

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Jeroen K. » 18 aug 2011, 19:30

collega van me is bezig een replica Zakspeed MK2 te bouwen om trackdays etc mee te bezoeken ;) zal wel is fotos posten ervan als ie ijndelijk klaar is ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten