ING en privacy, beetje ok, beetje niet...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
frankv

ING en privacy, beetje ok, beetje niet...

Bericht door frankv » 08 dec 2009, 19:43

toevallig twee contacten met de ING bank gehad waarvan je je af kunt vragen of het ok zit met de privacy daar, of juist niet

case 1:
ik belde voor het verhogen van mijn creditcard limiet, die staat sinds mijn studententijd van 15 jaar geleden nog vast en is nu 1.000 en dat is niet genoeg als je dure dingen op ebay koopt, dat bleek alleen schriftelijk te kunnen en ze zou me een formulier toesturen, prima

of ze mijn telefoonnummer mocht noteren in de database
welk nummer?
nou mijn mobiele nummer in haar display
waarom dan? gingen ze mij dan bellen?
nee, dat niet
nou, dan maar niet noteren toch? als je me toch niet gaat bellen!

case 2:
mijn vrouw kreeg een brief dat haar creditcard geblokkeerd was vanwege een verdachte poging tot een transactie (reden, zie boven :mrgreen: ) en of ze wilde bellen om de blokkering op te heffen

blablabla, alles opgelost, kaart vrijgegeven en oh, er bleken nog een paar rode stippen te staan op zijn scherm, van de heer X, op dezelfde postcode, of ik dat dan was want die waren ook verdacht aangemerkt, maar de kaart was niet geblokkeerd, als mijn vrouw door had gevraagd had ze zeker meer informatie gekregen

gelukkig zijn we erg goed met de buren van een paar huizen verderop en weten we dat de heer X op het moment in het buitenland is en dat die afwijkende transacties waarschijnlijk de alerts hebben gegegeven

conclusie: soms prima geregeld, soms wat te loslippig

HansD

Re: ING en privacy, beetje ok, beetje niet...

Bericht door HansD » 08 dec 2009, 19:52

blablabla, alles opgelost, kaart vrijgegeven en oh, er bleken nog een paar rode stippen te staan op zijn scherm, van de heer X, op dezelfde postcode, of ik dat dan was want die waren ook verdacht aangemerkt, maar de kaart was niet geblokkeerd, als mijn vrouw door had gevraagd had ze zeker meer informatie gekregen

gelukkig zijn we erg goed met de buren van een paar huizen verderop en weten we dat de heer X op het moment in het buitenland is en dat die afwijkende transacties waarschijnlijk de alerts hebben gegegeven
Lekker geregeld. Mooie blunder van de ING/helpdeskmedewerker. Dat die informatie er is is bekend maar het lijkt me niet de bedoeling dat iedereen daar inzage in heeft.

Case 1 vind ik dan niet zo erg, kun je case 2 voorkomen met een belletje :wink: .

frankv

Bericht door frankv » 08 dec 2009, 20:05

HansD schreef:

Lekker geregeld. Mooie blunder van de ING/helpdeskmedewerker. Dat die informatie er is is bekend maar het lijkt me niet de bedoeling dat iedereen daar inzage in heeft.

Case 1 vind ik dan niet zo erg, kun je case 2 voorkomen met een belletje :wink: .
ik vind het ook niet zo erg hoor, maar je merkt dat je steeds alerter wordt op dit soort dingen, privacyschending leidt tot privacybescherming

HansD

Bericht door HansD » 08 dec 2009, 20:23

Punt 2 vind ik anders behoorlijk ernstig. Dat is informatie waarvan het absoluut niet de bedoeling is dat dit naar buiten gebracht wordt, zeker niet per telefoon aan iemand die niet de kaarthouder is.

Zo'n intern systeem slaat al (heel snel) snel aan bij creditcards zonder dat de informatie gecheckt is. Op vakantie gaan met je creditcard, dat is wel een burenwaarschuwing waard :roll:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 dec 2009, 22:16

Met mijn Postbank/ING kaart is al 2 keer fraude gepleegd. De eerste keer ben ik erachter gekomen waar dat was gebeurd, dat werd me gewoon verteld na wat doorvragen.

De 2e keer kwam ik er laten dan een maand na pleegdatum achter (zat in Bosnië), resultaat, geld kwijt, want te laat gemeld :stom: Rechtsbijstand nog op gezet, maar regels zijn regels meneer :nah:

Plaats reactie